Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Bøker > Andre bøker

Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Andre bøker Leser du en god bok? Del den med oss!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 16-07-08, 17:40   #1
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Jeg skal gi bort en bok til en venninne som er gravid, og hadde håpet å finne en morsom og kul bok! Kikket på "Heia mamma!" av Anne Lindmo og Helle Vaagland, den ser jo oppegående og vittig ut - noen som har andre tips?
Den trenger ikke å være på norsk - engelsk er også bra!

En kompis som snart skal bli pappa sier det er mange morsomme pappa-bøker der ute, men at det er vanskelig å finne noe kult for mamma; det er mest triste og tørre bøker om hva som skjer i kroppen, hva som er best å gjøre, om amming osv... Jeg ønsker å kunne gi bort noe som er litt kulere!

Anyone?

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 18:10   #2
Mosepjusk
Seniormedlem
 
Mosepjusk sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Oslo
Alder: 44
Innlegg: 2.059
Mosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt liktMosepjusk er veldig godt likt

Sv: Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Har dessverre ingen bokanbefalinger, for det er som du sier, mange kjipe bøker for gravide, mens festlige bøker for de som skal bli fedre.
Altså, det finnes helt sikkert artige bøker for den gravide også, men jeg vet dessverre ikke hvor.

Det første jeg tenkte på var...
Kanskje du kan finne morsomme og samtidig informative saker på nettet, printe dem ut, klippe og lime de inn i en bok med blanke ark?
Med notater og kommentarer fra deg blir det en koselig og personlig gave hun kan glede seg over!
Kjøp bladet GRAVID, der er det sikkert mange fine artikler som kan klippes ut, og sikkert linker til sider du kan kikke på...

Jeg hjelper gjerne til med å finne artikler og/eller bilder

__________________


Mosepjusk er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moseberg Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 18:55   #3
Enid
Seniormedlem
 
Enid sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Bergen
Alder: 47
Innlegg: 3.583
Enid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressursEnid er en virkelig god ressurs

Sv: Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Takk Mosepjusk

Jeg hadde faktisk tenkt i de baner - i venninnegjengen gir vi bort en vennebok ved hver store anledning (rund bursdag, giftemål osv), hvor vi limer inn bilder, skriver hilsner, dikt, sangtekster osv, og jeg tenkte jeg kunne gjøre det samme her Dette er min beste venninne, så det blir i tillegg til bok da, om jeg finner en....

Om andre har boktips så blir jeg glad!

__________________
Ned 27 kilo hittil, 7 kilo igjen
Enid er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg Svar med sitat
Gammel 16-07-08, 19:35   #4
Helene
Seniormedlem
 
Helene sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2005
Alder: 37
Innlegg: 2.399
Helene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressursHelene er en virkelig god ressurs

Sv: Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Jeg har ikke lest noen bøker som er morsomme for gravide.

Men egentlig så føler jeg at det hadde vert unyttig for min del. Har lest mannen sin "morsomme" bok, og det holdt i lange baner. Følge jeg ønsket infor. Rett infor. Ikke info som at nå er babyen like sto som en snus klatt.

liker Nylander sin bok for førstegangsfødende. Eller kansje et abonnement på Gravid?

__________________
Hilsen Helene.




Helene er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert som ligner ketolyse Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 19:30   #5
martefie
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Østlandet
Innlegg: 276
martefie er en juvelmartefie er en juvelmartefie er en juvel

Sv: Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

"I'm too sexy for my Volvo" av Betty Londergran. Lettlest sånn seriøstullebok. De ordinære mammabøkene er bare til å få angst av.

__________________
Ingenting er umulig for en som er umulig fra før
Prins Umulius
martefie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Kjernesunnere for hver dag... Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 21:24   #6
Løvetann
Medlem
 
Løvetann sin avatar
 
Medlem siden: May 2008
Hvor: Bor på landet
Innlegg: 471
Løvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt liktLøvetann er veldig godt likt

Sv: Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Opprinnelig lagt inn av Enid, her.

Jeg skal gi bort en bok til en venninne som er gravid, og hadde håpet å finne en morsom og kul bok! Kikket på "Heia mamma!" av Anne Lindmo og Helle Vaagland, den ser jo oppegående og vittig ut - noen som har andre tips?
Den trenger ikke å være på norsk - engelsk er også bra!

En kompis som snart skal bli pappa sier det er mange morsomme pappa-bøker der ute, men at det er vanskelig å finne noe kult for mamma; det er mest triste og tørre bøker om hva som skjer i kroppen, hva som er best å gjøre, om amming osv... Jeg ønsker å kunne gi bort noe som er litt kulere!

Anyone?


Jeg synes Anna Wahlgrens "Barneboka" er bra - og gir svar på det meste angående svangerskap, fødsel, barn fra 0-17 år. Wahlgren er en dame som ikke er snusfornuftig, men klok og tøff. Hun har en realistisk filosofi som klarer å kombinere førsteklasses omsorg for spebarnet med frihet og trygghet for mor.
Den røde innbundne utgaven fra 80-tallet (stor bok med morsomme små illustrasjoner) er mye mer lettlest enn de senere. Kanskje den kan skaffes fra et antikvariat?

__________________
Skriver om hverdagen min på ketolysekur her: http://fruloevetannsdiett.blogspot.com/



Løvetann er avlogget   Min kostholdsfilosofi: For tida pause. Ellers lavkarbo/ketolyse/Skaldeman Svar med sitat
Gammel 18-07-08, 21:40   #7
Vibeke-67
Seniormedlem
 
Vibeke-67 sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Bergen
Alder: 56
Innlegg: 1.934
Vibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastiskVibeke-67 er bare helt fantastisk

Sv: Bøker om nybakte mødre, barn og graviditet

Enid, har ingen råd jeg, men jeg husker bare så godt en bok jeg fikk da jeg gikk gravid. Ville jo helst ha informasjon jeg da, og denne boken var muligen litt radikal for 19 år siden. Det eneste jeg husker var at de anbefalte fødsel uten å bli klippet opp, men man kunne risikere å få en stor flenge hvis det gikk for fort. Også var det en tegning der hvor man ble klippet.
Og jeg satt der som 21 åring sammen med min venninne i samme situasjon og på samme alder, og det vi grudde oss aller mest til var hvorvidt vi ville bli klippet eller hvorvidt vi ville få en stygg flenge.
De som har født vet at det er ikke det man legger mest merke til under en fødsel....

Vibeke-67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LowFODMAP/Fedon Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hvordan vet man at man er klar for å få barn? Lindabtn Generell diskusjon 111 03-08-09 16:16


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no