Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Atkins kosthold

Soyamelk/fløte

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-02-05, 21:18   #1
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

Soyamelk/fløte

Sånn sett fra et Atkins synspunkt, hva er best av melkeprodukter og soyaprodukter? Jeg føler at soyaprodukter er bedre for oss voksne, og gir mer enn melkeprodukter, men har likevel ingen begrunnelse for det. Med tanke på matintoleranse og candida (som jeg tror kjæresten har) faller det mer naturlig for meg å velge soyafløte og soyamelk. Hva mener dere? Liker også tanken på å blande whey protein med soyamelk, for å få kombinasjonen av flere typer aminosyrer.

Som candida-pasient, så skal kjæresten unngå ihvertfall gjær og sukker. Og så har jeg også lest et sted at han skal unngå melk og soyaprodukter, men er dette bare om han reagerer på fuktighet? Men det gjør han ikke. Så han kan drikke melk og spise soya uansett? (det virker uansett som at han har det bedre med soyaprodukter, men har ikke fått testet dette 100 % enda, kan jo være han er "better off without" noen av delene). Kan han spise atkinsprodukter som er søtet med maltitol? (morning shine produktene, advantage barene, endulge, shakene osv?) Hva med andre "sukkerfrie" produkter? Inbiller meg at mikrobene i tarmen kan nyttegjøre seg av sukkeralkoholer, selv om ikke vi kan det, slik at det egentlig ikke hjelper på candidaen likevel.

Han går uansett på "dida" tablettene, 2 stk daglig om morgenen, og 2 stk bio dophilus om kvelden, men han vil gjerne se på tablettene som en "kur", noe han slutter med, så kan han heller legge om kostholdet, bare han slipper tabletter. Hehe.

Håper dere har noen innspill, erfaringer og råd, O' store orakler!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 18:29   #2
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

anyone?

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 19:10   #3
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Jeg har selv en misstanke om at jeg har melkeintolleranse. Jeg bruker det i mat likevel. Grunnen til at jeg ikke har byttet det ut, er at jeg har forstått det slik at soyaprodukter er et resultat av mye genmanipulasjon.

Jeg vet at jeg burde kutte melkeprodukter, men det er vanskelig...... tenker det kommer etter hvert..... hvertfall dersom Balder-klinikken bekrefter mine misstanker

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 24-02-05, 20:28   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av dingpot

anyone?

Jeg aner ikke - men det er et spennende spørsmål du kommer med.

Det finnes jo hele befolkninger i verden som ikke tåler melkeprodukter..

Kanskje innmari digresjon, men jeg leste et sted for en stund siden at det viser seg at vi ikke klarer å utnytte kalsiumet i melk på den måten vi trodde.. Altså i forhold til at vi blir proppet fulle med infoen "drikk melk - unngå benskjørhet"..

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 13:56   #5
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Så lenge du ikke er alergisk mot det ene eller andre så syns jeg at du skal velge det med lavest karboinnhold. Det eneste melkeproduktet du bør unngå når du har candida er kefir for den inneholder gjær.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 28-02-05, 16:49   #6
dingpot
Seniormedlem
 
dingpot sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Hvor: Rogaland
Innlegg: 542
dingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressursdingpot er en virkelig god ressurs

HÆH???

Kan man spise melkeprodukter på en candida diett?? Jeg trodde melk var strengt forbudt! Men kan vi altså spise alle ferske melkeprodukter da?? I tillegg til yoghurt naturell og cultura? Bare ikke lagrede oster og kefir??? Hvor har du hørt dette?? Er bare nysgjerrig, for han jeg er sammen med er en "kalv" på å melk!

__________________
Hilsen DingPot - Alveprinsessen

Ingenting er umulig -det umulige tar bare lenger tid. Namaste

"Hvis du gjør som du alltid har gjort, får du som du alltid har fått"
dingpot er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlige råvarer/lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no