Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Sommerutfordringen 30+

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-05-12, 13:14   #101
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Kan ikke si noe annet enn at du har vært virkelig flink!
Gleder meg til jeg er der du er og skal inn å få fjernet hud.

Målet mitt er et sted mellom 75 og 80 kg før jeg søker om å få fjernet hud. Vil da fjerne på magen, lårene, og armene - Samt at jeg gjerne vil ha litt større pupper. (Det meste på meg er stort, utenom puppene - De er bittesmå -,- )

Så du er absolutt en kjempemotivasjon!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:19   #102
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Wow Stine33, for en vektnedgang! Du har virkelig vært disiplinert og superflink Det gir meg tro på at jeg skal klare de 34kg jeg vil ned også! Takk for at du deler historien din, og inspirerer oss som har et stykke igjen

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 13:24   #103
Stine33
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: skedsmo
Innlegg: 13
Stine33 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Du når det måle du også vet du. Bare ta tiden mann trenger på det. Slik som med jeg trener mye styrke så er ikke vekta så lett å gå på mere. Med muskler veier mere. Så veier meg der jeg trener får da ser mann hva som er av fett å hva som er det andre. Jeg synes dere alle er kjempe flinke jeg. Skal se etterpå om jeg finner bilde fra når jeg begynnt å bilde fra i dag.

Stine33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 14:11   #104
Jea79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5
Jea79 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hei!
Jeg slenger meg med her Jeg la om kostholdet i slutten av mars og begynte med lavkarbo og har siden 20.mars gått ned drøye 9 kg. Jeg har en lang vei og gå og vet at det ikke vil gå like lett hele veien

__________________


Jea79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 16:45   #105
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Kjemperesultat allerede Jea79!
Jeg har veiedag i morgen, og er rett og slett kjempespent på hva vekten vil si, og ikke minst målene.

Sist uke hadde jeg ikke gått ned noe, men cm krymper jo.. Så ett sted må jo kg'ne bli av?

Har satt meg som motivasjon til i morgen at HVIS jeg har gått ned 0,5 kg fra minstenotering til 137,5 så skal jeg kjøre på med streng lavkarbo. Har jeg derimot ikke gått ned noe, eller OPP - Så skal jeg og mannen kose oss skikkelig på lørdag, bare for å ha noe å se frem til.. Så er veldig spent på i morgen, det blir jo noe positivt uansett!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 19:28   #106
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Dæsken så flinke dere er og har vært!!!
Jeg har et forbanna platå, jeg, og det platået har vært stigende så å si siden mars i fjor. Hadde minstenotering da, og siden har det gått rett til hel hvete.
Siden sist: opp 200g...

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 08-05-12, 19:32   #107
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Mallilen: Du har jo gått ned masse, masse allerede! Kan skjønne at et platå er kjedelig, har litt det samme problemet her - Bare at jeg nesten ikke har gått ned noe..
Men det har vart siden midten av April, og jeg kjenner frustrasjonen vokse..

*God klem til alle platåmenneskene*

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 08:23   #108
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hurra! Vekten beveger på seg, og ikke i feil retning denne gangen..
Det går sakte (litt for sakte synes jeg) MEN det skjer hvertfall noe..

(Vet jo jeg faktisk har gått ned over 2 kg på èn uke. MEN det er jo bare -0,5 siden minstenotering) *klage, klage*

18.04.12 - 142,6 kg (startvekt)
25.04.12 - 138,0 kg (-4,6 kg)
02.05.12 - 139,7kg (+1,7 kg)
09.05.12 - 137,5 kg (- 2,2 kg)
16.05.12 - .....

Totalt så langt: 5,1 kg!

Dvs at jeg hittil i sommerutfordringen har gått ned 0,5 kg.. Ser ut som målet mitt om 5 kg blir hardt nok, og 10 kg kan jeg nok bare glemme..
Men jeg er fornøyd nok!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 09:02   #109
Jea79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5
Jea79 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Så flink du har vært
Jeg har veiedag på fredag, alltid like spennende

__________________


Jea79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:19   #110
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg synes du er kjempeflink StineH. Jeg og har gått ned noen gram her og noen gram der, men disse grammene har resultert i - 25 kilo på ett år.. Jeg har følt at jeg har stått i ro og at jeg ikke har gått ned i hele tatt flere ganger på veien. av og till gått litt opp og. Bare vært trofast mot deg selv og ikke skli utpå fordi om andre sier at du kan.

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 12:22   #111
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

05,05 : -24,7
09,05: -25,4 - 0,7 i sommerutfordringen

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 20:06   #112
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Hvor ofte og hva pleier dere å trene?

Jeg pleier å trene tre ganger i uka på sats, to spinningtime og en styrketime. Er alltid på saltimer, og blir da litt låst til fastsatte tider. Har så lyst til å prøve meg på tredemøllen, men det er en stor terskel for meg.. Tenkte jeg skulle utfordre meg selv og ha testet den ut før uken er omme så jeg hvertfall vet hvordan den fungerer.

Spent på veiedag i morgen!

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-05-12, 23:15   #113
Stine33
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: skedsmo
Innlegg: 13
Stine33 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Pipje, her.

Hvor ofte og hva pleier dere å trene?

Jeg pleier å trene tre ganger i uka på sats, to spinningtime og en styrketime. Er alltid på saltimer, og blir da litt låst til fastsatte tider. Har så lyst til å prøve meg på tredemøllen, men det er en stor terskel for meg.. Tenkte jeg skulle utfordre meg selv og ha testet den ut før uken er omme så jeg hvertfall vet hvordan den fungerer.

Spent på veiedag i morgen!


Jeg trener 6 ganger i uka. Men ikke vær dag like hardt. Å bruker å være med på 4 faste timer med spinning. Så går det i vekter. Å ja synes du skal tredemøllen. Den er ikke falig du bestemmer jo selv hvor fort du skal sette den på. Jeg bruker en del ganger når jeg trener vekter å gå/løp på den til slutt med da får man ut siste rest av krefter. Jeg trena på sats før men bytta får ca 1 år siden.

Stine33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 09:05   #114
Elewyn
Medlem
 
Elewyn sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2012
Alder: 43
Innlegg: 219
Elewyn er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av Pipje, her.

Hvor ofte og hva pleier dere å trene?

Jeg pleier å trene tre ganger i uka på sats, to spinningtime og en styrketime. Er alltid på saltimer, og blir da litt låst til fastsatte tider. Har så lyst til å prøve meg på tredemøllen, men det er en stor terskel for meg.. Tenkte jeg skulle utfordre meg selv og ha testet den ut før uken er omme så jeg hvertfall vet hvordan den fungerer.

Spent på veiedag i morgen!

Jeg har ikke holdt på å trene så lenge, men har kommet godt i gang de siste 2-3 ukene. Jeg sykler hjemme på en ergometer/spinningsykkel 5 dager i uken 40-60 minutter hver gang. Holder et høyt tempo og litt motstan, så svetten siler og pulsen blir høy Først hatet jeg det, men nå har jeg begynt å glede meg

Gåturer, sjauing og lek med ungene kommer i tillegg.

Elewyn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:13   #115
mallilen
Medlem
 
Medlem siden: Jul 2010
Innlegg: 288
mallilen er ny på veien

Sv: Sommerutfordringen 30+

Åh,gud. Jeg har oppdaget kavli-ost med jalapeño. Ferdigskivet inn i micro'n på bakepapir, full grillguff i et minutt, og MOUTHGASM!!! :drool:
Klasker på litt smør, litt karse, noen skiver chilipølse fra Gilde, og litt hjemmekomponert rømmedressing. Herregud, noe så godt!!

Fikk avlevert 190 kilo kaker på trappa igår. De ble lempet rett i bilen og kjørt sin vei med. Jeg tør ikke ha slikt stående. Heldigvis skal det selges, altså... Gubben kjøpte 10 esker på flekken (eller, jeg pressa'n vel til det..), og klarte såklart ikke la være å åpne en boks. Jeg smalt på en karamellbolle og ga meg der. For tre år siden hadde jeg spist minst to esker før jeg i det hele tatt hadde vurdert å flytte lasset dit det skulle. Rart å tenke på, egentlig.

Regner med gubben kommer til å molkose seg med disse bollene i kveld, men siden jeg nå har oppdaget ostechipsene (eller funnet opp hjulet på nytt) kan han bare ha det så godt Han tåler nemlig et visst inntak av karbohydrater uten at det affiserer vekta. Uheldigvis affiserer det jo velværesenteret i skallen på'n, så han blir godtesjuk som ei premenstruell kjerring. Og DET går utover meg, såklart.
Men nå skal det nytes ostechips i tiden fremover. Bye-bye andre fristelser, for dette får jeg ikke sagt nok godt om!

__________________


mallilen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 13:22   #116
Runegutt
Seniormedlem
 
Runegutt sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Nordland
Alder: 56
Innlegg: 1.818
Runegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlysRunegutt er et fyrlys

Sv: Sommerutfordringen 30+

Vekta har gått i vranglås, men ser samtidig en nesten syk muskelvekst. Så jeg håper dette er en kombinasjon av muskelvekst og vann.

__________________


Runegutt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lindberg. Svar med sitat
Gammel 10-05-12, 16:08   #117
Pipje
Juniormedlem
 
Pipje sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2010
Innlegg: 31
Pipje er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Vekta idag viste 86,5 kg, dvs -0,4 kg på en uke. Litt blandete følelser, hadde forventet en kilo.. Men skeiet selvfølgelig ut igjen med kostholdet. Fremover MÅ jeg være flink! Kommer til å bli hardt å nå målet om under 80kg til 17.juni, dvs 6,5 kg på 5 uker!

__________________


Pipje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 11:50   #118
Ish
Juniormedlem
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Sandnes
Alder: 40
Innlegg: 19
Ish er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Ned 900g til denne uken, totalt 2,3 kilo på 3 uker .
Dette går rette veien

__________________


Ish er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 14:19   #119
mrs kishty
Medlem
 
mrs kishty sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: hordaland
Innlegg: 333
mrs kishty har en fantastisk aura rundt segmrs kishty har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Vavittig bra Ish

__________________


mrs kishty er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lav karbo Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 14:25   #120
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Alle er jo så superflinke. Lurer på hvor mange kg tilsammen vi kommer til å gå ned jeg. Det blir nok en liten elefant tror jeg, hvis denne trenden fortsetter!

Jeg har forøvrig glemt å oppdatere hva mitt sommermål er, etter at jeg fikk erfare(på den harde måten) at denne gangen ikke er som den første..

Mitt første "mål", "håp", kall det hva du vil var å komme under 130 før 17. Juni.. Et lite sted innerst inne i hjernen min er det fortsatt håpet.
MEN jeg ser at et mer realistisk mål er å ta utgangspunkt i 138 kg som var resultatet etter den andre uken og krysse fingrene for at jeg klarer -5 kg til 17. Juni..

Dvs at sommermålet mitt i denne utfordringen er å være 133 kg til 17. Juni (Selv om det hadde vært morsomt med 132,6 som er -10 kg siden jeg begynte )

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 15:50   #121
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Sommerutfordringen 30+

Sammen klarer vi dette vet du StineH
Håper på 8 kg innen 17 juni æ da, dvs 87 kg.
Vet ikke om jeg klarer det da jeg gikk opp i vekt sist uke etter konfirmasjon, så vi får se.
Lykke til alle sammen.

__________________
Min journal

Sist redigert av tora trollmor : 11-05-12 kl 20:00.
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 19:14   #122
Stine33
Juniormedlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: skedsmo
Innlegg: 13
Stine33 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Opprinnelig lagt inn av StineH, her.

Alle er jo så superflinke. Lurer på hvor mange kg tilsammen vi kommer til å gå ned jeg. Det blir nok en liten elefant tror jeg, hvis denne trenden fortsetter!

Jeg har forøvrig glemt å oppdatere hva mitt sommermål er, etter at jeg fikk erfare(på den harde måten) at denne gangen ikke er som den første..

Mitt første "mål", "håp", kall det hva du vil var å komme under 130 før 17. Juni.. Et lite sted innerst inne i hjernen min er det fortsatt håpet.
MEN jeg ser at et mer realistisk mål er å ta utgangspunkt i 138 kg som var resultatet etter den andre uken og krysse fingrene for at jeg klarer -5 kg til 17. Juni..

Dvs at sommermålet mitt i denne utfordringen er å være 133 kg til 17. Juni (Selv om det hadde vært morsomt med 132,6 som er -10 kg siden jeg begynte )


Det tror jeg du klarer. Virker som når du setter deg et mål så kommer du ditt. Husk litt å litt blir mye til slutt. Tror eller mere rett vet alle synes det går sakte noen ganger. Men det er da man skal tenke på hvordan ting var når man begynt. Så har stor tro på deg jeg.

Stine33 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:35   #123
Kikkin
Medlem
 
Kikkin sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2010
Hvor: Bærum
Alder: 43
Innlegg: 196
Kikkin er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Jeg har gått ned 1,6 kg siste uken, så jeg har faktisk gått ned 3,5kg!! Har bare 1,5kg igjen til målet som var -5kg før 17.juni...det tror jeg nå at jeg skal greie!!

__________________


Min Journal
Kikkin er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Eurodiet - Fase 1 Svar med sitat
Gammel 11-05-12, 21:58   #124
StineH
Seniormedlem
 
StineH sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2010
Hvor: Bergen
Alder: 34
Innlegg: 1.130
StineH har en fantastisk aura rundt segStineH har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Sommerutfordringen 30+

Flinke Kikkin!

__________________
Livet som overvektig og kampen mot kiloene. Besøk gjerne journalen min



StineH er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Mest mulig protein og fornuftig fett, og minst mulig karbs. Svar med sitat
Gammel 12-05-12, 09:50   #125
Jea79
Nytt Medlem
 
Medlem siden: May 2012
Hvor: Østlandet
Innlegg: 5
Jea79 er på en erverdig vei

Sv: Sommerutfordringen 30+

Veidag i går, ned 0,8 kg og har passert -10 kg, fornøyd med det
Nå er det ut i sol og vind..
Ha en god lørdag

__________________


Jea79 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:06.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no