Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Krom

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Se resultatene: Du som har forsøkt krom på karbohydratredusert diett - dempet det søthungeren din?
Ja, definitivt! 5 20,83%
Ja, merkbart! 5 20,83%
Jeg tror det... 7 29,17%
Nei, merket ingen forskjell! 7 29,17%
Deltakere: 24. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-05, 15:02   #1
rsy
Medlem
 
rsy sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Tønsberg
Alder: 44
Innlegg: 170
rsy har en fantastisk aura rundt segrsy har en fantastisk aura rundt seg

Krom

Dette er et spørsmål til dere som er/var på en karbohydratredusert diett, og som har tatt krom-tilsudd under dietten.

Jeg lurer på om dere faktisk merker noe forksjell?
Eventuelt hvordan?
HVilken mengde krom tok du?
Sammen med hva, eller alene?
Når på døgnet?
Hvilket kromtilskudd?

rsy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: RSy @ AtKiNs Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 15:09   #2
HP
Systemutvikler
 
HP sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 7.502
HP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastiskHP er bare helt fantastisk

Jeg merket ingen forskjell

Krom er et litt sånn enten eller tilskudd

HP er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 15:15   #3
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Jeg måtte engang ta krom under intro for å stabilisere blodsukkret.
Var plaget av svimmelhet. Krom funket veldig bra, bruker synergline.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 16:12   #4
Albertine
Gjest
 
Innlegg: n/a

Jeg tok krompikolinat jevnlig en periode. Tror jeg hadde virkning av det, men jeg vet ikke helt med sikkerhet.

  Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 21:19   #5
Nooria
Støttemedlem
 
Nooria sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Innlegg: 820
Nooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressursNooria er en virkelig god ressurs

Ja er du gærn! Søthungeren forsvant den dagen jeg begynte med bio chrom!

__________________
Nooria






Nooria er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 21:27   #6
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

kan vi ikke få et alternativ hvor man kan krysse av "jeg bruker ikke krom".. for at jeg får ikke sett resultatene før jeg har svart

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 21:37   #7
Aline
Admin
 
Aline sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2004
Hvor: Bergen
Alder: 42
Innlegg: 15.345
Aline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastiskAline er bare helt fantastisk

trykk på "vis resultater"

__________________
Aline

Nybegynnerinfo!


Aline er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 21:44   #8
mofe
Seniormedlem
 
mofe sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2004
Innlegg: 14.144
mofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastiskmofe er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Aline

trykk på "vis resultater"

oh

__________________
.
mofe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: - Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 22:01   #9
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Har igrunnen aldri vært særlig plaget av søthunger, men bruker krom nå i forbindelse med Ketolysekuren. Kan ikke si at det gjør noen forskjell for meg.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 02-03-05, 23:01   #10
studentberta
Medlem
 
studentberta sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Hvor: Aust-Agder
Alder: 56
Innlegg: 297
studentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlysstudentberta er et fyrlys

Jeg merket merkbart forandring etter at jeg begynte med krom. Søthungeren ble borte og jeg ble mye mindre sjesken på sjokolade!! Da jeg sluttet å spise krom stoppet vektreduksjonen opp, og det var verre å få av kiloene. Krom øker forbrenningen, så jeg spiser krom............

__________________
Hilsen Studentberta

studentberta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 12:46   #11
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Jeg prøvde ett rent kromtilskudd engang og det virket ikke i det hele tatt, så begynte jeg med magnesiumi tillegg og da skal jeg si det ble virkning.

Min erfaring er altså at skal en kjøpe ett kromtilskudd så se til at det inneholder andre ting også, som magnesium.

Uten Krom og magnesium så hadde jeg nok ikke klart å gjennomført dietten.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 12:49   #12
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Begod

Jeg måtte engang ta krom under intro for å stabilisere blodsukkret.
Var plaget av svimmelhet. Krom funket veldig bra, bruker synergline.

funker det mot svimmelhet? *løpe og hente kromtablettene *
funker ikke noe mot kvalme og vel?

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 14:14   #13
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

funker det mot svimmelhet? *løpe og hente kromtablettene *
funker ikke noe mot kvalme og vel?

Joda krom funker nok mot kronisk kvalme også. Men krom virker sammen med andre mineraler så derfor bør du bruke ett sammensatt middel som synergi slik jeg og begod bruker. Lykke til.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 14:18   #14
sommerfugl
Il Mio Angelo Piccolo
 
sommerfugl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2005
Hvor: Molde
Alder: 39
Innlegg: 1.431
sommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurssommerfugl er en virkelig god ressurs

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Joda krom funker nok mot kronisk kvalme også. Men krom virker sammen med andre mineraler så derfor bør du bruke ett sammensatt middel som synergi slik jeg og begod bruker. Lykke til.

synergi? er så desperat nå, ingenting funker, så dette må prøves ut

__________________
sommerfugl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Annika D, 80-80-20 Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 14:35   #15
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Dere som sier det ikke virket, hvor mye tok dere? Mange leser "1 stk daglig" på esken, uten å tenke over at denne dosen kun er FOREBYGGENDE, slik som med alle vitaminer og mineraler i Norge. 1 stk daglig hjelper kanskje 1 av 100 stk. Jeg måtte opp i 3-4 stk daglig for å få effekt, men herlighet ALL søtsuget forsvant over natta omtrent. Tok 1 stk i ukesvis uten noen effekt.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 03-03-05, 14:36   #16
Iset
Seniormedlem
 
Iset sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Sola
Alder: 44
Innlegg: 10.031
Iset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastiskIset er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av sommerfugl

synergi? er så desperat nå, ingenting funker, så dette må prøves ut

Synergy er en god multivitamin ja. Synergy Line heter serien. Spektro er like god, det samme er Bio-Balanse (men den er svakere) og Sunshine Super Supplemental.
Jeg tar 2 stk Spektro hver dag, merker det ganske godt på energinivået.

__________________
Endelig i mål: minus 77 kg!
(Startvekt: 135 kg og 174 cm høy (bmi 44) - vekten i dag: 58 kg (bmi 19)
Iset er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Vektoperert veganer Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 23:17   #17
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Krom

Herregudogjesusihimmelen da! Tenkte jeg skulle begynne ta krom fordi jeg alltid får lyst på (sukkerfri, self) sjokolade på kvelden, og alltid "må" ha litt ricotta mocha-creme (m. søtstoff). Nå er det kveld 3, og jeg har ikke det SPØTT lyst på noen av delene... Jeg hadd eliksom tenkt mer på at jeg skulle gå fra "MÅ" ha til "har-bare-litt-lyst-på-men-ok-kan-droppe-det" men nå er jeg på "fysjom, nei takk"! Var jo ikke det som var meningen, liksom! Kan det virkelig være krom'en (1 stk solaray kromaktiv på kvelden) som gjør det? Eller har jeg bare en "dårlig" (evt god) dag? Greien min er at jeg veier lite nok som det er og ikke vil ta av et eneste gram, og om kveldskcal mine forsvinner, så vel... Jeg tror kanskje ikke det er så gunstig (175 høy, 57-58 kilo).

Så hva gjør jeg nå? SLUTTER med krom igjen? Eller venter litt og ser? Gulp...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-01-06, 23:44   #18
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av AnnaV

Herregudogjesusihimmelen da! Tenkte jeg skulle begynne ta krom fordi jeg alltid får lyst på (sukkerfri, self) sjokolade på kvelden, og alltid "må" ha litt ricotta mocha-creme (m. søtstoff). Nå er det kveld 3, og jeg har ikke det SPØTT lyst på noen av delene... Jeg hadd eliksom tenkt mer på at jeg skulle gå fra "MÅ" ha til "har-bare-litt-lyst-på-men-ok-kan-droppe-det" men nå er jeg på "fysjom, nei takk"! Var jo ikke det som var meningen, liksom! Kan det virkelig være krom'en (1 stk solaray kromaktiv på kvelden) som gjør det? Eller har jeg bare en "dårlig" (evt god) dag? Greien min er at jeg veier lite nok som det er og ikke vil ta av et eneste gram, og om kveldskcal mine forsvinner, så vel... Jeg tror kanskje ikke det er så gunstig (175 høy, 57-58 kilo).

Så hva gjør jeg nå? SLUTTER med krom igjen? Eller venter litt og ser? Gulp...

Jeg tror du kommer til å spise mer til frokost nå som du ikke spiser sent på kvelden og det er mye gunstigere. At Kromen virket betyr at du hadde for lite av det.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 00:00   #19
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Jeg tror du kommer til å spise mer til frokost nå som du ikke spiser sent på kvelden og det er mye gunstigere. At Kromen virket betyr at du hadde for lite av det.

Hm, det hadde jeg ikke tenkt på - noen av delene, faktisk. Er jo godt mulig jeg vil ha mer til frokost, det gjør jo ingenting. Og krom-mangel....Har jeg ikke hørt om engang. Hva er "symptomene" - vet du det? At man har lyst på noe søtt? Sånn sett kan det jo stemme bra...
Takk for svar, forresten

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 00:12   #20
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Krom

Krom mangel kan jo føre til ustabilt blodsukker, så hvis du er slapp en time etter ett karbohydratrikt måltid så kan du ha for lite krom eller andre mineral som krom er avhengig av, som for eksempel magnesium.

Mener å ha lest at du ikke kan bli undervektig av lavkarbokosthold. Har du gått ned i vekt etter at du begynte med lavkarbo?

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 13:30   #21
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Krom mangel kan jo føre til ustabilt blodsukker, så hvis du er slapp en time etter ett karbohydratrikt måltid så kan du ha for lite krom eller andre mineral som krom er avhengig av, som for eksempel magnesium.

Mener å ha lest at du ikke kan bli undervektig av lavkarbokosthold. Har du gått ned i vekt etter at du begynte med lavkarbo?

Kan ikke si jeg er slapp en time etter karborikt måltid - jeg spiser jo ikke karborike måltider
Har aldri "sprukket" heller, så jeg kan ikke si dette gjelder for meg. Jeg begynte på lavkarbo for å gå ned i juli 2004, og har gått ned fra 82 til 57-58 der jeg er i dag. (Har veid det samme i ca halvt år nå) Men jeg spiser det samme som jeg gjorde da jeg gikk ned, så det er jo mulig jeg har stoppet å gå ned fordi det er her jeg skal være, liksom, at jeg hadde blitt undervektig om jeg gikk ned mer? Det er jo isåfall fi-fint, jeg trives veldig godt med både vekten og maten nå...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 17:35   #22
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Krom

Da må jeg si du er utrolig dyktig Anna som ikke faller for fristelsen , selv ikke etter at vekten er oppnådd. Hvordan er ditt Sosiale liv, blir du ikke tilbudt kaffe og kaker hver gang du kommer innom til folk? Har du alltid med deg egen kake?

Skolen arrangerer ofte foreldresammenkomster og da skal foreldrene til guttene eller jentene ta med seg ett fat med karbobomber. da tar jeg selvfølgelig med eget fat litt færre karboer på, men hva tror du skjer da, jo de sender fatet mitt rundt slik at jeg ikke får spist av det. Når en har tre jenter i skolepliktig alder så skjer dette ganske ofte. Og møter du ikke opp så blir du stemplet som dårlig forelder som ikke støtter opp om barna.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 20:06   #23
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Da må jeg si du er utrolig dyktig Anna som ikke faller for fristelsen , selv ikke etter at vekten er oppnådd. Hvordan er ditt Sosiale liv, blir du ikke tilbudt kaffe og kaker hver gang du kommer innom til folk? Har du alltid med deg egen kake?

Skolen arrangerer ofte foreldresammenkomster og da skal foreldrene til guttene eller jentene ta med seg ett fat med karbobomber. da tar jeg selvfølgelig med eget fat litt færre karboer på, men hva tror du skjer da, jo de sender fatet mitt rundt slik at jeg ikke får spist av det. Når en har tre jenter i skolepliktig alder så skjer dette ganske ofte. Og møter du ikke opp så blir du stemplet som dårlig forelder som ikke støtter opp om barna.

Jeg slipper det siste der ved at jeg ikke har fått barn..Kommer vel kanskje en vakker dag?
Egentlig er det ike så vanskelig å ikke falle for fristelsen - kanskje litt i begynnelsen, men det er så masse god lavkarbomat at det ikke er noe problem å si nei takk til kaker osv. Vi har feks kake på jobb hver gang noen har bursdag, det var to stk i dag, og begge hadde med seg sjokoladekake, som pleide være yndlingskaken min. Jeg lot vær. Tok en kopp kaffe (jeg drikker uten koffein, har eget pulver på jobb som jeg bare tar tevann i, ingen legger merke til eller iallefall henger seg opp i det) og når kakefatet kommer sender jeg det bare videre. Jeg vet hva det gjør med kroppen og jeg har vært overvektig, og ikke NOE er verd den følelsen jeg hadde med mindreverdighetskompleks og utilpasshet og misfornøydhet - IALLEFALL ikke noe som bare varer i to minutter (som et kakestykke gjør). Innrømmer at det er litt kronglete på julaften da jeg var hjemme hos kjæresten min og familien for første gang på en sånn dag, men da det var dessert sa jeg bare, nei takk, vet du, jeg er stappmett. Og det var jo faktisk sant også.
Jeg for min del det er mer uhøflig å prakke på noen ting de ikke vil ha enn å si som det er at
1) Jeg er mett
2) Jeg har ikke lyst på
3) Jeg spiser ikke kake
4) Jeg er ikke noe særlig på søte ting
5) Jeg holde rmeg unna karbohydrater
og når ingen av disse tingene "funker" og folk maser på meg, sier jeg med et blunk - ...men det er jo ikke lørdag i dag.

Jeg BLIR tilbudt kaker osv hos folk, da takker jeg pent nei. Har ikke med egen kake heller - jeg sørge for å ikke være sulten når jeg går dit jeg skal, så er det ikke noe problem å takke nei. Jeg spiser ikke bare for å spise. Koser meg like fint med en kopp te eller noe. Mulig noen reagerer på det, men det får være deres problem, ikke mitt. Som min mor pleide si - om alle andre hadde hoppet på sjøen, hadde du hoppet da? Jeg trenger ikke spise ting som ikke er bra for meg fordi de andre gjør det. Hver og en må ta sitt valg. Jeg er fornøyd med mitt valg, så får de andre ta konsekvensene av sitt.

Uansett har jeg bestemt meg for mitt kosthold og det er kun meg som bestemmer - med mindre de tar over med makt og tvinger det i meg....Det har jeg enda ikke opplevd ...

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 21:01   #24
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Krom

Beundringsverdig av deg å stå imot kake på jobb, du er flink. Jobb er egentlig eneste fristed for meg. jeg sitter alene på ett kontrollrom og da er det ingen som påvirker meg.
Men! får du ikke høre at du er tynn nok, og burde spise. Jeg fikk beskjed fra min (helse)søster at jeg var for tynn og da mistet jeg motivasjonen. Men nå har jeg vært hos legen og fått beskjed om å skjerpe meg. Du som er min kostholdsguru sa han, vet nå ikke om han mente det men det var jeg som satte ham på ideen.
Men igjen, jeg beundrer ditt pågangsmot og standhaftighet.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 19-01-06, 21:14   #25
AnnaV
Medlem
 
AnnaV sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 397
AnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjentAnnaV begynner å bli godt kjent

Sv: Krom

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Beundringsverdig av deg å stå imot kake på jobb, du er flink. Jobb er egentlig eneste fristed for meg. jeg sitter alene på ett kontrollrom og da er det ingen som påvirker meg.
Men! får du ikke høre at du er tynn nok, og burde spise. Jeg fikk beskjed fra min (helse)søster at jeg var for tynn og da mistet jeg motivasjonen. Men nå har jeg vært hos legen og fått beskjed om å skjerpe meg. Du som er min kostholdsguru sa han, vet nå ikke om han mente det men det var jeg som satte ham på ideen.
Men igjen, jeg beundrer ditt pågangsmot og standhaftighet.


Jo, det er dem som sier jeg er tynn nok, og gjerne folk som kjente meg da jeg var på mitt tyngste, og da sier jeg noe sånt som, ja, det er kanskje en grunn til det... Som i "det er bok nettopp fordi jeg sier nei til den kaken at jeg har KLART å gå ned". Som regel vil det heller gi dem selv dårlig samvittighet og tenke på seg selv i stedet for å terpe på MEG. Om noen er spydige og prøver å gjøre narr av meg ved å si noe sånt som, å ja, du slanker deg du da, eller lignende (fyren på nabokontoret er en dritt av og til, og kommer med sånne bemerkninger) så sier jeg bare at takk, jeg spiser veldig godt jeg, men jeg respekterer meg selv for mye til å dytte søppel i trynet. Da er det regel HAM som blir sett på som dusten som var nedlatende, ikke meg - selv om jeg "vant"...

Han har sagt et par ganger, vel, JEG synest nå du er FOR tynn, det er ikke noe pent, og da svarer jeg som sant er at "Nå er jo ikke mitt hovedmål nødvendigvis at du skal være tiltrukket av meg. Livet mitt handler ikke om å pynte opp for deg". Da blir han som regel GANSKE taus....

__________________




"Jeg spiser for å leve - jeg lever ikke for å spise"
AnnaV er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins - egenkomponert Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som tar krom? Elisabeth Kosttilskudd 7 13-01-05 11:58
Magnesium og Krom når? Labella Kosttilskudd 10 05-01-05 19:02
Krom virker stabiliserende på blodsukkret. Begod Kosttilskudd 3 19-03-04 22:32


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:31.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no