Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Hjem-is med sukkerfri-pakke

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 08-06-07, 11:33   #26
sma
Seniormedlem
 
sma sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Sverige
Alder: 45
Innlegg: 949
sma er en juvelsma er en juvelsma er en juvel

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

Ja, den innholder 20g KH pr 100g, men derav er 12,5g polydextrose som er kostfiber og skal ikke regnes med. Det blir derfor bare 7,5 pr 100g eller 5,25 pr enhet. Det synes jeg går godt ann en sjelden gang!
Se ellers denne linken. Nytt søtningsstoff til baking m.m.

http://www.aponor.no/page/5970/#sukkerfrie%20drops

DET hørtes ganske akseptabelt ut!

__________________
sma når målet......til slutt....
Min Journal

sma er avlogget   Min kostholdsfilosofi: GBP-operert 08.02.2011 Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 11:45   #27
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

Ja, den innholder 20g KH pr 100g, men derav er 12,5g polydextrose som er kostfiber og skal ikke regnes med. Det blir derfor bare 7,5 pr 100g eller 5,25 pr enhet. Det synes jeg går godt ann en sjelden gang!
Se ellers denne linken. Nytt søtningsstoff til baking m.m.

http://www.aponor.no/page/5970/#sukkerfrie%20drops

Hva er det med polydextrose som gjør att det kan trekkes fra?
Og i så fall vill det jo også si att hjemis-lightisen også har færre karber
selv om prosenten polydextrose ikke er oppgitt. ??

Har bestilt Fribols søtemiddel...ikke fått enda....spent !!

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 13:33   #28
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Hva er det med polydextrose som gjør att det kan trekkes fra?
Og i så fall vill det jo også si att hjemis-lightisen også har færre karber
selv om prosenten polydextrose ikke er oppgitt. ??

Har bestilt Fribols søtemiddel...ikke fått enda....spent !!

Polydextrose er et kostfiber som i ubetydelig grad oppsuges i tarmen og ikke påvirker blodsukeret , -og som du også vil se av linken fra apoteket, regnes den for å utgjøre 0 g Kh pr 100g.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 14:23   #29
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Så da har altså Hjemis sin light jordbärbeger som jeg fikk oppgitt skal ha 11g polydextrose bare 1 karb da ettersom den har 12 i utgangspunktet?
Er ikke det for godt til å være sant??:O:O

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 15:16   #30
Siss1
Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Alder: 51
Innlegg: 177
Siss1 er ny på veien

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Hjelp! Jeg trenger is i denne varmen! Jeg elsker softis, men holder meg unna......vet at mange av dere har prøvd å lage egen is, hvordan gjør dere det?? Jeg har fløte, splenda, vaniljeessens og egg....kan jeg lage is av det, og er det vanskelig? Takknemlig for svar! God varm sommer til dere alle!!

Siss1 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(max 20 g) Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 16:41   #31
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Se her: http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=9699

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 17:12   #32
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Sitat:

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

I dag kom Hjem-is hit, jeg kjøpte den med vanilje og sjokoladesaus. Det som står på nettsiden om næringsinnhold er feil.
Boksene er på 69g, 12 karber per 100g, dvs 8.28g. Så man kan greit spise en boks en dag i blant.


__________________

Sitat:

...i så fall vill det jo også si att hjemis-lightisen også har færre karber
selv om prosenten polydextrose ikke er oppgitt. ??

Sitat:

Så da har altså Hjemis sin light jordbärbeger som jeg fikk oppgitt skal ha 11g polydextrose bare 1 karb da ettersom den har 12 i utgangspunktet?
Er ikke det for godt til å være sant??:O:O

Nannah,vanligvis hvis ikke prosenten av polydextrose er oppgitt gjelder den KH mengden pr 100 g som er oppgitt,- men som du ser på det første svaret her har det vært feilmerking på sjokoladeisen, og det gjelder sikkert også jordbærisen.
Ja, det er alltid slik at hvis noe ser ut til å være for godt til å være sant,- ja så er det det!

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 18:41   #33
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Jeg har sett på en type is (husker ikke hvilken..) at ploydextrosen stod oppgitt som KOSTFIBER...og altså ikke var medregnet i karbohydrat-mengden..

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 18:42   #34
Borealis
Seniormedlem
 
Borealis sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 54
Innlegg: 1.383
Borealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt liktBorealis er veldig godt likt

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Opprinnelig lagt inn av Gamla, her.

Ja, den innholder 20g KH pr 100g, men derav er 12,5g polydextrose som er kostfiber og skal ikke regnes med. Det blir derfor bare 7,5 pr 100g eller 5,25 pr enhet. Det synes jeg går godt ann en sjelden gang!
Se ellers denne linken. Nytt søtningsstoff til baking m.m.

http://www.aponor.no/page/5970/#sukkerfrie%20drops

Gammelt nytt, isåfall!

Borealis er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Karbohydratredusert & styrketrening Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 19:35   #35
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Kan ikke fordra lettis, kan de ikke lage en med mye fett og lite sukker da Kunne vært helt fri for søtstoff for min del

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 08-06-07, 20:37   #36
Siljevanilje
Seniormedlem
 
Siljevanilje sin avatar
 
Medlem siden: Dec 2005
Hvor: Stavanger - the oil capital
Alder: 38
Innlegg: 3.156
Siljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt liktSiljevanilje er veldig godt likt

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Kan ikke fordra lettis, kan de ikke lage en med mye fett og lite sukker da Kunne vært helt fri for søtstoff for min del

ja det hadde vært noe det

Siljevanilje er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Beinhard ketolyse Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 02:07   #37
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Muligens er jeg stokk dum, men jeg skønte ikke noe av det Gammla...om du går på den danske siden står kostfiber pr is oppført...blir det feil å trekke fra det?

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 11:28   #38
Gamla
Potius sero, quam numquam
 
Gamla sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2004
Innlegg: 1.103
Gamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressursGamla er en virkelig god ressurs

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Opprinnelig lagt inn av Nannah, her.

Muligens er jeg stokk dum, men jeg skønte ikke noe av det Gammla...om du går på den danske siden står kostfiber pr is oppført...blir det feil å trekke fra det?

Beklager at jeg gjorde deg forvirret! Det var ikke på noen måte meningen.
Det blik IKKE feil å trekke det fra hvis det f.eks. står at varen inneholder 12 g KH, DERAV 10 g polydextron. Derimot blir det feil hvis det står at det inne holder 12g KH og 10 g kostfiber.
Det som jeg nok desverre tror er at det er feil opplysninger også på lettis boksene til Hjem-is.
Jeg ville sendt en e-mail til Hjem-is og spurt , siden de norske sidene nå ikke har innholdsfortegnelse i det hele tatt. Kanskje de har fjernet dem pga feilopplysninger tidligere? I så fall vil de nok komme inn igjen etter hvert.

Sitat:

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

I dag kom Hjem-is hit, jeg kjøpte den med vanilje og sjokoladesaus. Det som står på nettsiden om næringsinnhold er feil.
Boksene er på 69g, 12 karber per 100g, dvs 8.28g. Så man kan greit spise en boks en dag i blant.

__________________
Stor klem fra Gamla!

Medlem av Ren mat-klubben
Gamla er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo vedlikehold Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 14:07   #39
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: Hjem-is med sukkerfri-pakke

Opprinnelig lagt inn av Kristian, her.

Kan ikke fordra lettis, kan de ikke lage en med mye fett og lite sukker da Kunne vært helt fri for søtstoff for min del

Hva med fruktose istedet? :P Sukker, usj.
Tror det skal mye til for å lage is som er vennlig for ketogene dietter med sukker uansett, blir vel ikke søtt nok

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vann og vanndrikking slaskalainen Generell ernæringsdebatt 13 21-06-10 21:09
noen som vet noe.. sommerfugl Fysisk og mental helse 31 02-07-05 18:01


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 18:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no