Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

"Immun" mot trening?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 13-12-04, 02:48   #1
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

"Immun" mot trening?

http://www.aftenposten.no/forbruker/...icle927824.ece

Her står det om at noen ikke får positive resultater av å trene. Noen som har synspunkter på dette?

De har jo sikkert et "vanlig" kosthold de som er med i denne undersøkelsen. Hva tror dere - kan kostholdet spille inn her? Eller andre ting?

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 10:00   #2
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Annser dette som en bekreftelse på det jeg alltid har visst, "Vi mennesker er forskjellige"
omentrent alle( annerkjente) trenings/ kostholds råd har tatt utgangspunkt i at vi er temmelig like og gitt ensartet kostholds og trenings tips. Det er på tide vi får vite hvor forskjellige vi er. Håper vi snart får lignende forskning på kosthold.

Jeg legger enormt med energi i treningen og kostholdet mitt for å bygge mest mulig muskler. Har jo resultater men de er latterlig dårlige i forhold til kjenninger som vokser bare de ser på vektene.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 11:32   #3
Summer
Klar for nytt år!
 
Summer sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Mer sentralt
Innlegg: 12.767
Summer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastiskSummer er bare helt fantastisk

Jeg synes bare slik forskning blir morsom jeg....
Selvfølgelig er det ikke bare EN faktor (trening) som har innvirkning på hvor stort utbytte en har av treningen... Hvilken type muskelfibre en har spiller inn (to typer der den ene får bra efekt av trening og den andre ikke så bra for den er langfibret eller noe sånnt), hvilken type mat en tilfører (klart musklene ikke vokser om de får for lite byggesteiner), og hvordan stressnivået vårt er(har en mye nedbrytende stresshormoner i kroppen vil trning bare bli ekstra belasning og ikke oppbyggende), om en har balanse mellom hvile og aktivitet, om en får nok søvn slik at kroppen får mulighet til å bygge seg opp igjen...osv..

Når det gjelder kosthold Begod: Så går jeg utfra at du snakker om at det er på tide myndighetene åpner opp øynene sine litt? For Lindber og hvertfall Atkins tar jo hensyn til de individuelle forskjeller...

__________________
Fremgang er umulig om du gjør ting slik du alltid har gjort ...


Sist redigert av Summer : 14-12-04 kl 16:01.
Summer er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavglykemisk lavkarbodiett fordi det gjør godt Svar med sitat
Gammel 13-12-04, 16:39   #4
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Dette har jeg ingen tro på. (Utrolig hva forskerne finner ut hele tiden, hva blir det neste? "Det er farlig å stå oppreist?") Alle har godt av å trene og bevege seg. Det er jo derfor vi er ustyrt med bein. Kan man gå kan man også trene. Det er jo bare å gå en tur så trener man! Hver enkelt kan jo bare enten øke tempo litt eller jogge lett. Det er jo opptil hver enkelt hvor hardt man vil trene og hvordan den enkelte vil trene.
Det som er viktig er å ikke trene for hardt og for ofte. Jeg tror nevnte forskningsresultat gjenspeiler dette; dess mer trening og hardere jo bedre.
Og hvile er like viktig som å bevege seg. Dette tror jeg mange gjør feil. Kroppen har ikke godt av for mye belastning over for lang tid. Kroppen trenger hvile. Mye hvile. Trener man hele tiden brytes kroppen ned istedet for å bygges opp.
Og kostholdet har jo også kjempemye å si. For mye karbohydrater i kosten har aldri vært noe gunstig.

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 14-12-04, 10:17   #5
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Opprinnelig lagt inn av Lise

Når det gjelder kosthold Begod: Så går jeg utfra at du snakker om at det er på tide myndighetene åpner opp øynene sine litt? For Lindber og hvertfall Atkins tar jo hensyn til de individuelle forskjeller...

Jepp. Ønsker at noen kunne forske på hvorfor noen regerer negativt på karbohydrater, mens andre lever på karbo hele livet uten å få dårlig helse, blir fete eller syke.

Det er påtide at denne forskjellen blir annerkjent av våre ( idiotiske) ernæringsmyndigheter.

Det er nesten så de skulle vært straffet for sine ensidige kostholdsråd.

DJ. det er sinnsykt stor forskjell på hvordan folk reagerer på trening, mye av dette kan være pga. de tingene du nevner. Men det som betyr mest ( etter min svært så subjektive mening) er gener.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Gammel 14-12-04, 10:26   #6
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Vel, jeg kjenner noen som mener dette gjelder for dem. Hva kan man gjøre da? Trene annerledes? Trene mindre? Mer? Spise lavkarbo?

Synes det virker rart at man ikke skal få bedre kondis etter lang tids trening, og at det bare er sånn liksom...

Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 14-12-04, 11:26   #7
Begod
Seniormedlem
 
Begod sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: Nordland
Alder: 55
Innlegg: 1.900
Begod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastiskBegod er bare helt fantastisk

Det er rart, men noen blir jo ekstremt gode( altså mye bedre enn gjennomsnitte) så da skulle det vel også være en mulighet for at noen ikke kan bli så gode som gjennomsnittet.

__________________
Hvis du vet at noe ikke er bra for deg, så ikke spis det.
Begod er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eat + DVP og egne erfaringer Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Råd mot vinkearmer? guro Trening 9 19-03-05 17:44
Bli med i 21-klubben! nalana Trening 66 10-03-05 16:30
trening og lavkarbo eipa Trening 5 13-10-04 10:56
Trening og Atkins, kosthold Carbokiller Trening 8 16-09-04 13:00
Trening for nybegynnere Albertine Trening 4 05-06-04 11:53


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 03:38.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no