Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-08-11, 10:27   #1
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg prøver å ligge litt over ketose, spiser litt mer grønnsaker med karbo, litt ris, litt pasta (kanskje en sjelden gang), og dermed litt mindre fett.

Jeg er derimot ikke sikker på at kroppen min var enig i at vi burde kutte på fettet, så nå er jeg usikker igjen.. Jeg synes alt ble så komplisert plutselig, nå aner jeg ikke hvilken filosofi jeg tilhører, ingenting.

Kan noen komme med noen innspill på hvordan de gjør det, så kanskje jeg skjønner hva jeg burde gjøre?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 10:42   #2
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg har hatt definitivt best treningsutbytte i ketose.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 10:45   #3
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg spiser vel rundt 50 kh +/- om dagen (teller ikke, men sånn ca oversikt bare).. Jeg trener ca 6 dager i uken (av og til 5), og merker at jeg må ligger litt høyere enn ketose for at jeg skal få best utbytte av treningen.

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 10:50   #4
Lindemor
Seniormedlem
 
Lindemor sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 2.412
Lindemor er en juvelLindemor er en juvelLindemor er en juvel

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg er i ketose og trener hver dag. Jeg har en helt klar fordel i forhold til utholdenhet av å være i ketose og nyter den gode følelsen! Aldri har vel ganske tøffe kondisjonsøkter gått så lekende lett. Deilig!

__________________
Min journal:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=45466

Lindemor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 11:09   #5
Ravna
Medlem
 
Ravna sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Innlegg: 151
Ravna er på en erverdig vei

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg er også i ketose, men trener bare 3-4 ganger i uken, i hovedsak spinning og styrker (1 time av hver, pr gang) og det funker supert! Hvis jeg ikke spiser når jeg kommer hjem, så hender det at jeg er trøtt dagen etter, men det går greit så lenge jeg spiser kveldsmat

__________________



Ravna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 11:12   #6
Peppa Gris
Seniormedlem
 
Peppa Gris sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 1.140
Peppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt liktPeppa Gris er veldig godt likt

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av lillemeg88, her.

Jeg spiser vel rundt 50 kh +/- om dagen (teller ikke, men sånn ca oversikt bare).. Jeg trener ca 6 dager i uken (av og til 5), og merker at jeg må ligger litt høyere enn ketose for at jeg skal få best utbytte av treningen.

Kutter du på fettet eller spiser du fortsatt like mye fett?

__________________
Min journal
Peppa Gris er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mindre karbohydrater, mer trening! Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 12:20   #7
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Kutter du på fettet eller spiser du fortsatt like mye fett?

Det er ikke noe vits å kutte på fettet før du nærmer deg 70 kh.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:08   #8
Sprettball
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 55
Sprettball har en fantastisk aura rundt segSprettball har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg spiser LCHF. Teller ikke karber i den forstand. Noen dager er jeg i ketose, andre dager kan jeg ligge rundt 50 g karber, etter hva som er praktisk og hva vi har lyst til å spise hjemme hos oss.

Uansett vil man jo havne i ketose av treningen. 50 g karbo fordelt på en dag er ikke nok til å holde kroppen utenfor ketose en lang økt.

Trener helt fint på dette kostholdet, merker ikke så stor forskjell på dagene unntatt hvis jeg har spist lite. Da blir jeg matt.

Mvh Sprettball.

Sprettball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:27   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Jeg trener mye om dagen (tre harde styrkeøkter og 2 rene kardioøkter ala spinning el.) og prøver da å ligge rundt 100 kh Rett og slett fordi at jeg ELSKER trening med karbofuel og det funker bra for meg. Innimellom blir det litt mindre da, for jeg gidder ikke jobbe for å få til 100 liksom. Fordeler det sånn jevnt ut over dagen.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-08-11, 14:32   #10
lillemeg88
Medlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: oslo
Innlegg: 392
lillemeg88 er ny på veien

Sv: Dere som trener, hvilket kosthold har dere og hvorfor?

Opprinnelig lagt inn av Peppa Gris, her.

Kutter du på fettet eller spiser du fortsatt like mye fett?

jeg teller ikke antall gram fett heller, men nei, jeg kutter ikke på fettet

lillemeg88 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvor mye trener dere, hva trener dere og hvilken kostholdstil har dere? Tiril77 Lavkarbo generelt 30 05-04-11 14:55
Hva trener dere? cathrin09 Ketolysekuren 38 13-03-11 23:02
Hvor mye trener dere når dere går på ketolyse? (Helt ny her og lurer jo litt) Bubbla Ketolysekuren 24 09-02-10 00:01
Dere på ketolyse, hvor mye trener dere? høna Ketolysekuren 5 13-07-08 14:14
Hva trener dere, og når på dagen trener dere? Chumpsy Lavkarbo generelt 7 08-08-05 20:26


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no