Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Helserelatert > Trening

Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Trening Forumet for tips, diskusjoner og spørsmål angående trening og lavkarbokosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 23-11-12, 22:14   #51
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Meeeeen, nå blei det veldig over på siden av fettprosenten til menn og kvinner. kanskje photo kan opprette egen tråd om menn og kvinners refleksjon, eller mangel på sådan?

  Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:16   #52
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Kom fra den rette munnen.

Men, ok. Jeg synes det er best når fettprosenten er akkurat sånn at man er passe frisk og ikke blir syk og får kneskader og hjerteproblemer og sånn. Det er fint, det!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:16   #53
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Overanalysere er ditt ord. At du skiller helt mellom refleksjon og tanke får være din sak.

Var det jeg sa ja, men skjønner jeg traff et punkt som betyr mye for deg så ironien og det morsomme i tråden ble borte. Alle her skjønner at refleksjon er en vitkig del av livet photo, ok. Happy?

  Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:18   #54
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Kom fra den rette munnen.

Men, ok. Jeg synes det er best når fettprosenten er akkurat sånn at man er passe frisk og ikke blir syk og får kneskader og hjerteproblemer og sånn. Det er fint, det!

Ja, stemmer vel det, jeg har jo ikke lov å si slikt jeg...overlater til deg å modde. Du blir vel like lett revet med du og da sjø, så skal ikke modde deg jeg

  Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:22   #55
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Sorry, jeg oppfatter ikke humor som ikke er morsom.
Du, jeg er privatperson også, ved siden av å være moderator. Og de rollene blander jeg ikke. Mer enn alt er jeg fascinert over trangen til stigmaer.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:39   #56
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Er det ikke overhodet mulig å se ting litt komisk og generalisert her inne da? I enhver tråd blir jo nesten det meste tatt opp som en personlig fornærmelse? Smil og vær glad, fettprosent er et morsomt tema og interessant for de som liker snakke om slikt. Det finnes masse mennesker som er opptatt av å ha denne så lav som mulig, sikkert i den hensikt å dra typer og damer med en fit kropp. Det er forskjell på guys and girls, både i tanker og utseende. Så lenge man ikke tråkker på noen som person bør dette være mulig eller?

  Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:49   #57
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Å, så fornærma jeg er! Sant å si prokrastinerer jeg bare. Når jeg gidder å kverulere med Hypah, så skjønner man at jeg har litt for mye pensum jeg burde ha lest.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 23-11-12, 22:53   #58
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Å, så fornærma jeg er! Sant å si prokrastinerer jeg bare. Når jeg gidder å kverulere med Hypah, så skjønner man at jeg har litt for mye pensum jeg burde ha lest.

Tøft. Har en kollega på jobben som kalles seg selv for" Dronningen av prokrastinering". Eget bilde med skriften brodert på! Herlig.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:01   #59
Dietta
Seniormedlem
 
Dietta sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Buskerud
Alder: 58
Innlegg: 5.921
Dietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastiskDietta er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Hm..... har vel aldri blitt tiltrukket av fettprosenten (eller mangel på fettprosent) hos en mann jeg da. Men det er sikkert fordi mennene jeg møter har klærne på - så det er litt vanskelig å avgjøre fettprosenten da

Men, hvis ting utvikler seg i riktig retning, og det skulle vise seg at han under klærne ser ut som brannmennene på bildet - så gjør det absolutt ingenting

Det første jeg blir tiltrukket av er øynene, og det spesielle glimtet man finner hos noen. Da gjør det liksom ikke noe at mannen har en liten pondus heller - kan jo være godt å hvile hodet på

Men, branngutta var SEXY, det skal ingen ta ifra dem

__________________
Den som venter på no' godt.....
Dietta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Jeg er ikke tjukk - bare litt for kort.... Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 12:04   #60
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Men... det jeg leser ut av bildlene er at fettprosenten bare er en faktor... muskelmassen under fettet har også en god del å si. JFR 10 vs10 og 15vs15. Hadde forøvrig vært veldig gøy å se dersom man kunne finne tilsarende bilder også for mer fanlige fettprosenter.... som f.eks 15/20 for menn og 20/25 for kvinner.

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 13:40   #61
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det jeg undrer meg over er hvorfor alt snakk om trening og å holde seg i form og se bra ut alltid kulminerer i hvordan tiltrekke seg andre? Er det altså ingen som i hovedsak ønsker å se bra ut for sitt eget vedkommende?

Nå blir sikkert jeg den dølle tanta, men seriøst, jeg lurer ...

Altså, jeg trener f.eks. først og fremst fordi det har så innmari positiv effekt på psyken min, bare sekundært for å brenne kalorier og se bra ut, og jeg spiser slik jeg gjør mye fordi jeg har det bedre da, fysisk og psykisk - men å holde meg i form for å se bra ut for meg selv, det gjør jeg ikke. Klart jeg liker det jeg ser i speilet bedre når jeg er nede i matchvekt, men jeg liker det jo bedre fordi jeg ser bedre ut for andre.

For å si det sånn, hvis jeg var isolert et sted, uten kontakt med andre mennesker for all fremtid, og trening og rett kosthold ikke hadde hadde gjort så mye fra eller til for mitt psykiske og fysiske velvære, og jeg ikke var glad i å bevege meg, så hadde jeg neppe forlatt sofakroken. Jeg ville ikke farget etterveksten eller sminket meg heller, eller gått i annet enn behagelige daffeklær.

Det betyr noe for meg hva jeg mener om meg som person, men rent utseendemessig betyr bare min mening om meg noe sett i forhold til hvordan jeg vil bli oppfattet av andre, hvis jeg skal være ærlig.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:33   #62
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Men... det jeg leser ut av bildlene er at fettprosenten bare er en faktor... muskelmassen under fettet har også en god del å si. JFR 10 vs10 og 15vs15. Hadde forøvrig vært veldig gøy å se dersom man kunne finne tilsarende bilder også for mer fanlige fettprosenter.... som f.eks 15/20 for menn og 20/25 for kvinner.

Vel, jeg har en vanlig fettprosent pr nå da. Dagens måling viser 14,1% og det er vel temmelig vanlig. Så hvis du klikker på bildene mine i journalen så er det antakelig rndt 14-15-16%. Ikke er jeg spesielt muskuløs heller ift brannmenn-bildet.
En mann med 20% fett begynner bli tildels godt lubben, så det er vel ikke så vanlig kanskje?

  Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 16:38   #63
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Altså, jeg trener f.eks. først og fremst fordi det har så innmari positiv effekt på psyken min, bare sekundært for å brenne kalorier og se bra ut, og jeg spiser slik jeg gjør mye fordi jeg har det bedre da, fysisk og psykisk - men å holde meg i form for å se bra ut for meg selv, det gjør jeg ikke. Klart jeg liker det jeg ser i speilet bedre når jeg er nede i matchvekt, men jeg liker det jo bedre fordi jeg ser bedre ut for andre.

For å si det sånn, hvis jeg var isolert et sted, uten kontakt med andre mennesker for all fremtid, og trening og rett kosthold ikke hadde hadde gjort så mye fra eller til for mitt psykiske og fysiske velvære, og jeg ikke var glad i å bevege meg, så hadde jeg neppe forlatt sofakroken. Jeg ville ikke farget etterveksten eller sminket meg heller, eller gått i annet enn behagelige daffeklær.

Det betyr noe for meg hva jeg mener om meg som person, men rent utseendemessig betyr bare min mening om meg noe sett i forhold til hvordan jeg vil bli oppfattet av andre, hvis jeg skal være ærlig.

Meget bra besvart.


Sist redigert av ToreH : 24-11-12 kl 16:44.
  Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:05   #64
smgj
Seniormedlem
 
smgj sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2011
Hvor: Østfold
Alder: 50
Innlegg: 6.228
smgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisksmgj er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Vel, jeg har en vanlig fettprosent pr nå da. Dagens måling viser 14,1% og det er vel temmelig vanlig. Så hvis du klikker på bildene mine i journalen så er det antakelig rndt 14-15-16%. Ikke er jeg spesielt muskuløs heller ift brannmenn-bildet.
En mann med 20% fett begynner bli tildels godt lubben, så det er vel ikke så vanlig kanskje?

Jeg fant denne siden: http://blog.friendseat.com/body-fat-...s-celebrities/

Om du finner Orlando nede på siden der så er ikke det "godt lubben" i min bok, men det jeg vil kalle "vanlig slank, uten å være ekstremt trenet".

Også bra bilder på denne siden
http://www.builtlean.com/2012/09/24/...age-men-women/

__________________
Fant (og mistet igjen) matchvekta under candida- og eliminasjonsdiett ifm. stoffskiftesykdom. Forsøker nå å finne den igjen med inspirasjon fra Primal Blueprint
smgj er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Primal Blueprint - tåler begrenset melk (lett laktoseintolerant) og glutenholdig mel enda dårligere. Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:08   #65
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av smgj, her.

Jeg fant denne siden: http://blog.friendseat.com/body-fat-...s-celebrities/

Om du finner Orlando nede på siden der så er ikke det "godt lubben" i min bok, men det jeg vil kalle "vanlig slank, uten å være ekstremt trenet".

Også bra bilder på denne siden
http://www.builtlean.com/2012/09/24/...age-men-women/

Agree med deg på det bildet der. Han så egentlig ikke så verst ut med 20% fett.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:13   #66
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Agree med deg på det bildet der. Han så egentlig ikke så verst ut med 20% fett.

Og sitat fra teksten under bildene:

Sitat:

I’d say that 20% is your typical healthy male. The separation between the muscles starts to disappear, and few veins or striations are visible. There may be a small stomach pouch of fat. Most of my active friends are within the 20-25% body fat range.

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:19   #67
benam
Medlem
 
benam sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Oslo
Innlegg: 229
benam er på en erverdig vei

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Vel, de fleste jenter jeg kjenner ville heller gått for en av disse fremfor brannmenene....

Helt enig, det er gutta sine det!

__________________


]
benam er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:19   #68
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Sugarpill, her.

Og sitat fra teksten under bildene:

Mulig han er lavere enn 20%, noe jeg tror, ihvertfall om man skal følge ut fra bildene i første innlegg i tråden. Ville sagt han lå under 20%, kanskje ned mot 17-18%. Han ser nemlig på bildet ut IKKE som de fleste menn på samme alder....i Norge vel og merke.

  Svar med sitat
Gammel 24-11-12, 17:37   #69
Sugarpill
Pauset
 
Sugarpill sin avatar
 
Medlem siden: May 2005
Hvor: Bergen
Alder: 40
Innlegg: 1.436
Sugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastiskSugarpill er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Mulig han er lavere enn 20%, noe jeg tror, ihvertfall om man skal følge ut fra bildene i første innlegg i tråden. Ville sagt han lå under 20%, kanskje ned mot 17-18%. Han ser nemlig på bildet ut IKKE som de fleste menn på samme alder....i Norge vel og merke.

Det står ikke noe om at 20% er standard for menn flest, men "I’d say that 20% is your typical healthy male." Emphasis on "healthy". Altså ikke "the typical male".

Sugarpill er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat ikke-fanatisk lavkarbo med masse grønnsaker og trening Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 00:31   #70
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Det første jeg gjorde da jeg leste innlegget til Hypah (altså så på bildene) var å prøve å plassere meg selv - slik jeg ser meg.
Jeg strøk de to med høyest fettprosent og de to med lavest. Og så klarte jeg ikke å finne ut hvor jeg var blandt de tre i midten.
Så jeg roper på mannen og spør han hvor jeg er.
"Nr to fra høyre" kommer det kontant.
Ehh, nei. Det er de i midten, sier jeg.
Nei, du er nr to fra høyre.

OK, hvor er du da?? Han ser litt og mener bestemt at han er i nederste delen av 20-22%.... Mens jeg bestemt mener han er i alle fall 28%!

En vesentlig forskjell på selvbildet på oss begge!

Såååå... Jeg ser meg tykkere enn jeg er?? (vi har ikke noen "standard" for å hyggeliglyve til hverandre) og han ser seg tynnere enn han er?? Uansett har vi vistnok ikke samsvar mellom det vi ser i speilet og det andre ser.
Hvordan er det med dere andre??

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 00:50   #71
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Har han normalt vært slank? Jeg tror sånne feilskrudde forestillinger handler om hvordan man har vært vant til å se seg selv over en lengre periode, og at de gjerne dannes i løpet av tenårene/som ung voksen når man virkelig begynner å etablere et selvbilde. Har man vært overvektig lenge, så tror jeg ut fra egne erfaringer den delen av selvbildet blir hengende igjen i fortida selv om man klarer å oppnå normalvekt. Om han har vært slank tidligere, så kan det hende at det samme gjelder, at han ikke helt har "fått med seg" at det ikke er helt tilfelle lenger.

Og så er det vel noe forskning som peker mot at kvinner gjerne tror de er større enn hva de er, mens menn tror de er slankere enn hva de er, men det behøver jo ikke å si så mye om akkurat dere, og det sier ingenting om årsakene i tilfelle.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 01:16   #72
ToreH
Gjest
 
Innlegg: n/a

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Gracella, her.

Såååå... Jeg ser meg tykkere enn jeg er?? (vi har ikke noen "standard" for å hyggeliglyve til hverandre) og han ser seg tynnere enn han er?? Uansett har vi vistnok ikke samsvar mellom det vi ser i speilet og det andre ser.
Hvordan er det med dere andre??

Hvis både du og din mann føler for å realitetsorienteres, så er en enkel og billig måte å ta bilder av hverandre både fra siden og forfra i undertøy og sammenlikne med fettprosentbildene.
Kan jo hende du likner mest på ei med 20-25% og han en med nærmere 30%?
Har jo mannen din en god, kledelig mage, dobbelthake og chubby look så er det vel ikke så langt unna 25-30%?

Uansett så forteller gjerne bilder gjerne mer enn ord klarer formidle i slike tilfeller

Btw, så syntes jeg at jeg var temmelig veltrent og flott på bildet i journalen min fra 2007....men siden jeg bruker det bilde for å vise hvor ille jeg var, så kan jeg vel saktens enes med meg selv om at jeg var langtfra veltrent og flott i 2007!!! hahaha

  Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 01:23   #73
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av hypah, her.

Hvis både du og din mann føler for å realitetsorienteres, så er en enkel og billig måte å ta bilder av hverandre både fra siden og forfra i undertøy og sammenlikne med fettprosentbildene.

Ja, for gud forby at noen går rundt og ikke vet hvilket fettprosentbilde de hører hjemme på!

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 01:26   #74
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Carisma, her.

Ja, for gud forby at noen går rundt og ikke vet hvilket fettprosentbilde de hører hjemme på!

Det var vel kanskje i Gracellas tilfelle mer snakk om en virkelighetsorientering, noe som flere av oss kanskje kunne ha hatt godt av i blant! Vet selv hvor kjedelig det er å gå rundt og tro at man er større enn man er, fordi selvbildet henger etter. Jeg hadde nok ikke giddet selv å ta blider for å sammenligne, ettersom fettfordeling er så individuelt, forsåvidt.

Med det sagt tok jeg en tur på en elektronisk vekt for en ti kilo siden, og det var meget interessant. Har tenkt å gjøre det igjen ved et tilfelle. Fettprosenten er viktigere for meg enn vekta, særlig ettersom jeg er insulinresistent.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 25-11-12, 01:28   #75
Carisma
Seniormedlem
 
Carisma sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Hvor: Harestua
Alder: 47
Innlegg: 16.055
Carisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastiskCarisma er bare helt fantastisk

Sv: Fettprosentbilder i praksis hos menn og kvinner

Opprinnelig lagt inn av Photobscura, her.

Det var vel kanskje i Gracellas tilfelle mer snakk om en virkelighetsorientering, noe som flere av oss kanskje kunne ha hatt godt av i blant!

Ja, jeg er klar over det, men jeg følte for å kommentere at noen kanskje er litt i overkant oppehengt i å rangere folk etter fettprosent, og "tvinge" dem til å rangere seg selv. Sist jeg sjekket tangerte slikt til et forstyrret kroppsfokus....

__________________
Persistance pays!
Carisma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
De 10 største forskjellene på menn og kvinner Kanutten Livets lyse side 10 22-04-12 12:16
Iform - Hvorfor kvinner sliter mer enn menn caz Trening 4 24-02-09 17:37
Er det forskjell på menn og kvinner Tittentei Lavkarbo generelt 1 21-08-07 17:18
Datamaskiner - kvinner vs menn... sunbeam Livets lyse side 0 08-03-06 22:11
Helserisiko midjemål: 90 cm for kvinner, 100 cm for menn mofe Fysisk og mental helse 7 20-02-06 13:09


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:58.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no