Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

"Ny her ... Igjen"

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 24-01-13, 08:56   #1
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei
Exclamation

"Ny her ... Igjen"

Hei.

Uff jeg tör nesten ikke si det, men jeg gikk på ketolysedietten for et år siden. Til sammen gikk jeg ned 36 kg og var slank for förste gang i mitt liv, det var den beste tiden i mitt liv. Ikke bare pga vekten men pga at kroppen min hadde det så utrolig bra. Så hende det en traume i livet, og bang jeg smalt i bakken og rett tilbake på tröstespisingen, nå har jeg på 6 mndr klart og legge på meg 25 kg!!!!

25 kg!!!! Jeg klarer ikke tro det selv, og föler det som det störste nederlaget i verden. Nå MÅ jeg ta fatt i meg selv og begynne igjen.
Har kjöpt kokeboken til skaldemann, og skal sette igang idag!!!

Trenger så sårt noe backup og oppmuntring. Tror dere jeg kan klare dette igjen?? Noen tips, råd på veien? erfaringer?

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 09:51   #2
wenche@@
Medlem
 
wenche@@ sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2008
Hvor: Elvebyen Drammen
Alder: 59
Innlegg: 191
wenche@@ har en fantastisk aura rundt segwenche@@ har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Ny her.......igjen"

Vi reagerer alle ulikt på ting som skjer i livet, jeg som deg trøstet meg med mat...
Men det viktigste er jo at du igjen har tatt tak og tatt noen grep slik at du igjen kommer deg ned i vekt.
Heier på deg, dette klarer du....

wenche@@ er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:34   #3
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Ny her.......igjen"

Stå på CocoNut! Dette får du til! Du har jo den fordelen at du har gjort dette før, og vet hva som skal til og hva du vil oppnå. Så nå er det bare å bite tenna sammen og sette i gang, så kommer resultatene på løpende bånd. Og så får du holde oss oppdatert så vi kan komme med pep talk underveis...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 12:46   #4
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: "Ny her.......igjen"

Velkommen hit - og lykke til

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 13:26   #5
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: "Ny her.......igjen"

For det første vil jeg gi deg en klem Jeg vet akkurat for et nederlag det er å gå ned for så å gå opp masse, bare at jeg gikk ned 20 og la på meg 25kg.
Jeg føler jeg har lært nå og har mye mere kontroll enn noen gang. For meg har det tatt 5 hele år å venne kroppen av at pasta og ris er tilbehør til middag, nå klarer jeg å servere pasta til andre og ikke engang tenke på at jeg også vil ha. For meg satt det nok mye i hodet også.

Dette får du til! Lykke til så mye med livsstilendring!

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 13:32   #6
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: "Ny her.......igjen"

Hei

Nå er det bare en ting å gjøre; se fremover! Dette klarer du og når du er igang så kommer det til å gå fint skal du se. Og som de andre her sier, dette har du gjort før og vet hva du skal gjøre. Prøv å få tak i den følelsen du hadde da du var på ditt slankeste og hold på den tanken og følelsen.

Lykke til

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-01-13, 23:07   #7
Lich
Seniormedlem
 
Lich sin avatar
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Oslo
Innlegg: 607
Lich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snillLich er virkelig snill

Sv: "Ny her ... Igjen"

Så klart du greier dette,begynnelsen er verst,så kommer du inn i det igjen og lager god mat å koser deg ,jeg heier på deg

Lich er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 25-01-13, 08:59   #8
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: "Ny her ... Igjen"

Takk allesammen Jeg er iallefall veldig motivert denne gangen, har startet og sluttet mange ganger de siste månedene, og föler at jeg kan stole på meg selv. Kom meg ihvertfall gjennom förste dagen igår med glans, og den har värt den hardeste de andre gangene, men vet at jeg först kan stole på meg selv etter 3 uker, når kroppen endelig har omstilt seg. Så vi biter tennene sammen, jeg SKAL klare dette.

Takk for oppmuntringen og gode ord, dere vet ikke hvor godt det gjör for en junkie som meg

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 30-01-13, 12:26   #9
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: "Ny her ... Igjen"

Klart du skal klare det! Du vet jo hvor fantastisk mye bedre livet blir etterpå, så det er ikke noe å lure på engang! Du kan spise veldig mye god mat på lavkarbo også, bare ikke den samme som før! Jeg for min del må innrømme at jeg etter halvannet år på lavkarbo anser hvetemel og sukker som oppskrytt, brødmat smaker jo bare svamp uansett...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 11:29   #10
CocoNut
Medlem
 
CocoNut sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Malmö, Sverige
Alder: 48
Innlegg: 133
CocoNut er på en erverdig vei

Sv: "Ny her ... Igjen"

Förste uken overstått, 3,4 kg borte vekk. Det föles bra.

__________________
Klem fra Coco

CocoNut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 11:43   #11
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: "Ny her ... Igjen"

Så deilig med en slik pangstart

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 03-02-13, 13:33   #12
senka
Seniormedlem
 
senka sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2011
Hvor: Sandvika Bærum
Alder: 64
Innlegg: 2.580
senka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt avsenka har veldig mye å være stolt av

Sv: "Ny her ... Igjen"

Velkommen hit og masse lykke til Du klarer det

senka er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 14-03-13, 23:47   #13
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: "Ny her ... Igjen"

Hei!

Så flott å se at vi er noen her inne nå! Jeg har vært borte en stund selv og gått opp og ned de samme 5 kiloene et år nå, men nå skal jeg ned 15-20 kilo til!

Kjenner jeg er litt missunnelig på den som skrev at brød nå smaker som svamp. Jeg sikler hver gang jeg ser godt brød. Men vet at en skive brød fører til en pose potetgull før jeg vet ordet av det. Karboer er som dop for meg. Klarer ikke stoppe eller være måteholden. Så det er min kamp. Klare å spise få nok til ikke å få suget.

Ønsker deg lykke til og håper å kunne være til støtte for noen her akkurat som jeg syns dere er. Bare ved å lese hvordan det går med andre hjelper mye syns jeg!

Ikke tenk på at du har gått opp mye. Ta utgangspunkt fra nå er mitt råd. Og ha med deg kun vissheten om at dette klarer du, for det har du gjort før

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 01:30   #14
Hubba Bubba
Medlem
 
Hubba Bubba sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Bergen
Innlegg: 239
Hubba Bubba har en fantastisk aura rundt segHubba Bubba har en fantastisk aura rundt seg
Thumbs up

Sv: "Ny her ... Igjen"

Hei
Du har klart det før og kan klare det igjen. Jeg har selv vært borte fra lavkarbo etter en vellykket periode men er nå 100% motivert til å klare å gå ned 20 kilo!

Hubba Bubba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-03-13, 03:06   #15
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: "Ny her ... Igjen"

Dette klarer du, stå på. Lykke til.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Gammel 17-03-13, 19:14   #16
Snorkfroken76
Medlem
 
Snorkfroken76 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oslo
Innlegg: 308
Snorkfroken76 er på en erverdig vei

Sv: "Ny her ... Igjen"

Heia oss!

Jeg lot en fruktterte overtale meg til å ta et stykke på fredag og det endte selvsagt i spisegilde både fredag og lørdag, men er tilbake i rute nå. Men står sikkert 100 kilo på vekta igjen i morgen da som straff.. Pokker altså. Men jet vet jo at det tar 3 uker å komme inn i greia. Påsken må bli bootcamp for minn del. 17.maimålet kan fortsatt nåes!

Men hvor mange gram om dagen anbefaler Skaldeman igjen? Jeg finner ikke bøkene i flyttekassene mine...

Lykke til jenter!

__________________
Snorkfroken76
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wpQb1pE/]

Mål til 17.mai!:
Snorkfroken76 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman/LCHF Svar med sitat
Gammel 18-03-13, 08:52   #17
TovHus
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 37
TovHus er på en erverdig vei

Sv: "Ny her ... Igjen"

Velkommen tilbake! Og stå på!! Dette får du til=D

TovHus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-13, 09:59   #18
Kopisi
Nytt Medlem
 
Kopisi sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2012
Hvor: Kongsberg
Alder: 42
Innlegg: 1
Kopisi er på en erverdig vei

Sv: "Ny her ... Igjen"

Hei
Jeg er ny på Skaldeman, og tenkte det kunne være lettere å gjøre dette sammen med andre. Både tips og råd trengs når det går tregt.
Jeg hadde igjen mat fra Spis deg slank, så jeg starter med det for å få en "myk" overgang og venne meg til ketosen.

__________________


Kopisi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
På'n igjen ... bean Mer enn 30 kg overvekt 7 10-06-10 19:47
På an igjen Ada Dr Lindbergs 10 31-08-09 12:51
Tilbake igjen (igjen)... Fisken Ketolysekuren 7 01-08-07 23:17
PÅ`n Igjen annann Ketolysekuren 7 11-03-07 23:01
Atkins igjen... Usunt igjen... donjuanwannabe Lavkarbo generelt 10 06-09-04 08:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:52.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no