Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Generell ernæringsdebatt

Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Generell ernæringsdebatt Tema som ikke har med begrenset karbohydratinntak å gjøre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 08:29   #26
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

For meg tok det nesten 5 måneder med til å begynne med 2000UI, så 4000IU for det meste av vinteren og en måneds tid med 5000UI (dette var fra oktober til mai, med 14 dager i Sør Afrika og 14 dager i Mexico inkludert) for å gå fra 60 til 110. Jeg ble målt hver andre måned. Jeg vil ikke anbefale å kjøre så høye doser over lenger tid uten målinger. Legen min ville ha meg "over 100".

Jeg bruker now food sin d3 1000IU+45microgram K2 og denne er så vidt jeg vet lov å ta inn om man kjøper den fra et land i EU... Forstå norske regler den som kan. Om man kjøper den samme pakken fra USA er den visstnok for sterk. Jeg kan anbefale en forhandler i EU (som jeg ikke får kickback av) om noen ønsker det.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 10:31   #27
Leif
Juniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Innlegg: 47
Leif er ny på veien

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

En side som jeg tidligere har sett referert her på forumet er www.bigvits.co.uk her har de vit d3 på opptil 10000 i.u

Leif er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:09   #28
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Jeg tar 5000 IU hver dag.

Jøss, hva lå du på i utgangspunktet da? Jeg får nok helt sikkert økt dosen, dette var bare en sånn "vi starter med dette først" i forbifarten hos balderklinikken

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:19   #29
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Ja, og så er det noe om det at jo mer fett man har på kroppen jo mer d-vitamin trenger man.

Les dise quiz-ene for alt man ikke vet om vitamin d
http://www.drcranton.com/nutrition/V...nt-obesity.htm

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 13:25   #30
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Jeg har hatt D-vitaminmangel med verdier godt under normalområdet i flere år (til og med målt på sommeren), og jeg får ikke opp nivået selv med mangedoblet inntak. Jeg har aldri fått noen resept på D-vit tilskudd av legene mine. Virker ikke som de tar det alvorlig, bare sier at jeg må ta "en tablett til". Kanskje jeg burde mase meg til tilskudd på resept? Det er jo ikke akkurat billig med disse vitamintilskuddene ...

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:06   #31
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Jeg har hatt D-vitaminmangel med verdier godt under normalområdet i flere år (til og med målt på sommeren), og jeg får ikke opp nivået selv med mangedoblet inntak. Jeg har aldri fått noen resept på D-vit tilskudd av legene mine. Virker ikke som de tar det alvorlig, bare sier at jeg må ta "en tablett til". Kanskje jeg burde mase meg til tilskudd på resept? Det er jo ikke akkurat billig med disse vitamintilskuddene ...

Uff, så dumt at det ikke blir tatt alvorlig.
Jeg bruker disse fra shopping4net. De har en styrke på 50µg, og er sterkere enn de jeg fikk på resept fra legen. Og billigere

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:10   #32
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av Nerthus, her.

Jøss, hva lå du på i utgangspunktet da? Jeg får nok helt sikkert økt dosen, dette var bare en sånn "vi starter med dette først" i forbifarten hos balderklinikken

Problemet mitt er medisiner som drenerer kroppen min for vitaminer og mineraler så jeg har en liste med diverse fra legen som skal fortæres fortrinnsvis hver dag.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:20   #33
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av lifejack, her.

Uff, så dumt at det ikke blir tatt alvorlig.
Jeg bruker disse fra shopping4net. De har en styrke på 50µg, og er sterkere enn de jeg fikk på resept fra legen. Og billigere

Det er de jeg har fått anbefalt her før og som jeg skal bestille når jeg er tom for de jeg har nå Så da er det vel ikke noe pong i å få resept fra legen da hvis man får sterkere og billigere uten Bruker for tiden D3 fra Bio-Vit, og tar 3 av disse (30 ug) hver dag pluss tran, og de er ganske dyre (Bruker å kjøpe en hel bråte når jeg "plutselig" har mye penger på konto). Det har ikke hjulpet så mye, jeg får opp nivået noe på sommeren, men på vinteren blir det altfor lavt. Det må vel bety at det er noe som er hakkanes galt med opptaket mitt

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:34   #34
lifejack
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 968
lifejack er en juvellifejack er en juvellifejack er en juvel

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det er de jeg har fått anbefalt her før og som jeg skal bestille når jeg er tom for de jeg har nå Så da er det vel ikke noe pong i å få resept fra legen da hvis man får sterkere og billigere uten Bruker for tiden D3 fra Bio-Vit, og tar 3 av disse (30 ug) hver dag pluss tran, og de er ganske dyre (Bruker å kjøpe en hel bråte når jeg "plutselig" har mye penger på konto). Det har ikke hjulpet så mye, jeg får opp nivået noe på sommeren, men på vinteren blir det altfor lavt. Det må vel bety at det er noe som er hakkanes galt med opptaket mitt

Nå har jeg ikke testet meg etter at jeg begynte på disse, så jeg kan ikke si noe om opptaket for min egen del, men sliter med å ta opp endel vitaminer og mineraler jeg også.
Det kan virke som at tilskudd ikke er nok for deg, og at du kanskje må ty til solarium i høst/vinter/vårmånedene for å faktisk få opp nivået tilstrekkelig.

lifejack er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Dag Viljen Poleszynski er en bra mann:) Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 14:40   #35
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Det er for mye hudkreft i familien til at jeg tør å bevege meg inn i noe solarium Men det er kanskje ikke så mye sol som skal til? Håper opptaket bedrer seg om jeg går ned i vekt. Skal be om å få tatt nye prøver en stund etter at jeg har begynt på de fra Holistic

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 15:10   #36
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av Cyan, her.

Det er for mye hudkreft i familien til at jeg tør å bevege meg inn i noe solarium Men det er kanskje ikke så mye sol som skal til? Håper opptaket bedrer seg om jeg går ned i vekt. Skal be om å få tatt nye prøver en stund etter at jeg har begynt på de fra Holistic

Dersom familien din er utsatt for hudkreft kan det hende at du har en genetikk som gjør at huden din ikke fungerer helt som den skal?
Du får satse på litt naturlig sol ofte da i sommer og så vurdere bittelitt solarium etter sommeren når huden er herdet? Om ikke tabletter hjelper, mener jeg?

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 15:17   #37
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Du får satse på litt naturlig sol ofte da i sommer og så vurdere bittelitt solarium etter sommeren når huden er herdet? Om ikke tabletter hjelper, mener jeg?

Jupp, bare sola kommer frem så Vil ha ordentlig sommer, nå!

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:24   #38
taraquin
Medlem
 
Medlem siden: May 2011
Innlegg: 291
taraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snilltaraquin er virkelig snill

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Noen fakta til ettertanke:
- 20 min i sola kan gi deg så mye som 20 000 UI vitamin-d.
- Norske anebfalinger er 300 UI hver dag. Man må opp i over 10 000 UI hver dag i mange måneder før man får forgifting og selv da er sjansen for å dø minimal. Her er det noe som skurrer. Tran gir ca 400 UI i en spiseskje, laks gir vell 3-400 pr 100 gram. Sopp utsatt for UV-lys gir endel vitamin d men da i form av D2 som er litt dårligere enn D3.
- En studie hvor kvinner ble gitt 400, 2000 eller 4000 UI under graviditet hver dag viste at sistnevnte gruppe oppnådde betydelig flere helseforsdeler både for kvinnen og foster.
- Eldre med d-vitaminmangel blir sterkere fysisk når nivåene blir normalisert.
- Nok d-vitamin tidlig i barndommen forebygger benskjørhet i alderdommen og noen autoimmunesykdommer, deriblant MS.
- I norge er det kun månedene uten R i seg som gir nok d-vitaminproduksjon, resten av året bør man ta tilskudd.
- I sydligere strøk får man nok sol hele året og trenger ikke tilskudd, rundt ekvator der i stammer fra er ikke d-vitaminmangel en relevant problemstilling.

Jeg og samboer tar ca 1000 UI hver dag nå om sommeren og ca 3000 UI om vinteren. Vesla vår får 500-1000 UI hver dag. Minstemann får 2-400 UI hver dag pluss at han får endel i morsmelka siden mor inntar mye. Vi er svært sjelden forkjølet lengre, før vi tok tilskudd var vi forkjøla minst 3-4 ganger i året, nå maks 1. Selv vesla som går i barnehage er bare syk ca 1 gang i året, noe som er svært uvanlig, vi velger å tro at vårt høye inntak av d-vitamin har mye å si

Ift lavkarbo så har det en stor fordel siden d-vitamin er fettløselig og det bare finnes naturlig i marine og animalske kilder samt UV-sopp. Lavfettleiren får ofte enda midnre d-vitamin enn oss i maten. De marine kildene er best, men også egg, bacon, fet melk fra gressende kyr, sauekjøtt osv er alle d-vitaminkilder som vi får men mange andre "bedrevitere" går glipp av

taraquin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karboredusert-middelshavs-periodisk faste Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:28   #39
Cyan
Supermoderator
 
Cyan sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 3.060
Cyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastiskCyan er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Takk for informativt innlegg Men hvor mange UI er 10 ug?

Cyan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo + trening Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 21:30   #40
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av nerthus, her.

2000 iu (international units) = 50 mikrogram så jeg tar like mye som du faktisk

Opprinnelig lagt inn av cyan, her.

takk for informativt innlegg men hvor mange ui er 10 ug?

400 ui

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 01:00   #41
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Ah - nyere teori tilsier at hverken a-vitamin eller d-vitamin i seg selv er skadelig, men kan være det om det er misforhold mellom a og d-vitaminen. Altså at disse bør økes parvis om man ikke initielt har skjevhet og skal mye opp ...

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:26   #42
Vegard L
Medlem
 
Medlem siden: Nov 2010
Innlegg: 407
Vegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt liktVegard L er veldig godt likt

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av Georgine, her.

Nå er jo vitamin D i og for seg ikke et vitamin men et hormon.

Vel, for å være helt presis så er vitamin D et vitamin. I leveren omdannes det til kalsitriol, 25(OH)-D3, som fungerer som et hormon.

Men når det er snakk om vitamin D (2 og 3), så snakker vi om et vitamin

Vegard L er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo, uprossesert mat... Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 14:46   #43
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Opprinnelig lagt inn av heipådu, her.

Vel, for å være helt presis så er vitamin D et vitamin. I leveren omdannes det til kalsitriol, 25(OH)-D3, som fungerer som et hormon.

Men når det er snakk om vitamin D (2 og 3), så snakker vi om et vitamin

Men alle steder jeg har lest om dette så står det at Vitamin D strengt tatt er et hormon fordi det har struktur som et hormon? At det er et secosteroid?

Nå ble jeg nysgjerrig og vil gjerne vite mer om du har tid.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 07-07-11, 15:56   #44
Timona
Medlem
 
Timona sin avatar
 
Medlem siden: May 2009
Innlegg: 245
Timona er på en erverdig vei

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Jeg har nettopp begynt å ta D-Pearl (Bestiller fra Sverige) etter anbefaling hos kostdoktoren. Har ikke målt hos legen før jeg begynte å ta de, men tar bare en tablett på 20ug (tilsvarer 800IE)
Men virker som man ikke kan overdosere, så det er kanskje like greit å ta større doser?
Står litt mer om det hos kostdoktoren her.

Timona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 02:55   #45
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Jeg har i alle år slitt med min lyse hud som blir solbrent bare jeg ser at sola titter frem. Flere tilfeller av hudkreft i min familie også.
Problemet er jo at med å smøre meg med solfaktor hindrer kroppen min i å kunne ta opp de livsviktige vitaminene fra sola.
Jeg fikk beskjed av en hudlege om at om jeg unngår sola midt på dagen, og tar meg en halvtimes tur i sola, f.eks. en spasertur tidlig om formiddagen eller sent på ettermiddagen, så ville kroppen min kunne ta opp vitaminene uten at jeg ble brent.
Har gjennomført dette i flere år, og d-vitaminmangel har jeg ikke (er målt flere ganger), selv om jeg "aldri" er ute midt på dagen uten klær eller solkrem.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 10-07-11, 15:10   #46
Sungrazer
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 308
Sungrazer er ny på veien

Sv: Undrende om denne filmen om Vitamin D3?

Jeg bestiller mine Vitamin D3 oljekapsler fra www.bigvits.co.uk, og får 200 kapsler med 10 000 IE. I vinterhalvåret tar jeg en kapsel 4 - 5 dager i uka. I sommerhalvåret kanskje 1 - 2 ganger i uka. Jeg har testet mitt nivå til rundt 130 - 140 nmol/L, og har ikke vært forkjølet på så lenge jeg kan huske.

Når det gjelder Vitamin D3 er det mye informasjon å finne på http://www.vitamindcouncil.org/

Vær også klar over at for å få full effekt av Vitamin D anbefales også tilskudd av magnesium. Helst 200 - 400 mg per dag. Magnesium er en viktig co-faktor, og på samme måte som mange har underskudd av Vitamin D har mange underskudd av magnesium i kosten.

Om du har høyt nivå av serum Vitamin D kan det også være bra å kule litt ned på inntak av kalsium.

Sungrazer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: n/a Svar med sitat
Svar

Emneord
d3, helse, solkrem, vaksine


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Undrende ... Camigii Spørsmål og svar 5 03-04-11 23:50
Likte dere Harry Potter-filmen? *spoilers!!* Iset Generell diskusjon 22 22-01-06 02:26
Noen som skal på Harry Potter-filmen på fredag?? Iset Generell diskusjon 7 15-11-05 21:07


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:24.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no