Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-13, 22:21   #451
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Øl er jeg ikke særlig glad i og det vilel nok biltt for mye kalorier også

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 12:26   #452
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Disse forbannede hetetoktene ødelegger også nattesøvna mi.
Sover utrolig dårlig og jeg våkner grytidlig på morgenen og får ikke sove mer.
Skikkelig sliten og møkklei jeg nå altså

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 12:34   #453
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Disse forbannede hetetoktene ødelegger også nattesøvna mi.
Sover utrolig dårlig og jeg våkner grytidlig på morgenen og får ikke sove mer.
Skikkelig sliten og møkklei jeg nå altså

Du har min støtte! Sover også dårlig for tiden; våkner av at både jeg, dyna, laken, madrass og puta er gjennomvåt - med alt det fører med seg av opp og tørke seg, skifte dyne, pute, ligge på håndduk resten av natta (for den ligger jo ikke i ro!!). Og husk at det er en overgangsperiode; snart er du tilbake til normalen igjen!

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 16:34   #454
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Du har min støtte! Sover også dårlig for tiden; våkner av at både jeg, dyna, laken, madrass og puta er gjennomvåt - med alt det fører med seg av opp og tørke seg, skifte dyne, pute, ligge på håndduk resten av natta (for den ligger jo ikke i ro!!). Og husk at det er en overgangsperiode; snart er du tilbake til normalen igjen!

En overgangsperiode? Jeg har slitt med dette i hele 2 år nå og jeg er drittlei

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 19:21   #455
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

En overgangsperiode? Jeg har slitt med dette i hele 2 år nå og jeg er drittlei

Men...skal du ikke opereres og har sluttet med evitaminene av den grunn?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 23-02-13, 22:25   #456
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Tarato, her.

Men...skal du ikke opereres og har sluttet med evitaminene av den grunn?

Joda, jeg har det. Ikke meningen å virke sur i innlegget over her altså, jeg er bare så lei og fortvilet over denne overgangsalderen som varer og varer.
Heldigvis kan jeg begynne på med E-vitaminer når operasjonen er overstått, men enda så vil det jo ta meg ca 1-2 uker før de virker slik de skal.
De tar heldigvis bort mesteparten av hetetoktene og det skal bli godt.
Vet jammen ikke hva jeg skulle ha gjort uten dem for hos meg er overgangsplagene så ille at jeg i perioder før jeg begynte med E-vitaminer måtte være sykemeldt.
Ille at vi damer på gjennom dette her altså og at det skal vare så innmari lenge

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 08:41   #457
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jeg lurer på hvorfor jeg leser i denne tråden, jeg?
Litt sånn selvpining, liksom! Ja, sånn blir det sikkert for meg også- tankegang!
Den biologiske moren min døde før hun kom i overgangsalderen og moren og søsteren hennes har jeg ikke hatt kontakt med på 22 år, så jeg aner ikke hvordan damene i familien har opplevd sin overgangsalder.
Min adoptivmor smalt rett i overgangsalderen da hun ble enke som 49- åring og hun hadde det hardt, vet jeg!

Er "bare" 45 år gammel, da, men man vet jo aldri når det kommer! Så jeg titter innom her med jevne mellomrom, bare sånn for å holde meg oppdatert!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 11:28   #458
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Jupp. Litt sånn "morbid" nysgjerrighet for min del også. Samtidig vet jeg at om jeg nå blir plagsomt svett så blir det e-vitaminer sporenstreks. Håper dog at det blir noen år til ennå...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 12:47   #459
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Jeg lurer på hvorfor jeg leser i denne tråden, jeg?
Litt sånn selvpining, liksom! Ja, sånn blir det sikkert for meg også- tankegang!
Den biologiske moren min døde før hun kom i overgangsalderen og moren og søsteren hennes har jeg ikke hatt kontakt med på 22 år, så jeg aner ikke hvordan damene i familien har opplevd sin overgangsalder.
Min adoptivmor smalt rett i overgangsalderen da hun ble enke som 49- åring og hun hadde det hardt, vet jeg!

Er "bare" 45 år gammel, da, men man vet jo aldri når det kommer! Så jeg titter innom her med jevne mellomrom, bare sånn for å holde meg oppdatert!

Fyller 48 om 1 mnd jeg Kitt og har hatt overgangsplager i 2 år nå. Man vet jo aldri når man kommer dit og hvordan den blir. Må si jeg aldri hadde ofret overgangsalderen en tanke før jeg selv ble plaget med det. Og når jeg først begynte å få hetetokter og store søvnvansker, så trodde jeg lenge det dreide seg om stressplager pga det var mye styr på jobb.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 16:32   #460
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Joda, jeg har det. Ikke meningen å virke sur i innlegget over her altså, jeg er bare så lei og fortvilet over denne overgangsalderen som varer og varer.
Heldigvis kan jeg begynne på med E-vitaminer når operasjonen er overstått, men enda så vil det jo ta meg ca 1-2 uker før de virker slik de skal.
De tar heldigvis bort mesteparten av hetetoktene og det skal bli godt.
Vet jammen ikke hva jeg skulle ha gjort uten dem for hos meg er overgangsplagene så ille at jeg i perioder før jeg begynte med E-vitaminer måtte være sykemeldt.
Ille at vi damer på gjennom dette her altså og at det skal vare så innmari lenge

Som varer og varer... heldigvis for e-vitaminer! Det var som jeg tenkte at denne perioden var "bare" midlertidig - men ikke noe enklere av den grunn.

Men dere! Jeg har vært syk den siste uka og glemte pilla mi en dag, og er nå helt "ute å kjøre"; svetten renner av meg dag og natt - jeg er klar over at noe kommer av influensa men ikke alt; influeensa har jeg hatt før men aldri denne voldsomme svettinga. Kan en dag uten vitaminen være nok til å "havne utpå"?? Eller er det kombinasjonen?

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 18:11   #461
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Nå har jeg blødd mye daglig i et halvt år. Og plutselig her om dagen sluttet jeg å blø. Er det slik overgangsalderen begynner?

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 18:27   #462
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Har hatt overgansalder plager siden 2006. Etter å ha testet ut SAMTLIGE av naturprodukter som finnes på helsekosten gjennom 3-4 år, ga jeg til slutt opp i 2010. Noe av det jeg prøve hjalp en liten stund, noen en lengre stund og noe ikke i det hele tatt. Da kapitulerte jeg og fikk Livial som er et slags østrogenpreparat. Har tatt det nå i nesten 3 år. Fikk et nytt liv, nattesøvnen og kosentrasjonen tilbake. har prøvd å sakte kutte ned men da går det ikke lenge før hetetoktene er tilbake, både dag og natt.

Min gyn. en ganske moderne lege, sier at 50-70% av oss får dissse fxxx plagene, med hetetokter og det som verre er, i 2-4 år. Men så er det 20% av oss som er riktig uheldige og vi må slite med disse plagene livet ut. Den eneste trøsten er at det skal bli litt mindre av det etterhvert. Nå kjenner jeg ikke om det blir mindre, for ikke søren om jeg skal ligge våken om nettene fordi jeg av prinsipp ikke vil ta østrogen. Jeg vil heller ha kvalitet på det livet jeg har igjen og dø av blodpropp enn å plages med hetetokter dag og natt livet ut. Om man ikke har opplevd det er det ingen som kan forestille seg hvordan det er å ALDRI sove mer enn et par timer om nettene og våkne opp varm og svettende eller kald og våt i en dam av sin egen svette ! ....for ikke snakke om hetetoktene på dagtid !

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 18:30   #463
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Men Nille, har du prøvd med E-vitaminer da? Mye bedre å ta en stor dose E-vitaminer heller enn østrogen.
Jeg ville nok bedt legen min og østrogen jeg også dersom jeg ikke hadde hatt nytte av E-vitaminer,men glad jeg slipper å ta østrogen da når det kan være så enkelt som bare å ta E-vitaminer

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 24-02-13, 18:34   #464
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Nå har jeg blødd mye daglig i et halvt år. Og plutselig her om dagen sluttet jeg å blø. Er det slik overgangsalderen begynner?

For min del begynte det som hos deg. Jeg blødde nærmest konstant i flere måneder. Hadde mensen, litt opphold, hadde så mensen i uker og måneder.
Så en dag begynte jeg å få hetetokter. Svettet og svettet. Fikk problemer med søvna, som igjen førte til konsentrasjonsproblemer og hukommelsesvansker. Jeg ble sur og sint og legen min sykemeldte meg pga det vi trodde var stress.
Så var jeg hos gynekologen min pga jeg hadde mensen så ofte og uregelmessig og da spurte og grov han litt og vi kom fram til at jeg nok var i overgangsalderen.
Det viste seg jo å stemme for stressplagene forsvant jo aldri selv når jeg var på ferie eller var sykemeldt
Hos meg ble det sånn at jeg fikk fjernet livmorslimhinna for å slippe å gå og småblø hele tiden og siden har jeg ikke sett snurten av mensen og dette er nå over 1 år siden

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 12:07   #465
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Da har jeg vært hos gynn. Fått fjernet kobberhubahubaen og fått satt inn hormonhubahuba i stedet. Hun foretok ultralyd og sa at hun fant ikke den ene eggstokken?? Hvor kan den ha tatt veien??

Jeg skal også inn for å få svidd bort slimhinna og også denne gynnen sa at kroppen skal forberedes først med ei hormonsprøyte seks uker før inngrepet for å få slimhinnen så tynn som mulig før operasjonen som skjer i narkose.

Hun tok dessuten flere prøver og begynte å snakke om at de kanskje kom til å fjerne hele livmora i stedet for bare å svi slimhinnen siden jeg har hatt celleforandring tidligere og noe tilsa at jeg kunne ha det fremdeles?? Hva på hva slags operasjon det blir skal jeg få vite om tre uker.. Skal jeg liksom i mellomtiden spekulere i om det er kreft eller ikke??

Av og til er det bedre med minst mulig informasjon.

Hun bekreftet også at e-vit er fabelaktig mot overgangsplager.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 12:30   #466
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har jeg vært hos gynn. Fått fjernet kobberhubahubaen og fått satt inn hormonhubahuba i stedet. Hun foretok ultralyd og sa at hun fant ikke den ene eggstokken?? Hvor kan den ha tatt veien??

Jeg skal også inn for å få svidd bort slimhinna og også denne gynnen sa at kroppen skal forberedes først med ei hormonsprøyte seks uker før inngrepet for å få slimhinnen så tynn som mulig før operasjonen som skjer i narkose.

Hun tok dessuten flere prøver og begynte å snakke om at de kanskje kom til å fjerne hele livmora i stedet for bare å svi slimhinnen siden jeg har hatt celleforandring tidligere og noe tilsa at jeg kunne ha det fremdeles?? Hva på hva slags operasjon det blir skal jeg få vite om tre uker.. Skal jeg liksom i mellomtiden spekulere i om det er kreft eller ikke??

Av og til er det bedre med minst mulig informasjon.

Hun bekreftet også at e-vit er fabelaktig mot overgangsplager.

Celleforandringer er som oftest ikke kreft. Celleforandringer er vanlig om man har hatt et seksuelt overført virus innom (de fleste av oss som har hatt sex har fatt sånne virus innom)
http://www.legemiddelverket.no/Bruk_...r/default.aspx
(Vaksinen er omdiskutert fordi bruk av vaksinen ser ut til å kunne føre til at de typene HVP som vaksninen ikke omfatter kommer på frammarsj etter at programmet ble igangsatt. Per nå vet man ikke om disse HVP-variantene vil gi verre følger enn den (relativt lille) økte risikoen for ondartet celleforandring som ordinær HVP gir. Det kan med andre ord være en mulighet for at vanlig HVP for de fleste virker beskyttende mot de mer uvanlige formene for HVP.)
http://www.klikk.no/helse/article488981.ece

Så slapp av.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 14:59   #467
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Celleforandringer er som oftest ikke kreft. Celleforandringer er vanlig om man har hatt et seksuelt overført virus innom (de fleste av oss som har hatt sex har fatt sånne virus innom)
http://www.legemiddelverket.no/Bruk_...r/default.aspx
(Vaksinen er omdiskutert fordi bruk av vaksinen ser ut til å kunne føre til at de typene HVP som vaksninen ikke omfatter kommer på frammarsj etter at programmet ble igangsatt. Per nå vet man ikke om disse HVP-variantene vil gi verre følger enn den (relativt lille) økte risikoen for ondartet celleforandring som ordinær HVP gir. Det kan med andre ord være en mulighet for at vanlig HVP for de fleste virker beskyttende mot de mer uvanlige formene for HVP.)
http://www.klikk.no/helse/article488981.ece

Så slapp av.


Takker for svar, men det var ikke livmorhalskreft gyndamen snakket om. Det var livmorkreft. Hun tok biopsi av slimhinnen i livmoren som var veldig tykk (for tykk for min alder) i tillegg til denne vanlige celleprøven som avdekker hpv. Hun kjente en kul i livmora, livmora var stor (det betydde bare at jeg ikke var begynt med overgangsalderen, men som sagt slimhinna var for tykk og med tanke på at jeg har blødd konstant i snart et halvt år ble hun litt sjematisk, men ville ikke si noe før hun fikk svar på prøvene om tre uker. MEN hun ville bare forberede meg på at de kanskje måtte fjerne livmora.

Æ står han a! Må bare ta det som det kommer og ikke bekymre seg.

Sambo begynte forøvrig å le da han fikk høre at den ene eggstokken lot seg ikke finne på ultralyd, han påsto hardnakket at HAN hadde i allefall ikke tatt den!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 15:34   #468
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Takker for svar, men det var ikke livmorhalskreft gyndamen snakket om. Det var livmorkreft. Hun tok biopsi av slimhinnen i livmoren som var veldig tykk (for tykk for min alder) i tillegg til denne vanlige celleprøven som avdekker hpv. Hun kjente en kul i livmora, livmora var stor (det betydde bare at jeg ikke var begynt med overgangsalderen, men som sagt slimhinna var for tykk og med tanke på at jeg har blødd konstant i snart et halvt år ble hun litt sjematisk, men ville ikke si noe før hun fikk svar på prøvene om tre uker. MEN hun ville bare forberede meg på at de kanskje måtte fjerne livmora.

Æ står han a! Må bare ta det som det kommer og ikke bekymre seg.

Sambo begynte forøvrig å le da han fikk høre at den ene eggstokken lot seg ikke finne på ultralyd, han påsto hardnakket at HAN hadde i allefall ikke tatt den!

Åh... da skjønner jeg.

mhp den eggstokken så har ikke jeg sett den heller.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:24   #469
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Da har jeg vært hos gynn. Fått fjernet kobberhubahubaen og fått satt inn hormonhubahuba i stedet. Hun foretok ultralyd og sa at hun fant ikke den ene eggstokken?? Hvor kan den ha tatt veien??

Jeg skal også inn for å få svidd bort slimhinna og også denne gynnen sa at kroppen skal forberedes først med ei hormonsprøyte seks uker før inngrepet for å få slimhinnen så tynn som mulig før operasjonen som skjer i narkose.

Hun tok dessuten flere prøver og begynte å snakke om at de kanskje kom til å fjerne hele livmora i stedet for bare å svi slimhinnen siden jeg har hatt celleforandring tidligere og noe tilsa at jeg kunne ha det fremdeles?? Hva på hva slags operasjon det blir skal jeg få vite om tre uker.. Skal jeg liksom i mellomtiden spekulere i om det er kreft eller ikke??

Av og til er det bedre med minst mulig informasjon.

Hun bekreftet også at e-vit er fabelaktig mot overgangsplager.

Tenker at du egentlig er heldig dersom du får tatt bort livmora når du har celleforandringer, så slipper du å tenke mer på det.
Det irriterer meg veldig at de ikke tok livmora mi nå når jeg hadde min underlivsoperasjon for i dag fikk jeg brev fra sykehuset om at de hadde funnet celleforandringer i den delen av livmorhalsen som ble fjernet og at det da kan være igjen celleforandringer i det som ikke ble fjernet.
Derfor har jeg fått beskjed om å ta celleprøve innen 6 mnd fra operasjonen, så igjen 6 mnd senere og videre 1 gang i året i 10 år.
Kunne de nå ikke ha tatt hele dritten når jeg først opererte for jeg ba faktisk om det siden både mora mi og tanta mi har hatt livmorhalskreft

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:26   #470
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Åh... da skjønner jeg.

mhp den eggstokken så har ikke jeg sett den heller.

Fikk samme beskjed som deg en gang jeg var på ul. Gynekologen fant ikke den ene eggstokken min. Hun sa også at jeg har liten livmor og lurte på om jeg ikke hadde født noen barn.
Joda, sa jeg, jeg har født 4 barn, derav tvillinger. I ettertid har jeg tatt ul flere ganger og da har gynekologen alltid funnet begge eggstokker og størrelsen på livmora mi har ikke blitt kommentert av han.

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-13, 18:28   #471
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

Tenker at du egentlig er heldig dersom du får tatt bort livmora når du har celleforandringer, så slipper du å tenke mer på det.
Det irriterer meg veldig at de ikke tok livmora mi nå når jeg hadde min underlivsoperasjon for i dag fikk jeg brev fra sykehuset om at de hadde funnet celleforandringer i den delen av livmorhalsen som ble fjernet og at det da kan være igjen celleforandringer i det som ikke ble fjernet.
Derfor har jeg fått beskjed om å ta celleprøve innen 6 mnd fra operasjonen, så igjen 6 mnd senere og videre 1 gang i året i 10 år.
Kunne de nå ikke ha tatt hele dritten når jeg først opererte for jeg ba faktisk om det siden både mora mi og tanta mi har hatt livmorhalskreft

Gynnisen poengterte at det er forskjell på livmorhalskreft og livmorkreft, uten st jeg vet noe mer enn det. Jeg har flere ganger testet positivt på livmorhalskreft, men nå var det altså livmora det stod litt dårligere stelt med.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 08:35   #472
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

En liten oppdatering fra meg.
Jeg hadde plastikkoperasjonen min tirsdag og det gikk kjempefint. Mørbanka, men i fin form.
Jeg har ikke begynt på med E-vitaminer enda for jeg er inne i en god periode med lite hetetokter, så da venter jeg til jeg igjen har behov for dem

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 08:35   #473
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Dolsi, her.

En liten oppdatering fra meg.
Jeg hadde plastikkoperasjonen min tirsdag og det gikk kjempefint. Mørbanka, men i fin form.
Jeg har ikke begynt på med E-vitaminer enda for jeg er inne i en god periode med lite hetetokter, så da venter jeg til jeg igjen har behov for dem

Så flott!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 11:00   #474
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.


Men så er det 20% av oss som er riktig uheldige og vi må slite med disse plagene livet ut.

Takk...jeg er visst en av dem. Har brukt hormoner i 14-15 år. Nå har jeg kuttet helt ut, men hetetoktene er der fortsatt...til å bli sprø av. Vurderer å begynne igjen

Bortsett fra det har jeg. Nå satt i gang med e-vit, og lurer på om det faktisk hjelper litt. Krysser fingre.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 07-03-13, 13:38   #475
Dolsi
Seniormedlem
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 1.081
Dolsi er en juvelDolsi er en juvelDolsi er en juvel

Sv: Uææ! Hetetokter og overgangsalder

Krysser fingrene for at du får god hjelp av E-vitaminene Anne

Dolsi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Overgangsalder Miranda13 Stoffskifte / hormonproblemer 2 21-03-12 17:17
Hetetokter ... ida petrine Spørsmål og svar 2 20-04-11 11:05
Hetetokter Sassy88 Ketolysekuren 2 14-05-09 11:59
Hetetokter! annemerete Ketolysekuren 11 17-08-07 12:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no