Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Middag

Fiskesuppe (med bilder )

Middag Har du oppskrift på en god lavkarbomiddag? Merk gjerne oppskriften med dietten den er laget for.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 11-10-10, 20:48   #1
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Fiskesuppe (med bilder )

Jeg er oppvokst med den regel at mandag er fiskedag og idag har jeg valgt den i form av en god fiskesuppe. Fiskesuppe er der vel nesten like mange varianter av som det er mennesker men vi liker denne godt. Litt kuttearbeid er det i starten men ellers er den lettlaget og utrolig god.


Fenikkel
Purre
Sellerirot
Persillerot
2 biter stangselleri
600 gram seifilet
400 gr torskefilet
250 gr lange
4 stk laks

ferske reker
Blåskjell
3/4 liter fløte
1 boks creme fraiche
1,5 liter fiskekraft ( har jukset med ferdig kjøpt og terning )

2 ss rødvinseddik
1/2 ts splenda



Kutt grønnsakene i terninger og surr de i en gryte i litt olje.




Hell på fiskekraft og la koke godt i 5 min. Ha i fløte og la suppen småputre i 5-10 min til. Deretter ha i en boks creme fraiche. Fiskestykkene legges i, pass på la de tykkeste bitene ligge og trekke et par min før de tynne stykkene legges i -gi et oppkok og trekk gryten fra platen. La det trekke i 5 min. Deretter skal 2 ss rødvinseddik og en liten ts splenda røres inn. Rett før servering bland inn rekene og blåskjellene - Har man kokt friske blåskjell er det lekkert om en lar noen av skallene være med i suppen -idag har jeg jukset med en boks med blåskjell -skjer ikke ofte men etter 3 burikker gadd jeg ikke lete mer etter ferske skjell i dag. Gresløk klippes over som pynt - og maten er klar.



Vanligvis har man gulrot i fiskesuppen, siden den inneholder mye karbohydrater har jeg droppet det. Laksen, rekene og blåskjellene får stå for fargeinnslaget i suppen.

Serveres medbrød eller bare som den er.

Suppen kan fint varmes opp igjen -pass bare på at den da ikke koker.

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 11-10-10, 21:33   #2
Mellon
Seniormedlem
 
Mellon sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Jæren
Innlegg: 925
Mellon har en fantastisk aura rundt segMellon har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Supert, har savnet en fiskesuppe, har nemelig ei datter som har maset konstant om dette da jeg ofte pleier å lage, men da med melgjevning som ikke går så bra nå.

__________________



Startvekt
76,7- 15.08.13 Første delmål: 70 kg Endelig mål: 65 kg
Min journal Min mat
Mellon er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 14-10-10, 12:00   #3
Furine
Supermoderator
 
Furine sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Heime på berget, ved havet
Innlegg: 4.044
Furine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressursFurine er en virkelig god ressurs

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Dette såg jo berre veldig godt ut! Fiskesupper er nydeleg!

Furine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 10:03   #4
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Denne må jeg bare virkelig TA AV MEG HATTEN FOR!! For en nydelig suppe - og, så stolt jeg var da jeg fikk det til! (Har aldri laget fiskesuppe fra bunnen av før).

Poden på 14 syntes også denne var utrolig god.

Så, tusen takk for nydelig oppskrift - denne kommer til å bli en gjenganger hos oss!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 10:29   #5
bolla123
Juniormedlem
 
bolla123 sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: nedre romerike
Alder: 39
Innlegg: 36
bolla123 er på en erverdig vei

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Hmmm.... Hva er 250 gr lange?

bolla123 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 11:37   #6
Sivensvans
Seniormedlem
 
Sivensvans sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2006
Innlegg: 3.112
Sivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastiskSivensvans er bare helt fantastisk

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Opprinnelig lagt inn av bolla123, her.

Hmmm.... Hva er 250 gr lange?

Er nok en fisk
Jeg brukte kun laks, ettersom det var det jeg hadde hjemme. Hadde også i litt tomat og masse fersk dill...mmm...!!

Sivensvans er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Minst mulig stivelse i maten min, takk! :) Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 15:40   #7
Nannah
Seniormedlem
 
Nannah sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2007
Hvor: Akershus
Alder: 63
Innlegg: 3.126
Nannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastiskNannah er bare helt fantastisk

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Må visst ha nye briller....leste "fiskesuppe med biller"

__________________
Oppskriftene mine finnes her:
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=32614

Nye oppskrifter i matbloggen min !! http://hanseloggretel.blogspot.com/
Nannah er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF... Svar med sitat
Gammel 08-11-10, 20:30   #8
Makronella
Medlem
 
Medlem siden: Oct 2009
Innlegg: 143
Makronella har en fantastisk aura rundt segMakronella har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Sidensvans -takker fro det, godt det falt i smak

Ja lange er en fiskesort

Og Nannah - riktignok liker jeg eksperimentere når jeg lager mat, men biller har jeg ikke kommet til enda - holder meg til bilder -og briller

__________________

Makronella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: egenkomponert Svar med sitat
Gammel 21-04-11, 14:00   #9
grotingeling
Seniormedlem
 
grotingeling sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Askøy
Alder: 51
Innlegg: 5.300
grotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt avgrotingeling har veldig mye å være stolt av

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Denne høres jo fantastisk ut - prøves i påska

__________________
"The past is history, the future is a mystery, but today is a gift — that’s why they call it ‘the present’"


grotingeling er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Intermittent Fasting/LCHF Svar med sitat
Gammel 26-04-11, 17:44   #10
jegerjenta
Seniormedlem
 
jegerjenta sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2010
Hvor: Hedmark
Alder: 63
Innlegg: 2.277
jegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snilljegerjenta er virkelig snill

Sv: Fiskesuppe (med bilder )

Har prøvd denne til middag idag Kan anbefales på det stgerkeste. Kjempegod

__________________
Min dagbok



jegerjenta er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Fiskesuppe elle Spørsmål om matvarer og oppskrifter 16 14-11-10 03:15
Fiskesuppe Eunika Middag 2 30-09-10 20:28
Fiskesuppe med reker Krøllerellerei Middag 5 20-08-10 12:17
Fiskesuppe chili Middag 2 02-07-07 09:18
Nydelig fiskesuppe Marianne Middag 2 26-04-05 19:15


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:49.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no