Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Sjokolade 70% +

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 05-07-11, 19:30   #226
manebane
Seniormedlem
 
manebane sin avatar
 
Medlem siden: May 2011
Hvor: der ingen skulle tru...
Innlegg: 559
manebane er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

Brukte Freia sin 86% som trekk når jeg laget bounty. Ble veldig godt. Men selvfølgelig blir det jo en "voksen" smak og da spiser man ikke opp alt på en gang.

__________________
Min dagbok.



manebane er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 01:22   #227
Idarull
Seniormedlem
 
Idarull sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Jevnaker
Alder: 36
Innlegg: 1.123
Idarull har en fantastisk aura rundt segIdarull har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sjokolade 70% +

Det går ikke an å tynne ut 86% sjokoladen med cocosa og/eller fløte da? Cocosa er hvertfall godt i mørk sjokolade. Mmmmm!

__________________
Mål: -10 kilo
Startvekt: 68 kg
Vekt: 66 kg
Ønske-vekt: 58 kg
Idarull er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo - max 20 gram karbo om dagen Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 21:55   #228
supermama
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2011
Innlegg: 9
supermama er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Idarull, her.

Det går ikke an å tynne ut 86% sjokoladen med cocosa og/eller fløte da? Cocosa er hvertfall godt i mørk sjokolade. Mmmmm!

Joooo, det kan man
Jeg smeltet en mørk sjokolade her om dagen, og blandet i Kokoskrem (altså i kokosmelk, men krem). Ble mye fyldigere i smaken og kjeeeempe godt!! Brukte det til å dyppe bacongull i - yummo!!

supermama er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Usikker Svar med sitat
Gammel 25-09-11, 13:06   #229
FlyBabe
Nytt Medlem
 
FlyBabe sin avatar
 
Medlem siden: May 2010
Hvor: Møre og Romsdal
Alder: 40
Innlegg: 2
FlyBabe er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

hvor kjøper dere sjokoladene og barene,egentlig?

__________________


FlyBabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 13-10-11, 13:11   #230
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

Har testet litt mørke sjokolader i det siste.. men ingen slår Hachez 88% smaker bedre enn de fleste 70% sjokolader synes jeg. og jeg er egentlig ikke sååå fan av mørke sjokolader..

smakte en vahrona eller no sånn usjom.. det var ikke godt, smakte veldig rart .. ( 70% )

har og smakt den "sukkerfrie" fra damhert ( søtet med tagatose) den er overraskende god.. ganske likt som kokesjokolade så er nok bra til baking og sånn.. og om det er søtet med Tagatose så er det vel ikke så dumt har ikke det 0 i GI ? ikke sånn som Maltitol som har masse..

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 14-10-11, 22:33   #231
Huldr
Gudinne
 
Huldr sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2004
Hvor: Oslo
Alder: 51
Innlegg: 11.131
Huldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastiskHuldr er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Har testet litt mørke sjokolader i det siste.. men ingen slår Hachez 88% smaker bedre enn de fleste 70% sjokolader synes jeg. og jeg er egentlig ikke sååå fan av mørke sjokolader..

Den kjøpte jeg i går! Hadde aldri trodd at jeg ville like 88% sjokolade, men denne er gooood . Og faktisk ganske lite søt, men allikevel ikke så bitter. Sukker er på 4. plass på ingredienslista etter kakaobønner, kakaosmør og kakaopulver. Kvalitetssjokolade!

Karbohydratinnholdet er 15 g/100.

Jeg kjøpte den på helsekosten.


Sist redigert av Huldr : 14-10-11 kl 22:43.
Huldr er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intuitivt Svar med sitat
Gammel 15-10-11, 00:03   #232
lizliz
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 240
lizliz er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

Jeg kjøpte min på Meny, så den finnes i matvarebutikker og ( har til gode og se den i andre butikker enn meny da )

Skal og nevnes at sjokoladen jeg nevnte tidligere fra damhert har 6,4 kh pr 100 gram

Opprinnelig lagt inn av Frøy, her.

Den kjøpte jeg i går! Hadde aldri trodd at jeg ville like 88% sjokolade, men denne er gooood . Og faktisk ganske lite søt, men allikevel ikke så bitter. Sukker er på 4. plass på ingredienslista etter kakaobønner, kakaosmør og kakaopulver. Kvalitetssjokolade!

Karbohydratinnholdet er 15 g/100.

Jeg kjøpte den på helsekosten.

__________________
Min Journal


lizliz er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-01-12, 12:40   #233
gladhverdag
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: finnmark
Innlegg: 42
gladhverdag er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av uco, her.

Jo! det er litt dyrt! Men siden jeg begynte på Atkins, har jeg nesten sluttet å spise ute, kjøpe 1/2 kg gotteri før kino, drikke 5 latt'e om dagen osv. så jeg unner meg 2 Atkins bar og sparer penger nå!!

Bestill på Iherb....da blir det billligere. Kan og anbefale healthsmart food sine "sjokolader"

gladhverdag er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser et karboredusert kosthold...ketogent ble for ekstremt;) Svar med sitat
Gammel 25-02-12, 01:08   #234
Spizzy
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Aug 2011
Innlegg: 7
Spizzy er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Jeg kjøper også fra iHerb. Jeg syns denne er fantastisk :
Ghirardelli 100%

Den er ganske bitter og markedsføres til baking, men jeg syns egentlig at den også er god å spise i små doser, og gjerne med noe som smaker søtt.


Disse har også mange spennende mørke sjokolader:
Endangered Species
De har mange typer bl.a. poser med små sjokolader av 88% eller 72% og mørke sjokolader tilsatt nøtter og frukt.
Mmm..


Sist redigert av Spizzy : 26-02-12 kl 14:43. Årsak: Lenkefeil
Spizzy er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 26-02-12, 23:31   #235
Yrla
Seniormedlem
 
Yrla sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Innlegg: 4.612
Yrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt avYrla har veldig mye å være stolt av

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av lizliz, her.

Har testet litt mørke sjokolader i det siste.. men ingen slår Hachez 88% smaker bedre enn de fleste 70% sjokolader synes jeg. og jeg er egentlig ikke sååå fan av mørke sjokolader..

smakte en vahrona eller no sånn usjom.. det var ikke godt, smakte veldig rart .. ( 70% )

har og smakt den "sukkerfrie" fra damhert ( søtet med tagatose) den er overraskende god.. ganske likt som kokesjokolade så er nok bra til baking og sånn.. og om det er søtet med Tagatose så er det vel ikke så dumt har ikke det 0 i GI ? ikke sånn som Maltitol som har masse..

tagatose har GI 2. så det er veldig lavt, ja. Den store mørkeste (rød pakning) synes jeg er best og den har minst karbo av sjokoladene søtet med tagatesse.

__________________
Do what you like!
Yrla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 28-07-13, 18:44   #236
Gekke83
Medlem
 
Gekke83 sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2013
Hvor: Nordmøre
Innlegg: 118
Gekke83 er ny på veien

Sv: Sjokolade 70% +

Bestilte varer fra www.okosjokolade.no og brukte nøtter og maldonsalt i, helt perfekt for min smak!

__________________




Gekke83 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins, fase 1 Svar med sitat
Gammel 25-12-13, 22:10   #237
Tigerpusen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 4
Tigerpusen er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Noen som vet om en lavkarbosjokolade uten melk? Må visst kutte ut melkeprodukter, og da er det ikke mye igjen å kose seg med..

Tigerpusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 26-12-13, 01:04   #238
BenteR
Seniormedlem
 
BenteR sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: 770 meter over havet
Innlegg: 4.055
BenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastiskBenteR er bare helt fantastisk

Sv: Sjokolade 70% +

Jeg har kumelkallergi og må holde meg unna alt som inneholder kumelk, og har derfor startet jakten på erstatningsprodukter.
Plamil økologisk appelsinsjokolade kjøte jeg på den lokale Rimi-butikken, men den inneholder 48 karbo/100 g
På helsekosten kjøpte jeg Damhert Puur Noir og den er søtet med tagatose. Inneholder totalt 49.3 karbo/100 g men 45,3 av disse kommer fra tagatosen. Sistnevnte kan inneholde spor av melk, gluten og nøtter

__________________
En reise på 1000 mil begynner med 1 skritt.
BenteR er avlogget   Min kostholdsfilosofi: diabetiker, max 5 karbo pr.måltid Svar med sitat
Gammel 03-01-14, 23:58   #239
Tigerpusen
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Dec 2013
Innlegg: 4
Tigerpusen er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Jeg fikk smake en homeparty sjokolade i dag som var sjokolade og vitaminer i en og samme bit. Og det beste er at den ikke hadde melk og sukker i seg. Lykke. Har bestillt en diger pakke Nå er det ut med vitaminene og hvetegress, og inn med sjokolade

Tigerpusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lchf Svar med sitat
Gammel 24-10-14, 12:38   #240
Roy1970
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Sep 2014
Innlegg: 7
Roy1970 er på en erverdig vei

Sv: Sjokolade 70% +

Opprinnelig lagt inn av Nille, her.

Sorry, du har helt rett, jeg blandet dem. Madagasjar er 70% og det er den jeg syns er for søt. Ghana bruker jeg til jordbær..... (Har flere plater i skapet, så jeg burde vel ha sjekket først ! )

I tillegg har jeg 99% til baking. Og jeg spiser 10 gram 85% hver dag......
70% syns jeg er litt tam.....

Hvordan passer denne sjokoladen sammen med lavakarbo? Sukker er jo ikke akkurat bra for kroppen.

Roy1970 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egen Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
85% sjokolade dingpot Atkins kosthold 24 06-08-08 23:35
70 % sjokolade eller kunstig søtet sjokolade? donjuanwannabe Lavkarbo generelt 11 21-06-07 02:11
Delikat varm sjokolade sufflè Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 23:31
Sjokolade- og mandelkake alá silje Siljevanilje Kake/dessert og snacks 2 17-11-06 21:41
7 gode grunner til å spise sjokolade! Summer Livets lyse side 0 17-09-04 12:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 17:57.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no