Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Utenfor tema > Generell diskusjon

"Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Generell diskusjon Ordet er fritt.

Del denne siden:

Lukket tråd
 
Trådverktøy
Gammel 07-02-13, 08:32   #18651
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva annet enn hummus kan jeg bruke tahini til?

Jeg har bl.a. brukt det i nøttesjokoladepålegg og peanøttsmør i stedet for olje, for å gjøre det litt mer seigt!
Men kanskje du finner noe inspirasjon her?

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Blir man like ren av kaldt vann, som med varmt vann?

Et helt ukvalifisert svar, uten såpe med i bildet, så tror jeg ikke det. Varmt vann virker til å ha en helt annen evne til å løse opp smuss. Det merker jeg bare når jeg tørker over flater her i heimen med en klut, at det går tråere når kluten har blitt kald. Derfor har jeg heller aldri skjønt hvordan noen kan børste tennene i kaldt vann! De kan jo ikke bli like rene da?
Men dette er en helt empirisk oppfatning, altså.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-02-13, 08:43   #18652
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Et helt ukvalifisert svar, uten såpe med i bildet, så tror jeg ikke det. Varmt vann virker til å ha en helt annen evne til å løse opp smuss. Det merker jeg bare når jeg tørker over flater her i heimen med en klut, at det går tråere når kluten har blitt kald. Derfor har jeg heller aldri skjønt hvordan noen kan børste tennene i kaldt vann! De kan jo ikke bli like rene da?
Men dette er en helt empirisk oppfatning, altså.

Varmt vann har bedre evne til å løse opp fett - og de fleste kjemisk effekter går raskere når det er varmere... Så derfor.

Om det er kroppen du tenker på så skal man huske at hudfettet beskytter oss mot omgivelsene, så sånn sett er det best for oss å ikke vaske bort for mye av det. På den annen side skal man også tenke på at luktende bakterier (under armer og diverse andre steder) nok best reduseres med varmere vann.

I forhold til tannbørsten så er det nok den mekaniske skrubbingen som er viktigst - og min empiri tilsier (i tillegg til at det å pusse tennene i varmt vann er ... subjektivt fælt) at plasten i tannbørstebusta blir mykere i varmt vann og ikke så effektiv som i kaldt. Så om busta er passe i kaldt vann så blir den for myk i varmt. Men man kan jo selvfølgelig bare kjøpe en hardere børste. Et annet argument er at i en periode så var anbefalingene på temperatur på varmtvanssberedere så lav at det kunne bli bakterier i vannet. Så dermed var(er?) det generelt ikke å anbefale å drikke varmtvann fra berederen... (Men på den annen side så vasker og skyller vi kjeler i det samme vannet da. Dog som regel med såpe.)

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-02-13, 08:47   #18653
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Ja, ok. Jeg pusser tenna i lunkent vann, og synes - rent subjektivt - at det er fælt å pusse dem i kaldt. Ikke at jeg har tenner som iser, men det føles ikke som om det blir rent nok. Uansett har jeg en tendens til å pusse litt for hardt, så om tannbørsten blir litt mykere av det gjør nok ingenting for mitt vedkommende.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Gammel 07-02-13, 09:14   #18654
elien
Seniormedlem
 
elien sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Alder: 56
Innlegg: 532
elien er en juvelelien er en juvelelien er en juvel

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Noen som har vært gjennom koronar angiografi??

Jeg har ikke vært gjennom det, men tror det er det mannen har gjort en del ganger.
Da går de inn i håndleddet eller lysken. Har i noe kontrast veske og ser da alle
årene rundt hjerte.
Han har hatt det en del for å se om hvor å tette årene er rundt hjerte.
Vis de går gjennom lysken så må du ligge med trykkbelastning noen timer etterpå.
Men ring dit du har fått time til dette å spør, så blir du sikker på hva det er.

(men ikke skyt meg om jeg husker feil)

__________________
Elin
elien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tilbake på generell lavkabo
Gammel 07-02-13, 10:11   #18655
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Først, Takk for at dere prøver å gi råd Men sårene jeg snakker om er inne i munnen. Store og hyppige sår. Munnsår utvendig tror jeg nesten ikke hun har hatt. Har vært hos legen en rekke ganger, og spurt reguleringstannlegen. Først trodde vi at det kunne være en slags reaksjon på reguleringen, at hun ikke klarte å holde det ordentlig rent. Men hull osv har ikke vært noe problem. For 1,5 år siden var hun ferdig med reguleringen, men har fortsatt en "gulltråd/stang" på innersiden av tennene. Sårene har fortsatt å være der

Tenkte om det kunne komme av B12 mangel, men etter ett år med B12 er det heller ingen forskjell. Pappan hennes sliter også endel med slike sår, men når han tar en røyk (festrøyker) blir de borte. Heldigvis synes dattern på 17 at det er veeel drastisk å begynne å røyke for å få bort sårene...hehe

Men igjen, hun plages fryktelig med disse. Legen ga henne noe blå væske i en bitteliten flaske. Dette var veldig sterkt, og kan visst ikke kjøpes. Problemet er at det gjør inni h..... vondt Skulle kun smøres rett på sår med ett lite stryk, og ikke mer.

Kanskje er det bare noe hun må leve med, men siden dere o'kloke hoder har svar på så mangt var det ihvertfall verdt å spørre

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-02-13, 10:15   #18656
TrillTrall
Seniormedlem
 
TrillTrall sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Trøndelag
Alder: 55
Innlegg: 5.374
TrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastiskTrillTrall er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Først, Takk for at dere prøver å gi råd Men sårene jeg snakker om er inne i munnen. Store og hyppige sår. Munnsår utvendig tror jeg nesten ikke hun har hatt. Har vært hos legen en rekke ganger, og spurt reguleringstannlegen. Først trodde vi at det kunne være en slags reaksjon på reguleringen, at hun ikke klarte å holde det ordentlig rent. Men hull osv har ikke vært noe problem. For 1,5 år siden var hun ferdig med reguleringen, men har fortsatt en "gulltråd/stang" på innersiden av tennene. Sårene har fortsatt å være der

Kan hun reagere på noe i tannreguleringen? Jeg har selv nikkelallergi, men kan ikke huske at jeg reagerte på reguleringen riktignok...

Er det slike hvite sår, gjerne med rød kant rundt, du tenker på - såkalte after? Lille Gubben får slike om han spiser mye sjokolade eller mye kaviar. Tannkrem med mye såpe kan også gi det og jentungen her fikk tips av tannlegen om å bruke Zendium tannkrem da hun var plaget med det. Nå fikk hun fremdeles sår fra tid til annen, men...

__________________
Uansett hvor sakte du løper, knuser du alle som ligger på sofaen!

http://lilletrilles.blogspot.no/
TrillTrall er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo :)
Gammel 07-02-13, 10:35   #18657
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kanutten, her.

Kitt? Kan ikke du svare meg på koronar angiografi???
Jeg har mange ganger selv tatt angiobilder, men det er noe annet å være på den andre siden....

Vennen, du spurte om noen hadde vært gjennom det, og det har jeg ikke! Jeg har heller aldri jobbet med den delen av anatomien, desverre!
Vet det er en enkel greie, men pga en bitteliten fare for komplikasjoner, gjøres det bare på veldokumentert grunnlag! Kan gi mange fornuftige svar, i hvert fall!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-02-13, 10:40   #18658
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

After/munnskold får jeg i forbindelse med ananas/kiwi. Jeg forbinder det med en slags allergisk reaksjon på nettopp de fruktene (som vel har noen sterke enzymer).

Ser at flere tenker i den retningen internasjonalt og anbefaler å kjøre eliminasjonstesting for å finne ut hva det er som bidrar til oppblomstringen. Husk at - som alltid - hud som allerede er irritert vil ha lavere terskel for nye irritasjoner og kan da reagere på ting som den vanligvis ikke ville reagere på. Ulike former for fysiske/psykiske påkjenninger vil også forverre. Som alltid.

Og ja, eliminasjonstestingen bør egentlig inkludere alt man putter i munnen (munnskyll/tannkrem etc) og ikke kun mat.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere.
Gammel 07-02-13, 11:22   #18659
amritam
Medlem
 
amritam sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 429
amritam har en fantastisk aura rundt segamritam har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Lava, her.

Blir man like ren av kaldt vann, som med varmt vann?

Jeg husker en test på TV for lenge siden hvor de testet dette - var det FBI mon tro? Tror det var hvor mye bakterier man ble kvitt de testet. De testet kaldt vann, varmt vann og varmt vann med såpe. Man ble renere av varmt vann, men det klart beste var varmt vann med såpe. Jeg tror ikke de testet kaldt vann med såpe, da.

amritam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Steinalderkost med allergiske begrensninger
Gammel 07-02-13, 11:46   #18660
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Takk trilltrall og smgj Ja, er sånne sår ja. De blir gjerne gul/grønne/hvite også. Gjør innmari vondt når hun spiser. Tror kanskje elimineringsmetoden må brukes. Hun bruker Zendium tannkrem, og den har nok hjulpet noe men ikke nok lissom

Da blir det bort med annanas og druer, brus og kanskje flere ting. Holde seg unna syrlige ting? Stemmer jo med annanas og kiwi ihvertfall. Testing testing, så blir det så bra forhåpentligvis

__________________

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse
Gammel 07-02-13, 12:19   #18661
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Hvorfor vil ikke soyamelka mi blande seg med kaffen? Den er nyåpna og ikke dårlig. Skilsmisse!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-02-13, 12:25   #18662
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Takk trilltrall og smgj Ja, er sånne sår ja. De blir gjerne gul/grønne/hvite også. Gjør innmari vondt når hun spiser. Tror kanskje elimineringsmetoden må brukes. Hun bruker Zendium tannkrem, og den har nok hjulpet noe men ikke nok lissom

Da blir det bort med annanas og druer, brus og kanskje flere ting. Holde seg unna syrlige ting? Stemmer jo med annanas og kiwi ihvertfall. Testing testing, så blir det så bra forhåpentligvis

Det finnes middel mot after på apoteket også. Reseptfritt! Mener det heter Aftamed. Har hjulpet Sønnen mye!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;)
Gammel 07-02-13, 13:09   #18663
Rin
Seniormedlem
 
Rin sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Oslo
Alder: 38
Innlegg: 6.608
Rin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastiskRin er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Annala, her.

Takk trilltrall og smgj Ja, er sånne sår ja. De blir gjerne gul/grønne/hvite også. Gjør innmari vondt når hun spiser. Tror kanskje elimineringsmetoden må brukes. Hun bruker Zendium tannkrem, og den har nok hjulpet noe men ikke nok lissom

Da blir det bort med annanas og druer, brus og kanskje flere ting. Holde seg unna syrlige ting? Stemmer jo med annanas og kiwi ihvertfall. Testing testing, så blir det så bra forhåpentligvis

Jeg får munnen full av sånne sår når jeg bruker enkelte typer tannkrem - inkludert zendium! Vet ikke akkurat hvilket stoff det er som gjør det, og om det eventuelt er en kryssreaksjon med noen matvare, men for meg er det visst solidox som er "trygt".

__________________
Min krympedagbok & Lavkarbosaurus!
-33 kg med ketogen LCHF. Vedlikeholder normalvekta.


Rin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo-høyfett-nullkorn-passemett
Gammel 07-02-13, 15:24   #18664
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Rin, her.

Jeg får munnen full av sånne sår når jeg bruker enkelte typer tannkrem - inkludert zendium! Vet ikke akkurat hvilket stoff det er som gjør det, og om det eventuelt er en kryssreaksjon med noen matvare, men for meg er det visst solidox som er "trygt".

Jeg også, men jeg tåler ikke solidox igjen! Jeg _må_ bruke sensodyne...(tror jeg den heter?) I tillegg til at jeg får det om jeg spiser drops med sitronsyre og annet surt godteri.

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-02-13, 15:37   #18665
Kanskje
Seniormedlem
 
Kanskje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Hordaland
Innlegg: 1.046
Kanskje har en fantastisk aura rundt segKanskje har en fantastisk aura rundt seg

Re: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen får slike blemmer i munnen av nøtter og sjokolade !

Skyll munnen ofte med hextril, det kan hjelpe. Samt ha på aftamed.

__________________
Kanskje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ikke noe akuratt nå
Gammel 07-02-13, 16:22   #18666
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Vi tester denne her i forbindelse med at ene guttungen får slike sår i munnen hele tiden
http://www.kinsarvik.no/products/342...tabletter.aspx
Han har ikke brukt det lang nok tid til at vi kan si sikkert om det er dette som gir ham mindre og sjeldnere utbrudd, eller om det er tilfeldig.

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 07-02-13, 16:26   #18667
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Vennen, du spurte om noen hadde vært gjennom det, og det har jeg ikke! Jeg har heller aldri jobbet med den delen av anatomien, desverre!
Vet det er en enkel greie, men pga en bitteliten fare for komplikasjoner, gjøres det bare på veldokumentert grunnlag! Kan gi mange fornuftige svar, i hvert fall!

Tusen takk for svar! Jeg har lest meg litt opp nå. Du kan jo så mye om det meste du! Derfor naturlig å spørre deg, om det meste.

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥
Gammel 07-02-13, 17:23   #18668
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Det ble i en eller annen tråd diskutert de nye varene som ble lansert, men nå finner jeg ingenting. Hva er det som er blitt lansert, kan noen linke meg, evt?

Og photo: Takk!! Nå slipper den enorme boksen gå til spille.. Vet du hvor lang holdbarhet det er på en åpna boks? Jeg er liksom ikke så god i tyrkisk som (tror jeg) er språket på boksen

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-02-13, 17:25   #18669
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hvorfor vil ikke soyamelka mi blande seg med kaffen? Den er nyåpna og ikke dårlig. Skilsmisse!

varm opp melka først, til før den koker

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-02-13, 17:29   #18670
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Hva annet enn hummus kan jeg bruke tahini til?

som dressing, som saus på kjøtt, i proteinbarer, hva kan det ikke brukes til? eneste jeg ikke liker det på er egg og avokado.
det er kjempedigg med salt på for å fete opp en kyllingfilet(etter steking)

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-02-13, 17:41   #18671
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Det ble i en eller annen tråd diskutert de nye varene som ble lansert, men nå finner jeg ingenting. Hva er det som er blitt lansert, kan noen linke meg, evt?

Og photo: Takk!! Nå slipper den enorme boksen gå til spille.. Vet du hvor lang holdbarhet det er på en åpna boks? Jeg er liksom ikke så god i tyrkisk som (tror jeg) er språket på boksen

Det var i firetusentråden

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid
Gammel 07-02-13, 17:43   #18672
vaskeklut
Seniormedlem
 
vaskeklut sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Trondheim
Alder: 36
Innlegg: 3.402
vaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastiskvaskeklut er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Yrla, her.

varm opp melka først, til før den koker

Smart! Men det er litt stress på jobb altså..

BenteR: Takk!

__________________


vaskeklutpaleoblogg
vaskeklut er avlogget   Min kostholdsfilosofi: whole30-ish / paleo
Gammel 07-02-13, 18:49   #18673
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Smart! Men det er litt stress på jobb altså..

BenteR: Takk!

ditt valg

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo
Gammel 07-02-13, 19:02   #18674
Marella77
Seniormedlem
 
Marella77 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2011
Hvor: Østlandet
Innlegg: 3.119
Marella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt avMarella77 har veldig mye å være stolt av

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

Meny har kassesalg til 139,- + pant!
Desidert billigst om du må ha orginalvare!

Ellers gjelder det å følge med på tilbud på 4- eller 6- pakninger!

Opprinnelig lagt inn av vaskeklut, her.

Rema?

Rema er dyr på orginalbrus, men billigbrus er nok billig. Takk for tipset.

Skal ta en tur på Meny jeg, takk Kitt

__________________
Marella77 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Prøver å være i ketose hele tiden... Men skeier ut av og til. Har gått ned 33,2 kg på lavkarbo.
Gammel 07-02-13, 19:12   #18675
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: "Jeg lurer på"-tråd, forhåpentlig med enkle, korte svar

Noen som har erfaring med å kjøpe låter fra spotify? Hvordan funker det? Får man da lastet ned musikken til sin egen pc som mp3-filer, eller er det snakk om offline-tilgang?

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥
Lukket tråd


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Enkle middager psilocybe Lavkarbo generelt 14 30-08-09 12:28
Noen som har vært på korte eller lange interaillturer? mofe Generell diskusjon 2 13-03-09 23:56
Enkle middagstips limala Oppskrifter 2 18-02-09 18:39
Korte treningsøkter er bra? Marianne Trening 14 30-01-05 17:34


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:48.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no