Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-11, 22:10   #26
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

får lese meg litt opp, og se om jeg prøver. trenger iallefall å forandre på noe her :-)

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 28-03-11, 22:26   #27
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Lån eller kjøp boka GI-null av Skaldeman, der finner du alt du trenger å vite om Skaldeman sitt opplegg + masse oppskrifter og bl.a. fakirmetoden (50+).

Hentet fra GI null:

Sitat:

Tallerkenmodell for gruppe 50+:
Tre deler kjøtt og en del fett. Grønne blader som pynt. Karbohydratgrense: 3g kh per måltid, 12 g kh kh per dag.

Det vil si at man skal ha minimalt med kh og dermed grønnsaker. Skaldeman presiserer at dette opplegget er for folk med 50+ kg eller for de som har prøvd alle andre metoder uten varige resultater.

Skaldeman opererer heller ikke med denne 75-20-5% modellen, han snakker om fettkvote, som er fett dividert med protein og kh. Optimal fettkvote for rask nedgang er 1,3 eller høyerer. Skal du ikke så mye ned må dette tallet ned.

Dersom du leser boka, så vil jeg bare gjøre deg oppmerksom på en liten ting og det er at Skaldeman skriver mye om svinekjøttdeig og hvor bra den er for optimal fettkvote. Problemet er bare at den svinedeigen vi får her i landet er veeeeldig mager, medisterdeigen rundt juletider kan sammenlignes med det som S omtaler.

Lykke til og ikke gi opp for det om ikke vekta rikker seg. Jeg har hatt stillstand i over et år nå, har prøvd det meste men vekta slipper ikke. Velger allikevel lavkarbo pga helse og velvære.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 12:12   #28
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Så Fakir er det samme som 50+ ?

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 17:11   #29
Lillemy71
Seniormedlem
 
Lillemy71 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 2.372
Lillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastiskLillemy71 er bare helt fantastisk

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Så Fakir er det samme som 50+ ?

Nei egentlig ikke helt, men Skaldeman har moderert metoden og sier at de som følger 50+ er "hans" fakirer. Fakirmetoden går egentlig ut på å spise 3 deler kjøtt og en del fett, kun sammen vann og litt kaffe og i et bestemt mønster om jeg ikke husker feil. Dette er beskrevet i bøkene hans.

S sin egen fakirmetode gikk ut på å spise slankekjøttkakene (høy fettkvote og lite karber) så ofte man følte behov for dette og utenom dette vann. JEg prøvde meg på det en liten periode ca 2 uker og da var jeg så drittlei at jeg gikk over til 50+ som gir rom for litt mer, men ikke mye. Ble raskt lei av det også, særlig siden resultatene uteblei, men det virker jo for noen.

Les boka så finner du forklaringer på alt dette samt oppskrifter.

__________________
Easy isn't always simple
Keep an open mind, but not so open that your brain falls out


Lillemy71 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 17:56   #30
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Lillemy71, her.

Nei egentlig ikke helt, men Skaldeman har moderert metoden og sier at de som følger 50+ er "hans" fakirer. Fakirmetoden går egentlig ut på å spise 3 deler kjøtt og en del fett, kun sammen vann og litt kaffe og i et bestemt mønster om jeg ikke husker feil. Dette er beskrevet i bøkene hans.

S sin egen fakirmetode gikk ut på å spise slankekjøttkakene (høy fettkvote og lite karber) så ofte man følte behov for dette og utenom dette vann. JEg prøvde meg på det en liten periode ca 2 uker og da var jeg så drittlei at jeg gikk over til 50+ som gir rom for litt mer, men ikke mye. Ble raskt lei av det også, særlig siden resultatene uteblei, men det virker jo for noen.

Les boka så finner du forklaringer på alt dette samt oppskrifter.

Jeg har kun GI-NULL, driver og leser den nå.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-04-11, 23:45   #31
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Engledans, her.

Jeg har kun GI-NULL, driver og leser den nå.

Det står om kjøttkakene hans i GI-NULL boka. Har den ikke foran meg nå, men mener det er i innledningen til 50+ beskrivelsen. Wallenbergere tror jeg han kalte kjøttkakene sine

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 24-04-11, 14:39   #32
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Jeg har kjøpt GI boken og en kokebok fra en her på forumet, og gleder meg til å lese dem :-) Er på påskeferie men regner med at de ligger klar til meg når jeg kommer hjem.

Da må jeg ta meg sammen igjen, har sklidd helt ut denne påsken med alt mulig godt .

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:39   #33
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Er skaldemann fakir den strengeste dietten?

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 13-09-11, 10:44   #34
mih
Juniormedlem
 
mih sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Innlegg: 48
mih er på en erverdig vei

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Jeg har boka som heter spis deg ned i vekt, er det "feil" bok å lese før man skal begynne? forklarer GI-null mere om selve kuren???

mih er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolysekuren/skaldeman Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 19:59   #35
Elisa3000
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 3
Elisa3000 er på en erverdig vei

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Hei, jeg har vært borte minst et år, har holdt meg stabil, har gått ned på Skaldeman før, og nå er eg på min 4. uke og går ned som bare det. Neste sommer vil eg være i mål. men altså en dag og en uke om gangen. Første uken gjorde eg en feil og gikk opp litt, men de to neste ukene gikk jeg ned det og mere til, så eg er fornøyd. Eg spiser fisk, kjøtt, egg, ost, sjømat, te kaffe, fløte, smør, rømme, litt brokkoli, avocado og oliven. Neste uke vil eg handle inn reker, trenger variasjon. Vil lage egg og rekesalat.Jeg skal ned mer enn 30, men mindre enn 50, så jeg er ingen fakir. Måtte inn på Forumet igjen, trenger noen å diskutere med, siden ingen andre eg kjenner spiser Skaldeman.

Elisa3000 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veldig lavkarbo Svar med sitat
Gammel 07-09-12, 20:05   #36
Elisa3000
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2012
Innlegg: 3
Elisa3000 er på en erverdig vei

Sv: Skaldemann Fakir - hva spiser dere?

Opprinnelig lagt inn av Elisa3000, her.

Hei, jeg har vært borte minst et år, har holdt meg stabil, har gått ned på Skaldeman før, og nå er eg på min 4. uke og går ned som bare det. Neste sommer vil eg være i mål. men altså en dag og en uke om gangen. Første uken gjorde eg en feil og gikk opp litt, men de to neste ukene gikk jeg ned det og mere til, så eg er fornøyd. Eg spiser fisk, kjøtt, egg, ost, sjømat, te kaffe, fløte, smør, rømme, litt brokkoli, avocado og oliven. Neste uke vil eg handle inn reker, trenger variasjon. Vil lage egg og rekesalat.Jeg skal ned mer enn 30, men mindre enn 50, så jeg er ingen fakir. Måtte inn på Forumet igjen, trenger noen å diskutere med, siden ingen andre eg kjenner spiser Skaldeman.


P.S. Glemte å si at eg er blitt helt kvitt diabetes 2 på veien, det er jo ganske vesentlig, og ikke vil jeg ha det tilbake heller ;-)

Elisa3000 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Veldig lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 13:26
For dere som veier maten, hvor mye spiser dere for dagen? beate Generell diskusjon 2 11-11-09 11:18
Hva mener dere ang. dessert på Skaldemann? Imse Spis deg ned i vekt med Skaldeman 16 19-08-09 19:51
Dere med barn! Spiser ungene det samme som dere gjør? Polarlys Spørsmål og svar 10 07-08-08 14:54
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 11:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no