Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Jaggu ... Påan igjen

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 22-04-13, 12:07   #1
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Jaggu ... Påan igjen

Ja da var man igang igjen. Vi spiser sundt hjemme hos oss. Vi er direkte hysterisk faktisk. INGEN kunstige tilsetningsstoffer osv. Økologisk mat, ingen sukker, mel, posesauser.. Jeg spiser ikke brød, pasta, pottis osv... Spiste litt frukt og har kost meg med litt youghurt innimellom, a la Fedon egentlig. Men.. jeg går opp i vekt. Jeg driver med hundekjøring og jakt og har vært på to måneders ekspedisjoner uten noen form for kontakt med sivilisasjonen, men jeg går opp i veeeekt. Blir kokko... Nå ramler jeg en tur innom ketolyse igjen, det er jo det eneste kroppen min responderer på. Gleder meg litt til å gomle litt smør og rømme igjen, men skulle ønske jeg kunne spise et "vanlig, sunt" kosthold uten å gå opp i vekt. Hvorfor skal det være sånn at kroppen min suuuuger til seg kiloer, bare jeg spiser noen helgrove knekkebrød. Spiser ikke mye engang. Blir oppgitt og øser alt på dere stakkar... Men når får man samle opp litt friskt mot så man ikke ser ut som en sperreballong når man skal ut med kajakken til sommern...

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 13:06   #2
kaffedamen
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2013
Innlegg: 153
kaffedamen er ny på veien

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Lykke til!

kaffedamen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert ketose Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 13:10   #3
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Takk.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 13:50   #4
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Kajakk med sperreballong! Rare bilder danner seg....

Rart du går opp i vekt, de fleste ville vel rast ned med det kostholdet og aktivitetsnivået du beskriver. Men folk er forskjellige, så vi reagerer ulikt på det vi inntar. Kanskje du kunne lagt ut noe om hva og hvor mye, så vi kan synse litt?

Ketolyse kan være bra, men er ikke det eneste saliggjørende. Men hvis du har gode erfaringer med ketolyse så er det kanskje det som skal til?

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 22-04-13, 19:31   #5
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Ja synsing liker vi! Jeg må jo si at det virker rart på meg også, og gubben spiser mye av samme maten som meg og han ser uforskamma frisk og sunn ut. Nå jobber han riktignok i skogen og har et helt vanvittig energiforbruk da, så det er jo ikke helt riktig å sammenligne, men vanskelig å la være...
Hvis jeg fortelle rlitt om hvordan det har vært etter jul for eksempel. Vi hadde bryllup i slutten av februar, så jeg ville gjerne se snasen ut i kjolen og gikk på ketolyse fra jul og frem til festen. Etter festen gikk jeg noe opp igjen, som forventet egentlig, med så mye god mat i huset.. Men så tok jeg meg i nakken og holdt normalt stram linje med sunn mat i ukedagene og kos på lørdan. I påsken ble det noe marsipan og rødvin, men ikke vanvittige mengder. Gikk litt opp og regnet med at det skulle kunne hentes inn etter påska igjen. Jeg har vært streng som bare rakkern og allikevel så blir buksene trangere og trangere...
Jeg var i hovedsak interessert i å holde vekta på det nivået det lå på etter festen, så jeg har liksom ikke stresset med slankejag (før nå)...
Typisk dagsmeny:
Frokost: Tyrkisk Youghurt blandet med litt firkorn og skyr. Evnt cottage cheese.
mellommåltid. 1 eple, appelsin, nøtter, en avokado e.l
Lunsj: ett knekkebrød med en sånn mellomstor boks med makrell i tomat eller middagsrester med salat e.l.
Middag: Vi kverker mye av maten vår selv, så det er gjerne ørrett eller hjortekjøttdeig eller kylling(har egne høner). Jeg har hatt litt blomkål og bønner/linser og salat ved siden av, gubben har gjerne hatt litt ris eller potet. Normale, hjemmelagde sauser, hverken veldig fet eller mager.
Kvelds: Cottage cheese med litt stevia og kanel, eller en skyr blandet med litt tyrkisk youghurt a la frokosten. Noen ganger et knekkebrød eller to med fiskepålegg.

Jeg spiser noe frukt innimellom hvis jeg blir fysen, og er en sucker for cavaliersjokolade med stevia... Men det er ikke store mengder sjokkis, den er jo så himla dyr.

I helgene har jeg kost meg med "normale" mengder godsaker, men da gjerne i form av frukt og nøtter etter en god middag og et par glass vin. Funderer på om jeg har for lite fett i kosten.. men har jo ikke vært i ketose, så det skulle jo ikke være en ulempe?

Når det gjelder mengde så har jeg fulgt tallerkenmodellene til Fedon så godt jeg har klart. Ikke spist meg stappmett eller no. Jeg trener med hundene minst annenhver dag, da med sparkesykkel eller at jeg går med alle sammen og at de har kløv på ryggen. (har fire) Og det er jo noe man bare må, ellers blir de helt kokko. Har ikke lyst til å melde meg inn på helsestudio, men føler at jeg trenger noe som gir meg litt skikkelig puls iblant. Hundekjøringa gjør det, men da blir jeg jo gjerne stående en del i ro på sparkesykkelen og blir dratt avgårde.. Hvilket er hele poenget med hundekjøring. Jeg bare må løpe litt i bakkene for å hjelpe dem.
Syns ivei!

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 07:55   #6
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.195
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Det eneste jeg ser som enkelte reagerer på, er melkeproduktene som du bruker en del av. Mange opplever stagnasjon om man spiser yoghurt, skyr, cottage cheese etc. Og du spiser jo dette flere ganger om dagen. Jeg ville ha prøvd for en periode å erstatte disse måltidene med noe av kjøtt og grønt, bare for å se om det er der problemet ligger. Å være litt forsiktig med frukten skader heller ikke.

Ellers så har ikke trening så mye med vekttap å gjøre egentlig, det er noe man gjør for å stramme opp og føle seg mer opplagt. Det er klart at det å bli dratt på en sparkesykkel ikke gir allverdens mosjon, men siden du er så mye ute med hundene blir det vel en del aktivitet av det uansett. Kan anbefale spinning for å få fart på pulsen, det er noe som virkelig får svetten og blodomløpet i gang....

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 09:42   #7
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Takk for svar.

Jeg var helt spinningavhengig for noen år siden.. Men jeg har slitasjeleddgikt og fikk så mye betennelser i armene av det. Å det er skikkelig trist, for jeg eeelsket å spinne.. Jeg tenker at jeg skal hive meg med på dans og zumba osv, for å få litt puls og variasjon. Tror nok ikke det er aktivitetsnivået som er problemet egentlig.
Ikke en dum tanke det med melkeprodukter... Naprapaten som behandler meg en gang i uka sier også at meieriprodukter er et problem for mange. Prøve å bytte ut med kjøtt og eggprodukter i en periode og se hva som skjer.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 09:47   #8
Nordmørsloppa
Seniormedlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 1.038
Nordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snillNordmørsloppa er virkelig snill

Re: Jaggu ... Påan igjen

Enig med det som blir sagt ang melkepordukter.
Jeg selv har slitt mye med vektplatå/vektøkning på streng lavkarbo. Men det var når jeg spiste meieriprodukter. Nå kjører jeg ett 30 dagers opplegg(som en test) for å se om jeg er en av de mennesker som ikke kan ha meieriprodukter og samtidig gå ned i vekt
Og faktisk etter 2mnd, så har jeg gått ned 2,5kg. Jeg spiser mere frukt nå enn før også, uten problem.

Lykke til!

__________________




Loppas Journal
Nordmørsloppa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Whole30 Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 12:02   #9
Imse
Seniormedlem
 
Imse sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2005
Hvor: Hedmark
Innlegg: 9.680
Imse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastiskImse er bare helt fantastisk

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Jeg kan heller ikke spise noe annet enn lavkarbo, går opp som en svamp som trekker vann.

Heldigvis funker det med lavkarbo og kanotur. Det meste kan tørkes, og av tunge ting går det i smør, små bokser med kokosmelk og spekepølse. Kommer langt med tørket kjøtt/fugl og grønnsaker med smør/kokosolje til.

Den sommeren jeg prøvde å spise høykarbo la jeg på meg 25kg, glad jeg padler kano og ikke kajakk

Imse er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent 0-20 Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 14:29   #10
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jaggu ... Påan igjen

Hehe! I fjor var vi to måneder på kanotur med to av bikkjene på Inari. (enorm innsjø i nord-finland som får mjøsa til å se ut som en dam). Da spiste vi en del karbo, å da gikk jeg ikke opp, men det var jo et knallhardt kjør og vi spiste fisk til alle måltider. Vi hadde ikke depot eller kontakt med andre mennesker, så alt måtte være i kanoen, inkludert to mennesker, to store hunder og hundemat for to måneder. Det var jo begrenset hva vi hadde med av mat og det var omtrent blottet for meieriprodukter. Vi hadde bare litt tørrmelk i frokostblandingen. Heldigvis var det flust av harr og ørrett. Kongetur! Anbefales!

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Gammel 23-04-13, 18:32   #11
trude.lutt
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2008
Innlegg: 180
trude.lutt er på en erverdig vei

Sv: Jaggu ... Påan igjen

da er vi to! Restart her også.... Lykke til!

trude.lutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 24-04-13, 09:49   #12
wevi
Medlem
 
wevi sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Ullerøy
Alder: 46
Innlegg: 349
wevi har en fantastisk aura rundt segwevi har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Jaggu ... Påan igjen

takk i lige måte.

__________________



wevi er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, men har gått over til noe omtrent som Fedon. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Tror jaggu jeg dropper lavkarbo ... Mammarosa Lavkarbo generelt 15 18-09-11 16:13
Har gått på ketolyse og nå er jeg jaggu gravid :-) tarantellamor Ketolysekuren 10 06-07-09 14:57
Så e det påàn igjen.. Angel83 Ketolysekuren 1 28-03-08 14:27


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:16.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no