Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Har frakten økt på iHerb?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-01-12, 11:25   #1
Tami
Medlem
 
Tami sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Akershus
Alder: 58
Innlegg: 98
Tami er på en erverdig vei

Har frakten økt på iHerb?

Da jeg bestilte på iHerb i dag, fikk jeg ikke lenger frakt til 4 dollar! Måtte betale 6 dollar for pakken på 1,1 kg og under 200 kr.....

Det sto at frakten var "6 dollar for pakker på opptil 80 dollar og 1814 gram". Og "4 dollar for pakker over 40 dollar"

Jeg bestilte eksakt den samme pakken for en uke siden, med frakt på 4 dollar.....

Er det flere enn meg som har opplevd at de har endret frakten?

__________________
Min lavkarbo matblogg: http://lkmette.blogspot.com
Tami er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:29   #2
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Jeg bestilte på lørag, og da var også frakten 6 $. Tror den 4 $ varianten var når man bestilte for mer enn et gitt beløp, som var over NOK 200,-

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 11:32   #3
Thomasina
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2006
Innlegg: 110
Thomasina er ny på veien

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Det har vært 6 $ lenge (et år?), men forige uke hadde sikkert en feil, for da kom 1 bestilling med 4$ og rett etter den andre igjen med 6$ som vanlig.
De har ny tilbud med 4$ på bestillinger over 50$, så det var sikker glip i systemet at vi fikk det for 4$

__________________
-36 kg på Atkins nå, ønsker litt til. Å gå ned i vekt trenger masse motivasjon, og en endring i livsstil, både i mattinntak og bevegelse!!! Men det er sikkert verd det!!!
Thomasina er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 12:10   #4
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Jeg bestilte ei pakke på lørdag og betalte 4 dollar.. Og tidligere i uka også.

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 12:15   #5
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

testa ut nå og da var det 6 dollar!
Jajja.. Blir vel ikke mer enn 12-13 kroner mer?

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 12:16   #6
Egwene
Seniormedlem
 
Egwene sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Nord-Trøndelag
Alder: 33
Innlegg: 692
Egwene er ny på veien

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Jeg bestilte for et par uker siden og da var det også 4$ :P

__________________
Egwene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo og styrketrening Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 12:51   #7
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Det er 4 hvis vekten er lavere

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:02   #8
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jajja.. Blir vel ikke mer enn 12-13 kroner mer?

Det tenkte jeg også. Hvor mye er 6$ da, 36,- nkr? I Norge er jo portoen for pakker langt over en hundrings.

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :) Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:02   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

Det er 4 hvis vekten er lavere

Jeg prøvde med ei pakke yogi-te a 150 gram og det kostet 6 dollar

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:38   #10
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av nellie, her.

Jeg prøvde med ei pakke yogi-te a 150 gram og det kostet 6 dollar

oj,hm

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 13:58   #11
Malice
Medlem
 
Malice sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Oppland
Alder: 55
Innlegg: 211
Malice er ny på veien

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Bestilte for ca ti dager siden, 3 pakker i løpet av en time. 2 av pakkene kostet 6 dollar, den ene kostet 4. Vektmessig lå alle opp mot maxvekt, prismessig var to av pakkene nær 200kroner, den tredje litt over hundre. Det var den ene "nær200" pakken som kostet 4 dollar. Jeg forsto ikke logikken, men uansett så er det billigå få varer tilsendt derfra

__________________


Malice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: er inne i en livsstilsendring, liberal lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 14:27   #12
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Jeg mener det var 4 dollar på den pakken jeg venter på...men det er 3 pakker atkinsbarer, så muligt det er 6 dollar pga vekta...

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 14:29   #13
Engledans
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 1.141
Engledans har en fantastisk aura rundt segEngledans har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Sjekka mailen nå, og joda det sto 4 dollar på shipping and handling.Det er en uke siden jeg bestilte.

__________________
Me myself and I
Engledans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 14:40   #14
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Når dere bestiller for "nær 200" er det da med eller uten frakt?

Bestillte for første gang nå. Varer for 32$ (xkursen 5,9 = 189 NOK) og frakt 6$ (xkursen 5,9 = 35,5).
Vet av erfaring at tollgreiene til posten kan bli en meeeeeget kostbar affære, så jeg håper at ikke frakta er inkludert i de 200,- man kan få inn tollfritt.

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 14:50   #15
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Rebeldama, her.

Når dere bestiller for "nær 200" er det da med eller uten frakt?

Bestillte for første gang nå. Varer for 32$ (xkursen 5,9 = 189 NOK) og frakt 6$ (xkursen 5,9 = 35,5).
Vet av erfaring at tollgreiene til posten kan bli en meeeeeget kostbar affære, så jeg håper at ikke frakta er inkludert i de 200,- man kan få inn tollfritt.

Slapp av Grensen er NOK 200,- uten frakt. Frakt blir ikke regnet med i det hele tatt.

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 15:34   #16
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Slapp av Grensen er NOK 200,- uten frakt. Frakt blir ikke regnet med i det hele tatt.

Phu.. Flott Jeg mener posten tar inntil 190,- bare for å tolldeklarere, også kommer den faktiske tollen i tillegg (som er 25% av varens innkjøpsverdi).
Enkel regning så lønner det seg med mange småsendinger fra Iherb med kun $6 i frakt.

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 15:54   #17
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Rebeldama, her.

Phu.. Flott Jeg mener posten tar inntil 190,- bare for å tolldeklarere, også kommer den faktiske tollen i tillegg (som er 25% av varens innkjøpsverdi).
Enkel regning så lønner det seg med mange småsendinger fra Iherb med kun $6 i frakt.

Helt klart Bestilte 3 pakker jeg på lørdag

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 16:19   #18
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Dietta, her.

Slapp av Grensen er NOK 200,- uten frakt. Frakt blir ikke regnet med i det hele tatt.

Dette var jeg bekymra for også da jeg bestilte i dag, men er beroliget nå Jeg måtte faktisk betale kr 180,- for en julegave fra et familiemedlem i England. En parfyme som kostet £30... Skulle ha protestert på det! Vet dere hva grensa er for å motta gaver fra familie/venner fra utlandet?

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 16:32   #19
Rebeldama
Medlem
 
Rebeldama sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2012
Hvor: Østfold
Innlegg: 67
Rebeldama er ny på veien

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Dette var jeg bekymra for også da jeg bestilte i dag, men er beroliget nå Jeg måtte faktisk betale kr 180,- for en julegave fra et familiemedlem i England. En parfyme som kostet £30... Skulle ha protestert på det! Vet dere hva grensa er for å motta gaver fra familie/venner fra utlandet?

Det er 200,- det også.. Men får du fra venner/familie så kan de bare skrive verdien til f.eks 150,-.

__________________

Min Journal:
Rebeldama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 16:59   #20
Modezty
Seniormedlem
 
Modezty sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2010
Alder: 54
Innlegg: 569
Modezty har en fantastisk aura rundt segModezty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Vet dere hva grensa er for å motta gaver fra familie/venner fra utlandet?

Den er på 1000,-

http://www.toll.no/templates_TAD/Art...parentid=66240

__________________
Modezty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Keto, fri for gluten, egg og melk Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 17:16   #21
Maissa89
Medlem
 
Maissa89 sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 34
Innlegg: 122
Maissa89 er ny på veien

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Den har økt ja. Nå må du opp i over 200 kr for å få frakt på 4 dollar, og det lønner seg ikke.
6 dollar for opptil pakke på 4 lbs, fremdeles latterlig lav frakt, så jeg klager ikke

Maissa89 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 19:18   #22
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Det må ha blitt endret nå i løpet av de aller siste dagene dette at man ikke får frakt for 4 dollar mer. På shopping4net.com var frakten 6 kr da jeg kjøpte b vit.Likte den.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 19:25   #23
Sanney
Seniormedlem
 
Sanney sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Horten
Alder: 40
Innlegg: 1.220
Sanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlysSanney er et fyrlys

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Fedona, her.

Dette var jeg bekymra for også da jeg bestilte i dag, men er beroliget nå Jeg måtte faktisk betale kr 180,- for en julegave fra et familiemedlem i England. En parfyme som kostet £30... Skulle ha protestert på det! Vet dere hva grensa er for å motta gaver fra familie/venner fra utlandet?

1000 kroner er grensa, men BARE hvis den er pakket og sent fra privatperson. Gaver kjøpt via nettbutikker som f.eks amazon og sent fra butikken gjelder ikke, selv om det er sent som gave. Det blir håndert som kjøp, ikke gave.

__________________

Sanney er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:19   #24
Fedona
Seniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Rogaland
Alder: 56
Innlegg: 745
Fedona er en juvelFedona er en juvelFedona er en juvel

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Opprinnelig lagt inn av Sanney, her.

1000 kroner er grensa, men BARE hvis den er pakket og sent fra privatperson. Gaver kjøpt via nettbutikker som f.eks amazon og sent fra butikken gjelder ikke, selv om det er sent som gave. Det blir håndert som kjøp, ikke gave.

Det var en pakke hun hadde pakket inn selv. Så det var feil at jeg betalte! Grrr. For sent nå. Men vet det til en annen gang. Det "teite" er jo at hun skrev £30 for å få meg til å tro at den var "dyr" (bless her), men så kostet den £15... Men uansett så var det jo under 1000.

__________________
Min journal

Fedona er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 23-01-12, 21:33   #25
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Har frakten økt på iHerb?

Det stemmer at frakten har økt, ja. Jeg fikk mail fra iherb for noen dager siden om "New, Lower International Shipping Rates". Det gjaldt pakker over 40 dollar. Jeg har sett tidligere at når de reklamerer med lavere priser eller lignende, så betyr det at noe er blitt dyrere et annet sted ...

F eks gikk jo prisen på å få fraktet med DHL kraftig opp for en stund siden, det var også under dekke av at noe var blitt billigere.

Derfor sjekket jeg fraktprisen på pakker under den prisen, og jada, den var gått opp til 6 dollar

Tilbudene de har er sjelden aktuelle for oss som må holde oss under 200 kr, det er vi som må betale mer hver gang. Det er jo egentlig ganske dårlig gjort, i og med at det er mange som bestiller mye fra Norge og de tjener mye på oss. Jeg har vurdert å sende en mail for å høre om de har tenkt å tilgodese oss snart, men får se hvor langt initiativet rekker ...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
JBK på iHerb AneAne Spørsmål og svar 6 03-06-14 15:35
iHerb gurooo Spørsmål og svar 6 25-10-11 18:08
Iherb alvepiken Spørsmål og svar 2 10-07-11 11:39
iherb heidia79 Spørsmål og svar 8 06-07-11 13:25
Te fra iHERB? Gogi Smoothies / drikke 9 10-03-11 00:33


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 12:11.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no