Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skravletråd for oss Skaldemanere!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 17-03-13, 15:17   #1
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Skravletråd for oss Skaldemanere!

Vi er kanskje ikke så mange her inne, men uansett kan det jo være greit med en tråd hvor vi kan skravle om alt og ingenting. Så her er den. =)

Jeg lurer på noen ting. Er det noen som har erfaringer med Skaldeman og trening(Styrke eller kondisjon)? Jeg trener når jeg er i form til det. Som regel styrketrening, da jeg har litt problemer med ulike kardioøvelser på grunn av en skade jeg har i ankelen. Aktivitet er uansett positivt, og hjelper på vektnedgangen. Etter at jeg begynte i arbeid etter å ha vært syk over en lengre periode, og kom i aktivitet hver dag, har vektnedgangen endelig fortsatt! Men jeg føler ikke at treningen hjelper på vektnedgangen. Jeg samler logisk nok mer vann, bygger fort muskler og i teorien øker forbrenningen også. Men hva trener dere? Har dere noen gode treningstips?

Er det noen som bruker JBK på Skaldeman? Jeg bruker dette, men vet ikke om det er "lov", mulig det ikke er det? Men det er godt med en god saus til maten da. =)

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 11:54   #2
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

Jeg trener styrke! Vet ikke om det hjelper på nedgangen, men det gjør det nok. man får jo mer muskler å forbrenne med. Så antagelig ville reduksjonen gått saktere om man ikke bygde muskler. Ikke så lett å merke fordi man går ned saktere når man blir lettere så man har ikke noe å sammenligne med, men muskler er jo bra så det er det viktigste

Vet ikke om JBK er ok dessverre. Jeg bruker litt sånt for er ikke 100% skaldeman. Har glemt for mye så må finne fram bøkene å lese litt igjen. Konser mest på antall karboer og at festtprosenten er høy nok nå Bruker diett.no for å beregne

Koselig med skravletråd!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 13:09   #3
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

Johannesbrødkjernemel er definitivt lov på Skaldeman.

Trening tar grammene, kosthold tar kiloene. Trening er dog lurt, i den grad du orker.

Jeg anser meg ikke som i kategori Skaldeman mere, jeg føler at Skaldeman går innenfor streng LCHF uansett hvordan man vrir og vrenger på det. Jeg spiser opp til 50g karbo nå, til over påske, men ellers har jeg ligget mellom 15 og 25g karbo det siste 1 1/2året.

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 19:15   #4
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

Aha, takk! 15-25 gram høres ok ut. og da går du ned i vekt? Jeg har nok ligget en del på rundt 50 og har da ikke gått ned, men stått stille på vekta.

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 21:04   #5
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

Opprinnelig lagt inn av Snorkfroken76, her.

Aha, takk! 15-25 gram høres ok ut. og da går du ned i vekt? Jeg har nok ligget en del på rundt 50 og har da ikke gått ned, men stått stille på vekta.

Kan man spise såpass mange karbiser som 50 på Skaldemann? Jeg trodde det var omtrent karbisfri? Hvordan ER egentlig Skaldemann for jeg har tydeligvis misset noe.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 20-03-13, 11:18   #6
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

50 karbiser er vel det han kaller en sommer. Altså at man tar en periode og spiser litt bær osv. Så det er ikke for vektreduksjon, men for en variasjon før man tar en ny periode med vektnedgang. Det er så lenge siden jeg har lest bøkene nå så jeg husker ikke detaljene, prøver bare å holde meg så lavt som mulig uten at det hemmer mer helt. Orker ikke spise løvbiffer med ost osv. som han gjorde. Men koteletter bruker jeg en del. men da med avocado eller blomkålmos til og eller en soppstuing og litt salat. Og så tar jeg ofte litt ost og spekemat til kvelds. Jeg bruker også lavkarbobrød eller knekkebrød.

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 04:27   #7
GoldKarma
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 24
GoldKarma er på en erverdig vei

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

jeg holder meg til det jeg lærte meg da jeg leste skaldeman sin bok for flere år siden. da gikk jeg ned 20 kg på et halvt år. fra 100 til 80.
nå har jeg gått på skaldeman siden februar. starta på 116 kg. nå ligger jeg på 108.

på det meste ligger jeg nok i underkant av 10g karbo. skaldeman funker utmerket for meg, så jeg holder meg til hans lærdom. dessuten elsker jeg kjøtt og flesk :P

GoldKarma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 22-03-13, 11:30   #8
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kan man spise såpass mange karbiser som 50 på Skaldemann? Jeg trodde det var omtrent karbisfri? Hvordan ER egentlig Skaldemann for jeg har tydeligvis misset noe.

På den minst strikte varianten av Skaldeman, den han kaller 10+, kan man spise opp mot 30g karber om dagen og max 9 pr. måltid.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger Svar med sitat
Gammel 27-06-13, 03:14   #9
ekenna
Seniormedlem
 
ekenna sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 1.106
ekenna har en fantastisk aura rundt segekenna har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skravletråd for oss Skaldemanere!

I morgen begynner jeg en ny "streng" periode med strikt skaldeman og trening. Dette har jeg gledet meg til en stund nå! Har skeiet litt ut den siste uken med litt forskjellig unødvendigheter, og det har jeg fått igjen for! Fy søren så vondt i magen jomann! Så i dag var jeg og handlet masse deilig, fett kjøtt og diverse, og har forberedt meg på morgendagen. :-)

En ting som plager meg med å ha gått ned såpass mangen kilo som jeg har, er den løse huden på magen min. Jeg har stått i ro på vekten en liten tid nå, og har egentlig tenkt at dette er helt greit. Går jeg mer ned nå, like fort som jeg i perioder har gjort, klarer jeg snart ikke å vise magen min frem for min kjære engang. Men når jeg har holdt denne vekten, har det vært helt greit. Har dere noen tips for å få litt fortgang i det å få huden til å trekke seg litt tilbake? Noen spesielle øvelser, tips eller triks? Da hadde jeg vært dypt takknemlig! :-)

__________________
Oppstart: 22. mai 2020 - Startvekt: 125,5 kg - Resultat: -5,6 kg Vekt nå: 119,9 kg
ekenna er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ned 10 kg til jul: uke 45/46 - skravletråd Christina79 Ketolysekuren 17 16-11-09 23:48
Ned 10 kg til jul: uke 43/44 - skravletråd aslaug Ketolysekuren 36 30-10-09 17:46
Ned 10 kg til jul: uke 42 - skravletråd Vatti Ketolysekuren 66 20-10-09 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:17.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no