Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Psoriasis og lavkarbo

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-01-09, 12:09   #1
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Psoriasis og lavkarbo

Jeg har psoriasis og psoriasis artritt.
Jeg har bare gått en uke på ketolysekuren, men jeg har fått noen nye små flekker her og der. Ikke at det bekymrer meg, men jeg kunne tenkt meg å høre om det er andre som har erfaringer på området. Jeg vet jo at riktig kosthold i mange tilfeller kan redusere/fjerne psoriasisen helt.
Når det gjelder artritten, så har jeg mindre smerter enn for en uke siden, men det kan bare være helt tilfeldig, fordi jeg etter et tips fra Torkil spiser daglig omega III som er betennelsesdempende. (Noe jeg ikke visste)
Spent på å høre om deres erfaringer.

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:15   #2
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Utslettene både i hodebunnen, ørene og på armene mine har blitt bedre. Ikke bra, men merkbart bedre!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:18   #3
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Utslettene både i hodebunnen, ørene og på armene mine har blitt bedre. Ikke bra, men merkbart bedre!

Så flott!
Hvor lenge har du gått på kuren?

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:40   #4
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Jeg har eksem og astma, beslektede sykdommer, og jeg er også merkbart bedre for begge!!
Men, eksemen blomstret litt opp de første ukene - for så å avta igjen og er nesten borte. Astamen min har bare gått en vei - og jeg kutter nå ned på medisinering

Så hold ut - og jeg tror det er flere av oss her inne som har erfart det samme.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:43   #5
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av LilleM0r, her.

Jeg har eksem og astma, beslektede sykdommer, og jeg er også merkbart bedre for begge!!
Men, eksemen blomstret litt opp de første ukene - for så å avta igjen og er nesten borte. Astamen min har bare gått en vei - og jeg kutter nå ned på medisinering

Så flott! Ja, som jeg sa, jeg bekymrer meg ikke. Jeg har selv astma, og den har iallefall blitt bedre. Joda, jeg tror faktisk på at pso skal bli bedre også, bare litt artig å høre om andres erfaringer..

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:51   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Damita, her.

Så flott!
Hvor lenge har du gått på kuren?

Har vært litt av og på ketolyse/lavkarbo det siste året.
Opplever også perioder med oppblomstring ved ketolysestart, men de er kortere enn vanlige oppblomstringer og roer seg myyye fortere.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 12:54   #7
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Har vært litt av og på ketolyse/lavkarbo det siste året.
Opplever også perioder med oppblomstring ved ketolysestart, men de er kortere enn vanlige oppblomstringer og roer seg myyye fortere.

Ok.. Ja det er jo typsik når det gjelder psoriasis, at den blomstrer først opp for SÅ å roe seg ned. Gjelder når jeg begynner med lysbehandling, metotrexat, sol om sommeren osv.

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:02   #8
Schnupsiii
Medlem
 
Schnupsiii sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 130
Schnupsiii er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Jeg har vært plaget med utslett inni håndflatene det siste 3/4 året. Har også utslett under fotsålene. Fastlegen mente det var en form for psoriasis og ga meg kortison. Har i tillegg brukt diverse kremer, også brukt hansker og fet krem om natten uten noe særlig bedring.

Men nå, etter kun en uke på ketolysekuren er jeg myyye bedre. Har tilnærmet normal hudfarge igjen, ingen sprekker bare antydning til tørr hud.

Så jeg har tro på at kuren virker på mer enn bare vekta

__________________
Schnupsiii er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindbergish Svar med sitat
Gammel 20-01-09, 13:10   #9
Damita
Seniormedlem
 
Damita sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Lillehammer
Alder: 58
Innlegg: 3.243
Damita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt liktDamita er veldig godt likt

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av Schnupsiii, her.

Jeg har vært plaget med utslett inni håndflatene det siste 3/4 året. Har også utslett under fotsålene. Fastlegen mente det var en form for psoriasis og ga meg kortison. Har i tillegg brukt diverse kremer, også brukt hansker og fet krem om natten uten noe særlig bedring.

Men nå, etter kun en uke på ketolysekuren er jeg myyye bedre. Har tilnærmet normal hudfarge igjen, ingen sprekker bare antydning til tørr hud.

Så utrolig flott å høre!

__________________
Under opplæring


Damita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-01-09, 13:03   #10
Finn
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 1
Finn er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Min historie er som følger:
Ved besøk hos en forholdsvis liten minoritet ved foten av Himalaya, oppdaget jeg at tilsvarende hudlidelser som psoriasis ble behandlet med urter.
Med meg hjem fikk jeg en flytende væske fra urter, nærmest som vann i konsistens, samt en salve/krem.
En god venn av meg som har amputert det ene benet, har hatt store psoriasis-lidelser på det benet som er amputert,og han har vært til behandling "alle" steder, blant annet på Hudavdelingen ved Rikshospitalet, men uten hell.
Vedkommende fikk både væsken og salven, og utslettene var borte etter to dager!
En kvinne som er gift med en annen god venn, har vært plaget av psoriasis på armer og ben. Hun har forsøkt de samme medikamentene i fire dager, og nå merker hun ikke lenger verken utslett eller kløe.
Min bror har til tider vært svært hardt angrepet av psoriasis, og etter to dagers bruk blusset det veldig opp. Men etter fire dager, så han en klar bedring.
Jeg vet selvsagt ikke de ulike formene for psoriasis, men jeg funderer på om svaret kan være så enkelt som at helbredelsen ligger i naturen selv? Er det mulig når vi snakker om en kronisk sykdom?

Noen som har hørt om tilsvarende?

I alle fall skal jeg på reise til det nevnte områder i april, og har lovet å bringe mer med meg hjem.

Finn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 11:25   #11
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Aner du hva det du har med deg heter?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 11:27   #12
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Opprinnelig lagt inn av littleme, her.

Aner du hva det du har med deg heter?

Innlegget er 2 år gammel, han som skrev innlegget har ikke vært her før eller siden!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 16:29   #13
littleme
Medlem
 
littleme sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Trøndelag
Alder: 34
Innlegg: 373
littleme har en fantastisk aura rundt seglittleme har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Psoriasis og lavkarbo

hehe, ok

Jeg har nemlig en kompis jeg nylig har blitt kjent med og liker veldig godt. Så første natta vår sammen at han hadde noen hudproblemer, men han venta vel 3 uker før han fortalte det, og har ennå ikke tatt av seg noen klær i nærheten av meg.. Har lyst til å hjelpe, men tror han har gitt opp alt som heter behandling. Hjelp? Tenker kanskje å innføre lavkarbo-kosthold, siden jeg holder på med det selv.. ?

__________________



littleme er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt forskjellig Svar med sitat
Gammel 03-02-12, 19:26   #14
kentiver
Juniormedlem
 
kentiver sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2008
Hvor: Trondheim
Alder: 40
Innlegg: 15
kentiver er på en erverdig vei

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Gammel tråd, men men

Jeg har veldig god erfaring med lavkarbo og eksem. Jeg har seboreisk eksem, altså blir rød\tørr rundt nasen, og i hårfestet. Og når jeg spiser lavkarbo så blir jeg MYE likere, trenger nesten ikke bruke hydrokortison, og rødheten i huden blir nesten 100% borte.

Har jo skeid ut et par ganger iløpet av årene jeg har spist lavkarbo, og ALLTID etter at jeg har spist mye karbo, så blir jeg rød, tørr og plages helt til jeg er tilbake i ketose igjen.

__________________


kentiver er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 04-02-12, 10:13   #15
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Psoriasis og lavkarbo

Lavkarbo hjelper mange, men ikke alle!
Jeg har psoriasis og første året på lavkarbo var det verste noen gang.
Har hatt ekstra uvb behandling og andre medisiner og nå er det under kontroll, men ikke bra.
Så for meg hjelper det ikke med mat.

Har prøvt vegetarisk i en periode før, men det hjalp heller ikke.
Men kjenner en del som ahr fått det bedre med lav karbo!

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Svar

Emneord
artritt, gikt, psoriasis, reumatisme


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Psoriasis-gåten kan være løst (om ett år) mofe Generell diskusjon 3 19-09-11 12:39


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:02.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no