Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Lavkarbo = bedre hud?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-09-05, 20:16   #1
NutJob
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 36
Innlegg: 4
NutJob er på en erverdig vei

Lavkarbo = bedre hud?

Hei!

Jeg er en gutt på 17 år som har uren hud. Har spist lav-karbo en stund nå, og får sjelden kviser. men de kommer av og til. og jeg lurer på om det faktum at jeg har hoppet over til lav-karbo har hjelpt på huden min i det hele tatt, eller om det bare har blitt bedre av seg selv. Skjønner?
Lurte derfor på om det er andre her som har erfaring med dette kostholdet og uren hud? Og i så tilfelle om det er andre ting jeg bør holde meg unna også, eller ting jeg bør spise mer av for å få bedre hud.
Lurte også på om det er greit å spise masse tomater og hodekål? er nesten blitt avhengig av begge deler. peanøtter (usaltet og rå) også!

Vær så snill å svar, for dette er veldig viktig for meg! Jeg har ingen vektproblemer og legger ikke på meg lett, så ofte er det veldig vanskelig for meg å akseptere at jeg ikke kan spise ei brødskive eller et pizzastykke eller et kakestykke eller... å, gud, jeg får vann i munnen!

Jeg er ny her også forresten! Og jeg er kjempeglad for denne siden! Alle oppskriftene har reddet meg!

NutJob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blanding av Lindberg og Atkins. Litt egenkomponert kan man si.. Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 20:32   #2
nalana
Seniormedlem
 
nalana sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Arendal
Innlegg: 1.919
nalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt avnalana har veldig mye å være stolt av


Jeg kan bekrefte dette med huden. Jeg har vært av og på lav-karbo så mange ganger nå at det begynner å ligne en vitenskapelig studie
Merker det på huden når jeg spiser dårlig, og den blir ganske fort mye bedre når jeg spiser lavkarbo. Ikke bare at kvisene forsvinner, men behovet for fuktighetskrem forsvinner nesten også, pga alt det sunne fettet
Det absolutt verste for min hud er lakris og for mye nøtter. Slik som mengder av peanøtter eller pistasj-nøtter.
Nå er det sikkert stor forskjell på våre hudproblemer, siden du er en ung gutt, og jeg er en voksen dame, men jeg tror de store forbedringene skjyldes at riktig mat påvirker hormonbalansen, og mine hudproblemer er nok i hvert fall hormonelt betinget

Velkommen forresten!

Dette er et veldig alright sted

__________________
:sa Nalana
Replace one worry with another, thats the secret of life

Når jeg når mitt mål, så er det ikke noe mirakel, men oppnådd med målrettet spising og mosjon. Altså min egen fortjeneste
nalana er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ca Optimal ernæring. 36 - 72 karber om dagen. Svar med sitat
Gammel 16-09-05, 22:02   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Hei og velkommen!

Jeg kan absolutt skrive under på at det har en innvirkning på huden!

Ting som ofte fører til kviser er: Sukker, hvetemel og melk.

Jeg har for tiden en helt fin hud, og før jeg startet på lavkarbo var jeg veldig plaget (mye av grunnen til det er at jeg oppdaget at jeg hverken tåler gluten eller melk, men det er mange som ikke tåler det i mer eller mindre grad). Nå merker jeg tilbakefall når jeg slurver litt med sukkerinntaket. Det jeg gjør da er å ta noen eksta C-vitaminer, drikke litt detox-te og spise pent en dag eller to, så roer det seg.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 00:58   #4
Oda
Medlem
 
Oda sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: Australia
Alder: 41
Innlegg: 78
Oda har en fantastisk aura rundt segOda har en fantastisk aura rundt seg

Hei.
Skriver under jeg også!
Har merket stor forskjell på huden, både i ansiktet og resten av kroppen. Har ikke tørr hud lengre og urenheter har det blitt mye mindre av. Jeg er helt sikker på at det er på grunn av lavkarbo da det kommer tilbake om jeg ikke spiser slik. (Har skjedd ett par ganger det ja )
Husen min reagerer mest på hvetemel og sukker.

__________________
fra meg



Oda er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 01:12   #5
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Wow, det er ikke mange 17-åringer (iallefall ikke GUTTER!) som har et så balansert kosthold, og tenker over det de spiser, iallefall ikke om de er normalvektige. HEIA NUTJOB!!!

Ja, lavkarbo er hormonbalanserende kost, og virker dermed også inn på huden siden kviser ofte kommer av ubalanse i hormonsystemet. Dessuten smører alt fettet huden fra innsiden så den blir glatt og fin uten å bli kvisete. Jeg får MYE penere hud når jeg spiser riktig, unngår raske karbohydrater og får i meg nok fett.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 02:49   #6
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Huden min er iallefall MYE bedre etter at jeg begynte med lavkarbo og mye godt fett i kosten. Mye vann er også viktig. Da fukter man innenfra liksom. Jeg har alltid hatt "god hud", men har vært plaget med kviser. Disse er det mye mye mindre av nå. Å slutte å røyke har nok også gjort sitt......

Tomat og blomkål er bra. Og brokkoli.....

Salte peanøtter, sjokolade og andre sukkerholdige varer, kusntig søtstoff (Pepsi MAx, Cola Light etc) varer av hvitt mel, stivelse....er ikke bra nei.


__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 11:05   #7
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Jeg kan ikke skrive under på at lavkarbo gir bedre hud - fordi jeg alltid har hatt veldig fin hud.. Bortsett fra noen småkviser som har oppstått nå i løpet av de siste månedene når jeg har spist smågodt hver kveld..

Men jeg kan skrive under på at Nille har nydelig hud!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 17-09-05, 12:47   #8
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av NutJob

Hei!


Lurte også på om det er greit å spise masse tomater og hodekål? er nesten blitt avhengig av begge deler. peanøtter (usaltet og rå) også!

!

Tomater er smekkfulle av antioksidanter og dermed viktig å spise jevnlig. Hodekål er full av fiber så hvis du drikker masse vann etter å ha spist hodekål så blir du veldig bra i magen.
Peanøtter inneholder sunne fettsyrer, mye fiber og protein. Ingen grunn til å begrense hverken usalta peanøtter, hodekål eller tomat. Spiser du mye salta peanøtter kan det bli for mye salt på deg.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 26-09-05, 10:16   #9
NutJob
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 36
Innlegg: 4
NutJob er på en erverdig vei

tusen takk for alle svarene!

hAR I DET SISTE HØRT AT MEIERIPRODUKTER HAR EN STOR INNVIRKNING PÅ UREN HUD, OGSÅ... oops, caps lock, gidder ikke skrive på nytt...
noen som har erfaring med dette?

NutJob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blanding av Lindberg og Atkins. Litt egenkomponert kan man si.. Svar med sitat
Gammel 26-09-05, 10:30   #10
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg har erfaring med at jeg får kviser ved inntak av meieriprodukter, men så tåler jeg ikke meieriprodukter heller, - så det kommer i tillegg til diverse andre kjedelige symptomer.

Det har vist seg at endel får kviser som eneste symptom på at kroppen ikke vil ha meieriprodukter, så det kan lønne seg å teste ut hvordan det blir uten produktet over en periode.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 28-09-05, 12:58   #11
Bolla Piggsvin
Medlem
 
Bolla Piggsvin sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Oslo
Alder: 58
Innlegg: 113
Bolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt segBolla Piggsvin har en fantastisk aura rundt seg

Melkeprodukter

Stemmer på meg også at huden blir kjempefin på lavkarbo. Er vel blitt for gammel for særlig mye kviser, men jeg synes nesten rynkene forsvinner litt, jeg. Ser at Lise skriver hun ikke tåler melkeprodukter. Mener du da bare melk, eller ost, smør osv. også? Jeg tåler melka dårligere jo magrere den er, da er det jo også mer karbohydrat per porsjon. Kremfløte, smør og fete oster går helt fint. Har aldri likt melk heller, men kremfløte elsker jeg! Pleier å blande en frokostdrikk av proteinpulver, kokosfett og Udos Choice, men det smaker ikke godt uten en skvett fløte i. Da blir det rene milkshaken

Bolla Piggsvin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 28-09-05, 19:24   #12
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Jeg får verdens største, fæleste kviser hver gang jeg begynner å spise lavkarbo igjen etter å ha skeiet ut, enten jeg har spist en halv mix-kiosk eller bare realativt vanlig kost. Det virker som om jeg har en tendens til å få uren hud samtidig som jeg går i ketose (etter 3-4 dager). Kanskje kroppen min forsøker å rense ut giftstoffene? I så fall synes jeg godt at at jeg kunne fått kvisene på mindre synlige kviser enn midt i panna. Det er ikke normale kviser heller, det er king size- "underjordiske" fjell, og når man endelig får klemt den ut fylles den opp igjen 10 senere! Grrr..

Har også hørt dette med at noen får dårlig hud av for mye protein.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 29-09-05, 13:12   #13
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Får du kviser av lavkarbokosthold kan det være at du ikke tåler noe du nesten bare spiser på lavkarbokost, for eksempel egg....

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 29-09-05, 18:57   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Zen

Kanskje kroppen min forsøker å rense ut giftstoffene?

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-10-05, 13:46   #15
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Må slenge meg på dette her,for etter jeg begynnte på lavkarbo er kvisene blitt fullstendig borte,både på kroppen(øvre del av rygg og bryst ) og i ansiktet.

Nå fikk jeg bare 1 kvise i ansiktet 1 gang i måneden(en sånn ekkel stor en som det ikke går an å klemme ut) men den har jeg ikke hatt på flere år nå

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 00:07   #16
NutJob
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2005
Alder: 36
Innlegg: 4
NutJob er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo = bedre hud?

Kej... Men hva med fett da? er det ikke relevant om man spiser masse fett? og viss det er det, er det forskjell på mettet og umettet..?

Og i alle blader og sånt står det at man skal spise mye frukt og grønt. kan jeg det, selv om frukt har en del karbohydrater?

NutJob er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Blanding av Lindberg og Atkins. Litt egenkomponert kan man si.. Svar med sitat
Gammel 04-10-05, 00:56   #17
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Sv: Lavkarbo = bedre hud?

Opprinnelig lagt inn av NutJob

Kej... Men hva med fett da? er det ikke relevant om man spiser masse fett? og viss det er det, er det forskjell på mettet og umettet..?

Og i alle blader og sånt står det at man skal spise mye frukt og grønt. kan jeg det, selv om frukt har en del karbohydrater?

Jeg kan få kviser igjen dersom jeg spiser for mye frukt, og så kan jeg få litt problemer dersom jeg spiser mye mettet fett, men umettet fett (flytene,- oljer) er smørning av huden fra innsiden, det gjør veldig godt.

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...

Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:30   #18
qazzque
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 13
qazzque er på en erverdig vei

Sv: Lavkarbo = bedre hud?

Hmmm...Ser jeg har et litt annet problem...
Jeg har nemlig fått partier med veldig tørr hud på armer og bein etter nesten to mnd på lavkarbo. Det klør som bare rakkern! Jeg spiser jo stort sett det samme som jeg alltid har gjort, bortsett fra alt som inneholder karbs da...
Noen som har opplevd det samme?

__________________








qazzque er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo generelt Svar med sitat
Gammel 02-03-10, 23:44   #19
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo = bedre hud?

Jeg har opplevd helt det motsatte. Lider av en type psoriasis som bare oppstår på fotsålen men har blitt bra etter at jeg startet med lavkarbo . Er det ikke flott

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 07:40   #20
StegforSteg
Seniormedlem
 
StegforSteg sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Hvor: Kristiansund
Alder: 45
Innlegg: 2.222
StegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snillStegforSteg er virkelig snill

Sv: Lavkarbo = bedre hud?

Så bra Karissima

__________________


Mål til påske:


StegforSteg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 03-03-10, 10:46   #21
Karissima
Seniormedlem
 
Karissima sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Hvor: Akershus
Innlegg: 5.343
Karissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressursKarissima er en virkelig god ressurs

Sv: Lavkarbo = bedre hud?

__________________

Det er aldri for sent å starte på nytt
Karissima er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
graviditet og Lavkarbo Lynx Lynx Lavkarbo generelt 16 28-10-05 16:25
Lavkarbo for de med liten tid og dårlig råd? Helene Lavkarbo generelt 17 25-10-05 23:30
Matallergi av lavkarbo ??? Nille Lavkarbo generelt 1 12-12-04 23:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:39.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no