Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Mars eller aprilstartere 2012?

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-04-12, 15:48   #1
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Mars eller aprilstartere 2012?

Andre som har startet med ketolysekur i mars eller april 2012? Det hadde vært moro å føge de som har startet omtrent samtidig som meg. Jeg startet 24.03.12.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 22:07   #2
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Startet 7 mars, har gått ned i overkant av 8 kg til nå

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 08-04-12, 22:28   #3
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Oi, det er jo kjempebra synsegulla! Håper jeg fortsetter med gode resultater også, de første to ukene har ihvertfall gjort meg veldig motivert til å fortsette. Synes du det går like greit etter en måned, eller har det blitt værre å holde seg til kuren?

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 09:06   #4
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Mye lettere. Jeg tenker ikke over det, koker bare ris eller potet til resten av familien. Lager en lett salat med olivenolje over til lunsj. Lager kaker til spesielle annledninger, og serverer familien pizza og pasta når jeg har sene kveldsvakter på jobb og ikke spiser middag hjemme. Har overhodet ikke sukkersug, er mindre svimmel nå og har absolutt ingen plager. Dette kan jeg leve lenge på. Føler ikke at jeg drukner i fett heller, som mange sier at de gjør. En liten rømmeklatt i maten, litt fløte i omeletten, avocado, laks og mandler og god oljedressing til salat gjør at det går fint Masse lykke til til deg

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 09-04-12, 10:35   #5
lille-mor
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Bønes-Bergen
Alder: 39
Innlegg: 20
lille-mor er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Heihei.
Jeg startet igår,altså 8.april.
Jeg føler meg bedre allerede.Synes det hjelper å skrive blogg om hva jeg spiser og hva som skjer med kroppen min.
Gleder meg til å se endringer.

Lykke til videre.

__________________
8.april : 70 kg
15.april: 66.6 kg -totalt 3,4 kg samt minus 15 cm
22.april: 65,9 kg- totalt 4,1 kg samt minus 23 cm
lille-mor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketose Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 00:55   #6
Sinbad
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Østlandet
Alder: 51
Innlegg: 1
Sinbad er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Hallo
Jeg begynner for fullt i morgen tirsdag. Nå er jeg så lei av trange klær og slankekur hver mandag.

Jeg har hatt suksess med ketosekurer tidligere og satser på komme i matchvekt før sommeren. Jeg er egentlig kjempemotivert, men havner i uføre i løpet av uka nesten hver gang til min egen fortvilelse og forbannelse.
Men denne gangen skal det bli andre boller (eh, nei, ikke boller i det hele tatt), for nå får jeg kanskje dra-hjelp og inspirasjon fra dere?

__________________
9.april : 102 kg - mål 87 kg
Sinbad er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 08:37   #7
Kiro
Medlem
 
Kiro sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sogndal
Alder: 32
Innlegg: 372
Kiro er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Får jeg lov å slenge meg på her? har akkurat begynt igjen etter et halvår med totallkostholds"fail", forvillet meg litt rundt i diettverden, og sitter igjen med mange kilo i pluss. Gleder meg til å få kommet igang igjen med et kosholdt jeg vet at kroppen min liker.

__________________

Kiro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 10:42   #8
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Så gøy å se at det er noen av oss som starter opp nå. Det virker som om det er så mange som har holdt på så lenge her. Glad for at jeg ikke er den eneste "nybegynneren"

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 11:03   #9
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei
Smile

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Tenker å starte i dag men vet ikke om jeg er motivert nok. Gikk på det et år og det virket flott både på vekt og at jeg følte meg så opplagt. Men ble etterhvert så luta lei av lav karbo maten. Da jeg da sluttet har jeg gått opp igjen til over utgangspunktet... Men skal prøve igjen...

karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 12:47   #10
BigInJapan
Juniormedlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Innlegg: 24
BigInJapan er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg begynner gradvis denne og neste uke. Har forsøkt LCHF en gang tidligere og kilomessig gikk det fint, men jeg erfarte at det var vanskelig å trene som jeg ville for jeg gikk rett fra veldig HC til LC. Tenkte å trappe ned over to uker før jeg satser på strengere diett + videre trening.

Målet er å gå ned 10 kg.

BigInJapan er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 14:11   #11
Gerrard
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2010
Alder: 53
Innlegg: 68
Gerrard er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Starter i dag. Har gjort dette ett par ganger før med gode resultater.

Startvekt: 95,8
Mål: 85

__________________
03.09.2012




Gerrard er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 16:49   #12
1979
Medlem
 
1979 sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Alder: 44
Innlegg: 174
1979 er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Heia.
Greit at jeg slenger meg med?
Har gått på ketolyse for en stund siden, gikk ned mange kilo. Gikk desverre litt opp, og de sitter som støpt
Har vurdert lenge om jeg skal begynne her igjen eller bare telle kalorier (det virker så mye enklere å telle kalorier, mindre stress)
Men teller man kalorier så er liksom alt lov, popkorn til lunch er vel ikke helt greit
Så nå har jeg bestemt meg, begynner på på torsdagen. Har ca. 15 kg jeg skal ned og har et lite håp om at det skal skje inne sommerferien.
Lykke til til dere andre

__________________
1979 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-04-12, 19:10   #13
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Hvordan går det med dere? Hangin in there? Jeg holder koken og liker det godt, men har vært altfor sløv med vitaminene så der skal jeg skjerpe meg Hvilke vitaminer tar dere?

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 16:55   #14
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Gått bra en dag nå! Men er kjempesulten. Godtesyk også! hehe

Jeg er 69kg og bare 153cm. Hvordan regner jeg ut BMI eller hva det heter?


Sist redigert av karboen : 11-04-12 kl 22:34.
karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 21:53   #15
*vilja*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Moss
Alder: 44
Innlegg: 19
*vilja* er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Startet på nytt i går.
Tok av 6 kg på samme tid i går, men de fleste har dessverre kommet tilbake i vinter
Nå vil jeg gjerne ned 6 kg før sydentur i juni.

Synes det har gått smertefritt hittil og har t.o.m klart å trene to dager også

Startvekt 62
Mål 56

__________________







*vilja* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-04-12, 22:37   #16
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Det er litt motiverende at vi er flere som starter samtidig. Skal vi veie oss om en uke da? Eller skal en ikke tenke på vekta enda?

karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 08:02   #17
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg veier meg hver tirsdag eller onsdag, alt etter hva som passer med jobbturnus og sånn.

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 10:22   #18
smiley75
Juniormedlem
 
smiley75 sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Vestlandet
Alder: 48
Innlegg: 26
smiley75 er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Hei, jeg begynner i dag, har prøvd ketolyse en gang før for 3 år siden med veldig gode resultater, var nede i matchvekt og trivdes kjempegodt! Men så begynte jeg sakte men sikkert og skli litt ut og så var jeg tilbake til utgangspunktet....
Har som mål å gå ned 14 kg og håper at mesteparten skjer innen juli mnd, veldig optimistik, men er nå en optimist :-)
Jeg tenker å veie meg hver fredag, har best erfaring med det da dette motiverer meg til å passe ekstra godt på i helgene.
Synsegulla, så motiverende å høre om din vektnedgang! Jeg noterte ned fett-tipsene dine med en gang :-)

__________________


smiley75 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 11:17   #19
*vilja*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Moss
Alder: 44
Innlegg: 19
*vilja* er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg skal ha veiedag på fredager

__________________







*vilja* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 11:48   #20
Annala
Medlem
 
Medlem siden: Apr 2012
Hvor: Ringerike
Innlegg: 176
Annala har en fantastisk aura rundt segAnnala har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg slenger meg også med på denne Har såvidt begynt, men lurer fremdeles på hvilken kur jeg egentlig skal følge. Kanskje blir det ikke helt ketolyse, må lese mer mer mer ;p

Annala er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 13:09   #21
karboen
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jul 2011
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 22
karboen er på en erverdig vei
Red face

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Da tar jeg også fredag. Koster det noe å skaffe seg den vektlinjen du smiley 75 bruker? ((Ticker Factory)


Sist redigert av karboen : 12-04-12 kl 13:20.
karboen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Hexelberg Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 14:04   #22
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Slenger meg på her, jeg begynte egentlig på ketolysekuren 1 januar. Gikk ned 8.5 kilo frem til 1. mars. Etter dette har jeg flyttet, vært syk, og så kom påsken. Jeg kom liksom ikke inn i gode rutiner igjen... Resultert i 1 kilo opp, så det er ikke så veldig galt med 7,5 kilo ned Nå starter jeg for fult igjen på mandag . Jeg kommer til å ha veiedager på fredager. Gleder meg til å komme i gode rutiner igjen, og det hjelper mye på at jeg fikk pakke fra Iherb med mye digg i dag!

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 15:57   #23
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Jeg har veiedag på lørdager. Det passer greit for da har jeg tid til veiing og måling samtidig på morgene. Jeg måler cm. også, for det er like motiverende å se at de forsvinner som kiloene. På hverdagene er jeg så trøtt og stressa før jobb at jeg ikke orker å legge inn tid til sånne ting Skikkelig B-menneske med andre ord.

Jeg er inne i den tredje uka og synes denne uka har vært litt mere utfordrene. Jeg holder meg helt unna "kjente" karbohydratkilder, men har eksperimentert litt med forskjellig mat og "snacks" fordi jeg blir litt lei av de samme rettene. Resultatet er at vekten har stått helt stille siden lørdag. Jeg har ikke veiedag før til lørdag igjen, men det ser ikke lovende ut så langt. Jeg får vel bare sette meg ned og se på hvilke partystoppere jeg har puttet i meg og prøve og styre unna. Skal ikke gi opp ihvertfall!

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 12-04-12, 16:04   #24
synsegulla
Seniormedlem
 
Medlem siden: Mar 2012
Hvor: Vestlandet
Innlegg: 575
synsegulla har en fantastisk aura rundt segsynsegulla har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Opprinnelig lagt inn av elewyn, her.

Jeg har veiedag på lørdager. Det passer greit for da har jeg tid til veiing og måling samtidig på morgene. Jeg måler cm. også, for det er like motiverende å se at de forsvinner som kiloene. På hverdagene er jeg så trøtt og stressa før jobb at jeg ikke orker å legge inn tid til sånne ting Skikkelig B-menneske med andre ord.

Jeg er inne i den tredje uka og synes denne uka har vært litt mere utfordrene. Jeg holder meg helt unna "kjente" karbohydratkilder, men har eksperimentert litt med forskjellig mat og "snacks" fordi jeg blir litt lei av de samme rettene. Resultatet er at vekten har stått helt stille siden lørdag. Jeg har ikke veiedag før til lørdag igjen, men det ser ikke lovende ut så langt. Jeg får vel bare sette meg ned og se på hvilke partystoppere jeg har puttet i meg og prøve og styre unna. Skal ikke gi opp ihvertfall!

Men hvis du har lest ketolyseboka ser du at det er vanlig med stillstand 3-4 uka. Lei av de samme rettene? Hvorfor lager du ikke noe annet da? Jeg har laget forskjellig middag hver dag i 5 uker nå, det er jo ikke vanskelig å variere kosten, og veldig viktig. Anbefaler deg å lese på oppskriftsforumet, der er oppskrifter for enhver smak Ikke bry deg om vekta, kroppen jobber selv om du ikke ser det i tall

__________________




Følg min vei ned i vekt på bloggen min synsegulla.wordpress.com
synsegulla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse på vei mot paleo Svar med sitat
Gammel 13-04-12, 08:32   #25
*vilja*
Juniormedlem
 
Medlem siden: Jan 2011
Hvor: Moss
Alder: 44
Innlegg: 19
*vilja* er på en erverdig vei

Sv: Mars eller aprilstartere 2012?

Veiedag i dag;
-1,1 kg siden tirsdag

Vet jo at det er mye vann som forsvinner i begynnelsen, men -3 cm rundt magen er deilig uansett :-)

Nå har jeg fått i meg frokost, ett stekt egg med ost og 4 skiver bacon, 4 cherrytomater og en halv liter vann. Da er jeg klar for trening :-)

I kveld skal jeg i bursdag og d blir spennende å se om jeg klarer å holde meg unna kaker og snop.. Vet d blir servert tapas og det er hvertfall midt i blinken :-)

Ha en flott helg dere!!!

__________________







*vilja* er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Treningstråd for mars 2012 nellie Trening 196 01-04-12 19:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no