Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

"Fete seg opp" på lavkarbo?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 19-07-09, 00:36   #1
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

"Fete seg opp" på lavkarbo?

Jeg vil gjerne ha noen tips til hvordan jeg kan gå opp i vekt på lavkarbo!

Regner med at svaret er mer fett, men hva slags? Jeg liker ikke f.eks. fettrand på bacon og liknende, har aldri gjort det. Liker fløte, derimot, men det spiser jeg allerede bra med for tida. Bruker bremykt og ekte smør. Er litt kresen, liker ikke ferdige blandinger av majones som man kan kjøpe i vanlig butikk, men liker veldig godt rømme og liknende. Blir også ganske mett av mat som egg og avocado, og får ikke spist så store mengder av det.

Jeg har fått påvist svangerskapsdiabetes, er i tredje trimester og går bare ned i vekt nå. Blodsukkeret blir fint regulert med lavkarbo-kosthold med litt karbohydrater, så bortsett fra vektnedgangen virker det strålende (den vektnedgangen kan gjerne drøye til etter fødsel, og den mest intense ammeperioden er over).

Så, tips til mat for å fete seg opp litt mottas med takk!

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 00:42   #2
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?

Nå skriver du ingenting om hva du spiser fra før...så da blir det vanskelig å gi deg noen råd. Kansje spiser du for få karber lr generelt for lite mat?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 21:02   #3
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?

Og kast bremyk'en... Det er ikke smør

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 22:09   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Og kast bremyk'en... Det er ikke smør

Det er jo bare smør + rapsolje, jeg tror den er grei. Ikke brelett akkurat!

Ellers spiser jeg jo egentlig ganske mye. Alltid mye middag, og jeg mener mye - har alltid gjort det, likt middag best og ikke brødmat, og middagene er sunne og varierte. Frokost kan f.eks. være et kokt egg, en hel avocado, et fiberrikt knekkebrød med smør/bremykt og masse pålegg (tykke skiver av kalkunfalukorv og tomatskiver oppå) - varierer litt hva det er, men denne mengden. Spiser litt til hvis jeg er mer sulten. Lunsjen er tilsvarende mengde som til frokost, mye egg, røkelaks, litt knekkebrød i dag. Spiser nøtter, gulrøtter, kålrot, litt frukt, og bær med fløte eller naturell yoghurt som henholdsvis mellommåltid eller dessert. Samt litt annet, f.eks. litt sjokolade med 70 % kakao hvis vi har, en gang i blant blir det brødskive, og det hender jeg smaker på litt kake hvis vi er hjemmefra - men jeg er forsiktig med karbohydratene, for jeg merker at det ikke er bra for blodsukkeret.

Det kjennes ut som om jeg får nok energi av dette, og magen øker også, men vekten går gradvis nedover selv om jeg er i uke 35.

Så ja, trenger litt hjelp for fantasien. Kake med nøttebunn og sjokoladekrem laget på 70 % sjokolade og ekte krem? Med bær i? Kan det fungere?

Kom gjerne med tips

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 22:30   #5
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av krokodillen, her.

Det er jo bare smør + rapsolje, jeg tror den er grei. Ikke brelett akkurat!

Rapsoljen får ikke den konsisten uten å bli behandlet på samme måte som andre margariner.

Forøvrig vil jeg anbefale boka "bedre uten brød", tror den kan komme med nyttige tips.

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 22:54   #6
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Rapsoljen får ikke den konsisten uten å bli behandlet på samme måte som andre margariner.

Forøvrig vil jeg anbefale boka "bedre uten brød", tror den kan komme med nyttige tips.

Men trenger rapsoljen å bli behandlet? Jeg trodde den bare var blandet med rent smør, for å gjøre hele blandingen passe myk. Jeg har laget liknende blandinger selv, av tistelolje og smør, og det trengs på ingen måte noen behandling av oljen for å få en smøremyk blanding som resultat. Det vet jeg, for det har jeg gjort hjemme. Snarere ville en behandling av oljen resultert i en blanding som var for hard, og slett ikke smøremyk. Men dette må vel kunne sjekkes skikkelig.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 19-07-09, 23:32   #7
Imp
Seniormedlem
 
Imp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Hurum
Alder: 45
Innlegg: 1.075
Imp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlysImp er et fyrlys

Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?

Jeg lurer på hvor mye du veier fra før jeg. For hvis du er overvektig, men gravid, kan du fint gå ned i vekt uten at det skal gå ut over barnet.

Så lenge du spiser riktig kost og ikke er underernært på noen måte, ville jeg ikke bekymret meg for dette. Syns det høres ut som du er svært bevisst på å spise riktig jeg!

__________________

(Tio)mamma til Snuppa 07 og Fjokken 10 og gift med Skycrane
Barna våre er et resultat av lavkarbo da jeg har PCOS
Og så er jeg minus 27 kg!



Imp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 20-07-09, 00:14   #8
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: "Fete seg opp" på lavkarbo?

Jeg er ikke overvektig pr definisjon, men i øverste del av det som regnes som "normal" BMI (tror jeg - ut fra førgravid-vekt). Det er helt greit for meg selv å gå ned i vekt, i seg selv, og babyen får nok trolig alle næringsstoffene den trenger - men den skal jo helst legge på seg en del i løpet av den neste måneden, før fødsel - og jeg lurer på om det nå frigis gammelt fett der kjipe stoffer har avleiret seg, som babyen får.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det noen som praktiserer "spisedag",eller "karbo-måltid"? Borealis Lavkarbo generelt 4 02-11-10 14:14
Veldig "nuppete" og tørr hud og løse "flak" i øregangen! donjuanwannabe Atkins kosthold 17 21-09-09 19:26
Nettkurset på ketolyse.no -noen som har prøvd? "Startpakke" eller "Full pakke"? tonemor Ketolysekuren 1 29-08-08 10:59
Bøkene "Atkins for livet" og "Slank med ketolysekuren" selges! Agurk Lavkarbobøker 2 07-01-08 14:21
hva er minst "skadelig/usunt" av salt snop/"potetgul"? cilemora Lavkarbo generelt 7 01-01-08 01:41


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:51.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no