Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Treningstid - når på døgnet?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-09-09, 23:01   #1
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Treningstid - når på døgnet?

Vanskelig å sette en tittel her, men det jeg lurer på er egentlig forskjellen på å trene om morgenen og om kvelden... Skal prøve å forklare:

Når jeg står opp om morgenen er det tungt i leggene å gå opp trappa til kjøkkenet, det er tungt å gå opp siste bakken til jobb, tungt å gå trappene på jobb osv. Så går jeg hele dagen på jobb, det går helt fint...

Når jeg kommer hjem fra jobb prøver jeg å få til litt trening, vanligvis har jeg trent etter middag (energipåfyll først) men i dag la jeg treninga før middag for å se hvordan det gikk. Å trene før eller etter middag føles rimelig likt ut, men i begge tilfeller er det ikke så tungt å gå de samme trappene, bakkene ol. Jeg kan også gjerne bevege meg i høyere tempo, selv om tidligere skader forhindrer meg fra løping (ihvertfall så lenge jeg er på asfalt).

Så, er det egentlig en forskjell? Eller er det bare i hodet mitt?
Hadde jeg orket å stå opp tidlig nok så skulle jeg testa trening før jobb også, men det holder for meg å stå opp i 6tida!

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 08-09-09, 23:06   #2
tommygutt
Seniormedlem
 
tommygutt sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nedre Eiker, Mjøndalen
Alder: 47
Innlegg: 573
tommygutt har en fantastisk aura rundt segtommygutt har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Jeg klarer ikke tidlig trening, det gir meg rett og slett ingen ting og alt føles tungt. Jeg er på topp på ettermiddagen.

Forksjellen på trening før og etter middag går kanskje først og fremst på dette med forbrenning. Trener du før, vil middagen forbrennes raskere og du vil fylle opp energilagrene kjapt og effektivt.

__________________
"Gjør du som du alltid har gjort, oppnår du det du alltid har oppnådd"
tommygutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk Svar med sitat
Gammel 10-09-09, 21:19   #3
Sostråle
Medlem
 
Medlem siden: May 2009
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 77
Sostråle er på en erverdig vei

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Hei
Jeg liker best å trene om morningen, da har jeg ofte masse energi utover dagen. Synes også at det blir fort tungt ut på ettermiddagen, men for all del det er da jeg trener mest, fordi jeg er på jobb om morningen
Tror også det er veldig individuelt om når en liker best og har mest utbytte av når en trener

__________________
Siv

For å få til en forbedring, må det skje en forandring
Sostråle er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman, Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-09-09, 08:53   #4
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Ingen andre enn meg som merker det i bena på morgenkvisten? Er nesten så jeg lurer på om jeg må ha ei pakke smør på nattbordet, så jeg kan hive i meg en skje med smør før jeg går trappene

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 07:15   #5
Omelett
Medlem
 
Omelett sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Innlegg: 189
Omelett er ny på veien

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Jeg foretrekker å trene om morgenen/formiddagen. Får mer overskudd resten av dagen på den måten.

Omelett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-09-09, 11:49   #6
Fungirl
Supermoderator
 
Fungirl sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Alder: 43
Innlegg: 3.021
Fungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressursFungirl er en virkelig god ressurs

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Jeg merker ingenting på morningene, og jo mer jeg trener jo lettere er det å komme seg opp liksom.
Trener på ettermiddag og kveld i ukedagene, som regel før middag. Altså rett etter jobb. I helgene trener eg på formiddag, spiser av og til litt mat før trening, men ikke noen store mengder. Og jeg er ALDRI støl faktisk, virker som kroppen restituerer seg veldig for meg på ketolyse

Fungirl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Gastric Bypass utført 07.02.11 Svar med sitat
Gammel 25-10-09, 14:35   #7
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Ingen andre enn meg som merker det i bena på morgenkvisten? Er nesten så jeg lurer på om jeg må ha ei pakke smør på nattbordet, så jeg kan hive i meg en skje med smør før jeg går trappene

Jeg elsker å trene på morgenen før tjaset og maset begynner. Får med meg mye mer på forelesningene, og er 60% mer våken enn ellers Jeg hiver i meg 5-6 mandler før jeg trener, pluss et stort glass vann, omega3, kalsium, magnesium og b-vitaminer (ja, jeg vet det er en sabla coctail) . Også har jeg med meg frokost og proteinpulver til etter dusjen på treningssenteret.

Men jeg lurer på; tar du magnesium før du legger deg på kvelden, siden du er så rar i beina...?

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 19:59   #8
Abbe
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2009
Innlegg: 245
Abbe er på en erverdig vei

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Opprinnelig lagt inn av LabbeLis, her.

Men jeg lurer på; tar du magnesium før du legger deg på kvelden, siden du er så rar i beina...?

Jeg tar magnesium om kvelden ja, er jo rene sovemedisinen!

__________________
2002-2003: Ned over 20 kg ved å spise lite kalorier...
Målet var å komme ned i matchvekt, men stoppa 5kg fra...
2003-2009: Opp 8 kg, lavt kaloriinntak fungerer dårlig
2009- : Prøver lavkarbo
Abbe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo (15-50g karbo) Svar med sitat
Gammel 26-10-09, 20:22   #9
LabbeLis
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Bodø
Alder: 37
Innlegg: 59
LabbeLis er på en erverdig vei

Sv: Treningstid - når på døgnet?

Opprinnelig lagt inn av Abbe, her.

Jeg tar magnesium om kvelden ja, er jo rene sovemedisinen!

Så rart... Jeg har begynt å kjenne det litt utpå kvelden at jeg trenger magnesiumen tidligere nå enn før. Men nettopp på grunn av urolige føtter så er det nesten godt å stå opp og få rørt litt på de... Skjønner ikke hvorfor du er sånn da... Men vi er jo alle forskjellige

__________________

*LabbeLis startet 31. januar 2009*
Diett? Hva er det? Nei, dette er en livsstil! *Foseid - Atkins - Lowcarb*
LabbeLis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Thor Foseid med egne inngrep Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Karbo og fett når på døgnet Photobscura Lavkarbo generelt 14 07-08-08 15:02
Når på døgnet er det best å veie seg? iren84 Spørsmål og svar 1 30-11-07 07:42
Hvor mye kjøtt i døgnet? Billa Lavkarbo generelt 6 27-09-04 18:43


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:45.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no