Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-09-11, 14:00   #1
Marielle_89
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Innlegg: 10
Marielle_89 er på en erverdig vei

Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Hei, jeg har nettopp startet med lavkarbo (2 uker nå).
Jeg spiser mat med under 10gram karbo pr 100g, men innimellom kan jeg unne meg litt sjokolade. Og jeg er ikke like streng på at ting ikke kan inneholde stivelse og sukker, men spiser fortsatt veldig lite av det.

Nå har jeg begynt å merke sopp i underlivet, og jeg pleier ikke være spesielt plaget med dette. Har også lest at Lavkarbo kan føre til bakteriell vaginose fordi bakteriefloraen i skjeden endrer seg. Dette er noe jeg helst vil unngå!

Finnes det noe matvarer man kan spise som hjelper mot dette? (selv om det ikke er lavkarbo)

Marielle_89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo - ikke så streng Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:04   #2
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Har aldri hørt at lavkarbo kan gi ubalanse i bakteriefloraen i underlivet. Trodde det var stort inntak av sukker som kunne gi oppblomstring av visse bakterier, i tillegg til antibiotikakur.

Hvor har du lest dette?

Finnes mange hjelpemidler på apotek og helsekost som du kan bruke for å opprettholde "godt klima" der nede

Jeg går på ganske heavy antibiotikakur og spiser både bio acidophilus melkesyrebakterier for fordøyelsen og har innimellom en runde med reseptfrie melkesyrebakterie"gel" for underlivet for å unngå soppinfeksjon.

Har ingen erfaring med at lavkarbokosthold tuller det til i underlivet - og jeg har spist lavkarbo (rundt 20g kh pr dag) i to år...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 18:11   #3
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Da jeg gikk på candidadiett så var det nettopp beskrevet sammenhengen mellom sopp og candida. I boka jeg leste ble det sagt at å behandle sopp uten å samtidig sjekke for og eventuelt også behandle candida (og implisitt gå på en diett med redusert mengde lett tilgjengelige karbohydrater) ofte var bortkastet jobb. Fordi soppen i mange tilfelle var et resultat av candidaoppblomstringer.

Så at lavkarbo kan endre miljøet i kroppen og kanskje også skjeden er vi enige om , men er du sikker på at dine kilder mente at lavkarbo skulle kunne forverre problemet? I så fall gjelder det kanskje kun bakterier?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 20:42   #4
GrønnPepper
Medlem
 
GrønnPepper sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Alder: 45
Innlegg: 77
GrønnPepper er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Jeg har et super tips mot kløe og ubalanse i underlivet.
Skrell et hvitløksfedd (kutt evt et par hakk i det) og sett inn som en tampong før du legger deg om kvelden. Det stabiliserer miljøet og tar liv av eventuell sopp.
Jeg har ikke brukt kremer elle stikkpiller på flere år, bare hvitløk.

GrønnPepper er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 21:58   #5
nightly
Medlem
 
nightly sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Alder: 38
Innlegg: 228
nightly er ny på veien

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Jeg har et super tips mot kløe og ubalanse i underlivet.
Skrell et hvitløksfedd (kutt evt et par hakk i det) og sett inn som en tampong før du legger deg om kvelden. Det stabiliserer miljøet og tar liv av eventuell sopp.
Jeg har ikke brukt kremer elle stikkpiller på flere år, bare hvitløk.

WHAAAAAT??

__________________


"Det finnes mange eksempler på yo-yo-slanking, men minst like mange eksempler på yo-yo-trening. Hjelper ikke å være flink en mnd, hvis du tar et halvt år fri"
Sitat Tommygutt
nightly er avlogget   Min kostholdsfilosofi: generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 22:15   #6
MissPivotal
Medlem
 
MissPivotal sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trondheim
Innlegg: 341
MissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlysMissPivotal er et fyrlys

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Skrell et hvitløksfedd (kutt evt et par hakk i det) og sett inn som en tampong før du legger deg om kvelden. Det stabiliserer miljøet og tar liv av eventuell sopp.

Å, herregud så ekkelt det hørtes ut! Ikke noe triks dagene før "datenight" vil jeg tro *grøsse litt* HVOR lenge lukter det høgg nedentil etterpå noe sånt?

__________________


MissPivotal er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 22:31   #7
Millie88
Juniormedlem
 
Millie88 sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 46
Millie88 er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Svir ikke det?!?

__________________


Millie88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 11-09-11, 23:04   #8
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Hvitløk har jeg aldri hørt om, selv om det er bra til så mangt.
Moren min var veldig plaget, og ble bedre ved å gå over til lavkarbo. Hun har også hatt god hjelp av å drikke litt grapefrukt-juice hver dag.

Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 19:01   #9
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av GrønnPepper, her.

Jeg har et super tips mot kløe og ubalanse i underlivet.
Skrell et hvitløksfedd (kutt evt et par hakk i det) og sett inn som en tampong før du legger deg om kvelden. Det stabiliserer miljøet og tar liv av eventuell sopp.
Jeg har ikke brukt kremer elle stikkpiller på flere år, bare hvitløk.

Hvitløk kan etse, jeg ville aldri ha gjort dette uten å teste først.
Har sett folk som har fått brannsåraktige sår av å ha brukt knust hvitløk på huden.

Så vær forsiktig

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 19:33   #10
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Et alternativ til hvitløk - mye mer levelig tipper jeg.

Smør inn med olje morgen og kveld - og fortsett med det. F.eks. Weleda Baby-olje med calendula (ringblomst). Vurder å vaske med kun olje nedentil også. Vet noen gjør det med hell. Jeg klarer meg med olje - har frem til jeg begynte med det slitt veldig med sopp, men ikke vært plaget etter at jeg begynte med oljen jevnlig. Det er raskt og enkelt å gjennomføre.

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 12-09-11, 19:57   #11
Lulla84
Seniormedlem
 
Lulla84 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: I nærheten av sentrum
Alder: 39
Innlegg: 507
Lulla84 er ny på veien

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Hvitløk oppi dåsa ? Det må vel svi noe inni granskauen Jeg har ikke hvert plaget med dette med lavkarbo, men var det før, så jeg kuttet ut tamponger og bind og kjøpte meg mooncup. Ikke hatt problemer siden

__________________
Lulla84 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 14:55   #12
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av Lulla84, her.

Hvitløk oppi dåsa ? Det må vel svi noe inni granskauen Jeg har ikke hvert plaget med dette med lavkarbo, men var det før, så jeg kuttet ut tamponger og bind og kjøpte meg mooncup. Ikke hatt problemer siden

Kan jeg spørre; hva er mooncup;?

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:21   #13
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av Liv, her.

Kan jeg spørre; hva er mooncup;?

Dette er mooncup. Det finnes forsåvidt andre merker av samme type produkt, og tipper det er endel billigere å kjøpe fra utlandet

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 15:36   #14
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av Liv, her.

Kan jeg spørre; hva er mooncup;?

Her har du en tråd om temaet om du vil lese litt om erfaringer etc!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:02   #15
Lullen
Medlem
 
Lullen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Akershus
Alder: 49
Innlegg: 299
Lullen er ny på veien

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Jeg er nesten ikke plaget med sopp når jeg spiser lavkarbo. Merker at sukker lager ugreie for meg...
Mooncup har jeg brukt i ca et år nå og fungerer utmerket!

Tviler på om jeg noen gang vil putte hvitløk oppi det aller helligste

Men jeg har noen ganger sittet i en skål med biola ol hvis jeg har klødd fælt. Linder ihvertfall en del. Kjærringråd fra moren til en venninne av meg

__________________
Lullen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo / Paleoish Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:28   #16
linkn
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Drammen
Alder: 50
Innlegg: 18
linkn er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Jeg har gått på lavkarbo i 4 uker nåe men har ingen plager.

__________________

[/url]


Linkn
linkn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 17:46   #17
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av Lullen, her.

Men jeg har noen ganger sittet i en skål med biola ol hvis jeg har klødd fælt. Linder ihvertfall en del. Kjærringråd fra moren til en venninne av meg

Har hørt at svakt eddikvann også skal gjøre samme nytten, uten at jeg har prøvd det selv. Selv er jeg heldigvis ikke plaget ofte, og har ikke kjent noe siden jeg reduserte kraftig på karbohydrater og kuttet mel.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 19:50   #18
gilbertine
Medlem
 
gilbertine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Oslo
Alder: 55
Innlegg: 86
gilbertine er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Har du hatt lengre mensblødninger etter at du startet på Lavkarbo? Mange har jo det. Jeg har hatt vaginose en gang i mitt liv, og det var etter ett år men mye blødninger (riktignok av en annen årsak enn lavkarbo).

Dette skjer nemlig lett. Har man lange eller hyppige blødninger eller farget utflod, blir det for mye næring der nede/inne og de gale bakteriene blomstrer opp. Ble i hvert fall kvitt problemet etter at jeg fjernet årsaken til blødningene og fikk ordnet opp i dette, samt en kur med apotekets produkter u resept (først en slags salve som skulle kunne rense ut både sopp og dårlige bakterier, deretter en srunde med melkesyre-kur (kapler til bruk der nede.)

__________________


gilbertine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: mye fisk og skalldyr, ellers mat fra planteriket Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 19:38   #19
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Jeg er ofte plaget med sopp (generellt mye smerter nedentil, spesielt i forbinnelse med sex) og bruker Dactakort. Hjelper jo, men skulle jo gjerne sluppet å få det i det hele tatt. Er ikke så eveeldig keen på olje eller hvitløk ^^
Vært mye i det siste, men det kan jo ha sammenheng med at jeg er på høykarbo (jobber med å komme tilbake til lavkarbo) samt graviditet.
Litt lei av å se ut som et vinterlandskap der nede! (sorry for detaljene )

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 09:42   #20
Liv
Seniormedlem
 
Liv sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sørlandet
Innlegg: 1.685
Liv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snillLiv er virkelig snill

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Jeg har hatt vaginose i mange år, og fikk anbefalt svak eddik-blanding av Gynekologen min. 1 dl svak eddik(7%) til 1,5 l romtemperert vann. Dette kunne jeg bare ha stående på badet og skylle med noen ganger i uka/ etter behov.

Hjalp veldig på meg, og det var ikke farlig

Jeg brukte en halvliters flaske med drikketut på til å skylle med.....
Er sikkert noe greit å finne på apoteket, i sprøyteform...

__________________
Liv er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF/Skaldemanaktig Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 10:21   #21
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av Liv, her.

Er sikkert noe greit å finne på apoteket, i sprøyteform...

Øreskyllebalong?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 30-09-11, 11:06   #22
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Dere som ler av hvitløksfedd mot sopp burde kanskje prøve før dere ler og ser sjokkerte ut. Det er ikke snakk om hakket hvitløk, men et hvitløksfedd med noen grunne hakk. Man trer en snor igjennom den, eller pakker den godt inn i gasbind. Det funker utmerket, og svir ikke og gjør ikke vondt, ikke lukter det så ille heller. Lukter definitivt verre når man har SPIST hvitløk.
Prøv før du ler. Folk ler av tøybind også, enda man slipper å bli svett og klam, og bindene lukter ikke og vi i 2011 har vaskemaksin som gjør de helt rene.

Jeg fikk sopp et par runder da jeg la om til lavkarbo for 2 år siden, alt føltes i ubalanse. Jeg fikk sopp, jeg var forkjølet og hadde vondt hals av og på verre enn noensinne( og jeg er forkjøla hver 2-3. uke hele vinteren til normalt), men det rettet seg opp og jeg ble bedre enn noensinne etter noen måneder.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:35   #23
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av Imse, her.

Dere som ler av hvitløksfedd mot sopp burde kanskje prøve før dere ler og ser sjokkerte ut. Det er ikke snakk om hakket hvitløk, men et hvitløksfedd med noen grunne hakk. Man trer en snor igjennom den, eller pakker den godt inn i gasbind. Det funker utmerket, og svir ikke og gjør ikke vondt, ikke lukter det så ille heller. Lukter definitivt verre når man har SPIST hvitløk.
Prøv før du ler. Folk ler av tøybind også, enda man slipper å bli svett og klam, og bindene lukter ikke og vi i 2011 har vaskemaksin som gjør de helt rene.

Jeg fikk sopp et par runder da jeg la om til lavkarbo for 2 år siden, alt føltes i ubalanse. Jeg fikk sopp, jeg var forkjølet og hadde vondt hals av og på verre enn noensinne( og jeg er forkjøla hver 2-3. uke hele vinteren til normalt), men det rettet seg opp og jeg ble bedre enn noensinne etter noen måneder.

Jeg ler ikke av å bruke hvitløk. Funker det så hvorfor ikke?
Jeg tenker mer på.... uhm.... Altså, hvitløk smaker jo ganske sterkt liksom....

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 00:41   #24
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av Noenkiloformye, her.

Jeg ler ikke av å bruke hvitløk. Funker det så hvorfor ikke?
Jeg tenker mer på.... uhm.... Altså, hvitløk smaker jo ganske sterkt liksom....

Det er da iallfall ett sted man ikke har smaksløker.

Vel - jeg skal ikke si verken fra eller til jeg... Men jeg har hatt en foreleser som putta hvitløk både i ører og nese (pakket inn i litt gasbind slik at de ikke forsvant), så jeg tror ikke det svir så mye mot andre slimhinner...?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-10-11, 03:32   #25
Noenkiloformye
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Trondheim
Innlegg: 284
Noenkiloformye er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo - sopp og bakteriell vaginose i underlivet

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Det er da iallfall ett sted man ikke har smaksløker.

Vel - jeg skal ikke si verken fra eller til jeg... Men jeg har hatt en foreleser som putta hvitløk både i ører og nese (pakket inn i litt gasbind slik at de ikke forsvant), så jeg tror ikke det svir så mye mot andre slimhinner...?

Nei, altså..... det var ikke mine egne smaksløker jeg var bekymret for......

Hvordan forhindrer man at sopp oppstår egentlig? Kan man gjøre andre ting enn og ikke bruke trange bukser eller stringtruser, ikke vaske for mye, ikke vaske med såpe osv ? Vil jo tilbake på lavkarbo etter hvert, selv om jeg fjerner meg mer og mer fra alt som har med lavkarbo å gjøre (men hva kan man gjøre når en får skikkelig lyst på lakris eller pasta? ) , så den er jo grei.

Finnes det andre ting en kan gjøre for å forebygge?

Noenkiloformye er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert. Svar med sitat
Svar

Emneord
sopp underliv


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bakteriell vaginosa Marte83 Fysisk og mental helse 2 06-03-11 23:27
Soppinfeksjon i underlivet. Snuppeline74 Fysisk og mental helse 0 05-02-11 09:48
Sopp fridr Fysisk og mental helse 24 20-11-10 10:34
Sopp Forlani Lavkarbo generelt 4 18-05-05 00:41
Sopp! Elisabeth Middag 6 14-01-05 10:55


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no