Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Kostholdsfilosofier > Ketolysekuren

Hjelp! (Spm om mat)

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 20-06-10, 19:31   #1
Monicamoa
Juniormedlem
 
Monicamoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 15
Monicamoa er på en erverdig vei

Hjelp! (Spm om mat)

Hei Hei,

Jeg lurte på om det jeg har spist er ok for ketolyse eller om jeg er helt på bærtur.. jeg har lest boken og surfet litt på nette men det er ikke like lett hele tiden..

til frokost spiser jeg:
2-4 ketolyse brød(ca 2 karber pr skive) med alt fra ost, salami,leverpostei, kalkunskine
tilbehør: agurk, majones, paprika(kun en liten bit) smør


Lunch:
Salat med salatblader, tomat(lite)sopp, ost,olje, agurk, squash
eller kun en avokado til lunch(varierer litt)


Middag:

Jeg har kun laget to middager så langt, har ikke vært så flink til å lage middag men det jeg har laget har vært

marinert kylling(hvitløk og basillikum) Hjemmelaget bearnaise saus(inneholder; egg,smør, eddik 7%, estragon, persille, sjarlottløk,pepper, og litt fløte)
Blomkålmos eller blomkålris ris. Smørdampede asparges eller kokt brokkoli

Løvsteik/løvbiff med det samme tilbehøret som ovenfor.

Kvelds: ketolyse brød med alla samme pålegg som til frokost.

Jeg kombinerer det jeg har nevnt og har kun spist dette + feks omelett, eggerøre etc innimellom.

_Hva tror dere? Jeg føler jeg får i meg for mye karber men jeg måler ikke alt til punkt å prikke.. kanskje jeg burde gjøre det

Monicamoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 19:39   #2
Trulte67
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 56
Innlegg: 303
Trulte67 er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Jeg synes maten din høres helt ok ut - men :
Jeg måler ALT, og de dagene jeg ikke gjør det, så kan jeg fort havne "på bærtur"... og det selv om jeg har gått på ketolyse i over 1 mnd nå.
F.eks. leverpostei -- det er veldig stor forskjell på antall karboer i dem!
Sambo & jeg bruker svært lang tid på mat-innkjøp for tiden, fordi vi leser nøye på alle pakninger. Jeg tror man må belage seg på å bruke mye -- veldig mye -- tid i begynnelsen for å komme inn i denne tankeverden. Ihvertfall har jeg brukt enormt med tid på det.

__________________



118 kg (grøss) i nov.2008. Ketolyse fra mai 2010, da 106,6 kg.
Trulte67 er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse,men øker på karboene i sommer! Svar med sitat
Gammel 20-06-10, 20:28   #3
Gerd
Jeg kan og jeg vil!
 
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: 1
Innlegg: 55.254
Gerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastiskGerd er bare helt fantastisk

Sv: Hjelp!

I starten er det faktisk lurt å bruke den tiden og den jobben det er å veie og måle og regne ut
Etterhvert setter det seg i fingrene, og det blir lettere å ta på øyemål

Ingrediensene du har brukt er fine de.
Om du får i deg for mye eller for lite karber er det bare utregning som kan fortelle deg

Gerd er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 1 Svar med sitat
Gammel 21-06-10, 18:51   #4
Monicamoa
Juniormedlem
 
Monicamoa sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Rogaland
Innlegg: 15
Monicamoa er på en erverdig vei

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Gerd, her.

I starten er det faktisk lurt å bruke den tiden og den jobben det er å veie og måle og regne ut
Etterhvert setter det seg i fingrene, og det blir lettere å ta på øyemål

Ingrediensene du har brukt er fine de.
Om du får i deg for mye eller for lite karber er det bare utregning som kan fortelle deg



Tusen takk for tilbakemelding fra dere begge. Det er sikkert lurt av meg å måle maten, jeg tar sånn ca regning i hode mitt:/ og tror det har stemt sånn noenlunde for i dag viste stixen min at jeg er i ketolyse føøler ikke jeg er det når jeg sitter å gomler på marinert kylling og kjempegod bearnaise saus men joda det ser slik ut! Med mindre de viser feil Men får ta råde deres med å måle, kjipt om jeg detter ut av ketolyse nå når jeg først har komt her

Takker og bukker!

Monicamoa er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ketolyse Svar med sitat
Gammel 22-06-10, 13:39   #5
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Hjelp!

Opprinnelig lagt inn av Monicamoa, her.

jeg tar sånn ca regning i hode mitt:/ og tror det har stemt sånn noenlunde for i dag viste stixen min at jeg er i ketolyse

Ketoner kan man ha i urinen selv om man ligger langt over 15-20 g karber om dagen!
Mye fett i maten kan gi ketoner, det samme kan alkohol... Ketonene kan også være brukt opp ifm trening eller kroppens behov i løpet av natten, så man bør ikke stirre seg blind på ketostixene sine.
Vei maten et par dager, da. Det er ikke alt som veier det man tror...

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Hjelp hjelp! Noen med medisinutdannelse? Photobscura Fysisk og mental helse 23 17-11-09 11:02


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no