Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-10-10, 19:31   #1
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

På kurs fikk vi vite at man ikke skal trekke fra sukkeralkoholer, men gå ut i fra det karbohydratinnholdet som står på varen.
På kurset fikk vi også vite at Splenda er det eneste søtningestoffet helt uten karbohydrater, men det er det da så aldeles ikke!? 97,7 står det på pakken. Konfronterte kursleder med dette, og det var ukjent for henne. Hun sa da at Splenda var ihvertfall det eneste søtningestoffet som gikk rett gjennom kroppen uten å bli tatt opp da...
På forum står det at man kan/skal trekke fra sukkeralkoholer fra det originale khinnholdet.
Det hadde vært kjekt å kjenne til fakta.
Og til slutt, er sukkeralkoholer det samme som sukkerarter?

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:32   #2
wahaj
Medlem
 
wahaj sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Alder: 35
Innlegg: 136
wahaj er på en erverdig vei

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Dette lurer jeg også på.
Hadde ikke gjort noe å kose seg med en pose IFA, uten å trekke fra alt av karbs gjennom dagen.

wahaj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:38   #3
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Hei!

Kan ikke svare på alt, men skal prøve å komme med noe nyttig info:

Først av alt så har jeg aldri hørt noe om at Splenda går rett gjennom kroppen uten å tas opp, så derfor regnes karbohydratene i det. Derimot bruker man veldig lite (1 teskje Splenda veier 0.5 gram: se her), så det blir ikke så mange karber.

Det med sukkeralkoholer og å trekke det fra er et litt delt tema... noen mener at man skal trekke det fra, andre ikke, for noen mener at kroppen deres "tolker" det som sukker.

Jeg trekker alltid fra sukkeralkoholer (tyggis, IFA, sukkerfri sjokolade osv.), men holder meg unna dem så godt jeg kan - men det er jo en annen sak...

Sukkerarter og sukkeralkoholer er ikke det samme, nei - sukkerarter skal man ikke trekke fra, mens sukkeralkoholer kan man trekke fra.

Håper dette var hjelpsomt!

Og PS: Om du scroller heeelt nederst på siden, ser du andre tråder som tar opp lignende tema!

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:40   #4
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Sukkeralkoholer og sukkerarter er ikke det samme. Sukkerarter er sukker.

Det er uenighet om man kan trekke fra disse sukkeralkoholene her inne. Fordi noen påvirker blodsukkeret, noen ikke.
Her er en ovesikt fra diabetesforbundet: http://www.diabetes.no/S%C3%B8tnings...r.9UFRvO2X.ips

Det stemmer vel ikke at splenda går rett gjennom kroppen.Jeg har telt de karbene med. (Men splenda er vel ikke et sukkeralkohol ? )
Jeg, personlig, har alltid trukket fra sukkeralkohol fra feks. drops, sjokolade. Altså de stoffene som slutter på -ol



Det står vel litt om de forskjellige i boka også....

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:44   #5
Julie
Seniormedlem
 
Julie sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Trondheim
Alder: 29
Innlegg: 1.629
Julie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snillJulie er virkelig snill

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

Det stemmer vel ikke at splenda går rett gjennom kroppen.Jeg har telt de karbene med. (Men splenda er vel ikke et sukkeralkohol ? )

Nei, Splenda er vel sukralose om jeg ikke husker helt feil, så da er det ikke en sukkeralkohol. Derimot er det visstnok det eneste søtningsstoffet som er laget av sukker (eller tar jeg helt feil)?

Bruker både Sukrin og Splenda jeg da, selv om mange mener at Splenda ikke er noe særlig fordi det inneholder klor... (eller noe i den retningen?)

__________________

Julie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for life! ♥ Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 20:47   #6
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av Julie-x, her.

Nei, Splenda er vel sukralose om jeg ikke husker helt feil, så da er det ikke en sukkeralkohol. Derimot er det visstnok det eneste søtningsstoffet som er laget av sukker (eller tar jeg helt feil)?

Bruker både Sukrin og Splenda jeg da, selv om mange mener at Splenda ikke er noe særlig fordi det inneholder klor... (?)

jeg brukte splenda før, men nå sukrin. Når det endelig kom hit til Oladalen


http://no.wikipedia.org/wiki/Sukralose

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:09   #7
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Da ble jeg brått mye klokere
Tusen takk!

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 21:18   #8
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Er du på kurs i Trondheim Stinemora? Hvem er kurslederen din?

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 21-10-10, 22:04   #9
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Jepp! Bodil(?) Hope het ho vel? Er du der du og eller?

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:47   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Nysgjerrig på hva slags kurs du går på? Finnes det nettoinfo om det noe sted?

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 11:50   #11
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Nysgjerrig på hva slags kurs du går på? Finnes det nettoinfo om det noe sted?

http://www.ketolyse.no/index.php?side=kurs

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 12:23   #12
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

http://www.ketolyse.no/index.php?side=kurs

Ka du VEIT Gerd!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 12:26   #13
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av nerthus, her.

ka du veit gerd!


:d

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 13:57   #14
Klistine
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 215
Klistine er på en erverdig vei

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av stinemora, her.

Jepp! Bodil(?) Hope het ho vel? Er du der du og eller?

Nei, men jeg vet hvem hun er hihi

Klistine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:50   #15
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Mye koster ett slik kurs?

Hadde følt meg litt lurt om det var dyrt og man ble mer villedet enn veiledet.

TT (treningsenteret her jeg bor) markedsførte Easy Life som ett LCHF kurs med pulver som kickstart og lavkarbo mat etter dette.
Var ikke mange spørsmålene jeg trengte å stille hu veilledern der før jeg skjønte at dette var veeeldig langt unna LCHF, og værtfall Ketolyse kuren.

Så utrolig skeptisk til slikt opplegg når man ikke har en kursleder som er like flink som Gerd inne på forumet her

Synes du kunne hatt slike kurs jeg Gerd

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 14:56   #16
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Mye koster ett slik kurs?

Hadde følt meg litt lurt om det var dyrt og man ble mer villedet enn veiledet.

TT (treningsenteret her jeg bor) markedsførte Easy Life som ett LCHF kurs med pulver som kickstart og lavkarbo mat etter dette.
Var ikke mange spørsmålene jeg trengte å stille hu veilledern der før jeg skjønte at dette var veeeldig langt unna LCHF, og værtfall Ketolyse kuren.

Så utrolig skeptisk til slikt opplegg når man ikke har en kursleder som er like flink som Gerd inne på forumet her

Synes du kunne hatt slike kurs jeg Gerd

Det forslaget stiller jeg meg bak 100%!

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 18:57   #17
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Kaloriene i splenda skyldes at sukralose er så lett at det må tilsettes noe ved navn poly ett eller annet.Det er dette som gir splenda kalorier. Du ser det samme i fribolproduktene. Der er det også tilsatt dette i tillegg til sukralose.Magen min fikser hverken sukralose, eller er det dette tilsatte stoffet den ikke tåler?, eller sukrin eller maltitol. Natreen og aspartam tåler den men det er så usunt at jeg ikke godtar det.Men noe må jeg ha siden jeg ikke har fått bukt på søtsuget.Stevia er det sunneste og helt uten kalorier. Smaker dog fælt i frohold til sukker.

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 19:15   #18
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Kaloriene i splenda skyldes at sukralose er så lett at det må tilsettes noe ved navn poly ett eller annet.Det er dette som gir splenda kalorier. Du ser det samme i fribolproduktene. Der er det også tilsatt dette i tillegg til sukralose.Magen min fikser hverken sukralose, eller er det dette tilsatte stoffet den ikke tåler?, eller sukrin eller maltitol. Natreen og aspartam tåler den men det er så usunt at jeg ikke godtar det.Men noe må jeg ha siden jeg ikke har fått bukt på søtsuget.Stevia er det sunneste og helt uten kalorier. Smaker dog fælt i frohold til sukker.

Kalorier? Om det er 100 kalorier eller 1000 kalorier ingenting å si. Det er jo karbohydratene vi teller, og det er det som har noe å si.

Dette er LCHF, ikke HCLF

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 20:41   #19
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Kalorier? Om det er 100 kalorier eller 1000 kalorier ingenting å si. Det er jo karbohydratene vi teller, og det er det som har noe å si.

Dette er LCHF, ikke HCLF

Kcaloriene er dessverre alfa og omega for flere av oss som går på lavkarbo... jeg spiser bare 20 gram karbo pr dag - men må ned i 1600 kcal for å gå ned. Slik er det bare når kroppen min ikke naturlig regulerer mengde mat selv om jeg går på lavkarbo Dette bare som en kommentar til din kommentar - det er mange nye her til stadighet - og for NOEN vil faktisk mengde kcal innvirke på vektnedgang selv om de spiser svært lite karbo Greit å vite at det også KAN være et tema - selv om det ikke var poenget i denne tråden.

Hilsen "selvutnevnt "kcalorikontroll på lavkarbo" informasjonsansvarlig"

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:06   #20
ada-emilie
Sperret
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.076
ada-emilie har en fantastisk aura rundt segada-emilie har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Kalorier? Om det er 100 kalorier eller 1000 kalorier ingenting å si. Det er jo karbohydratene vi teller, og det er det som har noe å si.

Dette er LCHF, ikke HCLF

Ja men kjære deg. Om det er kalorier er det karbohydrater da! Det er ihvertfall ikke fett eller protein. Jeg teller kalorier, så ikke si "vi", men snakk for deg selv

ada-emilie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:16   #21
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ja men kjære deg. Om det er kalorier er det karbohydrater da! Det er ihvertfall ikke fett eller protein. Jeg teller kalorier, så ikke si "vi", men snakk for deg selv

Trådstarter(TS) er på ketolysekur, tråden ligger under ketolysedelen. Da svarer vi deretter.
Skal vi begynne å "blande inn" allt mulig som i utgangspunktet ikke har med kuren å gjøre, så blir bare TS og ev. andre nybegynnere på kuren enda mer usikre.

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 22-10-10, 21:26   #22
stinemora
Medlem
 
stinemora sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bøfjorden
Alder: 40
Innlegg: 70
stinemora er på en erverdig vei

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av marjusen, her.

Mye koster ett slik kurs?

Hadde følt meg litt lurt om det var dyrt og man ble mer villedet enn veiledet.

TT (treningsenteret her jeg bor) markedsførte Easy Life som ett LCHF kurs med pulver som kickstart og lavkarbo mat etter dette.
Var ikke mange spørsmålene jeg trengte å stille hu veilledern der før jeg skjønte at dette var veeeldig langt unna LCHF, og værtfall Ketolyse kuren.

Så utrolig skeptisk til slikt opplegg når man ikke har en kursleder som er like flink som Gerd inne på forumet her

Synes du kunne hatt slike kurs jeg Gerd

Det kostet 990 kr og det går over fem kurskvelder a 1,5 time per gang. Annenhver uke. Har til nå vært kun en gang, så vet ikke enda om det kan anbefales eller ei

__________________


stinemora er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-10-10, 09:21   #23
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Er det trygt å trekke fra sukkeralkoholer?

Opprinnelig lagt inn av ada-emilie, her.

Ja men kjære deg. Om det er kalorier er det karbohydrater da! Det er ihvertfall ikke fett eller protein. Jeg teller kalorier, så ikke si "vi", men snakk for deg selv

Som Gerd sier så er det veldig viktig å vite hvilket forumsdel du er innepå, også må du svare der etter.

Når man går på ketolyse kuren er det KARBOHYDRATENE du skal holde styr på, og jeg vet det er noen få som også må se på kaloriene.

Men dette er det bare noen få som trenger å tenke på, så hvis man skal svare ut fra dette er det viktig å ikke forvirre andre med å snakke kalorier.

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det trygt å bruke søtning? ElinN Generell diskusjon 13 22-03-10 21:49
Dette med å trekke fra sukkeralkoholer Stellamor Ketolysekuren 5 08-11-08 20:55
Trygt å gå i ketose for tredje gang ...? glitre Ketolysekuren 4 01-05-08 16:03
Hva kan man trygt spise på Mallorca? Humle Ketolysekuren 4 26-06-07 09:23
Spekepølse, trygt? Larsie Ketolysekuren 5 05-02-06 22:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:41.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no