Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Nedsatt forbrenning på ketolyse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 21-02-09, 23:40   #1
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Nedsatt forbrenning på ketolyse?

Står i boka at vi skal spise når vi er sultne og ikke spise mer når vi er mette. Vi kan hoppe over frokost hvis vi vil.
Har de siste dagene ikke vært sulten. Spiser litt alikevel for å få i meg nok karber og energi. For vi skal vel heller ikke ligge for lavt?
La inn på MatpåData og fikk at jeg lå på kun 1000 kcal i dag. En annen dag lå jeg også rundt der. Fett på rundt 70%. Trener ca 3 ganger i uken.
Syns kanskje jeg burde få i meg mer mat, men er jo egentlig ikke sulten.
Mine spørsmål er:
Er det greit å ikke spise mer enn 1000 kcal pr dag? Eller går kroppen på sparebluss?
Setter vi ikke ned forbrenningen når vi ikke jevnlig får i oss mat (hver 3-4 time)? Er det noe spesiellt med dette når man er i ketose?
Vil jo unødig bli vant til lav forbrenning når man er ferdig med kuren.
Noen som kan lede meg i riktig retning?

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 11:52   #2
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Nedsatt forbrenning på ketolyse?

Det er vel ikke forbrenningen som blir nedsatt på ketolyse, mer stikk motsatt......forbrennigen går på høygir Slik har jeg i hvert fall skjønt det.

Fordi - vi spiser mer fett og fett tar lengre tid å forbrenne og dermed gir en større metthetsfølelse enn karber.
Og vi teller heller ikke kalorier på ketolyse, så dersom du er mett - holder deg til anbefalte karber pr. dag - og du går ned, så er du på rett vei

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 12:35   #3
luringen
Seniormedlem
 
luringen sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Alder: 56
Innlegg: 2.399
luringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressursluringen er en virkelig god ressurs

Sv: Nedsatt forbrenning på ketolyse?

de er vel også ganske vanlig å ha litt svingende matlyst. Hvis du blir slapp og sliten, så indikerer velø det lite inntak av mat og drikke. Forbrenningen har vi vel kanskje ødeligat for lenge siden med lavkalori/fett kurer...

__________________
luringen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo a'la Luringen Svar med sitat
Gammel 22-02-09, 14:37   #4
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Nedsatt forbrenning på ketolyse?

på ketose ser ikke kroppen forskjell på inntatt fett og kroppsfett. Så inntaket av mat på kort sikt har mindre å si for forbrenningen.

Det er blodsukkerforbrenning som trenger jevn tilgang på mat for å funke.

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 22:36   #5
Fast-i-fisken
Medlem
 
Medlem siden: May 2006
Hvor: Vestfold
Alder: 55
Innlegg: 50
Fast-i-fisken er ny på veien

Sv: Nedsatt forbrenning på ketolyse?

Takk for tilbakemeldinger. Joda vekten går nedover, og sulten er der kun en sjelden gang Litt tung i beina (raskt melkesyre), men ellers er energien tilstede.

Da håper vi det er som dere sier, at forbrenningen er i full sving, selv om ikke kroppen stadig får påfyll av mat å jobbe med.
Har liksom vært litt opptatt av å spise ofte og lite de siste årene, og vil helst ikke ødelegge det. For det er helt klart bedre enn mye og sjelden med vanlig kostthold.

Vi får stå på alle mann. Lykke til videre.

__________________
6.9.09: 81,1 kg
1.10.09: 76 kg
22.10.09: 74,1 kg
6.1.10: 77 kg full av julekarber
Mål: 72 kg i mai
Fast-i-fisken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-02-09, 23:24   #6
Cherie
Medlem
 
Cherie sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Lørenskog
Alder: 41
Innlegg: 77
Cherie er på en erverdig vei

Sv: Nedsatt forbrenning på ketolyse?

Tung i bena blir du fordi musklene ikke har noe karbohydrater i seg, og klarer dermed ikke optimal anaerob trening. Derfor kan man ikke yte like eksplosivt i ketose som på høykarb-diett.

Ang forbrenninga, så trenger du ikke spise ofte for å holde den oppe, som energibunten sier, for så lenge blodsukkeret er stabilt, og det ikke er noen forhøyede insulinmengder i blodet, vil forbrenninga bare kjøre på, som en motor på tomgang, 24/t i døgnet, rett fra fettlagrene dine. Derfor gjør det heller ikkeno om du ikke spiser så mye, bare tenk alle kcal du faktisk har lagret i fettvevet? 1 kg fett er jo ca 7000 kcal..

Så stå på, spis når du føler for det, bare du får i deg minimum karbs da, ellers stopper alt sammen.. Lykke til!

__________________
http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wCok8FH/

Min journal: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=17493
Bare død fisk følger strømmen...
Cherie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse++ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Keitete spørsmål om ketolyse og forbrenning Adaware Ketolysekuren 16 07-09-08 20:09
Høyt blodsukker / nedsatt glukose toleranse nystolen Spørsmål og svar 3 31-10-07 12:03
Forbrenning? Helinor Spørsmål og svar 3 01-03-07 15:27
Forbrenning amo Generell ernæringsdebatt 2 18-06-06 23:48
Sparebluss, Nedsatt Forbrenning?? Chumpsy Dr Lindbergs 2 08-07-05 18:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no