Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-09-11, 15:39   #176
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Tviler sterkt på at det er fett - vekta varierer jo litt ift. vann og slikt etter hvor man er i syklusen også Tror det er altfor tidlig å si om det virker/ikke virker på deg - du bør nok gi det litt tid

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 15:54   #177
ruslepølsa
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Sarpsborg
Innlegg: 97
ruslepølsa er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av 5fine, her.

Hei, dere! Jeg begynte på lchf 8. august . 3,5 kg ned første uka (= vann), så stått stille ca to uker,så krøpet ned 1,5kg til totalt 5 kg fram til forrige uke. Da startet jeg med Skaldeman 50+, etter en uke, altså i går, hadde jeg gått opp 1 kg! Blitt noen uker nå, og hadde forventet bedre resultat vet at vannvekt varierer veldig, men jeg har ikke trent på meg muskler heller, og målebåndet har heller ikke vist at jeg har hatt særlig fremgang. Trodde 50+ var bankers, hva kan det være? Noen som også har gått opp på skaldeman? Vet det bare er 1 uke på skaldeman, men jeg har jo som sagt spist lchf over 6 uker og ketose hele tiden..... Har perfekt fettkvote i følge boka hans.... grrr jeg er vel bare bekymret for at jeg skal legge på meg fett, også utålmodig da... Noen som kan "trøste" meg og si at jeg "raser" ned i vekt snart?

Iflg boken hans kan det være at kroppen trenger lenger tid til å igjen tilpasse seg et nytt kosthold. 1 uke er ikke nok til å si om det virker eller ikke.
Skjønner at du har vært i ketose en stund men dette er igjen noe annet det det du drev med før.. Gi det et par uker.. Prøv muligens å varier mat mengden litt fra dag til dag.
Dette har hjulpet meg av et par platåer og jeg har tatt av 30kg siden mars i år. Vet at alle sier at du ikke skal telle kalorier men for meg var dette viktig i starten. Min kropp var ikke vant til dette med å bli mett. Så jeg brukte Diett.no i starte å førte opp alt jeg spiste. Selv om du er i kestoe kan du ikke hive inn 20-30% mer kalorier en det du forbruker da dette må gå noe sted.

Ellers vil jeg bare si.. Stå på.. Ikke gi opp. Det løsner nok veldig snart.
Mvh
RP.

ruslepølsa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins learner Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 19:20   #178
5fine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 35
5fine er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Takk for svar dere! En annen ting er at jeg er utrooooolig tørst, og at jeg blir forholdsvis fort sulten igjen. Og det selv om jeg spiser myyye! skjønner ikke noe..... Jeg bruker diett.no, har gjennomsnittelig fettkvote på 1, 4. I følge skaldeman skal man ikke tenke på kaloriteorien da den ikke er relevant her.
Da går jeg ut i fra at jeg startet for en uke siden, og at dette er min andre uke. Jeg gir det tre uker til, har jeg gått ned da, så fortsetter jeg selvfølgelig
Ser dere har andre kostoldsfilosofier, men har dere erfaring med Skaldeman? Hvordan var det med dere i starten?

__________________



5fine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 00:36   #179
Camomilla
Seniormedlem
 
Camomilla sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Lier, Buskerud
Alder: 51
Innlegg: 5.448
Camomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt avCamomilla har veldig mye å være stolt av

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Jeg henger litt her hos Skaldeman siden jeg har kokeboka hans og har hentet mye inspirasjon derfra. Jeg har nok ikke levd fullt så strengt, men nå har jeg ikke hatt sååå mange kilo å gå ned heller. Jeg har merket veldig effekt av hans prinsipper, og de dagene jeg har levd ganske strengt ketogent har jogget igang fettforbrenningen min veldig Jeg har også gått ned til to store måltider om dagen, og er så godt som kvitt alt av småspising. Unntaket er selvfølgelig pms-uka Jeg innbiller meg at jeg har greid å nå målet mitt fordi jeg har spist godt med fett og protein, moderat med kh stort sett kun gjennom meieriprodukter og grønnsaker, og til sist den periodiske fasten. Vil tro at tørsten din er en indikasjon på at fettforbrenningen er i gang - mener jeg har lest et sted at dette krever mer væske enn forbrenning av kh. Sulten kan også være kh-abstinens, selv om du har levd ketogent fram til nå. De fleste opplever svært redusert sultfølelse etterhvert som kroppen blir flinkere til å ta av lagret fett, men dette kan jo som kjent ta litt tid. Synes det høres lovende ut, jeg

__________________
Gått ned ca. 19 kilo fra 73-54 i løpet av 2011.
Nå vedlikeholder jeg og har et vektvindu fra 53-58 kg.


Min journal
Camomilla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Paleo-inspirert :) Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:32   #180
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Hei!

Er det noen som har en veldig enkel måte å vise meg hvordan man regner ut hvordan man ligger an etter hvert måltid/dag ????
Er så håpløs når det gjelder slikt.

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 09:42   #181
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av herregud, her.

Jeg er ikke lenger en tungvekter takket være Skaldeman

Så fantastisk flink du har vært

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 14-09-11, 12:53   #182
5fine
Juniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Østfold
Alder: 47
Innlegg: 35
5fine er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av Camomilla, her.

Jeg henger litt her hos Skaldeman siden jeg har kokeboka hans og har hentet mye inspirasjon derfra. Jeg har nok ikke levd fullt så strengt, men nå har jeg ikke hatt sååå mange kilo å gå ned heller. Jeg har merket veldig effekt av hans prinsipper, og de dagene jeg har levd ganske strengt ketogent har jogget igang fettforbrenningen min veldig Jeg har også gått ned til to store måltider om dagen, og er så godt som kvitt alt av småspising. Unntaket er selvfølgelig pms-uka Jeg innbiller meg at jeg har greid å nå målet mitt fordi jeg har spist godt med fett og protein, moderat med kh stort sett kun gjennom meieriprodukter og grønnsaker, og til sist den periodiske fasten. Vil tro at tørsten din er en indikasjon på at fettforbrenningen er i gang - mener jeg har lest et sted at dette krever mer væske enn forbrenning av kh. Sulten kan også være kh-abstinens, selv om du har levd ketogent fram til nå. De fleste opplever svært redusert sultfølelse etterhvert som kroppen blir flinkere til å ta av lagret fett, men dette kan jo som kjent ta litt tid. Synes det høres lovende ut, jeg

Hei, blir så glad for svar Dette var oppløftene lesing, nå ble jeg motivert altså, tusen takk!

__________________



5fine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 15-09-11, 03:14   #183
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av mih, her.

Hei!

Er det noen som har en veldig enkel måte å vise meg hvordan man regner ut hvordan man ligger an etter hvert måltid/dag ????
Er så håpløs når det gjelder slikt.

Homer Simpsons regneark er supert til å regne ut alle måltider med. Last ned fra side 1 i tråden hans. Forklaring med bilder side 2.

http://forum.lavkarbo.no/showthread....ighlight=homer

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-09-11, 23:50   #184
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Jeg har nå levd på Skaldeman on and off siden starten. Det betyr at jeg spiste strikt skaldeman i ca halvannen mnd der jeg gikk ned 11 kg, så begynte jeg å jobbe igjen etter ferien - og klarte ikke helt å holde kosten uten karbs. Det vil si, de karbene jeg spiser kommer fram salat og nøtter - så sånnsett er jeg safe. Av og til et glass vin - men det skader jo ikke!

Har merket at vekten stadig kryper nedover, men saktere enn i begynnelsen. Det gjør sikkert ikke noe, men det er klart at nedgangs-sakting er en motivasjonsbrems. Jeg kjenner at det gjør at jeg lettere spiser når jeg ikke er sulten - som igjen fører til saktere nedgang. Meeen sånn får det bare være. Så tar ting litt tid likevel. Det viktigste er å bli nede, ikke øke - eller?

Fortsatt lykke til alle dere flinkinger

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 19-09-11, 18:51   #185
Tante TI
Seniormedlem
 
Tante TI sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Alder: 73
Innlegg: 1.590
Tante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjentTante TI begynner å bli godt kjent

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av 5fine, her.

Hei, blir så glad for svar Dette var oppløftene lesing, nå ble jeg motivert altså, tusen takk!

Hvordan går det med deg, 5fine?

__________________
En kunne nok bli hjulpet av med sine feil om man ikke trivdes med dem. (Dronning Kristina)
Tante TI er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-09-11, 09:16   #186
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Sukk.......

etter en uke på skaldeman gikk jeg ned 1,4 kilo
i dag etter to uker var det opp 1,4 kilo aaaaaaaaargh
men spiste litt salt mat det to siste dagene så kan jo være derfor!!

meeeen sukk alikevel!!!!

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 02-10-11, 14:07   #187
monelle
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Feb 2011
Innlegg: 9
monelle er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Opprinnelig lagt inn av 5fine, her.

Takk for svar dere! En annen ting er at jeg er utrooooolig tørst, og at jeg blir forholdsvis fort sulten igjen. Og det selv om jeg spiser myyye! skjønner ikke noe..... Jeg bruker diett.no, har gjennomsnittelig fettkvote på 1, 4. I følge skaldeman skal man ikke tenke på kaloriteorien da den ikke er relevant her.
Da går jeg ut i fra at jeg startet for en uke siden, og at dette er min andre uke. Jeg gir det tre uker til, har jeg gått ned da, så fortsetter jeg selvfølgelig
Ser dere har andre kostoldsfilosofier, men har dere erfaring med Skaldeman? Hvordan var det med dere i starten?

Jeg var også utrolig tørst i begynnelsen. En dag hadde jeg drukket over 4 liter vann, var fremdeles tørst, men turde ikke drikke mer. Tok det opp med ernæringsterapeut som sa det var bra jeg ikke hadde drukket mer, og anbefalte meg å passe på å få i meg salt. Etter det har jeg hatt litt salt i morgenomeletten.

__________________


monelle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 16:03   #188
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Jeg tror jeg må lese Skaldemanboken min igjen snart og få inn litt ny inspirasjon.
Har falt langt ut og til jul nå må jeg vel hente meg inn igjen.
Heldigvis er det mye god, fet julemat ute å går nå!

Men fulgte 50+ før og har gått ned 10-11 kg.
Er det greit da å følge 20+ eller skal jeg faktisk gå til 10+`?
For jeg har ca bare 10+ litt kilo igjen til vekten jeg ønsker.

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 17:36   #189
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

HJELP! Jeg ramla på karbovogna. Slitt et par uker nå. Av og på. Oppgitt altså. Skal veie meg hos legen til uka, og er 3 kilo over målet. Skuffa over meg selv. Ikke så ille de kiloene altså, men at jeg faller tilbake i gamle uvaner, og mister kontroll. Og så blir jeg faktisk mentalt i dårligere humør, lett deppa av å spise sukker. Vet humøret og energien spretter opp når jeg spiser rett. Så jeg velger jo å bli nedfor om jeg spiser feil. Og hvorfor velge det?!? Destruktivt.
Måtte bare skrive det litt av meg! Det hender det hjelper å holde fokus

Kan rekke å få av det vannet jeg holder på nå pga karboene før jeg skal til legen, så bare å skjerpe seg nå!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 18:41   #190
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Hei Snorkfrøken! Kjekt å se deg igjen!

Ikke kjekt å havne tilbake på gamle uvaner... Er som du sier - skriv det av deg, prøv å holde fokus - så ordner det seg

De derre hjernene våre vil helst ha sukker.... så da vrir de litt på hva du vil..?

Ønsker deg en riktig god lørdagskveld

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:33   #191
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Takk! Ja, det er litt som med røyk føler jeg. Kroppen elsker det og man får kortvarig god følelse i kroppen. Og så kommer nedturen. Helt sprøtt, men avhengligheten min av sukker er vanskeligere å kjempe mot en røyk. Røyk kan jeg forøvrig klare å nyte en gang i blant, men går jeg på en sukkersmell ryker jeg skikkelig. Klarer ikke "bare ta litt ris". Da blir det garantert sjokolade og potetgull til kvelds også. Nei, nå er det skjerping!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 20:35   #192
LittForTung
Seniormedlem
 
LittForTung sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 1.128
LittForTung har en fantastisk aura rundt segLittForTung har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Ja, jeg har ikke forsøkt å tillate meg annet enn det jeg mener er "lov". Men jeg er redd jeg ville reagert som deg...

Jeg nærmer meg mål - aner ikke hvordan jeg skal stabilisere meg ennå - men tør ikke prøve meg frem før jeg har mistet det jeg skal! Dvs... sitter her med en liten 70%-sjokoladebit....

__________________
Hilsen LittForTung
Min journal: På vei mot mitt endelige jeg!


LittForTung er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 23:19   #193
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: Flere tungvektere på Skaldeman-"diett" her?

Wow. Jeg har ikke klart å spise det jeg burde hele veien gitt. Ferier osv. har vært kinkige. Men jeg krabber da nedover på vekta, bare litt saktere enn jeg skulle ønske. Får kjøre på utover høsten nå, så er jeg under 90 før jul håper jeg!

Og gratulerer med resultater og hvor flink du er! Kos deg med den biten du som klarer å ta bare den!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Å gå fra lavkarbo til "normal" mager diett? Floater Spørsmål og svar 13 28-12-10 00:41
Flere som skal ned ca 15-18 kg, og vil "følge" meg på veien? Fofa Generell diskusjon 29 02-12-10 11:55
Flere som opplever "rar" smak på blomkålen? marjusen Spørsmål om matvarer og oppskrifter 5 23-10-10 15:24
Noen som har sett "Rett diett" på FEM? Janis Lavkarbo generelt 15 13-08-09 22:51
Fedon"diett" eller Atkins diett? haukhe Spørsmål og svar 2 01-11-07 22:40


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no