Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Spis deg ned i vekt med Skaldeman

Hej, alla glada nordmenn!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-01-06, 22:55   #1
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Hej, alla glada nordmenn!

I detta forum diskuterar vi min bok och hur man tillämpar mina kostråd. I mån av tid ska jag själv delta i diskussioner och svara på frågor. Min förhoppning är att forumet så småningom ska få ett antal kunniga och engagerade viktminskare så att nykomlingar alltid har någon att vända sig till. Men börja med att läsa boken ordentligt. Det allra mesta är faktiskt förklarat där.

Välkomna!

Sten Sture Skaldeman

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 00:13   #2
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt
Red face

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

jeg har bestilt boka di, sten!
så gleder meg til den kommer og jeg får lest den.
når jeg har kommet igang med lesinga så kan jeg delta mer på dette under foraaet.

Hilsen Silje

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 01:43   #3
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Nei så flott!!! Dette blir bra!

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 02:47   #4
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Opprinnelig lagt inn av Iset

Nei så flott!!! Dette blir bra!

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 18:22   #5
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Jeg leser boka for andre gang nå. Mye fordi jeg mener jeg har lest ting du har skrevet her inne som ikke er helt i samsvar med hva du sier i boka. Men jeg kan ha misforstått noe !! Derfor altså..... eeeeen gang til !!

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 18:57   #6
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Opprinnelig lagt inn av Nille

Jeg leser boka for andre gang nå. Mye fordi jeg mener jeg har lest ting du har skrevet her inne som ikke er helt i samsvar med hva du sier i boka. Men jeg kan ha misforstått noe !! Derfor altså..... eeeeen gang til !!

Du har säkert rätt. Boken är skriven för två år sedan och jag uttrycker mig säkert på ett annat sätt i dag. Dessutom brukar jag vara lite mer liberal när jag uttalar mig på öppna listor. Då vänder jag ju mig till människor som kanske inte läst min bok och som kanske följer ett helt annat koncept.

Till detta kommer att boken är översatt. Det kan finnas betydelseskillnader som jag inte känner till. Fråga mig gärna så reder vi ut sådana frågetecken tillsammans.

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-01-06, 19:24   #7
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Jeg har nesten lest ut hele boka nå, har bare igjen et par sider. Har ikke funnet noe som ikke samsvarer med det du har sagt her på forumet, jeg... Men Nille er kanskje mer årvåken enn meg.
Uansett så er det jo mange faktorer som spiller inn, som du selv sier over her.
Boka er helt utrolig bra, jeg anbefaler den til ALLE og er imponert over måten du skriver på, det er knallbra! Min nye bibel.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 02:59   #8
205gti16v
Medlem
 
205gti16v sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2005
Hvor: Kristiansand
Alder: 44
Innlegg: 324
205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys205gti16v er et fyrlys

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Den første kostholdsboka som har fått meg til å humre og le. Og eg leste den svenske utgaven utan dine helsingar til sjokoladeproffessore og co.

Det er rett og slett fett

__________________
Medlem av rein matklubben
Medlem av Barnehageliga'n


Drevon: Fedmeepidemien har ingen god forklaring som kan dokumenteres vitenskapelig.

Ønsker meg eit bombekalorimeter sånn at eg kan forbrenne maten sånn som ernæringsrådet vil eg skal http://www.houm.no/produkter/bombekalorimetre.htm




Shut up, Brain, or I'll stab you with a Q-tip!
Homer Simpson
205gti16v er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lutz,Skaldeman,Polezynski,Kwaznievski. Svar med sitat
Gammel 24-01-06, 07:51   #9
ssskaldeman
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Sörmland, Sverige
Alder: 82
Innlegg: 316
ssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjentssskaldeman begynner å bli godt kjent

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Opprinnelig lagt inn av 205gti16v

Den første kostholdsboka som har fått meg til å humre og le. Og eg leste den svenske utgaven utan dine helsingar til sjokoladeproffessore og co.

Det er rett og slett fett

Fett er rett!

Sten Sture

ssskaldeman er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 23-02-06, 00:52   #10
Henriette
Nytt Medlem
 
Henriette sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Førde
Alder: 68
Innlegg: 1
Henriette er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Opprinnelig lagt inn av ssskaldeman

Fett er rett!

Sten Sture

Det er den beste og nyttigeste boka eg har lest, og den må eg studere nermare, Lese den en gang til. No prøver eg så godt eg kan å leve etter boka. Maten er kjempegod, og eg har ikkje behov for sukkerfrie pastiller, peanøtter, sjokolade osb. lenger . No skal dei 20 kg etast vekk. Eg gleder meg til kokeboka, og må få tak i soppboka. Men den er vel ikkje på norsk. Tusen takk for ei nydelig bok.

Helsing Henriette

Henriette er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 21-12-06, 23:25   #11
bia
Juniormedlem
 
Medlem siden: Dec 2006
Alder: 43
Innlegg: 12
bia er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Har ei venninne som takket være den første boka, nå har begynt på ernæringsstudier. Der strever hun med fett-fobikere, men har det aldeles utmerket Jeg har ennå ikke lest boka, men må få gjort noe med det der...

__________________


bia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Nybegynner Lutz - lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 17-08-07, 09:52   #12
balanse
Medlem
 
balanse sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: vestfold
Innlegg: 148
balanse er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Har akkurat lest boka og har lagt om kusen litt når det gjelder fremgangsmåte for vektnedgang. Opplever at jeg blir mett lengre når jeg kutter ut det meste av karbohydratene
Takk for at du har skrevet bok.

__________________


balanse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiett Lindberg Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 16:48   #13
Jonta
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2007
Alder: 53
Innlegg: 1
Jonta er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Hei og takk for en flott og underholdene bok. Jeg har bare ett spørsmål som jeg ikke finner svar på - hvor lang tid tar det før kroppen slutter å skille ut målbare ketoner i urinen? De fleste jeg har snakket med har fremdeles ketoner i urinen i 2-3 måneder etter oppstart. Jeg er definitivt i ketose, men min kropp sluttet å skille de ut etter bare 2 uker. Er dette normalt? Før i tiden så fastet jeg gjerne en gang i året mellom 3 og 5 uker sammenhengende, kan dette være en medvirkende årsak til at kroppen kjenner igjen forbrenningsmønstret og raskt skifter til fettforbrenning?

"Gjør det noe" altså - har det noen negativ effekt at kroppen forbrenner ketonene istedenfor å skille de ut jf vektnedgang?

Takknemlig for svar.

Jonta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldermann Svar med sitat
Gammel 20-08-07, 17:57   #14
Nille
Administrator
 
Nille sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Alder: 67
Innlegg: 16.021
Nille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastiskNille er bare helt fantastisk

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Opprinnelig lagt inn av Jonta, her.

Hei og takk for en flott og underholdene bok. Jeg har bare ett spørsmål som jeg ikke finner svar på - hvor lang tid tar det før kroppen slutter å skille ut målbare ketoner i urinen? De fleste jeg har snakket med har fremdeles ketoner i urinen i 2-3 måneder etter oppstart. Jeg er definitivt i ketose, men min kropp sluttet å skille de ut etter bare 2 uker. Er dette normalt? Før i tiden så fastet jeg gjerne en gang i året mellom 3 og 5 uker sammenhengende, kan dette være en medvirkende årsak til at kroppen kjenner igjen forbrenningsmønstret og raskt skifter til fettforbrenning?

"Gjør det noe" altså - har det noen negativ effekt at kroppen forbrenner ketonene istedenfor å skille de ut jf vektnedgang?

Takknemlig for svar.

Svarer deg siden Skaldeman er her så skjelden:

Dette med å måle ketose bryr Skaldeman seg fint lite om. Det er derfor du ikke finner det i boka. Han måler ikke ketoner i det hele tatt.

Det tar 2-3 dager for de fleste før det er målbare ketoner i urinen.
Og spiser du etter Skaldeman vil du normalt ha ketoner i urinen så lenge du holder på. Noen skiller ut ketoner hele tiden - andre ikke. Det er veldig individuelt og det finnes ingen fasit. Å ha ketoner io urinen viser hva som skjer i urinen din, ketose skjer i kroppen og i fettvevet. Er du i ketose spiller det ingen rolle om det skille ut målbare ketoner i urinen eller ikke.

Les mer om ketose her i post #1: Alt du har ønsket å vite om ketose

__________________
Life is short ~ break the rules ~ forgive quickly ~ kiss slowly ~ love truly ~ laugh uncontrollably ~and never regret anything that made you smile
Nille er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 01-09-07, 16:19   #15
Den Lille Mulvarpen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jul 2007
Innlegg: 2
Den Lille Mulvarpen er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Hei,

Takk for god inspirasjon. Jeg har nå fulgt ditt tanke sett i 5/6 uker. Har mistet 13 cm rundt en stor midje. Ville bare gi tilbake melding om at jeg har hatt godt utbytte av boken din. Og har aldri vært så fornøyd med et kosthold før. Følger rådene dine med et par personlige variasjoner. Har ingen trang til sukker av noe slag - og det er vidunderlig!

Selv har jeg store problemer med det dere i sverige kaller emneomsetning. Og jeg har forsøkt andre kosthold for å gå ned i vekt, men de har ikke passet og har ikke ført til vekt tap. Men dette ser ut til å være akkurat det jeg trenger for å komme tilbake til normal vekt

Takk skal du ha for at du delte din kunnskap med oss andre!


Sist redigert av Den Lille Mulvarpen : 01-09-07 kl 18:14.
Den Lille Mulvarpen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 00:33   #16
fett er fett
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Oct 2007
Alder: 54
Innlegg: 8
fett er fett er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Har lest boka di det siste døgnet og føler at jeg har fått mange aha opplevelser allerede. Spennende og uprøvd for min del. Sliter med ca 20 kg overvekt og har prøvd mye, men egentlig ikke så mye jojo-slanking for jeg går ikke fort ned i vekt uansett. Men nå derimot skal overskuddsfettet forsvinne. Har spist helt karbo fritt i dag og likt maten. har måttet spise litt ofte, men jeg har et blodsukker som svinger veldig. Bra med et slikt forum.

__________________
Kampen mot fett er fett !
fett er fett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldemann Svar med sitat
Gammel 05-10-07, 23:52   #17
Large99
Juniormedlem
 
Large99 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Hvor: Kongsvinger
Alder: 51
Innlegg: 11
Large99 er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Bra skrevet Skaldeman. Nå har jeg funnet ut en del ting jeg har gjort feil. Boka er skrevet på en fin humoristisk måte som gjør at den er vanskelig å legge fra seg.

__________________
Large99 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 17-11-07, 18:42   #18
catta
Nytt Medlem
 
catta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 60
Innlegg: 8
catta er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Hei.

Jeg er kvinne 44 år, 5 barn og mann.... Jeg startet på din bok og " livsfilosofi" for 3 dager siden og er virkelig fasinert!
Det jeg er mest redd for er at jeg skal spise for mye! Jeg holder meg til kjøtt/fett, ingen grønnsaker av betydning annet enn oliven.

Leser boken så grundig som mulig, men er som sagt usikker på om det blir for mye.... Føler meg mett og har foreløpig spist 2 måltider pr. dag, vil nok gå over til 3, selv om jeg ikke har vært sulten, føler det blir litt riktigere.
Har du et råd om størrelse på posjon pr. måltid?

Mvh
Catta

catta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fornuft? Svar med sitat
Gammel 20-11-07, 16:09   #19
steinar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: stavanger
Alder: 57
Innlegg: 7
steinar er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Nå har jeg hold på med Skaldeman siden februar med en innlagt sommer mens fiske sesongen for laks holdt på( juni til midt på september) og vekten daler nedover,må bare få sagt det:
Dette funker faktisk!
Og for min del så er dette snaddermat, spiser kotteletter,E&B i mengder og Slankekjøttkakene smaker supert når de blir lagt i microen med godt med ost over.

Nå gleder jeg meg til julen og den feite julematen som skal gjøre at jeg for første gang skal minske vekten over høytiden


Steinar

__________________


steinar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 09:59   #20
catta
Nytt Medlem
 
catta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 60
Innlegg: 8
catta er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Hei Steinar!
Himmel du har vært flink! Jeg har foreløpig gått ned 7.....med 23 igjen....
Denne gangen skal det gå! Lykke til videre og kos deg i jula!

Catta

catta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fornuft? Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:16   #21
steinar
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: stavanger
Alder: 57
Innlegg: 7
steinar er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Det synes jeg også,men takk for komplimentet.

Er vel en extrem variant jeg holder på med,det fine er at jeg tenker ikke på hva jeg putter i munnen mer en at det skal være fett og at jeg skal spise til begynner å bli mett.Rart hvor mye mettere du blir etter en stund, har hatt som filosofi at når vekta går sakte nedover så er det bare å peise på med mer fett kontra mindre og da har vektredusjonen skutt fart igjen,

Fikk en del rare blikk i begynnelsen når jeg startet opp, var som om jeg kunne lese av blikkene: "ikke rart han er så feit sånn en mat han spiser" men det har endret seg og nå får jeg koplimenter over vektreduksjonen i steden og det reduserer ikke lysten til å fortsette kan du si.

Har måttet kjøpe ny klær og ny belter til buksene, men det er jo bare koselig å gå i butikkene når det er på den måten at du ser på mindre størrelser, det har jo pleid å være motsatt.

__________________


steinar er avlogget   Min kostholdsfilosofi: naturlig mat Svar med sitat
Gammel 21-11-07, 11:51   #22
catta
Nytt Medlem
 
catta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Rogaland
Alder: 60
Innlegg: 8
catta er på en erverdig vei

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Ja, det blir nesten slik at jeg blir flau over alt fettinnholdet, enda så tror jeg kanskje det blir litt for lite...men jeg får se hvordan det går... Må justere litt her og der etterhvert tror jeg....
Jeg har ihvertfall ikke for trange bukser lenger, he,he... Nå vet jeg jo at det funket for deg også!!

catta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: fornuft? Svar med sitat
Gammel 09-04-08, 15:40   #23
matmor
Medlem
 
matmor sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Larvik i vestfold
Alder: 62
Innlegg: 128
matmor er ny på veien
Thumbs up

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Hei du! Skal si det var gøy å lese boken din! Leste den for et år siden, og satte igang å lage mat til mannen min.I løpet av et år gikk han ned over 50 kg! Formen var på topp igjen,følte seg som et nytt menneske.Men så begynte vi å slurve sent i høst, og nå har han alle smerter og mange av kiloene tilbake .Så nå er det slutt med alt bakverk her i huset!Nå har vi snudd om begge to, så takker deg for denne boka,slipper å sulte nesten ihjel for å gå ned noen kilo. Lykke til videre!!!

matmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: atkinsen Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:09   #24
monaveg
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Notodden ;)
Alder: 48
Innlegg: 7
monaveg er på en erverdig vei
Smile

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Opprinnelig lagt inn av Siljevanilje, her.

jeg har bestilt boka di, sten!
så gleder meg til den kommer og jeg får lest den.
når jeg har kommet igang med lesinga så kan jeg delta mer på dette under foraaet.

Hilsen Silje

HEI SILJE LURTE BARE PÅ HVA DEN BOKA HETER ? Å HVOR FÅR MANN KJØPT DEN ? HILSEN NY HER INNE

__________________
CARPEDIEM
monaveg er avlogget   Min kostholdsfilosofi: spis deg slank Svar med sitat
Gammel 14-05-09, 14:15   #25
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Hej, alla glada nordmenn!

Opprinnelig lagt inn av monaveg, her.

HEI SILJE LURTE BARE PÅ HVA DEN BOKA HETER ? Å HVOR FÅR MANN KJØPT DEN ? HILSEN NY HER INNE

Hei, og velkommen hit!

Dette er en gammel tråd, men Skaldemann har gitt ut flere bøker. Hvis du skal ha kun en av dem vil jeg anbefale "GI-null". Den kan du bl.a. kjøpe her http://lillemaane.no/forfatter/sten_...skaldeman.html
Sjekk på nettet om det er andre som selger den rimeligere.

Ellers så sies det at kokeboka hans er bra, men den har jeg ikke lest selv.

Lykke til!

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 05:47.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no