Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Halspastiller?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 27-09-11, 20:59   #1
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Halspastiller?

Er så fryktelig sår i halsen...forkjøla .
Lurte på om det fins noen type halspastiller som er OK på lavkarbo..vil jo ikke ha noe som påvirker blodsukkeret...

Jeg har noen ricola urtedrops, men de inneholder aspartam, noe jeg har forstått er fy fy

hjelp?

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:04   #2
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.198
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Halspastiller?

Har forstått det slik at Fribol er helt OK. Det er også de som hjelper best av de jeg har prøvd, selv om smaken ikke er av de beste...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:46   #3
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Halspastiller?

Aspartam kan du da bruke så mye du vil!
Det er det samme som er i feks Cola zero.

Fribol og Melli drops fra apoteket kan også gjerne benyttes!

Det er sorbitol og xylitol (alle - ol) du skal holde seg unna!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 28-09-11, 08:47   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av index, her.

Har forstått det slik at Fribol er helt OK. Det er også de som hjelper best av de jeg har prøvd, selv om smaken ikke er av de beste...

Finnes mange typer, ikke bare halstablettene.
Spejderdropsene er veldig gode og peppermynte og karamint og lakris og.....

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-09-11, 20:50   #5
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Finnes mange typer, ikke bare halstablettene.
Spejderdropsene er veldig gode og peppermynte og karamint og lakris og.....

ok! tusen takk for svar, da skal jeg holde meg unna ol`ene

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 21:58   #6
M.L.E
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 23
M.L.E er på en erverdig vei

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Aspartam kan du da bruke så mye du vil!
Det er det samme som er i feks Cola zero.

Fribol og Melli drops fra apoteket kan også gjerne benyttes!

Det er sorbitol og xylitol (alle - ol) du skal holde seg unna!

Jammen Maltitol er jo ok og spise.!! ?

M.L.E er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 22:30   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av M.L.E, her.

Jammen Maltitol er jo ok og spise.!! ?

Gir faktisk blodsukkerstigning hos noen, det også!
Man må rett og slett prøve seg frem!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 03-10-11, 23:04   #8
Budeiea995
Medlem
 
Budeiea995 sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: Marnardal
Innlegg: 160
Budeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvelBudeiea995 er en juvel

Sv: Halspastiller?

Gir Maltitol blodsukkerstigning????
Blir så forvirra!!!!
Har kjøpt noen Atkinsbarer fra statene som jeg av og til tar en av for å dra litt opp på kaloriene de dagene det trengs. Kan DET være grunnen til at jeg står stille for tiden da? Arg!!

Budeiea995 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: -30 kg på streng lavkarbo/ ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 07:54   #9
M.L.E
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 23
M.L.E er på en erverdig vei

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gir faktisk blodsukkerstigning hos noen, det også!
Man må rett og slett prøve seg frem!

Hmm, Ja, vet egentlig det gir litt blodsukkerstigning. Men jeg går ikke på lavkarbo for å komme i Ketose. Altså jeg har litt mer enn 15 g karbo om dagen. Tror du fortsatt det er dumt og spise litt sjokolade med Maltitol i f.eks da innimellom?

M.L.E er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 07:55   #10
M.L.E
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 23
M.L.E er på en erverdig vei

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Gir faktisk blodsukkerstigning hos noen, det også!
Man må rett og slett prøve seg frem!

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Gir Maltitol blodsukkerstigning????
Blir så forvirra!!!!
Har kjøpt noen Atkinsbarer fra statene som jeg av og til tar en av for å dra litt opp på kaloriene de dagene det trengs. Kan DET være grunnen til at jeg står stille for tiden da? Arg!!

Blir forvirret selv noen ganger altså.!

M.L.E er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 09:35   #11
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av M.L.E, her.

Hmm, Ja, vet egentlig det gir litt blodsukkerstigning. Men jeg går ikke på lavkarbo for å komme i Ketose. Altså jeg har litt mer enn 15 g karbo om dagen. Tror du fortsatt det er dumt og spise litt sjokolade med Maltitol i f.eks da innimellom?

Poenget er at blodsukkerstigning gir utskillelse av insulin og utskillelse av insulin gir fettlagring. For de fleste her er det jo nettopp det man vil ungå!
Litt maltitol en gang i mellom er ikke akkurat det som ødelegger alt i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 11:05   #12
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Budeiea995, her.

Gir Maltitol blodsukkerstigning????
Blir så forvirra!!!!
Har kjøpt noen Atkinsbarer fra statene som jeg av og til tar en av for å dra litt opp på kaloriene de dagene det trengs. Kan DET være grunnen til at jeg står stille for tiden da? Arg!!

Sjokoladen søtet med tagatose er bedre med hensyn til blodsukkerstigning. Fåes på funksjonell mat og deres utsalgssteder.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 11:29   #13
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Halspastiller?

er de gode? https://www.boots.no/butikk/s/produc...=1312&action=O
og fåes de i andre apotek?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 12:07   #14
M.L.E
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Larvik
Alder: 35
Innlegg: 23
M.L.E er på en erverdig vei

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Poenget er at blodsukkerstigning gir utskillelse av insulin og utskillelse av insulin gir fettlagring. For de fleste her er det jo nettopp det man vil ungå!
Litt maltitol en gang i mellom er ikke akkurat det som ødelegger alt i hvert fall!


Se der ja. Går litt rundt noen ganger. Kanskje ikke så lurt med den mørke Cloetta Sjokoladen alikevel da? Spiste litt mye av den i helgen Står jo at man bare får i seg 1 g karbo per 100. og Resten er sukkeralkoholer. Da Maltitol.

Men hvordan er det egentlig med de sjokoladene fra Cavalier da? Har tenkt på å bestille noen sånne. Det var vel kanskje Maltitol i de også.!?

Har et spørsmål til om noen vet. Egentlig kanskje litt feil tråd og spørre det om men. På f.eks sjokolader da. Når det står f.eks 63 g karbo og hvorav 7 er sukkerarter og 42 er sukkeralkoholer. Også står det ikke noe mer. Hva er resten av karbo innholdet da?? Altså er det Stivelse? For det står jo ikke noe om Stivelse i ingrediensene. Så da skjønner jeg ikke hva det skal være. Noen som har litt mer peil?

M.L.E er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:13   #15
Hamster59
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Tromsø
Innlegg: 425
Hamster59 er på en erverdig vei

Sv: Halspastiller?

Aspartam er kanskje greit i forhold til lavkarbo, men forøvrig er det et dårlig alternativ. Det ble godkjent av folka til George Bush sr, til tross for at fagfolk ikke anbefalte det. Men advarslene til tross, aspartam ble godkjent. Nå er det kanskje ikke de store mengdene aspartam i halspastiller, men om jeg kan velge, foretrekker jeg xylitol. Problemet her til lands er at vi har få alternativer, man må som regel velge mellom aspartam og xylitol, hvilket jeg vil karakterisere som et valg mellom pest og kolera.

Hamster59 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 19:38   #16
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Hamster59, her.

Aspartam er kanskje greit i forhold til lavkarbo, men forøvrig er det et dårlig alternativ. Det ble godkjent av folka til George Bush sr, til tross for at fagfolk ikke anbefalte det. Men advarslene til tross, aspartam ble godkjent. Nå er det kanskje ikke de store mengdene aspartam i halspastiller, men om jeg kan velge, foretrekker jeg xylitol. Problemet her til lands er at vi har få alternativer, man må som regel velge mellom aspartam og xylitol, hvilket jeg vil karakterisere som et valg mellom pest og kolera.

I det siste nr til Diabetesforbundet, skriver de om at aspartam nok en gang er godkjent, denne gangen av EUs samlede ekspertgruppe. Denne gruppen har blant annet sett på forholdet mellom aspartam og hjernefunksjon, metthet og appetitt, fordøyelse, diabetes, skader i arvemmaterialet og om inntaket øker risikoen for kreft.
Det ble ikke funnet noe som fikk EUs matmyndigheter til å endre sin oppfatning om at aspartam er uskadelig.

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 20:21   #17
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Det ble ikke funnet noe som fikk EUs matmyndigheter til å endre sin oppfatning om at aspartam er uskadelig.

Hadde de en oppfatning om at det var skadelig før, altså?

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-10-11, 23:44   #18
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Halspastiller?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Hadde de en oppfatning om at det var skadelig før, altså?

Nei, de mente at det var uskadelig og fikk bekreftet dette!

Men mange er fortsatt av den oppfatning at det er så skrekkelig skadelig på en aller annen måte!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-10-11, 02:15   #19
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Halspastiller?

Ok. Godt.

Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Halspastiller v/forkjølelse? Svima Spørsmål og svar 20 10-02-11 20:56
Ok med Dent Halspastiller? MoaMoa Ketolysekuren 13 29-01-11 09:03
Lovlige, sterke halspastiller? Lindaplinda Ketolysekuren 3 24-11-10 09:56
Sukkerfrie halspastiller inneholder likevel karbohydrater og kalorier! Areola Nyheter / media 0 25-01-10 08:10
Halspastiller? Luska Ketolysekuren 4 05-05-07 00:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:10.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no