Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 26-01-09, 12:27   #1
Tomjay
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Tomjay er på en erverdig vei

Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Heisann!

Jeg er ny på ketolysekuren, og på lavkarbo.no. Etter å ha lest historier til andre brukere og plukket opp råd og tips så startet jeg kuren nå for 2 uker siden, og hverdagen er blitt langt enklere (og smalere).
Problemet mitt er at jeg for første gang har fått problemer med avføring. Fra å nesten være et høydepunkt til en pinelse!

Kuren startet forsåvidt bra, med det jeg går ut i fra var fettdiare. Etterhvert som de første 2-3 dagene gikk og jeg kom i ketose så har det derimot stoppet opp. Ikke bare tar det nå 2-3 dager mellom hver gang jeg må rope på elgen, men avføringen er såpass hard at det er langt i fra behagelig. I går så går jeg ut i fra at jeg fikk en rift et sted, siden jeg nå har et problem med å sitte

Jeg har lest boken nøye, fulgt de reglene som er gitt og modifisert litt etter hva jeg ser andre har lykkes med, men jeg har ikke hørt om andre med dette problemet. Legger ved maten jeg har spist de siste to ukene:

Frokost: Omelett (egg, fløte, sopp) og 4 baconskiver / Cottage Cheese med 50g nøtter og litt fun light
Lunsj: Blandet salat (crispi eller ruccola salat, grønn paprika, squash, oliven og endel fetaost) med stekt sopp og assortert kjøtt for variasjons skyld (dvs kyllingkjøtt/lår, rester av kjøttkaker, skinke osv) stekt i smør med fløte og seterømme som dressing
Middag: Bort i mot samme salaten som til lunsj, da jeg ikke kan fordra grønnsaker som brokkoli og blomkål. Kyllingbryst, kjøttkaker, skinkebiff e.l
Kvelds: Enda ikke hatt behov da jeg spiser middager seint grunnet jobb etter studier.

Jeg klarer ikke se hvorfor jeg skulle ha problemer med avføringen fra dette, men forhåpentligvis har noen andre råd. Om dette fortsetter kan jeg ikke gjøre annet enn å avbryte og begynne på en fiberkur

Samtidig har jeg noen spørsmål jeg håper noen kan svare på om kuren generelt:
- Hvordan ser kostholdet mitt ut, sett ut i fra kurens øyne? Jeg har sett at mottoet til flere er at når du tror du har nok fett, føy på litt mer, noe jeg har prøvd å gjøre med fløte og rømme og mye fetaost.
- Fun light saften er listet med 0 karbohydrater, men jeg er jo klar over at det er kunstige søtningsstoffer i spill (som jeg dessverre ikke har satt meg inn i enda). Kan jeg drikke hvor mye jeg vil av denne, eller burde jeg begrense meg? Akkurat nå drikker jeg vel 0.5L per dag som en slags gulrot, men jeg skulle gjerne sett at jeg kunne drikke litt mer når man f.eks har gjester.

Takk for meg!

Tomjay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 12:35   #2
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Jeg opplevde det samme som deg, og løsningen for min del var ganske enkel. Jeg drakk rett og slett for lite væske!

Jeg tror også du med hell kan innføre litt mere grønnsaker på menyen din - mer fiber. Du kan også gå til innkjøp av fibertabletter, fiber spaltes ikke til karbo
Jeg har også hatt stort hell med Psyllium Husk (Loppefrø) som ikke inneholder karbo i det hele tatt (fås på helsekosten). Dette kan du både tilsette i ketolysebrødet (som jeg ikke kan se du spiser?) og lage deg en "drink" av med vann hvis magen er gått skikkelig i vranglås. Den går gjennom systemet ditt og lager omtrent en slags "gele" som løser opp det meste.

Tror det er lurt at du spiser brødet også - det er jo spekket med fiber og linfrø som absolutt hjelper på "trafikken"

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:38   #3
Tomjay
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Tomjay er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Takk for råd! Stemmer at jeg ikke spiser brødet, rett og slett fordi jeg var ny til hele prosessen og ikke bestilte soyaprotein i første omgang. Den er derimot på vei i posten nå (Kan dette proteinet kjøpes andre plasser enn webshoppen forresten?) Skal prøve loppefrø, hvor sa du dette kunne kjøpes? Helsekosten sier meg rett og slett ingenting, er det et vidt begrep eller en bestemt butikk?

Skal føye på mer veske, selv om jeg er oppe i 2.0-2.5L daglig fra springen alene. Får prøve å finne noen grønnsaker jeg liker til middagen. Noen tips til en som er lei av de typiske som blomkål og brokkoli etter flere tiår med tvangsforing?


Sist redigert av Tomjay : 26-01-09 kl 13:43.
Tomjay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 13:57   #4
smil!
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: lørenskog
Innlegg: 354
smil! er ny på veien

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

hei!
kjenner igjen følelsen! men du kan nok ta det helt med ro, for kroppen bruker mye mer av det du spiser nå enn før slik at du sjeldnere går på do.. dette står det også omtalt i ketolyse-boka! men jeg var og sånn som gjerne gikk skikkelig på do ett par ganger pr dag mens nå er det en gang hver 3 dag kanskje.. og det er forferdelig uvant! men helt normalt! ellers har vel noen nevnt det som heter benefiber eller hva det er som du får kjøpt på apoteket!

men ta det helt med ro det er helt normalt!
lykke til videre!!

__________________



min journal
smil! er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:00   #5
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Tomjay, her.

Takk for råd! Stemmer at jeg ikke spiser brødet, rett og slett fordi jeg var ny til hele prosessen og ikke bestilte soyaprotein i første omgang. Den er derimot på vei i posten nå (Kan dette proteinet kjøpes andre plasser enn webshoppen forresten?) Skal prøve loppefrø, hvor sa du dette kunne kjøpes? Helsekosten sier meg rett og slett ingenting, er det et vidt begrep eller en bestemt butikk?

Skal føye på mer veske, selv om jeg er oppe i 2.0-2.5L daglig fra springen alene. Får prøve å finne noen grønnsaker jeg liker til middagen. Noen tips til en som er lei av de typiske som blomkål og brokkoli etter flere tiår med tvangsforing?

Med helsekosten så mener jeg egentlig hvilken som helst helsekostbutikk. Hvis du kjenner noen som driver innen Natues Own, så har de egne okser med ren Psylluim Husk der til en grei pris.
Hvis du tenker å bare bruke dette i brød, kan du egentlig like greit bruke Fiberhusk som du får kjøpt på de aller fleste dagligvarebutikkene - pleier å stå sammen med bakevarene.

Til brødet anbefaler i alle fall jeg å bruke bakemixen, ikke soyaproteinet - brødet blir mye bedre synes jeg. Den bestiller du på www.ketolyse.no eller du kan få kjøpt det på noen Meny-butikker rundt omkring. Oversikt over hvilke butikker som har det finner du på ketolyse.no.

Hvis du er drit lei blomkål og brokkoli - hva med varianter av dette? jeg er passe lei blomkål selv, men blomkålstappe er noe helt annet! Kok en blomkål passe mør, hiv i en goood klatt med tinesmør og krydre litt med salt og pepper. MMmmm - faktisk, selv om du ikke liker blomkål vil jeg si Broccolistappe går det også - men jeg synes ikke det er fullt så godt.
Ellers er det jo greit å orientere seg litt på innleggene om oppskrifter her - hva om du prøver deg på en pizza?

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:20   #6
Fetpåmidten
Medlem
 
Fetpåmidten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 195
Fetpåmidten er ny på veien

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Kjenner meg igjen ja

Husk at hvis du skal spise mer fiber, så må du innta tilsvarende mer væske også. Det skal ikke være nødvendig å spise brød, men vann, grønnsaker og ikke minst fett kan hjelpe. I en desperat periode tok jeg overdose med C-vitaminer, det er meget avførende i store mengder, og ikke noe farlig Det funka fett!

Fetpåmidten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo/høyfett Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 14:23   #7
GKS
Medlem
 
GKS sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: I det kalde nord...
Alder: 46
Innlegg: 197
GKS er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Kan anbefale deg å lage Lollypop brød...det setter fart på systemet!
Jeg er også plaget med forferdelig treg mage men lollypop brødet har gjordt underverker!
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=14627

__________________



GKS er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo 30-50 pr dag. Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:45   #8
Tomjay
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Tomjay er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Var på apoteket å kjøpte meg fibertabeletter, får håpe det hjelper til jeg har mulighet å lage brød. Blir forresten blomkålstappe til middagen, wish me luck

Oppdaget at dagsinntaket av tabelettene er fra 15-35, hvor minimumsmengden gir 6 karbohydrater. Var det eneste de hadde, men det får være en midlertidig løsning.

Tomjay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:49   #9
tipp
Juniormedlem
 
tipp sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Hjemme
Alder: 29
Innlegg: 16
tipp er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Jeg har funnet et fibertilskud som heter Benefiber, det kjøpte vi på apoteket. En dagsdose er 0,59 karbohydrat. Tilskuddet er i pulverform og røres ut i drikke. Det gir ikke annen smak eller konsistens på drikken, men den kan se litt grå ut.

__________________


tipp er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 15:51   #10
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Vann, vann, mere vann og fett (mct-olje f.eks. Den bestilles på apoteket)

Ellers er det normalt, som det nevnes, at bommelibommene blir både fastere og sjeldnere på et slikt kosthold!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 26-01-09, 19:32   #11
trillian78
Seniormedlem
 
trillian78 sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Alder: 45
Innlegg: 1.175
trillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt avtrillian78 har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

EN god neve med linfrø i et glass vann funker også bra.

__________________
¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸¸.·´¯`·.¸ ><((((º>
trillian78 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 09:02   #12
ecli
Medlem
 
ecli sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2008
Innlegg: 101
ecli er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Linfrø...hverken mer eller mindre
Er nok også derfor Lollypop-brødet virker...ehhh, forløsende for mange...Pga det høye innholdet av linfrø!
Baker du ikke, så kan det holde å spise en ss (tror jeg det er) om dagen. Det burde fungere!

__________________


ecli er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Tidligere ketolyse, nå egenkomponert Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 16:02   #13
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Etter min erfaring virker Lepicol (kapsler eller pulver med Psyllium Husk og gode tarmbakterier) regulerende på magen begge veier (altså mot både "løs mage" og "hard mage"). Jeg er veldig fornøyd med dem og ville aldri orket å bare ha avføring hver tredje dag …

Ellers støtter jeg også forslagene du har fått om mere grønnsaker og vann.

Helsekostforretninger er f.eks. Life-kjedens butikker.

Du kan bestille Lepicol på nettet, her.

Vedlagte bilder
Filtype: jpg lepicol_kapsler.jpg (55,4 KB, 3 visninger)
__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 16:07   #14
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

ville aldri orket å bare ha avføring hver tredje dag … .

Orket? Er det ikke mer et ork å sitte på ramma enn å slippe det?

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 18:09   #15
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Orket? Er det ikke mer et ork å sitte på ramma enn å slippe det?

Nope. Når jeg ikke får gått på do, føler jeg ubehag og oppblåsthet. Etter at jeg har vært på do, føler jeg lettelse. Hver morgen.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 27-01-09, 19:48   #16
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Løvetann, her.

Nope. Når jeg ikke får gått på do, føler jeg ubehag og oppblåsthet. Etter at jeg har vært på do, føler jeg lettelse. Hver morgen.

På dette kostholdet så gjør kroppen nytte av det meste av det vi spiser, og det blir dermed ikke like mye avfallstoffer som det er når man følger et høykarbokosthold. Dermed vil man ikke bli oppblåst eller føle ubehag ved å ikke gå på do, og det er heller ikke nødvendig å gå på do hver dag. Det er i alle fall de flestes erfaring.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 03:21   #17
Ella-A
Medlem
 
Ella-A sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2008
Hvor: Trøndelag, men kommer fra Nordland
Alder: 37
Innlegg: 359
Ella-A er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Men til gjengjeld får ihvertfall blæra mi kjørt seg.. en del små doturer, men det har jeg alltid hatt. Har så liten blære at stortsett om jeg drikker ca 3 dl vann må jeg på do..

__________________

Ella-A er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 09:46   #18
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av sma, her.

På dette kostholdet så gjør kroppen nytte av det meste av det vi spiser, og det blir dermed ikke like mye avfallstoffer som det er når man følger et høykarbokosthold. Dermed vil man ikke bli oppblåst eller føle ubehag ved å ikke gå på do, og det er heller ikke nødvendig å gå på do hver dag. Det er i alle fall de flestes erfaring.

Jeg skal ikke protestere på at de fleste har den erfaringen. Og Torkil skriver også om dette i boken. Men jeg mener likevel at det er et visst "mekanisk" element her; hvis man spiser mye fiber så må det jo uansett ut igjen.

Til Tomjay: Du forteller at problemet ikke bare er sjelden, men også hard avføring. Ketolysepappa Torkil skriver (på s. 81 i boken) at man ikke skal ha forstoppelse (som kjennetegnes ved hard avføring). Han anbefaler magnesiumoxid og beskriver i boka hvordan og i hvilke mengder det bør brukes.

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 16:11   #19
Tonyea
Juniormedlem
 
Tonyea sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 14
Tonyea er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Helios Lakrisrot som du får på helsekosten kan hjelpe. Teen virker mildt krampeløsende på tarmen og er derfor mildt avførende og vanndrivende.. ;o)

Tonyea er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogen kost Svar med sitat
Gammel 28-01-09, 16:46   #20
Pearl
Seniormedlem
 
Pearl sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Stavanger
Alder: 66
Innlegg: 3.622
Pearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt avPearl har veldig mye å være stolt av

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Jeg bruker litt sukkerfri sjokolade, søtet med maltitol. Kan ikke ta mer enn en stripe, da straffer det seg.

__________________
Min Journal
Pearl er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 20:38   #21
Tomjay
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Tomjay er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Heisann, takk for mange gode råd!
Foreløpig så har mer vann og fibertabelettene gjort susen, når er det bare å få bakt brød slik at jeg slipper å trippe i meg 15 ekstra piller hver dag. Har også gjort om litt på kostholdet og spiser endel mer grønnsaker. Blomkålstappen ble mer til purê etter en runde i blenderen, men den går ned på høykant sammen med chili så kan jeg ikke klage

Tomjay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:02   #22
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Pearl, her.

Jeg bruker litt sukkerfri sjokolade, søtet med maltitol. Kan ikke ta mer enn en stripe, da straffer det seg.

Host ... På meg virker det ikke det minste avførende, kun oppblåsende. Smertefullt som f...!

Jeg ser en veldig enkel mekanisme hos meg sev i alle fall. Har opplevd akkurat det samme som deg så fort jeg slacker med grønnsakene. Jeg tror nok det ville gått seg til over tid, men uanset, så fort jeg får i meg mer grønnsaker så er biffen fiksa på dagen

PS: Rope på elgen? Huff da, så vidt jeg vet er det en annen måte å si kaste opp på, altså "æææælj"

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 29-01-09, 22:46   #23
Panterpia
Medlem
 
Panterpia sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Nordlenning
Innlegg: 71
Panterpia er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Tomjay, her.

Heisann, takk for mange gode råd!
Foreløpig så har mer vann og fibertabelettene gjort susen, når er det bare å få bakt brød slik at jeg slipper å trippe i meg 15 ekstra piller hver dag. Har også gjort om litt på kostholdet og spiser endel mer grønnsaker. Blomkålstappen ble mer til purê etter en runde i blenderen, men den går ned på høykant sammen med chili så kan jeg ikke klage

Trikset er å ikke koke blomkålen helt myk - jo mer den koker, jo mer av fibrene brytes ned og jo mer vann trekker den. Jeg koker den til den er "al dente" som det heter på pastaspråk og så mishandler jeg den med stavmixer

__________________


My Weight Chart:
>
Panterpia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse - fri meg fra kroppsfettet :) Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 11:59   #24
Tomjay
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jan 2009
Innlegg: 6
Tomjay er på en erverdig vei

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

PS: Rope på elgen? Huff da, så vidt jeg vet er det en annen måte å si kaste opp på, altså "æææælj"

Rart hvordan landsdeler forandrer på uttrykk, er i hvertfall slik jeg har fått den mens jeg trippet i mine barnesko i nord-norge!

Tomjay er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-01-09, 12:05   #25
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Ny på ketolysekuren - med uheldig bieffekt

Opprinnelig lagt inn av Tomjay, her.

Rart hvordan landsdeler forandrer på uttrykk, er i hvertfall slik jeg har fått den mens jeg trippet i mine barnesko i nord-norge!

Jeg tilbrakte selv min første 26 år oppi nordnorge, og vi sier også at det å rope på elgen betyr å kaste opp. Så det trenger ikke ha noe med landsdeler å gjøre.

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Er det veldig uheldig for kroppen å komme inn og ut av ketose? Millsi Ketolysekuren 3 25-11-07 21:45
Er det uheldig å få for lite karber? Ingis-37 Ketolysekuren 2 26-08-07 17:26
En uheldig affirmasjon? guro Livets lyse side 1 22-03-06 21:49


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:33.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no