Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Fysisk og mental helse

Svin og leddsykdom

Fysisk og mental helse Her er forumet for temaer som angår den fysiske helsen vår, og temaer som er knyttet til det mentale (feks. målsetting og motivasjon, eller om en blir oppstemt eller nedstemt i prosessen ved å legge om livsstilen og kostholdet sitt ol.).

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-05, 13:20   #1
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Svin og leddsykdom

Jeg har slitasjegikt og har tidliger hatt lite smerter når jeg spiste lavkarbo og en gradvis økning i smertene når det ble mer karbo. Jeg har lest et eller annet sted at man skal unngå svinekjøtt ved leddplager og det har jeg gjort ved mine tidligere runder med lavkarbo. Nå prøver jeg å spise ala skaldeman som annbefaler svin, så jeg spiste mye svin i forrige uke og smertene forsvant ikke. Nå i helga har jeg ikke spist svin og smertene er borte. Mitt spørsmålet er om dere vet noe om at man bør unngå svin ved leddgikt / slitasegikt. finnes det forskning / annbefalninger i den retning?

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 13:27   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Jeg var til utredning for Bekthrews for 20 år siden, og den gang sa reumatologen at jeg skulle spiste minst mulig svinekjøtt.

Og jeg tror ihvertfall at jeg blir verre de periodene jeg spiser mer svinekjøtt. Nå har jeg vært litt sløvere det siste året....Så dette må jeg tenke på igjen. Hadde nesten glemt det.

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 31-10-05, 14:17   #3
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Tror dere dette gjelder for "vanlig" reumatisme også?

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 18:01   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

grunnen er vel at grisen er det eneste dyret som samler enkelte "slaggstoffer" i kjøttet. Den skiller ikke ut en del i nyrene om jeg ikke tar feil, slik at det er et mere "urent" kjøtt enn feks storfe. kan være at disse stoffene ikke er bra for diverse sykdommer...

så å spise slik muslimer og jøder gjør behøver ikke å være så dumt...

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 18:38   #5
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: svin og leddsykdom

Jeg har nakke problemer og gikk til en Biopat og fikk beskjed om å holde meg unna svin, skalldyr og kiwi samt kumelk. Da disse produktene inneholder for mye urinsyre, som vi med ledd og muskelsmerter ikke bør ha for mye av i kroppen.

det er iallefall en forklaring

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 18:38   #6
Elena
Seniormedlem
 
Elena sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2005
Hvor: Vestfold
Alder: 43
Innlegg: 522
Elena har en fantastisk aura rundt segElena har en fantastisk aura rundt seg

Sv: svin og leddsykdom

forresten kiwien er vel bare syre... den har vel ikke akkurat urin...

__________________
No gut's no glory

Elena er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo ca 30 karbs om dagen Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 18:53   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Jeg har også hørt at svin ikke skal spises av folk med leddplager osv.
Men det er jo litt rart da, at Kwasniewski har behandlet hundrevis av pasienter med reumatiske lidelser, MS osv, med et kosthold MEGET rikt på svinekjøtt..

Ikke vet jeg... Tror bare man må kjenne på kroppen hva den sier.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 05-11-05, 20:04   #8
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: svin og leddsykdom

Opprinnelig lagt inn av Elena

forresten kiwien er vel bare syre... den har vel ikke akkurat urin...

aldri si aldri

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 10:28   #9
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Opprinnelig lagt inn av Anne

Jeg var til utredning for Bekthrews for 20 år siden, og den gang sa reumatologen at jeg skulle spiste minst mulig svinekjøtt.

Jeg har en kamerat med Bekthrews og han sier at han blir bedre uten svinekjøtt, og at det fortsatt er gjeldende råd.

Svinekjøtt har jo vært et "skittent kjøtt" siden langt tilbake i historien, så jeg vil ikke se helt bortifra at de ligger noe i de kulturelle/historiske anbefalingene. Det er ingen blodtyper som skal ha svin heller - om jeg husker rett. Jeg opplever også at jeg fungere bedre uten svin, selv om jeg ikke har noen revmatiske plager.

Angående Kwasinewski/Skaldemann diettene så anbefaler de da også annet kjøtt enn svinekjøtt?

__________________
Noe du lurer på? Sjekk FAQen."Kommunikasjon har ikke bare med offentlig transport å gjøre".
HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 12:41   #10
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Opprinnelig lagt inn av HP


Angående Kwasinewski/Skaldemann diettene så anbefaler de da også annet kjøtt enn svinekjøtt?

Selvsagt, men Kwasniewski mener det beste og sunneste kjøttet vi kan spise er svinekjøtt, og han anbefaler det til alle, også pasientene sine med leddproblemer.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 13:48   #11
nøtta
Seniormedlem
 
nøtta sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Alder: 37
Innlegg: 3.224
nøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressursnøtta er en virkelig god ressurs

Sv: svin og leddsykdom

Opprinnelig lagt inn av Iset

Selvsagt, men Kwasniewski mener det beste og sunneste kjøttet vi kan spise er svinekjøtt, og han anbefaler det til alle, også pasientene sine med leddproblemer.

og de lærde strides og strides....

__________________
-lig hilsen nøtta

Skal ned 5 kilo.
vekt mandag 26jan 77kilo.
vekt mandag 2 feb 75.7
nøtta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo max 50 om dagen. Svar med sitat
Gammel 06-11-05, 13:48   #12
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Opprinnelig lagt inn av Iset

Selvsagt, men Kwasniewski mener det beste og sunneste kjøttet vi kan spise er svinekjøtt, og han anbefaler det til alle, også pasientene sine med leddproblemer.

Har ikke det mer å gjøre med at svinekjøtt har mye mere "avdelt" fett/kjøtt da? feks storfekjøtt er mere marmorert (eller hva det heter)

Men jeg vet veldig lite om de OE-greiene

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 13:55   #13
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Jeg har nå lært at jeg skal holde meg unna svinekjøtt, får umidelbart vondt etter å ha spist svin. Reaksjonen kommer bare noen minutter etter at jeg har spist svin, noe som får meg til å tro at det kansje er psyken som spiller meg et puss. jeg får spesielt vondt i pekefingren på venstre hånd. Det eneste som hjelper for å få det bort igjen er et høyt inntak av c-vitamin i et par dager så er det borte igjen.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 18-11-05, 15:48   #14
Skorpia
Seniormedlem
 
Skorpia sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Drammen
Alder: 64
Innlegg: 1.424
Skorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt avSkorpia har veldig mye å være stolt av

Sv: svin og leddsykdom

Min søster blir også bedre av reumatisme faktisk helt bra når hun holder seg unna svinekjøtt.

__________________
Skorpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo for det meste Svar med sitat
Gammel 25-01-06, 16:57   #15
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt
Unhappy

Sv: svin og leddsykdom

jeg har begynnende et-eller-annet revmatisk og jeg blir verre med svinekjøtt og når det slår over fra høytrykk til lavtrykk.

*åååh, eg kjenne d på giktå, at eg ikje gidde å ut idag*

neidah, men seriøst far min har masse leddgikt. og mor mi har bechdrev ( eller koss d skrives) og begge seie de blir bedre uten svin.

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 01:06   #16
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 52
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: svin og leddsykdom

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg har nå lært at jeg skal holde meg unna svinekjøtt, får umidelbart vondt etter å ha spist svin. Reaksjonen kommer bare noen minutter etter at jeg har spist svin, noe som får meg til å tro at det kansje er psyken som spiller meg et puss. jeg får spesielt vondt i pekefingren på venstre hånd. Det eneste som hjelper for å få det bort igjen er et høyt inntak av c-vitamin i et par dager så er det borte igjen.

Aha!! Nå fikk jeg faktisk et svar på noe jeg har lurt veldig på de siste dagene!! Jeg har hatt vondt i fingrene i noen dager (spesielt tommelen på venstre hånd), også litt ellers i kroppen. Og jeg har måttet ta masse C-vitamin for å holde halsvondten i sjakk, mye mer enn jeg pleier (rundt 20 g daglig). Tydelig at kroppen bruker opp C-vitaminet veldig fort.

Jeg har spist masse svin de siste to ukene i forhold til ellers, fordi jeg ikke har hatt så lyst på kjøttdeig og sånt som jeg vanligvis bruker mye av. Har spist bacon, skinke, koteletter, pepperonipølse... Pleier ikke å spise mye sånt ellers. Så nå tror jeg det kan være en sammenheng, ja...

Jeg vet ikke om jeg har leddsykdom, men det begynner ihvertfall å bli klart for meg at dette har med betennelse i kroppen å gjøre...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 20-03-06, 09:11   #17
litajenta
Medlem
 
litajenta sin avatar
 
Medlem siden: May 2004
Hvor: Sandnes
Alder: 61
Innlegg: 139
litajenta har en fantastisk aura rundt seglitajenta har en fantastisk aura rundt seg

Sv: svin og leddsykdom

Jeg har positiv reddgikt, RA, og kan IKKE spise svin! Da blir jeg så stiv at jeg kommer ikke ut av senga!


Så GRIS er no-no!

__________________
litajenta
Albert Einstein: "Peace can not be kept by force, it can only be achieved by understanding"
- hjørnet-

litajenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg prøver så godt jeg kan å unngå karb.. Svar med sitat
Gammel 22-01-09, 01:03   #18
froken
Medlem
 
froken sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: rogaland
Alder: 53
Innlegg: 76
froken er på en erverdig vei

Sv: svin og leddsykdom

Vi som har rematiske sykdommer kal helst holde oss borte fra svin og JORDBÆR D som er sååå godt

froken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lite karbo i maten Svar med sitat
Gammel 20-02-09, 00:15   #19
energibunten
Seniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2007
Alder: 52
Innlegg: 648
energibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjentenergibunten begynner å bli godt kjent

Sv: Svin og leddsykdom

Innen syre/basedannende mat-"teori" er svinekjøtt noe av det som danner mest syre. Nå danner også korn, sukker og fine karber også syre i kroppen, og de grønneste grønsakene danner base. Det lønner seg å spise mest mulig basedannende for å danne en fin PH-verdi i kroppen.
Vet ikke så veldig mye mer om dette, men en teori til dette over er det

energibunten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo, hel sunn mat Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 11:18   #20
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: Svin og leddsykdom

Jeg ser at dette er en gammel, gammel tråd, men bumper litt i den likevel, fordi jeg lurer på om flere har erfaringer (og forklaringer) med det å kutte ut svin i forhold til ledd/muskelsmerter?

...Og hva som blir den greieste erstatteren i et kjøkken som i høy grad er basert på first price-sekker med fettrike nakkekoteletter?

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 12:03   #21
frifuggel
Seniormedlem
 
frifuggel sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 60
Innlegg: 2.081
frifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjentfrifuggel begynner å bli godt kjent

Sv: Svin og leddsykdom

Spiser lite svin pga urinsyregikt og psoriasisartritt. Merker veldig godt om jeg "synder" (spiser litt bacon...). Erstatter kotelettene med storfekjøtt (firstprice el noe tilsvarende har diverse rimelig storfekjøtt også, kjøper ofte rimelig pakker på Meny som jeg deler opp og fryser ned, husker ikke produsenten, dessverre) fugl, vilt og fisk. Er spesielt glad i tunfisk, selv om jeg nok burde ha litt dårlig samvittighet for det.. Svinekjøtt inneholder puriner, mener jeg og huske, skal også være forsiktig med belgfrukter, tomater, rabarbra og diverse, også. Går stort sett greitt, det da Merker også "syreutslag" hvis jeg drikker farris eller brus, så det prøver jeg å holde meg unna. Men, nå i sommervarmen er det utroooolig godt med en iskald Ramlösa..

Edit; Puriner kan trigge betennelsesreaksjonene i leddene, slik jeg har fått det forklart. Og merker det jo om jeg synder, selv om det ikke akkurat er "der og da"..

__________________
Storkoser meg med verdens fineste lille gutt, en uventet og utrolig premie for riktig mat i 10 måneder..
frifuggel er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilpasset Fedonistisk :)) Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 12:09   #22
Flashman
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 8
Flashman er på en erverdig vei

Sv: Svin og leddsykdom

Min bror er hardt rammet av Bechtrews. Og han blir markant dårligere når han spiser svin. Snakket med revmatolog om dette. Han sa det var velkjent at mange som plages av revmatisme blir sykere av svinekjøtt. Men det gjaldt ikke alle, her må man som vanlig kjenne etter selv. Og lytte til hva legemet prøver å fortelle deg.

Flashman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 12:21   #23
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Svin og leddsykdom

Jeg har fibromyalgi og vet at mange med denne sykdommen holder seg unna svinekjøtt pga effekten det har på smerter og stivhet.
For min egen del merker jeg overhodet ingen forskjell på min fibromyalgi uansett hvor mye svinekjøtt jeg spiser!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 05-07-10, 20:19   #24
kamp
Seniormedlem
 
kamp sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Innlegg: 1.762
kamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt avkamp har veldig mye å være stolt av

Sv: Svin og leddsykdom

Kan man bli verre i leddene av farris?

hvor kan jeg finne mer info om det?

__________________
Paleolitisk lav Oksalat kosthold
kamp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: eat real food - paleo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Grillskiver (bog av svin), hva gjør jeg med dem? Bacon Middag 4 22-01-09 14:33
Kan svin være en partystopper? quebec Lavkarbo generelt 10 25-03-08 10:48
gode krydder til svin. Helene Middag 2 19-09-05 18:10
Lavkarbodiettfølgerer spiser mer kylling enn storfe og svin HP Nyheter / media 2 23-05-04 15:37
Indrefilet av svin, med blåmuggsaus Iset Middag 0 06-05-04 13:12


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:08.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no