Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

I ett år har jeg fulgt Skaldemans forslag til vektreduksjon

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-11-11, 19:13   #26
Havol
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 9
Havol er på en erverdig vei

Sv: I ett år har jeg fulgt Skaldemans forslag til vektreduksjon

Takk til alle som har lagt inn lenker til interessante sider.
Jeg har foreløpig kun studert lenken, S-Apo B/Apo A1 ratio, fra macadamia79, men det er mye interessant fra samtlige innlegg, og jeg skal studere alt sammen.


Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Vel - var jeg i dine sko ville jeg dra til legen og forlange utskrift av prøvene. Både de gamle og de nye. Da kan du
se endringen i tallene og gjøre deg opp en mening selv på bakgrunn av de, og lese mer om det du trenger.
Legene har ingen grunn/rett til å tilbakeholde prøvesvar fra deg, men erfaringen min tilsier at enkelte kan være vanskelige. Da må man bare stå på sitt og snakke om pasientloven og rett til medvirkning. Det virker som regel.
Ja, en ting til. Når du får utskrift så få også med "normalområdet" til prøven. Det kan ha endret seg dersom laboratoriet har byttet utstyr... og man må alltid lese prøvesvaret i forhold til hva utstyret har kalibrert som "normalområde".
Lykke til.

Jeg vil følge denne oppfordringen. Skal hente det på mandag.

De rådene min lege kommer med er oppskriften til å legge på seg; Mager ost, Forsiktig med rødt kjøtt, mye karbohydrater,
dette er den klassiske oppskriften for å bli fet, for de som er disponert for å legge på seg.

Opprinnelig lagt inn av aatinka, her.

Jeg anbefaler også at du tar kontakt med Hexeberg sin klinikk, tror de er mer oppdatert på nyere forskning på kolesterol og lavkarbo-kosthold en de fleste fastleger. Så lenge blodtrykket ditt er så bra som det er så tror jeg du ikke trenger å bekymre deg riktig enda. Som nevnt av andre tidligere i tråden så er forholdet mellom de små og store molekylene viktigere enn totalkolesterolet.

Lykke til :-)

Jeg skal ta kontakt til uken, jeg bor ikke så langt unna Sandvika.

Havol er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Skaldemans slankekjøttkaker Elin_no Spis deg ned i vekt med Skaldeman 20 29-05-11 22:46
Skaldemans Kokebok Veggpryd Lavkarbobøker 62 19-01-11 16:42
Skaldemans forholdstall vivvi Spis deg ned i vekt med Skaldeman 7 05-09-10 23:43
Noen som har fulgt ukesmenyene i boka? Iselilja Dr Lindbergs 10 04-05-10 14:24
Nå har jeg bestilt Skaldemans bok!!! Iset Spis deg ned i vekt med Skaldeman 11 20-01-06 16:57


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no