Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Frokost og kveldsmat

Enkel frokostluksus: Bakte egg med grønnsaker

Frokost og kveldsmat Forum for å dele gode tips og oppskrifter til frokost og kveldsmat på de ulike lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 02-03-15, 09:22   #1
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Enkel frokostluksus: Bakte egg med grønnsaker

<H1 class=layout-col-left itemprop="name">Enkel frokostluksus: Bakte egg med grønnsaker fra www.godt.no

Tilberedningstid: 30min
Bakte egg med grønnsaker er en utrolig enkel frokost- eller lunsjrett. Du kan til og med gjøre formene klare dagen før så det eneste som gjenstår er selve steketiden i ovn. Her kan du bruke de grønnsakene du har tilgjengelig, men jeg synes det passer utrolig godt med chilistekt sopp, spinat og tomat til de bakte eggene. </H1>Dette trenger du til 2 porsjoner:

4 egg
3 stk sopp
0.5 pose spinat
8 stk cherrytomat (uten "innmat")
Litt revet parmesan
Salt
Pepper
Tørket chili flak
Olje eller smør til steking og smøring av former
Slik gjør du

  1. 1. Skru ovnen på 180 grader. Rens og vask spinaten, kutt sopp i småbiter og del tomaten i båter. Det kan lønne seg å ta ut frøene så det ikke blir så mye væske i formen.
  2. 2. Stek spinat og sopp i litt smør eller olje, tilsett spinaten når soppen har blitt gylden. Krydre blandingen med chiliflak, salt og pepper. Når spinaten er ferdig stekt tilsetter du tomatbåtene for å gi dem litt varme. Bland godt sammen.
  3. 3. Smør to små ildfaste former med litt smør eller olje før du legger grønnsaksblandingen i formene. Klem det litt sammen så du får plass til eggene på toppen. Avhengig av hvor sulten du er og hvor store former du bruker kan du bruke et eller to egg i hver form. Eggehviten vil renne litt ned blandt grønnsakene, men det er bare bra.
  4. 4. Riv litt parmesan på toppen og stek i ca 10-15 minutter på 180 grader. Formene er klare når eggehviten har stivnet.

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 02-03-15, 18:47   #2
Anne
Tar i mot hjelp....
 
Anne sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2004
Hvor: Østlandet
Innlegg: 22.191
Anne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastiskAnne er bare helt fantastisk

Sv: Enkel frokostluksus: Bakte egg med grønnsaker

Dette ser ut som en fin frokost/lunsj.

Kan sikkert bytte ut tomatene med soltørka tomater også, så slipper jeg å fikle med å ta ut kjernene av tomatene?

Takk for tips😊

__________________
2007 var mitt år. 2008 ble enda bedre og 2009 var topp. 2010 ble et blandingsår, men nå kommer et fantastisk 2011 Prøver igjen for 2012... og på nytt i 2013...så kom 2014 med masse glede og tre nye barnebarnog nå er det 2017 og enda to nye barnebarn
Anne er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg og MUP Svar med sitat
Gammel 03-03-15, 14:01   #3
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Enkel frokostluksus: Bakte egg med grønnsaker

Ja, her tager man hva man lyster!

Jeg likte ideen om å lage det klart kvelden før sånn at det bare er å steke det på morningen eller når man ønsker!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 04-03-15, 18:15   #4
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Enkel frokostluksus: Bakte egg med grønnsaker

Jeg så på tv en eller annen kokk legge plastfolie i flere små former. Han hadde deretter egg pluss alt annet ymse han ville ha oppi. Folien ble strammet hardt rundt innholdet, knytt for og lagt i kjøleskapet. Så når han hadde lyst på noe godt var det bare å koke ei slik eggkule i vann noen minutter og vips!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 05-03-15, 15:16   #5
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Enkel frokostluksus: Bakte egg med grønnsaker

Smart!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Bakte reddiker Zincite Annen mat 1 20-07-11 14:04
Bakte hvitløkbåter.. Imp Oppskrifter 0 01-04-11 23:56
bakte tomatreder dingpot Middag 0 25-02-05 21:14
Bakte biff-tomater Iset Middag 0 06-05-04 13:59
Bakte cherrytomater Iset Middag 0 06-05-04 12:47


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no