Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

30minkardio - løpeprogram?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 15-01-09, 09:59   #1
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

30minkardio - løpeprogram?

Jeg trener 30min kardio 3x i uken etter RYP. Dette i form av rask gange på tredemølla, ca 6-8km/t med et par prosent stigning.
Hater egentlig jogging, men innser jo at selv om jeg går fort på tredemølla så hadde det gjort underverker for kondisen min å tøye strikken litt lengre.
Grunnen til at jeg hater jogging er at jeg så fort blir sliten og får blodsmak i munnen.

Er det noen som vet av et "treningsprogram" for løping som over så så mange uker hjelper en til å klare å løpe i 30min uten stans?

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 12:57   #2
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Ja!
http://forum.lavkarbo.no/showthread....ight=podrunner

Podrunner!
Har selv begynt igjen på dette denne uken, og dette er genial intervalltrening. Den første uken er det mye gå i 90 sek, løpe/jogge i 60. Det er hardt nok for en uten kondis det
Nå har du nok et ganske godt grunnlag når du har gått.

Jeg kom meg til uke 4 i sommer, men jeg jogga på asfalt, og bena stoppet meg. Men for FØRSTE gang var det kroppen, og ikke kondisen som stoppa meg. Det er stort

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:10   #3
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Virker kult, håper det er musikk som er OK å løpe til.
Om jeg trener dette parallelt med RYP vil jeg tro jeg er i forholdsvis god form til påske! Skal prøve dette ut, begynner neste mandag tenker jeg.
Funker det på en vanlig mp3-spiller?


Så hvis jeg forstår dette riktig så skal man gå i takt med musikken der det er f.eks 128bpm og så skal man løpe i takt med musikken når det er 145bpm?

Kondisen min er såpass at jeg kan gå i 7,5km/t i 30min uten å være andpusten - men dette blir nok terror for kroppen uansett. Nå er jeg blitt så lett i kroppen også at det ikke lengre er like stor belastning å løpe.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 14:29   #4
achillea
Medlem
 
achillea sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Jæren
Alder: 51
Innlegg: 155
achillea er ny på veien

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Jeg brukte løpe-programmet fra Iform da jeg begynte å løpe og følte dette passet godt.
Du kan jo se hvordan dette passer deg.

http://www.iform.nu/Crosslink.jsp?d=1211&a=4643

__________________



Start Ketolyse - 87.1 kg (29/9-08) --- 78.5kg (juni-09), Restart 25/1-10 - 81 kg - nå 78.6 kg (31/03-10)
achillea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 15-01-09, 22:18   #5
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Kondisen min er såpass at jeg kan gå i 7,5km/t i 30min uten å være andpusten - men dette blir nok terror for kroppen uansett. Nå er jeg blitt så lett i kroppen også at det ikke lengre er like stor belastning å løpe.

du GÅR på 7,5??
Jeg skjønner jeg har korte bein, jeg løper på 7

Musikken er helt grei, sånn dunk dunk elektro - men det er takten jeg må ha på plass, og det klarer den helt fint..

Har også prøvd programmet til iform, funker det også

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 08:24   #6
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Løping for meg er fra underkant av 10km/t og oppover. Jeg kan gå helt opp til 9km/t...
Er da ikke så lang i beina? Men er jo 187cm høy, så beina mine er vel lengre enn de på en person på 140...
Skal prøve podrunner først, siden jeg ikke orker begynne å sette sammen musikkprogram nå. Greit å få en ferdig tygd pakke. Hørte endel på dance/trance/electronica før, så holder vel ut. Hensikten helliger midlet antar jeg, selv om jeg nok ville foretrukket hardrock. Men men. Laste ned på dataen i helga og så legge inn program uke for uke på mp3-spillern.

Takker så mye for tips!

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 13:24   #7
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Greit å få en ferdig tygd pakke. Hørte endel på dance/trance/electronica før, så holder vel ut. Hensikten helliger midlet antar jeg, selv om jeg nok ville foretrukket hardrock. Men men. Laste ned på dataen i helga og så legge inn program uke for uke på mp3-spillern.

Takker så mye for tips!

Si ifra når du tenker å lage program med ordentlig musikk.
Kan tenke meg å være med på et spleiselag, og yte min andel av musikken.

Får electronicautslett av podrunner

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 16-01-09, 14:36   #8
Emmmis
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Trondheim
Innlegg: 4
Emmmis er på en erverdig vei

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Hei,

Jeg ville satset på 4x4 kur -det funker fantastisk for kondisen og fett forbrenningen. Eneste du må ha er en pulsklokke, men for min del så har det bare gjort treningen bedre fordi da kan man konkurrere litt mot seg selv. Og, men ser at når man har spist dårlig mat så blir prestasjonene dårligere også - dette gir hvertfall for meg ekstra motivasjon.

Du finner info om 4x4 her:
http://www.tn.no/artikler.aspx?id=177

Lykke til

Emmmis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkompinert lchf Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:06   #9
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Opprinnelig lagt inn av Runegutt, her.

Si ifra når du tenker å lage program med ordentlig musikk.
Kan tenke meg å være med på et spleiselag, og yte min andel av musikken.

Får electronicautslett av podrunner

Må finne en måte å finne bpm på først.
Har masse piggtrådmusikk som jeg vet er fin å løpe til, men om man skal sette opp et program så bør det jo ha riktig bpm. Man kan jo selvfølgelig sitte og telle, men tror det blir for mye arbeid.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 17-01-09, 20:10   #10
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Opprinnelig lagt inn av Emmmis, her.

Hei,

Jeg ville satset på 4x4 kur -det funker fantastisk for kondisen og fett forbrenningen. Eneste du må ha er en pulsklokke, men for min del så har det bare gjort treningen bedre fordi da kan man konkurrere litt mot seg selv. Og, men ser at når man har spist dårlig mat så blir prestasjonene dårligere også - dette gir hvertfall for meg ekstra motivasjon.

Du finner info om 4x4 her:
http://www.tn.no/artikler.aspx?id=177

Lykke til

Skal teste ut podrunner først, har ikke noe spesielt stress, så om det ikke gir meg ønskede resultater eller at jeg får electronicautslett jeg også, så kan det hende jeg må investere i en pulsklokke og teste ut 4x4. Jeg var ganske rask i ungdommen, så håper på å klare å lokke frem dette. Har noen kompiser som har fotballtrening noen ganger i uken, så om kondisen blir bedre hadde det vært moro å være med og teste ut formen (selv om jeg har fotballskade i begge knær og egentlig bør være svært forsiktig med fotballen). Men takker for tips.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 00:59   #11
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Opprinnelig lagt inn av screwball, her.

Må finne en måte å finne bpm på først.
Har masse piggtrådmusikk som jeg vet er fin å løpe til, men om man skal sette opp et program så bør det jo ha riktig bpm. Man kan jo selvfølgelig sitte og telle, men tror det blir for mye arbeid.

Var det bpm på podrunner du mente? Isåfall får du det fram om du trykker på den lille pilen foran hver uke. Det finnes også printutvennlig utgave her

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 01:00   #12
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Glem det. Skjønner nå at du mente piggtrådmusikken.
Det må finnes et program til det?

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 01:02   #13
Areola
Supermoderator
 
Areola sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2005
Innlegg: 2.025
Areola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt avAreola har veldig mye å være stolt av

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Jadda. Kall meg bare supersøker.

http://www.freedownloadmanager.org/d...etection_info/

__________________
Vil du ha en ticker? Les her
Areola er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 18-01-09, 06:36   #14
screwball
Seniormedlem
 
screwball sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Tromsø
Alder: 44
Innlegg: 564
screwball er ny på veien

Sv: 30minkardio - løpeprogram?

Kult, takk for det, skal sjekke ut om jeg får til å lage en mix etterhvert ved hjelp av det.

Har skrevet ut programmet og limt inn i treningsdagboka, så har jeg det lett tilgjengelig når jeg er på trening.

__________________

Har spist meg ned 30kg og holdt vekta i over to år nå.
2,5 år på lavkarbo - ikke en kur men en livsstil!
screwball er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo under 30g karbo pr dag - masse proteiner. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:14.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no