Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

10 km Maraton på ketolyse?

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 07-05-10, 19:07   #1
andreasoe
Medlem
 
Medlem siden: Feb 2010
Innlegg: 163
andreasoe er på en erverdig vei

10 km Maraton på ketolyse?

Skal om litt over en måned løpe en 10km maraton.. Og lurer da på om jeg bør gå over til karbohydrat kost? Eller er det helt greit å fortsette på ketolyse?
Har vært på ketolyse i 3,1 mnd nå, og endelig ser det ut som at kroppen har lært å beherske fett som energikilde (slik at jeg kan trene med ok intensitet).

__________________


andreasoe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolysekuren Svar med sitat
Gammel 11-05-10, 11:42   #2
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: 10km Maraton på ketolyse?

En 10km Maraton? Regner med du mener et 10km løp?

For min del ville jeg holdt meg i ketose. Jeg er veldig nysgjerrig på kombinasjonen med ketose og evt oppkarbing før en konkurranse, men jeg vet for lite om det. Jeg vet ikke hvor mye karbo som må til, over hvor lang tid for å påvirke den effektive fettforbrenningen i negativ retning. Jeg vet heller ikke om det er en tilvenningstid tilbake til karbo, etter å ha trent i ketose en god stund? Klarer kroppen å hente ut de positive effektene av karbo? Er de positive effektene av karbo av betydning i et 10km løp? Eller er det kanskje av større betydning i mer eksplosive idretter, maksstyrke, spydkast feks. I tillegg er det vel en ting som er sikkert, og det er at det er forskjell på oss Så det blir vel sikrest å presentere standardsvaret; forsøk begge måter og se hva som skjer for din del, og fortell gjerne om det

Lykke til

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Gammel 12-05-10, 10:56   #3
droc
Juniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Innlegg: 30
droc er ny på veien

Sv: 10km Maraton på ketolyse?

Jeg har i hvert fall ikke noe problem med å løpe en mil i rimelig greit tempo (<5min/km) i ketose. Det kan være en idé å kjøre en relativt lang, veldig rolig oppvarming først for å få i gang fettforbrenningen skikkelig, sånn at du kan starte løpet med full forbrenning.

droc er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Så fett som mulig Svar med sitat
Gammel 14-05-10, 22:03   #4
aliasdictus
Medlem
 
aliasdictus sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Bergen
Alder: 45
Innlegg: 206
aliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvelaliasdictus er en juvel

Sv: 10 km Maraton på ketolyse?

Støtter den med lang oppvarming! Jeg synes å merke behov for mer oppvarming i ketose enn jeg trengte på høykarbo, muligens bare en innbilning...

Jeg har nevnt det før her inne at jeg merker noen klare forskjeller fra høykarbokosthold. I ketose kan jeg løpe lengre, raskere, uten kramper og uten å måtte ha vann eller ekstra næring. Jeg svetter mye under trening, og før har jeg alltid hatt med meg camelbak på turer over ca 45 min. Her om dagen løp jeg 1t og 45 min uten, og det var ingen problemer. Trening + ketose = sant

__________________
Never doubt that a small group of thoughtful, committed citizens can change the world. Indeed, it is the only thing that ever has. (M.Mead)
aliasdictus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf - Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Oslo Maraton, galskap eller gjennomførbart? tommygutt Trening 31 06-08-14 20:41
10km maraton på ketolyse? andreasoe Ketolysekuren 0 28-04-10 15:07
Rockering-maraton! Janis Trening 65 04-03-10 16:54
Maraton på lavkarbo? marithja Trening 11 23-01-10 20:54


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:01.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no