Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 06-06-07, 11:44   #1
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Altså. Siden nyttår har jeg spist lavkarbo og ligget på et inntak av ca. 30-50 gram karbo. Har fått i meg mer enkelte ganger, særlig når jeg spiser hos andre eller er på restaurant etc. I denne perioden har jeg gått ned ca. 6 kg. Som jo er flott. Men de siste 2 mnd. har vekten ikke rikket seg nedover. Jeg trives kjempegodt på denne kosten, og er sånn sett veldig fornøyd med at jeg har et kosthold som ikke medfører at jeg går opp igjen i vekt når jeg bare får av meg flesket. Problemet er bare at det sitter så godt. Jeg er helt sikker på at jeg skal få det til. Men det er jo ingen grunn til å finne opp kruttet på nytt, særlig ikke med så mange kunnskapsrike mennesker samlet i dette forum. Så jeg trenger noen tips.

Jeg har altså siste uken redusert karboinntaket til under 15 gram per dag. Jeg har ikke fusket med det. Videre har jeg holdt meg til de tillate matvarene for Atkins induksjon, fordi jeg anser dette for å være en streng liste som luker ut endel matvarer som hemmer vektnedgang. Og jeg har vært helt konsekvent med det også med unntak av to ting. Jeg har spist 50 gram mandler for å få i meg vitaminer/mineraler. Og så kom jeg ved en feiltakelse til å spise noe gulrot (under en halv).

Jeg har gått ned en kilo i perioden. Men det var første dagen. Så jeg regner med at det var væsketap. Og apropos vann. Jeg drikker MASSE vann hver dag! Minimum 3 liter. Så nå begynner jeg å lure på hvorfor dette går så tregt. Jeg veier altså 117 kilo, så jeg har endel å ta av også. Så det skal liksom ikke helt være det som stanser det heller. Så nå trenger jeg noen innspill slik at jeg får justert meg inn på en måte som gjør at kroppen min faktisk vil gi slipp på fettet. Hmmm... Og da tenker du kanskje at kroppen min er i sparemodus? Men nei. Ligger mellom 2500 til 3300 Kcal hver dag. Så det er også nokså i orden. Med mindre noen sier at jeg spiser for mye.

Det jeg har tenkt å forsøke nå er å kutte ut mandler. Jeg spiser også 50 gram ost per dag. Denne kuttes også ut (selv om den er lovlig i atkins induksjon). Videre holder jeg meg unna gulrot naturligvis, og da er jeg clean.

Så kommer vi til dette med grøntfor. Og ja. Jeg har spist salat hver eneste dag. Kinakål og agurk har det gått endel av.

Så folkens, har dere noen forslag til meg? Er det noe jeg har oversett? Og en annen ting. Når jeg nå skal droppe mandler, ost og gulrot. Hvor lang tid vil det ta før jeg merker at vekten begynner å gå nedover, dersom vi forutsetter at det er en av disse matvarene som er årsaken? Og hva er ca. normalt å gå ned per uke når man er på en meget streng atkins induksjon, sett ut fra min kroppsvekt (ca. 37 kilo overvektig)?

Synes det er merkelig at jeg ikke får bedre resultater, men jeg er helt komfortabel med situasjonen. Jeg har det ikke travelt, og jeg vet at jeg kommer til å finne løsningen på dette. Så jeg er ved godt mot, om enn noe utålmodig.

På forhånd takk for alle gode svar!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 12:05   #2
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Leser at du spiser en salat daglig, men hvis du ikke allerede gjør det vil jeg anbefale deg å spise variert grønnsaker, gjerne fiberrike også (blomkål, brokkoli, sellerirot er fiberrike grønnsaker)!
Ser ikke grunnen for at ost skal være noe problem, får du i deg noe søtstoff, koffein? I såfall prøv å kutte ut det.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg

Sist redigert av tech : 06-06-07 kl 12:45.
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 13:09   #3
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av tech, her.

Leser at du spiser en salat daglig, men hvis du ikke allerede gjør det vil jeg anbefale deg å spise variert grønnsaker, gjerne fiberrike også (blomkål, brokkoli, sellerirot er fiberrike grønnsaker)!
Ser ikke grunnen for at ost skal være noe problem, får du i deg noe søtstoff, koffein? I såfall prøv å kutte ut det.

Spiser daglig både blomkål og brokkoli også ja. Mener å ha lest at alle melkeprodukter, slik som ost, ofte kan være en kilde til at folk ikke går ned. Slik som med fløte. Mulig jeg tar feil. Og jeg er veldig glad i den osten, så i dette tilfellet ville det jo være en guds lykke om jeg tok feil... ;-p
Ingen kunstige søtstoffer.
Koffein får jeg i meg i moderate mengder. Så det kan jo i teorien være den, problemet er at jeg gikk ned 20 kilo for noen år siden, og da drakk jeg kaffe. SÅ jeg har liksom frikjent den. Men det burde jeg kanskje ikke gjøre?

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 13:14   #4
jeef-micro
Seniormedlem
 
jeef-micro sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2005
Hvor: opp en trapp og inn en dør
Alder: 44
Innlegg: 12.822
jeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastiskjeef-micro er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Nå vet jeg ikke hvilken teori du fulgte da du gikk ned 20 kg da, men om det var lavkalori, så er det ikke sikkert kaffen gjorde noe utslag da, men at den gjør det nå

__________________
.
frosketelling:14
jeef-micro er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fedon Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 13:31   #5
tech
Medlem
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 35
Innlegg: 262
tech er ny på veien

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hvis du følger alle reglene til induksjonen og alikevel ikke går ned kan jeg ikke si noe annet at du må prøve deg frem på mulige problemer, og koffein kan være et, så du bør bare prøve en stund uten og se om det fungerer.

__________________
Startet (06.01.2007): 119,1 kg
Nå: 89,3 kg
Mål: 80 kg
tech er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins induksjon (litt tilpasset en sjelden gang i blant) Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 14:45   #6
Grethe B
Seniormedlem
 
Grethe B sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2007
Alder: 52
Innlegg: 1.627
Grethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snillGrethe B er virkelig snill

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hei hei.

Det første som slår meg er faktisk at du ligger FOR LAVT på karb. inntaket!

__________________
Hilsen meg.
Grethe B er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins/ketolyse Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 14:46   #7
Lemen
Seniormedlem
 
Lemen sin avatar
 
Medlem siden: May 2006
Alder: 44
Innlegg: 2.788
Lemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastiskLemen er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hva med søststoff i sukkerfri brus ol? Det kan også være en hemmer for noen.

__________________



Lemen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:06   #8
Georgine
Supermoderator
 
Georgine sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2006
Hvor: Akershus
Alder: 54
Innlegg: 6.457
Georgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastiskGeorgine er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Konkrete tips ut fra det du skriver her er gå opp til 20 karber (mer grønt). Fungerer ikke det så gå litt ned på kalorier. Selv om disse ikke skal telles er 3300 mye. Personlig kan jeg ikke overstige et viss antall kalorier til tross for 15 karber, da stopper vekta helt opp.

Georgine er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Generell lavkarbo for god helse Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 15:24   #9
lokkebiff
Seniormedlem
 
lokkebiff sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2006
Hvor: Tromsø
Alder: 46
Innlegg: 10.266
lokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisklokkebiff er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Når jeg nå skal droppe mandler, ost og gulrot.

Her tror jeg "bremsen" din ligger!!

Dersom du FREM TIL NÅ har spist både mandler og gulrøtter....

Prøv å kutt dem ut ja, og det kan hende det løsner!!

Lykke til!

__________________
..lev livet carpe diem..


-35 kilo er jeg stolt av
Men jeg er enda stoltere over å ha holdt vekta i 5 år
lokkebiff er avlogget   Min kostholdsfilosofi: streng Skaldeman Svar med sitat
Gammel 06-06-07, 21:13   #10
Kristian
Seniormedlem
 
Kristian sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2004
Hvor: M & R
Alder: 56
Innlegg: 1.443
Kristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt avKristian har veldig mye å være stolt av

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Du har bare kjørt en uke med lite karber, du har tross alt tatt av mange kilo allerede og kan ikke forvente en ny kickstart.dessuten ligger du for lavt med karbene. du kan forvente tre kilo på tre uker med 20 karber for dagen.

Kristian er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins og jeg dietten Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 01:38   #11
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hei og takk for flott respons fra dere alle!

Opprinnelig lagt inn av jeef-micro, her.

Nå vet jeg ikke hvilken teori du fulgte da du gikk ned 20 kg da, men om det var lavkalori, så er det ikke sikkert kaffen gjorde noe utslag da, men at den gjør det nå

Jeg fulgte lavkarbodiett ja. Og kaffen har jeg frikjent. Holdt opp å drikke kaffe i en uke for ca. 2 mnd. siden, men uten resultat. Så da frikjente jeg den igjen. Men jeg har den på lista, og kutter den ut dersom dette ikke løsner. Men først vil jeg altså prøve å kutte ut litt andre ting.


Opprinnelig lagt inn av Tupp1

Det første som slår meg er faktisk at du ligger FOR LAVT på karb. inntaket!



Ja, det er mulig. Men husk at jeg altså har vært på mellom 30-50 gram karbohydrater siden nyttår. Jeg har tatt dette litt på gefylen, og jeg har heller vært under enn over de berømte 30-50 grammene. Men likevel har det altså ikke skjedd noe på lenge.

Opprinnelig lagt inn av Lemen

Hva med søststoff i sukkerfri brus ol? Det kan også være en hemmer for noen.


Ja, det stemmer. Men jeg har altså holdt meg til vann. Så det er helt utelukket i mitt tilfelle.

Opprinnelig lagt inn av Georgine

Konkrete tips ut fra det du skriver her er gå opp til 20 karber (mer grønt). Fungerer ikke det så gå litt ned på kalorier. Selv om disse ikke skal telles er 3300 mye. Personlig kan jeg ikke overstige et viss antall kalorier til tross for 15 karber, da stopper vekta helt opp.



Greit. Takker for tipset. Det er notert at jeg bør gå opp til 20 karber med mer grønt. Skal prøves. Når det gjelder å redusere antall kalorier så hører jeg hva du sier. Men jeg spiser når jeg er sulten, og det går i rykk og napp. Det er altså ikke slik at jeg er oppe i over 3K hver dag. Men det forekommer innomellom. Bare så det er sagt. Men klart, nytter ikke noe annet. Så gjør jeg det. Liker bare ikke tanken på å gå sulten i lengere tid.

Opprinnelig lagt inn av lokkebiff

Her tror jeg "bremsen" din ligger!!
Dersom du FREM TIL NÅ har spist både mandler og gulrøtter....
Prøv å kutt dem ut ja, og det kan hende det løsner!!


Planen var å kutte ut disse ja. Så det er det første jeg skal gjøre. Men jeg har ikke fått i meg store mengder med gulrot. Mandler derimot har jeg spist. 50 gram hver dag av. Kjempegodt men altså muligens uheldig i mitt tilfelle. Vi får se.

Opprinnelig lagt inn av Kristian

Du har bare kjørt en uke med lite karber, du har tross alt tatt av mange kilo allerede og kan ikke forvente en ny kickstart.dessuten ligger du for lavt med karbene. du kan forvente tre kilo på tre uker med 20 karber for dagen.



Vel, jeg mener nå selv at 30-50 karber er lavt. Og i så tilfelle har jeg kjørt med lite karber i snart 6 mnd. Men nok om det. Du har helt rett i at det er kort tid på 15 karber. Og jeg hadde nok muligens noe høye forventninger. Men greit nok. Takk forøvrig for at du svarte på dette med hva jeg kan forvente. Tre kilo på 3 uker med 20 karber var et akkurat så presist svar som jeg hadde håpet å få. Da har jeg nemlig noe helt konkret å gå ut fra!

VIDERE FREMDRIFT (så langt, kan modifiseres dersom vettuge innspill mottas):
1. Kutte ut mandler, gulrot og ost (eller er osten frikjent?). 2. Øke inntaket av karber til 20, primært grøntfor men også noe grønnsaker. 3. Evaluere etter tre uker. Dersom ytterligere tiltak må iverksettes må det bli vekk med kaffe. Andre ting jeg bør vurdere? Fettsuging?


__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 03:02   #12
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Gode råd for rask vektnedgang:
hold deg unna mandler, ost, fløte (eller alle meieriprodukter), alle typer kunstig søtstoff, kaffe, gulrot

Vei det grønne du spiser hver dag. Kan være vanskelig å vite nøyaktig hvor mange karber du får fra disse.

Spis mest mulig rent kjøtt med fett (kyllinglår, kjøttdeig, nakkekoteletter, egg, kyllingvinger, bacon osv)

Opptil 50 g karber er ikke spesielt lavt. Men prøv å hold deg til noe du kan følge over tid. Kanskje 20 eller 30? Da kan du evt. spise litt mandler av og til (ved >30 g karber).

Hvis du holder deg til 20 g karber hver dag i 3 uker så vil jeg helt klart si du kommer til å gå ned ganske mye (hvis du holder planen strengt da med mye fett kjøtt og lite grønt (tot. max 20 g karber/dag). Kanskje 4-6 kg.

Fettsuging kan anbefales, men da i form av lavkarbo (innvendig fettblåsing)

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 08:48   #13
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Gode råd for rask vektnedgang:
hold deg unna mandler, ost, fløte (eller alle meieriprodukter), alle typer kunstig søtstoff, kaffe, gulrot

Enig.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Vei det grønne du spiser hver dag. Kan være vanskelig å vite nøyaktig hvor mange karber du får fra disse.

Egentlig ikke. Jeg bruker programmet Mat på data for å sette sammen kostholdet mitt og veier all mat. Jeg har dermed rimelig god kontroll med karboinntaket.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Spis mest mulig rent kjøtt med fett (kyllinglår, kjøttdeig, nakkekoteletter, egg, kyllingvinger, bacon osv)

Det er nøyaktig det jeg gjør. Og kan legge til en ting som du ikke nevnte, nemlig kjøtt av får. Nam-Nam.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Opptil 50 g karber er ikke spesielt lavt. Men prøv å hold deg til noe du kan følge over tid. Kanskje 20 eller 30? Da kan du evt. spise litt mandler av og til (ved >30 g karber).

Når man spiser 50 gram karber eller mindre så er det veldig lavkarbo i forhold til gjennomsnittet i Norge. Men selvfølgelig ikke veldig lavkarbo i forhold til andre her på forumet. Så det så. Men det fine er at jeg faktisk trives veldig godt på lavkarbo kosthold. Så jeg tror nok jeg skal kunne holde meg til det også over tid, selv på lavere karboinntak.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Hvis du holder deg til 20 g karber hver dag i 3 uker så vil jeg helt klart si du kommer til å gå ned ganske mye (hvis du holder planen strengt da med mye fett kjøtt og lite grønt (tot. max 20 g karber/dag). Kanskje 4-6 kg.

Er det da slik å forstå at du mener jeg bør fortsette på 15 gram karbo per dag? Eller mener du jeg bør gå enda lengere ned enn det? Eller opp til 20? Her kan det nemlig synes som om du og eriksen ikke er helt sammstemte. Noe som forsåvidt er greit. Men som samtidig gjør dette litt mer nyansert/uklart.

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Fettsuging kan anbefales, men da i form av lavkarbo (innvendig fettblåsing)


Hehe... Helt enig.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 07-06-07, 10:06   #14
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hei, stiller meg i rekke med de andre her. Og understreker igjen det med 20 gram karber hver dag, da er det ment som en nedre grense for Atkins,samme gjelder for Ketolyse for menn. (15 for kvinner.)
Atkins er en meget nøye utprøvd og vellyket diett som i hovedsak skal kurere en for diverse livsstilsykdommer, som f.eks metabolsk resistens. Det kan hende dette er noe du har. Har du vært i kontakt med lege mht til vektproblemet ditt? Det kan være mange fasetter av overvekt, og med 37 kg ekstra på kroppen, så kan det hende du har noen ekstra hensyn å ta, som du enda ikke vet om, som kan ha dukket opp siden sist du tok av mye.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 09:52   #15
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei, stiller meg i rekke med de andre her. Og understreker igjen det med 20 gram karber hver dag, da er det ment som en nedre grense for Atkins,samme gjelder for Ketolyse for menn. (15 for kvinner.)
Atkins er en meget nøye utprøvd og vellyket diett som i hovedsak skal kurere en for diverse livsstilsykdommer, som f.eks metabolsk resistens. Det kan hende dette er noe du har. Har du vært i kontakt med lege mht til vektproblemet ditt? Det kan være mange fasetter av overvekt, og med 37 kg ekstra på kroppen, så kan det hende du har noen ekstra hensyn å ta, som du enda ikke vet om, som kan ha dukket opp siden sist du tok av mye.

HeiHei, og takk for svar. Joda, jeg har registrert at det er 20 karber per dag som gjelder. Men det er jo også noen som har andre meninger. Jeg liker å høre alle meninger, og så vekte for og i mot. Men jeg har altså ingen betenkeligheter med å justere inntaket til 20 karber per dag. Noe jeg faktisk også allerede har gjort.

Når det gjelder leger har jeg hatt endel med de å gjøre de siste årene. Det skyldes at jeg i oktober 2004 ble lagt inn på Ullevål universitetssykehus med akutt paranoid psykose. Dette ble behandlet med antipsykotika noe som resulterte at jeg gikk opp 30 kilo i vekt (forøvrig like etter at jeg hadde gått ned de 20 kiloene). Så dette var mildt sagt uheldig. I kjølevannet av dette har jeg gått gjevnlig til lege. Jeg har fått en diagnose som bipolar (det som tidligere ble kalt manisk depresiv). Jeg er nå medisinert med litium, som også har vektøkning som en av sine bivirkninger, så jeg utelukker naturligvis ikke at dette kan ha noe å si. Så ja, jeg har diskutert mitt vektproblem med legen. En litt morsom historie forøvrig. Jeg har også fått mitt kolesterol målt underveis i denne prosessen. Jeg har hatt litt høye verdier. Så etter å ha lagt om til lavkarbokosthold (som jeg forøvrig diskuterte med legen før jeg satte i gang), så proppet jeg meg med ribbefett, 4 egg om dagen, fløte, smør, og alt som vi tidligere har lært skulle være ekkelt for kolesterolet. Så gikk jeg og tok prøver. Og nestegang jeg snakket med legen sa han at jeg hadde fått utrolig fine verdier. Jeg forklarte at jeg hadde proppet meg med fett og alt det som er usunt i forhold til statens kostholdsanbefalinger. Da sa han at uansett hva jeg hadde gjort for å få disse flotte verdiene, så måtte jeg altså ikke slutte med det! Så legen min har en veldig fin innstilling til dette. Men nå vil jeg finne ut av hvorfor jeg ikke går mer ned i vekt. Jeg tenker sånn at denne nøyaktige kunnskapen om min kropp er veldig kjekk å ha også til senere. Ikke det at jeg planlegger å gå opp i vekt senere i livet, men det er jo et faktum at finner jeg nøkkelen nå kan den brukes senere også dersom noe skulle skje. Jeg vil ikke gjøre slik som når jeg gikk ned 20 kiloene for det var ikke en helt heldig måte å gjøre det på. Det var riktignok lavkarbo, men det var samtidig også lavkalori og med mye mosjon. Så det virker sikkert, men jeg vil altså lære å gjøre dette på den sunneste måten. For å få til dette må jeg lære hvordan min kropp virker med litiumen. For den må jeg nok ta resten av livet. Og det synes jeg er helt greit. For stemningsmessig er jeg nå stabilisert og jeg kan planlegge/gjennomføre litt mer langsiktige prosesser. Noe jeg ikke kunne når tidligere pga. stemningsendringene. For meg var det faktisk flott å finne ut mer om meg selv og hvordan tingene hang sammen. Det satte ting i perspektiv for meg i allefall.

Uansett. Før jeg kan begynne å antyde metabolsk resistens eller lignende med legen min må jeg i allefall gjøre en innsats på lavkarbofronten og forske siden vi alle er forskjellige. Jeg har vært ganske grundig frem til nå, men det har altså ikke vært nok. Nå skal jeg ikke bare være ganske grundig, jeg skal være helt totalt Stalinistisk for å eliminere ALLE kjente fallgruver. Og dersom jeg fremdeles ikke går ned i vekt da, målt over la oss si 3 uker. Da kan jeg kanskje begyne å tenke på sykelighet. Men jeg tenker at dette løsner etterhvert, for jeg har nå kuttet ut enda ett produkt. Egentlig rart jeg ikke har tenkt på det før. Men jeg steker all mat i Tines usaltede smør. Og jeg bruker mye av det, og heller resten over maten slik at jeg får saus. Og det er jo også et meieriprodukt. Jeg har liksom bare automatisk tenkt at smør er frikjent. Men nå er det bort med ost, smør, mandler, gulrot. Så jeg er rimelig sikker på at noe kommer til å skje etterhvert.

God helg!

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 12:54   #16
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hei! Spennende og trist lesning. Faren min har vært igjennom noe av det samme som deg, så jeg har observert tilfellet fra sidelinjen... Veldig hardt for familien, og når han endelig var stabilisert, så begynte han å legge på seg av medisinene. Han har vært slank stort sett hele sitt voksne liv, men var veldig overvektig inntil midt i tenåra, og er naturlig nok merket av det, og gikk dermed inn i en depresjon.
Han har også gjort noen tiltak på matfronten, vært litt prøvekanin på medikamenter, og har det bra og er slank igjen.
Så jeg skjønner på en måte litt av det du har vært gjennom.
Har heller ikke tenkt på det med meierismør, men kanskje det kan ha noe å si for deg, vil i tilfelle anbefale cocosa som en erstatning. Om du vil ha den uten smak så er cocosa pure oil det beste. Du får kjøpt det på helsekosten, de er en smule dyre, men det er verdt pengene! Velvære på boks

Håper det løsner deg, vet selv hvor frustrerende det er å nå et platå og være der lenge. Det har heldigvis løsnet for meg også, og det også med hjelp av et relativt stalinistisk matregime.

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 13:31   #17
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Hei! Spennende og trist lesning. Faren min har vært igjennom noe av det samme som deg, så jeg har observert tilfellet fra sidelinjen... Veldig hardt for familien, og når han endelig var stabilisert, så begynte han å legge på seg av medisinene. Han har vært slank stort sett hele sitt voksne liv, men var veldig overvektig inntil midt i tenåra, og er naturlig nok merket av det, og gikk dermed inn i en depresjon.
Han har også gjort noen tiltak på matfronten, vært litt prøvekanin på medikamenter, og har det bra og er slank igjen.
Så jeg skjønner på en måte litt av det du har vært gjennom.

Flott å høre at faren din har det bra og at vekten hans igjen er normalisert. Jeg for min del tar dette vektmessige med knusende ro, selv om jeg har et godt stykke igjen. For når man har vært igjennom en slik prosess som jeg har, så har jeg blitt nødt til å sette alt her i livet i perspektiv. Jeg har fått et helt annet syn på ting kontra hva jeg hadde tidligere. Og jeg er helt sikker på at jeg kommer i mål. Spørsmålet er bare når. Og jeg har det ikke travelt heller. Jeg trives og koser meg på alle mulige måter. Spiser god mat gjør jeg også. Også så deilig med iskaldt vann med sitron. Helt max. Men dette er altså ikke et sykdomstegn lengere, hvilket det forøvrig gjerne kan være i forbindelse med manier. Da opplever man jo overdrevet velvære i alle sammenhenger, også når det ikke er grunnlag for det. Slik var jeg tidligere. Da gikk mitt stemningsleie fra normal til manisk, til det altså i 2004 bikket over kanten. Men som sagt, det ligger mange flotte muligheter i et skikkelig havari. Så jeg velger å se på det som en utrolig verdifull (og ikke minst kostbar) erfaring. Så jeg er ikke enig i at dette er trist lesing. Tvert i mot (selv om jeg skjønner godt at du skriver det).

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Har heller ikke tenkt på det med meierismør, men kanskje det kan ha noe å si for deg, vil i tilfelle anbefale cocosa som en erstatning. Om du vil ha den uten smak så er cocosa pure oil det beste. Du får kjøpt det på helsekosten, de er en smule dyre, men det er verdt pengene! Velvære på boks

Takker for tips. Jeg har begge, og bruker begge. Extra virgin bruker jeg forøvrig i sammen med te! Kjempedigg.

Opprinnelig lagt inn av photobscura, her.

Håper det løsner deg, vet selv hvor frustrerende det er å nå et platå og være der lenge. Det har heldigvis løsnet for meg også, og det også med hjelp av et relativt stalinistisk matregime.


Flott at det løsnet for deg. Du gir meg håp og styrke!!!

Hehe... Jaja. Det er et flott forum i allefall, hvor alle backer hverandre opp. Stort sett da i allefall. Fortsett med det alle sammen.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 13:39   #18
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Flott å høre at faren din har det bra og at vekten hans igjen er normalisert. Jeg for min del tar dette vektmessige med knusende ro, selv om jeg har et godt stykke igjen. For når man har vært igjennom en slik prosess som jeg har, så har jeg blitt nødt til å sette alt her i livet i perspektiv. Jeg har fått et helt annet syn på ting kontra hva jeg hadde tidligere. Og jeg er helt sikker på at jeg kommer i mål. Spørsmålet er bare når. Og jeg har det ikke travelt heller. Jeg trives og koser meg på alle mulige måter. Spiser god mat gjør jeg også. Også så deilig med iskaldt vann med sitron. Helt max. Men dette er altså ikke et sykdomstegn lengere, hvilket det forøvrig gjerne kan være i forbindelse med manier. Da opplever man jo overdrevet velvære i alle sammenhenger, også når det ikke er grunnlag for det. Slik var jeg tidligere. Da gikk mitt stemningsleie fra normal til manisk, til det altså i 2004 bikket over kanten. Men som sagt, det ligger mange flotte muligheter i et skikkelig havari. Så jeg velger å se på det som en utrolig verdifull (og ikke minst kostbar) erfaring. Så jeg er ikke enig i at dette er trist lesing. Tvert i mot (selv om jeg skjønner godt at du skriver det).

Veldig beundringsverdig at du tenker på det på den måten! Det er helt riktig, ellers kommer man ingen vei!
På mine mørkeste dager fikk jeg et smykke av ei venninne som hun hadde kjøpt i Thailand, "Shiva, God of Destruction", helt symbolsk, men det med å bryte ned og bygge opp er i mange tilfeller det eneste som kan få en opp og ut.


Sitat:

Takker for tips. Jeg har begge, og bruker begge. Extra virgin bruker jeg forøvrig i sammen med te! Kjempedigg.

Jøss, i te? Spennende. Jeg bruker denne som kosttilskudd hver dag, samt i mat som har for liten fett.
Synes den tropesmaken er fortreffelig, men ikke alle som liker den.



Sitat:

Flott at det løsnet for deg. Du gir meg håp og styrke!!!

Hehe... Jaja. Det er et flott forum i allefall, hvor alle backer hverandre opp. Stort sett da i allefall. Fortsett med det alle sammen.

Godt å være til inspirasjon, og jeg kan med hånda på hjertet si at kostholdet mitt har reddet livet mitt kvalitetsmessig, og at jeg vet faktisk ikke om jeg hadde klart det uten å ha forumet i ryggen hele veien, i ti måneder nå snart. Og på den tiden er livet mitt snudd på hodet!
Lykke til!!

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 15:47   #19
donjuanwannabe
Jeg lever som en løve
 
donjuanwannabe sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2004
Hvor: Trøndelag
Innlegg: 1.342
donjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressursdonjuanwannabe er en virkelig god ressurs

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Ikke kutt ut smøret, det er det eneste meieriproduktet som ikke senker/stopper vektnedgang. Fordi det er rent fett!

__________________
Mvh donjuanwannabe
Faglig tyngde, det er meg det! Hilsen Christian A. Drevon
donjuanwannabe er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 17:02   #20
M44
Nytt Medlem
 
Medlem siden: Jun 2007
Innlegg: 1
M44 er på en erverdig vei
Smile

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Hei
Jeg er helt ny på dette forumet og ser at jeg mer eller mindre er i samme posisjon som trådstarter.
Forskjellen er at jeg bruker buksestørrelser som mal, ikke vekt fordi jeg mener den vil skape mer frustrasjon enn glede når man ser at "ingenting skjer" over en periode.
Jeg startet januar ifjor etter at jeg merket at jeg mer og mer tørstet farlig mye (ofte er dette et slikt signal at man får diabetes 2). Og ære være Skaldeman som kom med et innlegg på nettsiden til dagbladet - gikk ned på bacon og fett. Så da startet jeg med et godt inntak av ribbe. Det pussige her var at jeg overhode IKKE sovnet etter middagen. Jeg var bare mett.
Når jeg startet brukte jeg 42" i buksestørrelse (mann). Idag bruker jeg 36-38" og kommer liksom ikke videre. I denne perioden har jeg lært tålmodighetens kunst noe som jeg mener er SVÆRT viktig for å unngå frustrasjoner (hører dere damer??!!. Får ofte inntrykk at dere skal ned kjapt som fy. Hvis dere ikke kommer inn i den badedrakten/bikini denne sesongen, så sett mål for neste sesong, aldri gi opp, for da ender dere tilbake til start.
Nok om det.
Saken er at jeg ikke kommer videre. Jeg gjør som Skaldeman, spiser egg, bacon til frokost, 2 kaffekrus, 2 egg til lunch samme med litt kjøttpålegg og en tykk skive ost. Til middag ender jeg alltid opp i kjøtt med grønt. enten 400 gram kljøttdeig eller 2 entrecote eller 2 nakkekoteletter. Jeg har begynt å veie opp grønt (ikke med vekt) men etter det prinsippet at % pr. 100 gram. Altså hvis jeg spiser 300/400 gram brokkoli får jeg inn 4 ganger så meget som jeg bruker utifra karboinnholdet. Det samme med courgette (squash). her spiste jeg ofte hele til middag men har kuttet ned til halve.
Jeg leser her at trådstarter inntar for lite karbo - Er det sånn med meg også? Må det være noe karbo for å gå videre ned? Det blir liksom mot det jeg egentlig vil da!
Håper på Svar!

M44 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Skaldeman!! Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 18:44   #21
Nett
Seniormedlem
 
Nett sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2006
Hvor: Østlandet
Alder: 52
Innlegg: 1.587
Nett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt liktNett er veldig godt likt

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Ikke kutt ut smøret, det er det eneste meieriproduktet som ikke senker/stopper vektnedgang. Fordi det er rent fett!

Er du helt sikker på det?? Skulle virkelig ønske at du hadde rett for jeg liker smørsmaken veldig godt. Har nå kuttet ut alle meieriprodukter, men har unnet meg litt smør daglig. Tanken var vel egentlig å kutte ut smør også, men dersom det ikke har noe innvirkning på vekten, fortsetter jeg å spise det!!

__________________
Nett
Nett er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 19:35   #22
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av M44, her.

Jeg har begynt å veie opp grønt (ikke med vekt) men etter det prinsippet at % pr. 100 gram. Altså hvis jeg spiser 300/400 gram brokkoli får jeg inn 4 ganger så meget som jeg bruker utifra karboinnholdet. Det samme med courgette (squash). her spiste jeg ofte hele til middag men har kuttet ned til halve.

Hei på deg!
Jeg er ikke sikker på om jeg helt skjønner hva du mener her. Men jeg antar at det du mener er at du kjenner til at det er 1,9 gram karbo per 100 gram brokkoli. Og at 400 gram dermed gir 4 x 1,9 = 7,6 gram karbo. Og at du ikke bestandig veier, men tar dette på ca. mål. Er det dette du mener?

Opprinnelig lagt inn av M44, her.

Jeg leser her at trådstarter inntar for lite karbo - Er det sånn med meg også? Må det være noe karbo for å gå videre ned? Det blir liksom mot det jeg egentlig vil da!
Håper på Svar!

Det eneste jeg har skjønt etter å ha lest 10-15 bøker om emnet, samt frekventert div. relaterte nettsteder daglig siste året er at vi alle er individuelle. Og dette gir seg også utslag når det gjelder kosthold og slanking. Det som funker på noen, trenger ikke funke på andre. Jeg tror dermed du bør prøve deg frem for å finne ut hva som faktisk er det riktige for deg. Det finnes naturligvis noen generelle retningslinjer som er nokså nøyaktige for den gemene hop. Men langt fra alle faller inn under den "lesten". Ønsker deg lykke til videre, og var jeg deg ville jeg økt til 20 gram karber per dag.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 19:52   #23
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Ikke kutt ut smøret, det er det eneste meieriproduktet som ikke senker/stopper vektnedgang. Fordi det er rent fett!

Men det har jo Cocosa også!! Om noen reagerer med stopp i vektnedgangen på grunn av bl.a meiersimør, så kan det være greit å kutte det ut i nedgangsfasen, dette må en hver finne ut, og vi er som det sies igjen og igjen ikke like. Det finnes ingen garanti for at det som funker for en, eller de fleste for den saks skyld, funker for f.eks Thorwald.
Av partystoppere, så tror jeg mange kan føre de tilbake i kosten etter at man har nådd ønsket vekt. Jeg legger f.eks ikke på meg av å spise falafel flere ganger i uka, men jeg går ikke ned heller. Ergoet skjønner sikkert de fleste

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 20:04   #24
Thorwald
Medlem
 
Thorwald sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2007
Alder: 53
Innlegg: 303
Thorwald er en juvelThorwald er en juvelThorwald er en juvel

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av donjuanwannabe, her.

Ikke kutt ut smøret, det er det eneste meieriproduktet som ikke senker/stopper vektnedgang. Fordi det er rent fett!

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke vet om smør har en innvirkning på meg. Men det jeg imidlertid vet er at det ikke er korrekt å si at smør er rent fett. For det er helt FEIL. Tines usaltede meierismør har eks. 83 % fett, 1% protein og 1 % karbo.

Jeg for min del velger å ta denne ut av min diett i en periode for å se om det har innvirkning. For hva er egentlig forskjellen, sånn innholdsmessig på kremfløte, ost og smør? Rimelig likt vil nå jeg påstå. Men som sagt. Jeg er kun en enkel og ærlig bondegutt, som ikke engang er fra bygda. Så ikke hør på meg... ;-p Og jeg kan naturligvis ta feil. Kanskje smøret ikke har gjort noe som tilsier at den bør stå på listen over mistenkte. Men det gjør den altså. I hvertfall hos meg.

__________________


Thorwald er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Optimal ernæring Svar med sitat
Gammel 09-06-07, 20:46   #25
Photobscura
Supermoderator
 
Photobscura sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2005
Hvor: ::Oslo Rock City::
Alder: 44
Innlegg: 26.188
Photobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastiskPhotobscura er bare helt fantastisk

Sv: I ketose, går for sakte ned, trenger hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Thorwald, her.

Jeg må ærlig talt innrømme at jeg ikke vet om smør har en innvirkning på meg. Men det jeg imidlertid vet er at det ikke er korrekt å si at smør er rent fett. For det er helt FEIL. Tines usaltede meierismør har eks. 83 % fett, 1% protein og 1 % karbo.

Jeg for min del velger å ta denne ut av min diett i en periode for å se om det har innvirkning. For hva er egentlig forskjellen, sånn innholdsmessig på kremfløte, ost og smør? Rimelig likt vil nå jeg påstå. Men som sagt. Jeg er kun en enkel og ærlig bondegutt, som ikke engang er fra bygda. Så ikke hør på meg... ;-p Og jeg kan naturligvis ta feil. Kanskje smøret ikke har gjort noe som tilsier at den bør stå på listen over mistenkte. Men det gjør den altså. I hvertfall hos meg.

Vet ikke om det er veldig viktig for deg at det er usaltet, men Kvitseidsmør er uten tvil (ut fra mitt syn) det absolutt beste smøret jeg noensinne har spist, bortsett fra hjemmelaget, og jeg ER fra landet

__________________
“What matters most is how well you walk through the fire”
-Charles Bukowski

Siste rest, nytt forsøk:



Minus 31,3 kilo på lavkarbo!
Photobscura er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ♥The good life♥ Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vekta går opp og ned på induksjon Marian Induksjonen 17 24-05-07 19:11
Trenger litt hjelp:) Christine123 Ketolysekuren 7 09-05-07 17:38
Hjelp! jeg vet ikke hva jeg skal gjøre! Amagetha Atkins kosthold 19 28-04-06 17:14


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 10:34.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no