Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Nok ketolyse, tips til alternativer?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-03-10, 10:16   #1
pingu
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 2
pingu er på en erverdig vei

Nok ketolyse, tips til alternativer?

Hei.

Jeg har nå fulgt ketolyse i snart 6 mnd. Resultatet er så langt 15 kg ned, men nå står det helt stille og har gjort det over en lengre periode. Jeg har i løpet av denne 6mnd perioden hatt flere stagnasjoner og etter noen uker har vekten fortsatt i riktig retning. Men den siste mnd har det gått så enormt tregt, kanskje ned 200g pr uke. Motivasjonen for å fortsette på ketolyse er tynnslitt siden resultatene er så små.
Jeg vurderer nå å finne en annen lavkarbodiett som tillater litt mer veriasjon, men likevel gir vektreduksjon. Det er ikke så viktig at vekttapet går skjer kjapt, men akkurat nå føler jeg at innsatsen for å følge 15-20 karber om dagen er veldig stor i forhold til resultatet.
Jeg vegrer meg også litt for å skifte til et annet kosthold pga at jeg er redd for å rote til det resultatet jeg har oppnådd så langt. Har ca 8-10 kg igjen, og hadde håpet å nå målet innen de neste 6 mnd, men ser ikke ut som det vil skje på dagens kosthold.
Er det noen som har erfaring de vil dele ang å skifte fra ketolyse til andre dietter? Gikk du i så fall mye opp før du gikk nedover igjen?

Jeg har ikke satt meg inn i noen av de andre lavkarbodiettene som er omtalt på forumet ennå, tenkte jeg skulle høre med dere om forslag til hvilket kosthold som kan fungere å skifte til? Og evt også hvilke bok/bøker som er et must på anbefalt kur.. Jeg lurer på om det er noen kurer som tillater litt mer men som likevel gir resultat over tid. For jeg har et hav av tid dersom jeg klarer å finne en filosofi som er litt mer "brukervennlig" for meg enn den jeg følger nå.

Håper noen kan gi meg et tips, slik at jeg kan få en formening om hvilke av kostholdene som kan være greit å sette seg mer inn i før jeg tar et valg.

Alle innspill vil bli satt umåtelig stor pris på

pingu er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 05-03-10, 10:18   #2
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Nok ketolyse, tips til alternativer?

Fedon er et allsidig alternativ

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ny på ketolyse, trenger tips! lille_Venn Ketolysekuren 1 09-02-10 09:33
Hva er DITT beste tips på ketolyse? Bubbla Ketolysekuren 4 08-02-10 23:24
Alternativer til for mye kjøtt Mistral Ketolysekuren 15 15-05-09 14:22
Tips til "junk food" eller alternativer Synne2 Lavkarbo generelt 6 31-01-09 07:49
Tapas på ketolyse, trenger tips Max Ketolysekuren 8 13-01-08 20:18


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:22.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no