Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Kyssesyken - hvem kan få den?

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 31-10-10, 14:33   #1
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Kyssesyken - hvem kan få den?

Hele min lille familie har vært mer eller mindre syk over lengre tid, inkludert meg selv.
Denne uken har jeg ligget med feber og vondt i halsen - og slik har det vært siden starten av august.

Nå ringte min datter - og alle de har fått påvist kyssesyken fra legen sin.
Hennes samboer, hennes sønn på 1 år og hun selv.

Hun mener derfor at det er stor mulighet for at også jeg kan ha det.....
Men - etter å sett litt rundt på nettet så syns jeg det ser ut som jeg er for gammel til det.

Noen som vet noe om dette?

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 14:35   #2
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Tror alle kan få den

Få tatt en test hos legen snarest

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 14:36   #3
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Tror at alle som ikke har hatt det kan få det

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 14:37   #4
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 58
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Tror ikke du er for gammel, men ta en tur til legen uansett,- du har hatt det sånn siden august??

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 14:44   #5
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Opprinnelig lagt inn av Skautrollet, her.

Tror ikke du er for gammel, men ta en tur til legen uansett,- du har hatt det sånn siden august??

Ja, og jeg som aldri pleier å være syk!!
Har hatt et par dager inni mellom som jeg har vært såkalt frisk, for så å gå ned for telling igjen....feber, hoste, ører og vondt i hals har vært temaet - enten hver for seg eller sammen.

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:34   #6
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Har aldri hørt om noen aldersgrense, nei! Det som er , er vel at svært mange har hatt det som barn uten å bli veldig syke og dermed er mer eller mindre immune når man blir "litt oppe i årene"!

Det tar ikke mange sekundene å finne ut, så be om å få tatt en test, du!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:53   #7
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Jeg har nettopp fått tilbake energien min etter en runde med kyssesyken
Jeg fikk det påvist i sommer...

Alle kan få det, men statestikken sier at de fleste som får det er ungdom

Datteren min hadde det da hun var 9 og tanta hennes når hun var 50.. Begge var utenfor statestikken, inkl meg selv

Ta test snarest mulig, for det er viktig at du tar deg tid til å slappe av om du har kyssesyken.. Det begrenser seg igrunnen av seg selv da

Lykke til!

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 15:54   #8
BitTorres
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2009
Hvor: Østfold
Innlegg: 553
BitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlysBitTorres er et fyrlys

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Bare husk på at hun ikke skal drive noe særlig fysisk aktivitet i 3 mnd. Det kan ta livet av henne, i verste fall. Ikke til å spøke med denne sykdommen! Jeg hadde den selv når jeg var 15.

BitTorres er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 16:03   #9
LilleM0r
Seniormedlem
 
LilleM0r sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2008
Hvor: Sør-Trønder i Tigerstaden
Alder: 63
Innlegg: 2.833
LilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressursLilleM0r er en virkelig god ressurs

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Tusen takk alle sammen!
Nå har jeg bestilt meg time på Volvat og har fått time tirsdag morgen

Datteren min er aktiv håndballspiller samt har det også som jobb, underviser på videregående - idrettslinjen.
Hun får ikke spille kamper ei heller trene, fare for milten - som helt riktig BitTorres - kan være livstruende. Hun får kun undervise i teoretiske fag akkurat nå - så de har respekt for sykdommen.

Jeg trener jo også normalt mye, men har jo ikke orket røre meg siden august. Så det skal bli spennende å se hva de sier....
Og jeg tror jo nå, etter det dere sier, at det ikke kan være særlig tvil!

__________________
Mål - ned 20 kilo

LilleM0r er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse- nu mere Skaldeman :) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:41   #10
Tone-G
Seniormedlem
 
Tone-G sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Porsgrunn
Alder: 52
Innlegg: 6.937
Tone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastiskTone-G er bare helt fantastisk

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Jeg er ganske så sikker på at det er det du har LilleMor

God klem til deg! Og god bedring

__________________
Ilavkarbo
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=41160


Uke 1, -5,8 kilo. Uke 2, 0 Kilo. Uke 3, 1,5 kilo
Tone-G er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Spiser smør på flesk :) Svar med sitat
Gammel 31-10-10, 18:45   #11
Kanutten
Seniormedlem
 
Kanutten sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Innlegg: 11.548
Kanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastiskKanutten er bare helt fantastisk

Sv: Kyssesyken - hvem kan få den?

Ta det med ro og la kroppen få tid til å komme seg!
Skjem bort deg selv!

__________________
Æ står han a!
Kanutten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥ Lavkarbo ala Kanutt ♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Ketose og kyssesyken lalo Spørsmål og svar 3 28-08-08 23:24


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 15:07.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no