Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-08-09, 10:27   #1
anonymen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 30
anonymen er på en erverdig vei

Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

Hei!

Har hatt en periode på 3 uker hvor jeg har gått på halvveis lavkarbo (holdt meg unna brødvarer, pasta osv).

Den siste uken har jeg kjørt lavkarbo på full guffe, med noen merkelige virkninger. Har prøvd lavkarbo i 3mnd tidligere i år.
Problemet mitt er altså at jeg er konstant sulten.

En dagsmeny kan se slik ut:

Frokost:
6 skiver bacon
3 Egg stekt i masse smør
Litt salat med en god dæsj majones og dressing

ca 15 minutter etter frokost er jeg så sulten at jeg lager squashstrimler, og bruiker creme fraice som dip. Det går ca en halv kartong cf. Tar også olivenshots om jeg er i humør til det.

Middag:
Laks, Kyllingfilet eller kjøttdeig (300g) - stekt i masse smør
3 skiver bacon
Grønnsaker, med en svært god posjon dressing og majones (blander det ut me hakkede tomat juice for å fjerne litt smak)

Etter middagen kan det gå en halv time så er jeg sulten igjen. Da lager jeg mer bacon og dyper det i creme fraiche.

Kvelds:
Ikke så viktig, men noelunde samme som middag.


I lengden blir jo dette meget dyrt. Heldigvis har jeg en jobb som gir meg goder på fleste av nevnte matvarer.

Jeg vet at jeg skal spise når jeg er sulten, men det må da være grenser..?

anonymen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:33   #2
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hjelp.. Jeg blir IKKE mett!

de fleste følser seg utsultet over den første perioden , det er normalt.

det er mange lignende tråder her på forumet..

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 10:33   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg blir IKKE mett!

Drikker du vann? Kroppen klarer ikke alltid skille på signalene mellom tørste og sult. i tillegg fyller vann opp "tomrommet" så man føler seg mett lenger.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 11:14   #4
anonymen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2009
Innlegg: 30
anonymen er på en erverdig vei

Sv: Hjelp.. Jeg blir IKKE mett!

Tror vann er problemet ja. Drikker 4dl dagen, må vel øke til 2-3 liter som jeg gjorde før.

__________________

[ vorter.no ]

Sist redigert av anonymen : 06-07-11 kl 15:13.
anonymen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 11:18   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp.. Jeg blir IKKE mett!

Opprinnelig lagt inn av anonymen, her.

Tror vann er problemet ja. Drikker 4dl dagen, må vel øke til 2-3 liter som jeg gjorde før.

Det kan ikke skade å prøve hvertfall

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:28   #6
Mjauritz
Medlem
 
Mjauritz sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 51
Innlegg: 209
Mjauritz er ny på veien

Sv: Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

Jeg var også veldig sulten den første stunden selv om jeg spiste mye fett. Det vil gå over, du får bare smøre deg med tålmodighet

__________________



Mjauritz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-08-09, 21:34   #7
SunnhetMedSirrup
Seniormedlem
 
SunnhetMedSirrup sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: østfold
Innlegg: 1.332
SunnhetMedSirrup er ny på veien

Sv: Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

lover deg, etter en stund er det kansje omvendt og du er stadig mett ..

sån hadde jeg det en periode

__________________
SunnhetMedSirrup er avlogget   Min kostholdsfilosofi: L C H F f o r l i f e . Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 11:50   #8
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

Ser at dette er en gammel tråd, men prøver meg med et spørsmål her likevel jeg

Det varierer litt fra dag til dag, men jeg har flere dager hvor jeg ikke blir mett. Nå har jeg hatt et opphold fra lavkarbo, men har startet for fullt igjen nå for et par uker siden. Er det virkelig bare å "kjøre" på med mer fett til man blir mett? Over hvor lang periode er det vanlig å ha denne sultfølelsen før den går over? (Sikkert individuelt, men hvordan var der for deg?) Jeg skal ikke ned i vekt, men holde meg der jeg er nå, vil jeg ikke gå opp i vekt da?

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 12:35   #9
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

Ser at dette er en gammel tråd, men prøver meg med et spørsmål her likevel jeg

Det varierer litt fra dag til dag, men jeg har flere dager hvor jeg ikke blir mett. Nå har jeg hatt et opphold fra lavkarbo, men har startet for fullt igjen nå for et par uker siden. Er det virkelig bare å "kjøre" på med mer fett til man blir mett? Over hvor lang periode er det vanlig å ha denne sultfølelsen før den går over? (Sikkert individuelt, men hvordan var der for deg?) Jeg skal ikke ned i vekt, men holde meg der jeg er nå, vil jeg ikke gå opp i vekt da?

Om du holder deg under de magiske 72 gr karber pr dag, er det i teorien bare å pøse på med fett

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:48   #10
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

takk for svar vet det jo egentlig, men er vanskelig å "forstå" :P har nok fremdeles litt fettfobi.. men, skader jo ikke å prøve merker jeg at jeg går opp i vekt, kan jeg heller begynne å justere litt!

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 13:55   #11
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

De første par ukene kan man godt oppleve sult, spis MYE mat! Min erfaring er at etter at par mnd med masse lavkarbomat - og i mitt tilfelle konstant sultfølelse - måtte jeg redusere mengden mat. Dæggern det hjalp! Selv om jeg i mitt tilfelle da gikk over til spisdegslankmat med veldig lite kalorier, tenker jeg at om man reduserer porsjonene selv, vil man i løpet av få dager se om dette hjelper på sultfølelsen.

Ta med at om man i tiden før man går over til lavkarbo har spist LITE og fettfattig, kan det hende kroppen din trenger noen mnd for å få i seg ordentlig næring. Vanligvis justerer sultfølelsen og behovet for mat seg etterhvert. En uke er litt kort tid til å finne denne balansen tror jeg - kjør på noen uker til!

4 dl vann pr dag er absolutt ingenting, det er skrever flere tråder om viktigheten av vanninntak ved lavkarbokosthold, søk opp og les! Når jeg drikker "optimalt" med vann drikker jeg ihvertfall 4 liter hver dag...

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 23-08-11, 14:05   #12
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Hjelp ... Jeg blir IKKE mett!

tusen takk

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Matlei, blir ikke mett, spiser ikke nok Mellon Lavkarbo generelt 1 27-04-09 10:26
Blir ikke mett - hjelp! Lys Spørsmål og svar 8 06-03-09 08:36
Når man blir mett etter ca 10 g karbo, men skal ha 15-20. Hva gjør man da? Lollypop! Ketolysekuren 14 30-09-07 16:54
Hjelp. Hvordan blir jeg mett, samtidig som at jeg ikke vil spise for mye protein? Lollypop! Ketolysekuren 86 15-09-07 21:56
Blir så fort mett Tittentei Ketolysekuren 7 24-08-07 12:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no