Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Vann i føttene ...

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-07-11, 11:40   #1
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Vann i føttene ...

merket i helga at jeg var så hoven i bena, tom tærne så litt hoven ut er ikke så ille nå, men er ikke helt bra nei, hvordan bli jeg kvitt dette, noen som har råd?

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 11:51   #2
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Vann i føttene..

Hovne føtter kommer vanligvis av vannansamlinger, og kan faktisk tyde på at du er dehydrert. Kroppen tviholder på vannet fordi den tror det er en tørkekatastrofe på veg.

Vann fordriver vann, så løsningen på vannansamlinger er oftest mer vann.
Pass bare på å få i deg salt også, for akkurat som kroppen holder på vannet når vi spiser for mye salt, så holder den på vannet når vi har for lite salter.

Jeg har vært mye plaga med hovne føtter/legger i sommervarmen, og vann/salt er som regel den beste medisinen for meg. En gang var det så ille at jeg dro på legevakta, for jeg begynte å få skikkelig hodepine også. Kjente igjen symptoma fra jeg hadde svangerskapsforgiftning. Hva legen sa? Dra hjem og drikk øl og spis potetgull. Ølet er vanndrivende, og potetgullet gir deg saltene du må få i deg for at kroppen skal klare å skille ut vannet. (Ikke akkurat LCHF nei, men det finnes jo andre "medisiner".) Det gikk unna, skal jeg si deg!

Årsaken til hele greia var så enkel som at jeg hadde fylt på med vann og holdt igjen på saltet, for salt binder jo vann...

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:02   #3
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Vann i føttene..

Tusen takk for svar skal prøve dette

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:06   #4
Cassiopeia
Seniormedlem
 
Cassiopeia sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 582
Cassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snillCassiopeia er virkelig snill

Sv: Vann i føttene..

-Og gå deg en tur også! Det kan være veldig ubehagelig, til og med vondt, på hovne føtter, men bevegelse hjelper kroppen å løfte vannet opp og ut.

__________________



Journalen min
Cassiopeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert er vel beste ordet. Nesten ketogent, men ligger nærmere Lindberg enn Ketolyse nå Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 12:09   #5
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Vann i føttene..

Har ikke vært så flink til å gå tur den siste tiden, heller ikke drukket mye vann...så jeg skal gjøre begge deler, vil ikke se ut sånn takk igjen

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:11   #6
Stabukken
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 69
Stabukken er på en erverdig vei

Sv: Vann i føttene..

Sitt med bena høyt( på en krakk) og drikk mye vann! Eller kjøp deg elastiske strømper på apoteket eller" enklere liv". Veldig behagelig men varmt nå om dagen.

Stabukken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egen lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-07-11, 21:15   #7
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Vann i føttene..

Det eneste som fungerer for meg (jeg trekker veldig lett vann) er akupunktur.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 08:24   #8
KarMa40
Seniormedlem
 
KarMa40 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 834
KarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt liktKarMa40 er veldig godt likt

Sv: Vann i føttene..

For meg er vann i føttene = har spist mel.

Forøvrig synes jeg at Farris burde sponse alle gravide...

__________________
You say I'm a bitch like it's a bad thing!!



KarMa40 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo + ekstra karber for magen Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 11:17   #9
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Vann i føttene..

Opprinnelig lagt inn av Cassiopeia, her.

Hovne føtter kommer vanligvis av vannansamlinger, og kan faktisk tyde på at du er dehydrert. Kroppen tviholder på vannet fordi den tror det er en tørkekatastrofe på veg.

Vann fordriver vann, så løsningen på vannansamlinger er oftest mer vann.
Pass bare på å få i deg salt også, for akkurat som kroppen holder på vannet når vi spiser for mye salt, så holder den på vannet når vi har for lite salter.

Jeg har vært mye plaga med hovne føtter/legger i sommervarmen, og vann/salt er som regel den beste medisinen for meg. En gang var det så ille at jeg dro på legevakta, for jeg begynte å få skikkelig hodepine også. Kjente igjen symptoma fra jeg hadde svangerskapsforgiftning. Hva legen sa? Dra hjem og drikk øl og spis potetgull. Ølet er vanndrivende, og potetgullet gir deg saltene du må få i deg for at kroppen skal klare å skille ut vannet. (Ikke akkurat LCHF nei, men det finnes jo andre "medisiner".) Det gikk unna, skal jeg si deg!

Årsaken til hele greia var så enkel som at jeg hadde fylt på med vann og holdt igjen på saltet, for salt binder jo vann...

Helt enig!
For lite vann er drepen, for mye vann uten noe salt er også drepen, da blir man uvel og svimmel.
Kanskje en grunn til at spekemat er sommermat? Spekemat og vann er en ypperlig kombinasjon for meg, og mesteparten av det er jo lavkarbo!

I fjor gikk jeg på vanlig lavkarbomat med mye grønnsaker og litt frukt, bena var som elefantføtter som alle påpekte. I år er det nesten karbofritt og masse fett som gjelder for meg, og bena er helt normale!

Håper det er noe som hjelper deg, det er vondt når skoene ikke passer...

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 12-07-11, 12:19   #10
mamz
Medlem
 
mamz sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 310
mamz er på en erverdig vei

Sv: Vann i føttene ...

har jo også vært ganske så svimmel de siste dagene, så jeg kjenner meg godt igjen i det dere skriver om her godt med en påminnelse noen ganger, takktakk

mamz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bedre lukt på føttene av lavkarbo! Mintu Lavkarbo generelt 4 22-03-11 19:29
Føttene mine sover Opheliia Fysisk og mental helse 39 24-11-10 22:28
Skostørrelser, vokser føttene...? mam Generell diskusjon 15 13-05-07 00:56
Sprekker under føttene Huldr Fysisk og mental helse 29 05-06-06 22:38


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:26.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no