Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Spiser dere pølse?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 03-06-11, 19:58   #26
Ashley
Medlem
 
Ashley sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 242
Ashley er ny på veien

Sv: Spiser dere pølse?

Ja idsøe pølsene er fantastiske. kun 0,1 karber

Ashley er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 20:52   #27
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere pølse?

Har stadig planer om å prøve Idsøe sine. Synes det er synd at de norske pølsene stort sett er så utspedd at man ikke merker at det er kjøtt i dem. Vi bruker endel vossakorv, siden den er lett å få tak i og har høyt kjøtt/fettinnhold, men det er så sjeldent som ca 1 gang i måneden. En sjelden gang går det i de vanlige Gilde-pølsene, men det er ikke akkurat førstevalget.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 21:12   #28
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Spiser dere pølse?

Jeg fant disse på Ica;

Bratwurst fra A.Idsøe (ser flere har nevnt det merket)
De inneholder;
94% svineforpart u/ben
konserveringsmiddel (laktat),
Stabilisator (fosfat)
Salt og krydder (sort pepper, merian, karve, koriander, salvie og muskatblom)

Ikke tilsatt stivelse.
0,1 g karbo

Ikke så verst

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 03-06-11, 21:57   #29
<insert_scary_name_here>
Seniormedlem
 
<insert_scary_name_here> sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Innlegg: 1.313
<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill<insert_scary_name_here> er virkelig snill

Sv: Spiser dere pølse?

Yey, i dag var det tilbud på jacobs utvalgte på meny på Jessheim, så nå ligger det en hel del pølser i fryseren! Gode greier!

__________________
<insert_scary_name_here> er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 03:21   #30
jvsandem
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Innlegg: 152
jvsandem er ny på veien

Sv: Spiser dere pølse?

Er så heldig at jeg får en tur nedover i Europa med laks av og til, og da passer jeg på å stoppe i Hamburg enten på vei ned eller på vei hjem for å shoppe litt. Har bodd der nede i 10 år i mine yngre dager, så jeg kjenner byen.

Når jeg først shopper så kjøper jeg alltid noen pakker med Hareico pølser. Typene Bratwürst og Schinkenwürst, begge inneholder 1 gram karber pr 100 gram pølse og 25 gram fett. Smaker fantastisk, koster rundt femtilappen for en pakke med 8 pølser.

Sånn ser bratwürstene ut på grillen:

__________________



Sist redigert av jvsandem : 04-06-11 kl 03:25. Årsak: La til bilde.
jvsandem er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ingen spesiell, generelt LCHF Svar med sitat
Gammel 04-06-11, 06:25   #31
insulininja
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 23
insulininja er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere pølse?

Jeg fikk meg en kjøttkvern til en rimelig penge, så nå mangler jeg bare pølseskinn og spekk før jeg er klar til å lage mine egne pølser

insulininja er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:32   #32
blucher
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Innlegg: 813
blucher er på en erverdig vei

Sv: Spiser dere pølse?

Her kommer ei som banner i kjerka...
Jeg spiser Gilde pølser som jeg tror har ca 6-7-8 (?) g kh/100. Både grill-, oste-, wiener- og røkte. Hvorfor? Fordi jeg har familie som nekter å spise noe annet (når det gjelder pølser), og de må også få bestemme middag iblant. Og ja, har kjørt blindtest og de smaker forskjell!
Jeg spiser så sjelden som mulig og så lite som mulig. Personlig klarer jeg meg utmerket uten pølser til vanlig, men for familiefredens skyld, må man nesten kompromisse litt iblant.
Men jeg er veldig strikt på karber, så blir ikke voldsomt stort dagsinntak selv med en pølsemiddag her, selvom jeg såklart ser at det finnes bedre karber å få i seg...

blucher er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman-inspirert, egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-06-11, 17:51   #33
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere pølse?

Opprinnelig lagt inn av blucher, her.

Her kommer ei som banner i kjerka...
Jeg spiser Gilde pølser som jeg tror har ca 6-7-8 (?) g kh/100. Både grill-, oste-, wiener- og røkte. Hvorfor? Fordi jeg har familie som nekter å spise noe annet (når det gjelder pølser), og de må også få bestemme middag iblant. Og ja, har kjørt blindtest og de smaker forskjell!
Jeg spiser så sjelden som mulig og så lite som mulig. Personlig klarer jeg meg utmerket uten pølser til vanlig, men for familiefredens skyld, må man nesten kompromisse litt iblant.
Men jeg er veldig strikt på karber, så blir ikke voldsomt stort dagsinntak selv med en pølsemiddag her, selvom jeg såklart ser at det finnes bedre karber å få i seg...

Det går jo ann å lage egne pølser til deg selv '
Det gjør jeg.. Det trenger jo ikke å bli dyrere det, for du kan jo putte resten i fryseren og ta frem senere.

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 20:44   #34
Glorfinia
Medlem
 
Glorfinia sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Tønsberg
Alder: 41
Innlegg: 361
Glorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snillGlorfinia er virkelig snill

Sv: Spiser dere pølse?

Gammel tråd, men jeg spør allikevel: det er mange forslag til bedre pølser her, men hvilke av de, om noen, smaker likt vanlig kjøttpølse fra Gilde? Vil ikke ha fancy pølse med krydder og rare smaker.

__________________
Glorfinia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 05-12-11, 21:09   #35
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere pølse?

Opprinnelig lagt inn av Glorfinia, her.

Gammel tråd, men jeg spør allikevel: det er mange forslag til bedre pølser her, men hvilke av de, om noen, smaker likt vanlig kjøttpølse fra Gilde? Vil ikke ha fancy pølse med krydder og rare smaker.

Coop prix har løkpølser med lite kh, jeg synes de er gode

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-12-11, 16:11   #36
sylwester
Seniormedlem
 
sylwester sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Oslo
Alder: 47
Innlegg: 719
sylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snillsylwester er virkelig snill

Sv: Spiser dere pølse?

Jeg vet ikke hvor vi får potetmelskulturen fra, men bratwurst (de mest like våre pølser), schipoletta og merguez er uten mel når jeg kjøper det i Frankrike. Det er fullt mulig å lage pølser uten karbohydrater og smaken kommer ganske enkelt ikke fra potetmel, men fra krydder.

Dog spiser jeg pølser nesten utelukkende omsommeren (grillsesongen)

__________________
Normalvektig siden 22.06.21
Alt går i grisen
(trening- og spiseblogg)
sylwester er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Statens (LCHF før det) Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 22:32   #37
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere pølse?

Av og til på travle dager og jeg ikke rekker stort annet så kjøper jeg meg gjerne en pølse på bensinstasjonen. (vel og merke uten brød)
Men de er vel no no no i forhold til karbs...??
Jeg har ikke helt kontroll på hvor mange kh det er i slike...:S

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:03   #38
Bik
Seniormedlem
 
Bik sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Troms
Innlegg: 796
Bik har en fantastisk aura rundt segBik har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere pølse?

Jeg spiser pølser av og til. Har ikke gjort utslag på vekta for min del

__________________


Bik er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egendefinert Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:24   #39
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Spiser dere pølse?

Denne er kåret til den beste pga høyt kjøttinnhold. Så etter en av kylling, nemlig, fordi jeg ikke vil spise svin.http://www.klikk.no/helse/dinkost/te...icle581325.ece 5 g karbo pr 100 g

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:45   #40
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Spiser dere pølse?

Er jeg på vei fra A til B så tar jeg meg en kjapp pølse på Statoil mens jeg fyller kaffekoppen. Dropper brød, da. Tar helst med bacon på, rett i papiret, smaker digg da!

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 22-01-12, 23:52   #41
streber
Seniormedlem
 
streber sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2009
Hvor: trøndelag
Alder: 48
Innlegg: 18.961
streber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastiskstreber er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere pølse?

Samme her qlio-smaker digg, metter godt, gjøres sjeldent og har aldri hatt noe å si for vekten

streber er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fitline Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 00:27   #42
Qlio
Seniormedlem
 
Qlio sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Lørenskog
Alder: 48
Innlegg: 2.250
Qlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt liktQlio er veldig godt likt

Sv: Spiser dere pølse?

Jeg har funnet ut at det ikke spiller noen rolle hva jeg gjør unntaksvis, selv GR sine disipler får kosemerker, mens det kan få mer dramatiske konsekvenser for andre.

Qlio er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 15:56   #43
Mints
Medlem
 
Mints sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 174
Mints har en fantastisk aura rundt segMints har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere pølse?

Jeg liker Jacobs sine pølser Har smakt Bratwurst og de Italienske. Første har null karber og andre har 0,1

__________________
Start 04.01.16, vektmål til påske:


Mints er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 16:05   #44
pappaegøyen
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 184
pappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snillpappaegøyen er virkelig snill

Sv: Spiser dere pølse?

Jeg spiser vossafår ,steikt middags pølse med steikt bacon ,har stått stille gruelig lenge no om det er pølsene sin feil vet jeg ikke noe om ,men jeg er en pølse frik så må bare ete det

pappaegøyen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 11:47   #45
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere pølse?

Opprinnelig lagt inn av Qlio, her.

Jeg har funnet ut at det ikke spiller noen rolle hva jeg gjør unntaksvis, selv GR sine disipler får kosemerker, mens det kan få mer dramatiske konsekvenser for andre.

Det er nok helt rett, er nok ikke det du gjør den ene sjelden gangen som er utslaget. Er nok heller det som gjøres feil flere ganger i uken eller dagen...

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 26-01-12, 12:05   #46
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere pølse?

Det er så vidt jeg vet ikke lov til å spe ut farsemat med mer enn 6% stivelse. Er karboinnholdet høyere enn det, så er det nok på grunn av annet fyll (ost, løk, div krydder etc).

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:12   #47
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere pølse?

ett spm som kanskje ikke har så mye med pølsene som er tenkt på her, men hvordan er egentlig fårepølse... Slik som typpe vossafår?? Noen som vet det?
Jeg synes det er så godt med majones, fårepølse, agurk på lavkarboskivene mine..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:14   #48
langaard
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 6.428
langaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisklangaard er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere pølse?

Opprinnelig lagt inn av siljesfremgang, her.

ett spm som kanskje ikke har så mye med pølsene som er tenkt på her, men hvordan er egentlig fårepølse... Slik som typpe vossafår?? Noen som vet det?
Jeg synes det er så godt med majones, fårepølse, agurk på lavkarboskivene mine..

Vossafår er helt greit

langaard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:36   #49
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Spiser dere pølse?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Vossafår er helt greit

Vossafår er nam nam

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 11-02-12, 12:57   #50
siljesfremgang
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Austrheim
Innlegg: 327
siljesfremgang har en fantastisk aura rundt segsiljesfremgang har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Spiser dere pølse?

Opprinnelig lagt inn av langaard, her.

Vossafår er helt greit


Dette er jo musikk i ørene mine, for det er så sinnsykt godt, spesielt viss jeg er fysen på noe salt..

__________________




siljesfremgang er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spis deg slank Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvilke fettholdige matvarer spiser dere for å få i dere nok fett? MiniMe74 Lavkarbo generelt 39 04-06-11 22:00
Dere som ikke bruker mer penger på lavkarbo, hva spiser dere? Peppa Gris Spørsmål og svar 62 23-05-11 22:04
Dere som spiser 50-100 g karber, hva spiser dere? sirib Lavkarbo generelt 11 07-05-11 13:54
Hvordan spiser dere dagene etter dere har drukket alkohol? Cilie. Ketolysekuren 3 28-08-10 13:26
Hva spiser dere når dere skal kose dere? Lisekir Dr Lindbergs 11 24-04-08 10:08


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no