Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Camping og lavkarbo nistepakker

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-03-09, 15:39   #1
Livlys
Juniormedlem
 
Livlys sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 33
Livlys er ny på veien
Question

Camping og lavkarbo nistepakker

Vi er på campingtur med campingvognen neste hver helg fra fredag til søndag kveld. Nå når vi har startet med lavkarbo er jeg på jakt etter raske og enkle retter som lett kan tilberedes i campingvognen, og nistepakker som er lette å lage.
Når vi er på tur er vi opptatt hele dagen og har ikke alltid tilgang til vogna, slik at vi må ha med oss nistepakke for hele dagen. Er derfor på jakt etter tips og ideer til lavkarbo nistepakke som er enkel å spise.
Håper det er noen her som har erfaring med lavkarbo på campingtur som kan gi meg noen tips og ideer.

__________________
Livlys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Ketose Svar med sitat
Gammel 30-03-09, 16:27   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Camping og lavkarbo nistepakker

Gå til innkjøp av masse praktiske plastikkbokser, som dere kan fryse ned middagsrester fra hele uka i.
Da har dere både til frokost, middag og lunsj om dere vil. Ikke alt som må varmes opp. Bare en uvane vi har det.

Event kok en diiiiger kjele med suppe midt i uka, som dere kan ha med rester til middag. Enkelt å varme når dere er tilbake.

I tillegg, kan dere koke masse egg å ha med.
Nistepakker behøver slett ikke være brødmat...bare husk å ta med kniv og gaffel....

Kos dere!

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 12:19   #3
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Camping og lavkarbo nistepakker

Vi har også campingvogn men dette går kjempefint på lavkarbo. Var på tur senest i helga å da hadde jeg med meg mama lupes tortillas. De ble en go redning for meg. Lagde meg tortillas med kjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder, paprika, agurk, seterrømme, first price tacosalsa og ost oppi. Kjempegodt!!!!!!!! Ventet til alt var kaldt(tortillaen og kjøttdeigen), litt viktig for at den ikke skal bli klam og fuktig før jeg hadde det oppi tortillaen. Pakket en og en inn i aluminiumsfolie og koste meg med de gjennom hele dagen. Kan anbefales

Et annet alternativ kan jo være ingis hjemmelagede boller, men disse syns jeg er best om man kan varme de litt før de spises

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 31-03-09, 13:27   #4
Livlys
Juniormedlem
 
Livlys sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 33
Livlys er ny på veien
Thumbs up

Sv: Camping og lavkarbo nistepakker

Opprinnelig lagt inn av Camz, her.

Vi har også campingvogn men dette går kjempefint på lavkarbo. Var på tur senest i helga å da hadde jeg med meg mama lupes tortillas. De ble en go redning for meg. Lagde meg tortillas med kjøttdeig med hjemmelaget tacokrydder, paprika, agurk, seterrømme, first price tacosalsa og ost oppi. Kjempegodt!!!!!!!!
Et annet alternativ kan jo være ingis hjemmelagede boller,

Dette var kjempe gode forslag, det skal prøves. Det høres jo faktisk veldig godt ut.
Men mama lupes tortillas - hvor får du kjøpt det??. Eller rettere sagt er dette spesielle tortillas, evt hvor mange karber er det i det. Jeg bor i Belgia og her har jeg problemer med å finne helsekostbutikkene. Ikke er jeg så flink i fransk heller.

Ingis hjemmelagede boller - finner jeg oppskriften her inne på forumet?

takke for all hjelp.

Matpakke med eggerøre og spekemat og rømme er jo også en mulighet.

__________________
Livlys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Ketose Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 04:24   #5
Bergrosa
Seniormedlem
 
Bergrosa sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: På fjellet i Trøndelag
Alder: 49
Innlegg: 1.234
Bergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjentBergrosa begynner å bli godt kjent

Sv: Camping og lavkarbo nistepakker

Vi er mye på campingvogn, og jeg har mye god mat med, og lager i vogna. Det eneste jeg ikke har der er jo stekeovnen, så alt som kan lages i kjele og panne, lager jeg der.

Som nistepakke går det an å ta med kylling ( eventuelt kyllingvinger)og salat ( husk kniv og gaffel i sekken ), tacosalat, ulike wraps med lavkarbotortillas ( fyll dem med laks, spekemat, salat, det du liker) , suppe på termos.
Du finner masse oppskrifter her inne, det er ulike kategorier for frokost, lunch, middag, mellommåltider osv. Finn det du liker og tilpass det campinglivet, det er enklere enn du tror

__________________

Det er i motbakke det går oppover!
Stor klem fra Bergrosa
Min Journal-velkommen om du vil Bergrosas lille verden
Bergrosa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: min egen...... Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 08:49   #6
Camz
Medlem
 
Camz sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Rogaland
Innlegg: 136
Camz er på en erverdig vei

Sv: Camping og lavkarbo nistepakker

Oppskrift på verdens beste tacokrydder: (så å si karbofritt og smaker identisk med de som er i posene) fantastisk
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14056

Oppskrift på ingis boller:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14083

Ingis boller er veldig gode. Men jeg pleier å varme dem lett i brødrister før jeg spiser dem, da blir de best

__________________



Delmål 1: 70 kg - oppnådd 25.05.2010
Delmål 2: 65 kg Delmål 3: 60 kg
Camz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse igjen :) Svar med sitat
Gammel 01-04-09, 10:12   #7
Livlys
Juniormedlem
 
Livlys sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Sandnes
Innlegg: 33
Livlys er ny på veien

Sv: Camping og lavkarbo nistepakker

Ingis boller og brød rister eller kankje et toastjern blir med på neste tur til helgen.

Så i dag blir det baking.

__________________
Livlys er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Lavkarbo Ketose Svar med sitat
Svar

Emneord
camping, nistepakke


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no