Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-11, 15:13   #26
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av jada_klue, her.

Okey... Da prøver vi det! Skal prøve å kutte en del på kardioen, og fokusere på styrketrening/roing i denne perioden. Ser for meg at det blir max 10 dager.. Men hvordan var resultatene, Kari Marita? Og hvordan klarte du å holde vekten nede etter du hadde fullført kuren? Er veldig redd for å slite meg gjennom en helvetes-uke for deretter å gå rett opp igjen når jeg går tilbake til et mer vanlig kosthold..

Jeg gikk på den 1 mnd tid, og gikk ned 6 kg.Jeg har holdt vekten og gått ned 3 kg til etterpå .Lever på lavkarbo/lavfett nå.Ca 30-50 g karber,ca 165 g protein, ca 30 g fett og ca 1300-1500 kalorier.Jeg skal ikke ned mer, så jeg skal øke litt etter hvert på kaloriene.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:16   #27
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Som det sies over her, så er det noe ganske annet Hexeberg driver med enn det som diskuteres i denne tråden. Man kan ikke sammenligne at hun f.eks. setter en person på 265kg på vlcd en periode for at hun skal kunne gå ned nok til at hun etterhvert kan begynne å gå seg en liten tur om dagen (noe som ikke var mulig for knærne hennes før hun hadde gått ned endel) og at hun ville ha anbefalt en person på 55kg det samme. Det tror jeg nemlig aldri hun ville ha gjort

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:17   #28
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Nei men det er vel ingen som sier ikke TS kan ta kontakt med en lege og få oppfølging. Jeg har ikke anbefalt henne hverken ene eller andre. Det må være lov å svare på det hun spør om uten at det blir sett på som en anbefaling

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:18   #29
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Sitat:

Lever på lavkarbo/lavfett nå.Ca 30-50 g karber,ca 165 g protein, ca 30 g fett

30-50 gram karber og bare 30 gram fett er fortsatt alt for lite fett. Karbohydrater og fett er kroppens drivstoff og kutter man drastisk ned på det ene (altså karbohydrater for oss lavkarbere ) må man øke på med det andre.

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:19   #30
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Nei men det er vel ingen som sier ikke TS kan ta kontakt med en lege og få oppfølging. Jeg har ikke anbefalt henne hverken ene eller andre. Det må være lov å svare på det hun spør om uten at det blir sett på som en anbefaling

Jeg mente ikke at du, eller noen andre her, anbefalte TS denne kuren, altså. Jeg bare syntes ikke det ble riktig å dra inn Hexeberg

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:19   #31
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Jeg måler ikke hva jeg spiser av fett nå, men jeg spiser masse, og jeg går masse ned.. Trives med fettet og går nok ikke over på noe annet før jeg evt stopper opp..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:21   #32
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Jeg mente ikke at du, eller noen andre her, anbefalte TS denne kuren, altså. Jeg bare syntes ikke det ble riktig å dra inn Hexeberg

Vel det var snakk om at man ikke kunne leve på lite fett og lite karber, for det kan man, for det har jo Hexeberg selv gjort, så å si at det ikke er mulig og at det er farlig blir jo da feil syns jeg.. Men så klart er det sikkert bestå bli fulgt opp av lege

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:31   #33
jada_klue
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2010
Innlegg: 23
jada_klue er på en erverdig vei

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Skjønner at det dominerende rådet her er vær fornøyd med seg selv og spise "normalt". Problemet er at jeg ikke går ned den vekten jeg la på meg til jul, og på tross av at jeg trener 4-7 ganger i uken, både kardio og styrketrening ser jeg ikke forskjell på kroppen og minker ikke i følge målebåndet. Jeg er 160, veide 57,3 i dag og har en livvidde på 72. Jeg mener: det er jo ikke slik at jeg IKKE har noe å miste.

Mener dere virkelig at å prøve PSMF i én uke vil gjøre så stor skade på kroppen min? Selv om jeg ikke er overvektig med tanke på vekt og BMI ser jeg ikke noen grunn til at ikke jeg skal kunne jobbe mot drømmekroppen jeg også, selv om jeg kanskje har strengere krav enn de som i utgangspunktet er overvektige.

Men hva med 80/80/20...? Noen som har vært borti den?

jada_klue er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:33   #34
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Hele poenget med vlcd er jo å tære på kroppsfettet for en kortere periode, for ekstremt overvektige! Jeg nekter å tro at ts kommer til å få grønt lys hos en lege for et sånt hodeløst prosjekt med en så lav vekt. Ettersom vedkommende drar inn venninnene sine som sammenligning, trør jeg påstå at dette er et problem som sitter i hodet mer enn i kroppen, og som andre sier her, er du litt slapp i kroppen, så vil trening ha mye mer for seg, kombinert med et fornuftig og godt sammensatt kosthold, være det seg noe ketolyse-aktig, eller Fedon for den saks skyld.
Å gå på PSMF i en måned er galskap, uansett hvordan det vrir og vendes på! Vi ønsker ikke sånne helsefarlige anbefalninger på et forum som har HELSE i fokus! Dette må etterfølges! Dette er ikke snakk om mening, men om fakta! Lavkarbo og lavfett i kominbasjon over lengre tid er direkte helseskadelig!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:33   #35
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Man kan ikke se bare på vekten heller.. Mamma er 170 og slank 60 kg, men hun har jaggu en mage!! så mulig hun har pipestilker av noen bein, men hun har bra mage, sant.

Så å bare dømme folk etter vekten og bmi, uten å ha sett dem blir for dumt.. om hun føler hun trenger å gå ned litt til, så får hun jo føle det..

Jeg kommer til å gå ned til jeg føler kroppen min ser og føles bra ut, og ikke til bmien min sier jeg ser bra ut..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:37   #36
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Er psmf det samme som SkaldemanExtreme eller er det typ bare kylling og egg?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:41   #37
Charlott
Seniormedlem
 
Charlott sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Skreia, på sjølveste Toten ;)
Alder: 57
Innlegg: 4.182
Charlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastiskCharlott er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hele poenget med vlcd er jo å tære på kroppsfettet for en kortere periode, for ekstremt overvektige! Jeg nekter å tro at ts kommer til å få grønt lys hos en lege for et sånt hodeløst prosjekt med en så lav vekt. Ettersom vedkommende drar inn venninnene sine som sammenligning, trør jeg påstå at dette er et problem som sitter i hodet mer enn i kroppen, og som andre sier her, er du litt slapp i kroppen, så vil trening ha mye mer for seg, kombinert med et fornuftig og godt sammensatt kosthold, være det seg noe ketolyse-aktig, eller Fedon for den saks skyld.
Å gå på PSMF i en måned er galskap, uansett hvordan det vrir og vendes på! Vi ønsker ikke sånne helsefarlige anbefalninger på et forum som har HELSE i fokus! Dette må etterfølges! Dette er ikke snakk om mening, men om fakta! Lavkarbo og lavfett i kominbasjon over lengre tid er direkte helseskadelig!

Støtter Photo fullt ut!

__________________



Vanligvis er jeg tynn og bedårende, men i dag har jeg fri!

Charlott er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:43   #38
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Det er uansett en drit kjedelig kur som jeg aldri gjør igjen.. Noe så ensformig og tørt som denne kuren! Kanskje TS burde prøve en annen form for trening..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:45   #39
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Nei men det er vel ingen som sier ikke TS kan ta kontakt med en lege og få oppfølging. Jeg har ikke anbefalt henne hverken ene eller andre. Det må være lov å svare på det hun spør om uten at det blir sett på som en anbefaling

Jeg har heller ikke annbefalt henne noe som helst,bare svart på det hun spurte om.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:47   #40
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

Man kan ikke se bare på vekten heller.. Mamma er 170 og slank 60 kg, men hun har jaggu en mage!! så mulig hun har pipestilker av noen bein, men hun har bra mage, sant.

Så å bare dømme folk etter vekten og bmi, uten å ha sett dem blir for dumt.. om hun føler hun trenger å gå ned litt til, så får hun jo føle det..

Jeg kommer til å gå ned til jeg føler kroppen min ser og føles bra ut, og ikke til bmien min sier jeg ser bra ut..

Moren din er garantert insulinresistent!
Ingen som dømmer noen etter vekt og bmi her. Men å ha en BMI på 21.5, det betyr at du er normalvektig. Det betyr at du IKKE må gå på en kur som det snakkes om her i tråden.
Den kulemagen det er referert til kan man gjøre noe med på en annen måte.
Hva er det med dere som ikke leser og lærer av andres erfaringer? Når jeg forteller at jeg ble svært syk av å følge et sånt opplegg (det var via et treningsstudio), er det INGEN bjeller som ringer? Eller bare tenker dere at shit, det gjelder bare hun kjærringa der, det handler sikkert ikke om meg. Jeg vil bli kvitt den magen koste hva det koste vil.
Blir så oppgitt over dette altså. Tynn kropp framfor helse.

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:51   #41
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Vibeke-67, her.

Moren din er garantert insulinresistent!
Ingen som dømmer noen etter vekt og bmi her. Men å ha en BMI på 21.5, det betyr at du er normalvektig. Det betyr at du IKKE må gå på en kur som det snakkes om her i tråden.
Den kulemagen det er referert til kan man gjøre noe med på en annen måte.
Hva er det med dere som ikke leser og lærer av andres erfaringer? Når jeg forteller at jeg ble svært syk av å følge et sånt opplegg (det var via et treningsstudio), er det INGEN bjeller som ringer? Eller bare tenker dere at shit, det gjelder bare hun kjærringa der, det handler sikkert ikke om meg. Jeg vil bli kvitt den magen koste hva det koste vil.
Blir så oppgitt over dette altså. Tynn kropp framfor helse.


Det er da mange som har gjort sånn uten å bli syk også kjære deg? Man kan ikke ta til seg alle andres erfaringer, for alle kropper er forskjellige. Noen går jo ikke ned på lavkarbo engang, mens andre raser ned...

Aner ikke om hun er insulinresistens, men denne magen, den har alle i familien.. epleform er vel epleform, trenger vel ikke være insulinresistent fordiom eller? Hun er jo rimelig slank ellers, og jeg kjenner meg igjen der. Jeg har samme magen selv om resten av kroppen begynner å bli rimelig normal..

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:52   #42
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Hele poenget med vlcd er jo å tære på kroppsfettet for en kortere periode, for ekstremt overvektige! Jeg nekter å tro at ts kommer til å få grønt lys hos en lege for et sånt hodeløst prosjekt med en så lav vekt. Ettersom vedkommende drar inn venninnene sine som sammenligning, trør jeg påstå at dette er et problem som sitter i hodet mer enn i kroppen, og som andre sier her, er du litt slapp i kroppen, så vil trening ha mye mer for seg, kombinert med et fornuftig og godt sammensatt kosthold, være det seg noe ketolyse-aktig, eller Fedon for den saks skyld.
Å gå på PSMF i en måned er galskap, uansett hvordan det vrir og vendes på! Vi ønsker ikke sånne helsefarlige anbefalninger på et forum som har HELSE i fokus! Dette må etterfølges! Dette er ikke snakk om mening, men om fakta! Lavkarbo og lavfett i kominbasjon over lengre tid er direkte helseskadelig!

Jeg har ikke annbefalt noen å gå på psmf kuren en mnd,jeg gjorde det og syns ikke det var ubehagelig i det hele tatt,men enig i at sunt er det ikke.Lavkarbo/lavfett er ikke usundt når en får i seg variert med karber 30-70 g,fett ca 30-40 og protein ca 165, og et bra kaloriinntak på ca 1300-2000.Det er et kosthold en fint kan leve med.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:54   #43
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

nei det er jo ikke et varig kostholdt, det er som en boost.. og Sofie hexeberg har også utført very low calorie diet på flere av sine pasisenter med godt resultat.. vlcd eller hva hun kaller det.. lite karber og lite kalorier.. men det er så klart ikke noe man vil gjøre lenge.

Det finnes ikke seriøst helsepersonell som hadde gjort noe sånt på et menneske med 21 i bmi! Ikke Sofie Hexeberg heller, det er jeg 110% sikker på - hun jobber med overvektige, ikke de som er syltynne fra før.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:54   #44
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg har ikke annbefalt noen å gå på psmf kuren en mnd,jeg gjorde det og syns ikke det var ubehagelig i det hele tatt,men enig i at sunt er det ikke.Lavkarbo/lavfett er ikke usundt når en får i seg variert med karber 30-70 g,fett ca 30-40 og protein ca 165, og et bra kaloriinntak på ca 1300-2000.Det er et kosthold en fint kan leve med.

Har du forskning som underbygger dette du sier med at det går helt fint ann å leve på en høyproteindiett hele livet?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:56   #45
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

I følge min kostholdsveileder er ikke høyprotein noe særlig bra. Det kan skade nyrene i følge han..

Men du Nellie har vel også prøvd PSMF vel?

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:58   #46
manne
Seniormedlem
 
manne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Fredrikstad
Alder: 47
Innlegg: 564
manne er ny på veien

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

Er psmf det samme som SkaldemanExtreme eller er det typ bare kylling og egg?

__________________
Mannemannens fulltidskokk og guttemamma til B-des99, J-aug01 og M-nov02
manne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo/ketolyse Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 15:59   #47
senorita
Seniormedlem
 
senorita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sunnmøre
Alder: 39
Innlegg: 1.907
senorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt liktsenorita er veldig godt likt

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av manne, her.

aldri hørt om den jeg så det aner ikke jeg..,,, men egg er det jo en del fett i så det er sikkert ikke samme

__________________
Nytt mål fra 30.07.13:

senorita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo ala EAT Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:00   #48
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av senorita, her.

I følge min kostholdsveileder er ikke høyprotein noe særlig bra. Det kan skade nyrene i følge han..

Men du Nellie har vel også prøvd PSMF vel?

Yes, det har jeg I 6 dager. Jeg er jo en av disse VELDIG sykelig overvektige da. Var det på den tiden hvertfall. Da synes jeg det må være helt okei å gå på en slik diett i noen uker.. 3 måneder, som "ekspertene" sier det er greit når man er veldig overvektig er jeg ikke enig i da.. Jeg er trygg på mitt opplegg og vet hvor langt jeg kan gå, før det blir farlig/usunt/utrygt for meg.

Men disse folka som kommer inn og ber om råd og erfaringer rundt PSMF ol. er i 99% av tilfellene av typen som lurer på hvordan de skal bli kvitt tre av de 55 kiloene sine.. Det er en heeeelt annen sak.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:00   #49
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

psmf er lavkarbo OG lavfett. Så det blir mer som kylling og eggehvite...

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 07-02-11, 16:01   #50
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Erfaringer med 80/80/20 eller PSMF?

Opprinnelig lagt inn av Kari Marita, her.

Jeg har ikke annbefalt noen å gå på psmf kuren en mnd,jeg gjorde det og syns ikke det var ubehagelig i det hele tatt,men enig i at sunt er det ikke.Lavkarbo/lavfett er ikke usundt når en får i seg variert med karber 30-70 g,fett ca 30-40 og protein ca 165, og et bra kaloriinntak på ca 1300-2000.Det er et kosthold en fint kan leve med.

Selv om du ikke ser på det som en anbefalning, så må du huske på at det er mange som kan lese svarene, som tenker at "går det bra med henne, går det bra med meg". Jeg vet ikke nok om deg til å uttale meg om din fysiske helse, men ikke et normalt menneske har godt av det du har drevet med. Du sier jo selv at det ikke er sunt.
Å kombinere lavfett og lavkarbo er det samme som å frarøve kroppen tilførsel av næring. Det blir ikke noe bedre uansett hvordan du formulerer det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
PSMF kombinert med Ketolysekuren? ketolysebloggen.blogg.no Ketolysekuren 24 03-03-11 21:03
Psmf Kari Marita Lavkarbo generelt 14 02-03-11 17:22
Kan noen fortelle meg hva PSMF er for noe? Bee Lavkarbo generelt 25 29-10-10 16:39
fra PSMF til Ketolyse whynn Lavkarbo generelt 0 28-09-10 17:30
Noen med erfaringer fra Bailine eller lign. EMS? Carbokiller Generell diskusjon 3 28-04-05 18:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:05.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no