Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

"Omgangssyke" dumt med salte kjeks/hvitt brød?

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 01-12-12, 13:10   #1
avaritia
Juniormedlem
 
avaritia sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
avaritia er på en erverdig vei

"Omgangssyke" dumt med salte kjeks/hvitt brød?

Er på dag 3 med doflying og magekramper, gjør så vondt at mesteparten av tiden ligger jeg i fosterstilling med tårer i øynene. Har forsøkt vann med kullsyre, egg, kokte grønnsaker, men ingenting hjelper. 20-30 min etter jeg spiser/drikker vann, kommer alt ut igjen.

Vil helst unngå å komme ut av ketose, men får hverken sovet ordentlig, jobbet eller gjort noe annet enn å ligge på sofaen..
Er det en dårlig ide med salte kjeks eller loff?
Er atkins-barene et godt alternativ..?

Tør ikke gå ut av huset engang, for så å måtte febrilsk søke etter et toalett

__________________




avaritia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 13:23   #2
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Omgangssyke" dumt med salte kjeks/hvitt brød?

Langvarig omgangssyke er den 2. gode unnskyldningen til å drikke sukkerholdig cola. (Den første er en god drink.) (Ikke tenk på ketosen nå, den får du "ta igjen" når magen og tarmene fungerer som de skal.)

Den har væske og sukker - begge deler noe man trenger om man er langvarig plaget for å unngå å bli søkkandes slapp. Den er lite kvalmende og den er syrlig. Det er det vi tyr til under kraftig reisesyke og som regel det første som magen klarer å beholde. Det andre vi pleide å forsøke var tørre kjeks eller hvitt brød (før jeg gikk glutenfri - nå ville jeg ikke røre det).

Forsøk colaen gjerne flau - uten kullsyren om det kjennes bedre... og ikke mer enn 2-5 slurker første gang. Vent så en halvtime. Om du klarer å holde på det så gjenta med økende mengde. Klarer du ikke å holde på det så forsøk mindre mengde.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 01-12-12, 14:27   #3
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Omgangssyke" dumt med salte kjeks/hvitt brød?

Ser at Smgj har skrevet et utmerket svar til deg ,signerer det.
Vil også minne om at ved omgangssyke/diaré er det lurt å få i seg litt salter,så ikke bare cola over flere dager men gjerne litt Fariss el.også.
Ellers er kroppen så viselig innrettet ,at selv om du bare beholder det du drikker en halv time og det føles som alt kommer opp ,så har kroppen tatt til seg endel av væsken.
God bedring

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 20:17   #4
avaritia
Juniormedlem
 
avaritia sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 13
avaritia er på en erverdig vei

Sv: "Omgangssyke" dumt med salte kjeks/hvitt brød?

Takk for svar!
Ble en tur på sykehuset (,aka nederlandsk variant av legevakt,) klokka 4 natt til lørdag. Krampene var da så j*****e at jeg ikke hadde sjangs til å sove, og var så svimmel at jeg knapt kom meg ned trappa.
Der ble det konstatert mageinfeksjon, jeg var dehydrert og hadde 40 i feber. Fikk noe rar guffe med salter og andre mineraler, og noe som skulle redusere krampene.
Idag er endelig ting på rett vei, så krysser fingrene for at overgangen tilbake til atkins går bra

__________________




avaritia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 23:09   #5
Chamomilla
Seniormedlem
 
Chamomilla sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Innlegg: 2.453
Chamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjentChamomilla begynner å bli godt kjent

Sv: "Omgangssyke" dumt med salte kjeks/hvitt brød?

Godt du er bedre!

__________________
Journal
..lever du dagen i dag godt gjøres alle gårsdager til lykkelige drømmer og hver eneste morgendag blir et bilde på håp.
Chamomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalder-inspirert Svar med sitat
Gammel 04-12-12, 23:11   #6
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Omgangssyke" dumt med salte kjeks/hvitt brød?

Opprinnelig lagt inn av Chamomilla, her.

Godt du er bedre!

Tiltredes!

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Gode "kjeks" lille_trille Frokost og kveldsmat 18 14-09-11 21:46
Myke "kjeks" pirilen Bakst 0 10-05-11 01:40
"Ritz" kjeks Timona Bakst 9 09-04-10 10:21
Tapas boller og "kjeks" Everio Festmat 1 16-01-09 10:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:03.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no