Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

No progress! Hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-09-09, 23:21   #1
martineeee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 8
martineeee er på en erverdig vei

No progress! Hjelp!

hei! er ganske ny i dette forumet, men har drevet med lavkarbo i litt over en mnd nå. begynte på en relativt streng south beach diett og klarte fint å holde ut de to første ukene uten karbohydrater. jeg kastet meg heller ikke over frukt og grovbrød etter disse ukene, men jeg har holdt meg så godt som helt unna brød, poteter, knekkebrød og ris helt til nå. spiser også svært lite frukt i forhold til hva jeg gjorde før. JEG SPISER SUNT og trener mye. ihvertfall fire- fem ganger i uken. alt fra jogging og spinning til aerobic.

i startet gikk jeg fort ned. hele to kg på seks dager (!), men plutselig gikk jeg opp 1,5 kg og disse har jeg så godt som ikke klart å gå ned igjen.

jeg baker mye lavkarbo og prøver hele tiden nye retter for å holde motivasjonen oppe, men det er IKKE lett når vekten går opp og ikke ned..

noen i samme situasjon eller med noe lure tips? spiser jeg kanskje for store porsjoner? takk på forhånd for svar

martineeee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:45   #2
arnakristin
Seniormedlem
 
arnakristin sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Drammen
Innlegg: 2.035
arnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt avarnakristin har veldig mye å være stolt av

Sv: No progress! Hjelp!

Hei,
Jeg kjenner ikke South Beach så godt og kostholdsfilosofien din sier egenkomponert lavkarbo, så her er litt generell informasjon.
Mange på lavkarbo får vektstagnasjon og noen ytterst få legger på seg av brøderstatninger. Svært få spiser frukt på lavkarbo da de inneholder generelt my kh.
Dersom du ønsker noen gode råd så tror det beste er om du forteller:
Om du fortsatt er på south beach hvis ikke hvor mange kh ligger du på daglig.
Hva og hvor mye du spiser du daglig

arnakristin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 30-09-09, 23:59   #3
martineeee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 8
martineeee er på en erverdig vei

Sv: No progress! Hjelp!

Takk for svar! nei, vil ikke si at jeg lenger er på south beach, men jeg bruker den som utgangspunkt og oppskriftsbok. jeg prøver så langt det lar seg gjøre og ikke telle for mye kh, men tipper jeg ligger om omlag 20-35 pr dag. vet dette kanskje er litt mye, ihertfall i forhold til ketolyse.

min frokost består alltid av egg, enten omlett, eggemuffins eller kokt egg. så spiser jeg gjerne oppskjerte agurker eller tomater med philadelphia ost eller cottage cheese som mellommåltid før lunsj som så godt som alltid er salat hvis ikke det er noe middagsrester fra dagen før.

senere på dagen spiser jeg et lite mellommåltid som kanskje består av en-to skiver hamburgerrygg eller kalkunskinke med litt grønnsaker. til middag er det alltid svin, kylling eller fisk. aldri stekt, men ofte grillet eller ovnstekt. enten med frisk salat eller ovnsbakte grønnsaker til. såå er det kveld hvor jeg som så mange andre får lyst på noe godt. Da er det ofte jeg faller for fristelen av å spise et par biter veldig mørk sjokolade. i tillegg til dette kan det være kaffe og te i løpet av dagen.

spiser litt mer søtt i helgene, men ikke så mye at det burde hindre full vektnedgang.

takk for hjelp

martineeee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo! Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:50   #4
Homer Simpson
Medlem
 
Homer Simpson sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Alder: 55
Innlegg: 387
Homer Simpson har en fantastisk aura rundt segHomer Simpson har en fantastisk aura rundt seg

Sv: No progress! Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av martineeee, her.

min frokost består alltid av egg, enten omlett, eggemuffins eller kokt egg. så spiser jeg gjerne oppskjerte agurker eller tomater med philadelphia ost eller cottage cheese som mellommåltid før lunsj som så godt som alltid er salat hvis ikke det er noe middagsrester fra dagen før.

senere på dagen spiser jeg et lite mellommåltid som kanskje består av en-to skiver hamburgerrygg eller kalkunskinke med litt grønnsaker. til middag er det alltid svin, kylling eller fisk. aldri stekt, men ofte grillet eller ovnstekt. enten med frisk salat eller ovnsbakte grønnsaker til. såå er det kveld hvor jeg som så mange andre får lyst på noe godt. Da er det ofte jeg faller for fristelen av å spise et par biter veldig mørk sjokolade. i tillegg til dette kan det være kaffe og te i løpet av dagen.

spiser litt mer søtt i helgene, men ikke så mye at det burde hindre full vektnedgang.

takk for hjelp

Hvis du må ha 5-6 måltider i løpet av dagen er jeg sikker på at du spiser for lite fett. Hvis du spiser "fett nok" bør du ikke bli sulten før det har gått 4-6 timer etter hvert måltid.

Sultfølelse kan også forveksles med tørste. Prøv og drikk vann hvis du blir litt småsulten like etter du har spist.

Prøv et par dager å veie det du spiser og regn ut forholdet mellom karbo-protein-fett. I energiprosent bør du ligge på ca 5-25-70.

Lykke til!

__________________


Homer Simpson er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman Svar med sitat
Gammel 01-10-09, 13:57   #5
martineeee
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2009
Hvor: oslo
Innlegg: 8
martineeee er på en erverdig vei

Sv: No progress! Hjelp!

Skal prøve og regne litt mer over hva jeg får i meg pr måltid. Er så opptatt av at det ikke skal være for mye av ditt og datt at det kanskje blir for lite av alt sånn at det blir for mye småspising takk for hjelp!

__________________
[url=http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wX3B1kX/]
martineeee er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert lavkarbo! Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 12:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:28.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no