Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Spørsmål og svar

Bli så kvalm....

Spørsmål og svar Hjelp oss å bli enda bedre!Still spørsmål, eller svar på det du kan.
Er du ny? Spør og les her først!

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 30-10-10, 15:30   #1
Skalblislank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Skalblislank er på en erverdig vei

Bli så kvalm....

Jeg har nå gått på dette i 5 dager og slitser skikkelig med inntaket. Er ikke veldig glad i hverken egg eller bacon... Spiser nå alikevel men er nesten så jeg sitter å brekker meg av alt fettet jeg dytter i kroppen.

I løpet av dagen er det jo normalt å tenke på hva man skal ha til middag, men det er en tanke jeg blir helt svimmel av.

Kjenner når jeg blir sulten og når jeg er ferdig med maten jeg lager meg at når jeg skal til å spise, så stopper det lissom helt opp for meg...

Sliter skikkelig med det her og lurer på om jeg er alene om det og om noen har tips å komme med...

Skalblislank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Roede Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:41   #2
LenaBeatrice
Seniormedlem
 
LenaBeatrice sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2009
Hvor: Ørje, Indre Østfold
Alder: 52
Innlegg: 1.213
LenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjentLenaBeatrice begynner å bli godt kjent

Sv: Bli så kvalm....

Opprinnelig lagt inn av Skalblislank, her.

Jeg har nå gått på dette i 5 dager og slitser skikkelig med inntaket. Er ikke veldig glad i hverken egg eller bacon... Spiser nå alikevel men er nesten så jeg sitter å brekker meg av alt fettet jeg dytter i kroppen.

I løpet av dagen er det jo normalt å tenke på hva man skal ha til middag, men det er en tanke jeg blir helt svimmel av.

Kjenner når jeg blir sulten og når jeg er ferdig med maten jeg lager meg at når jeg skal til å spise, så stopper det lissom helt opp for meg...

Sliter skikkelig med det her og lurer på om jeg er alene om det og om noen har tips å komme med...

En sakte tilvenning kanskje? Ikke "gå på" for fullt med en gang.
Hvis det er fettet som plager deg, så husk på at fett er mer enn egg, bacon, smør og fløtesauser.
Tenk fet fisk, avocado, kanskje nøtter.....

Men jeg lurer på en ting, hvordan klarer du å kombinere Ketose/Roede?

__________________
Minus 45 kilo med Atkins

Bloggen min (lavkarbomat, helse m.m)
Før bilder
Etter bilder
LenaBeatrice er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:43   #3
Sjanten
Medlem
 
Sjanten sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Oslo
Alder: 48
Innlegg: 390
Sjanten er på en erverdig vei

Sv: Bli så kvalm....

Opprinnelig lagt inn av Skalblislank, her.

Jeg har nå gått på dette i 5 dager og slitser skikkelig med inntaket. Er ikke veldig glad i hverken egg eller bacon... Spiser nå alikevel men er nesten så jeg sitter å brekker meg av alt fettet jeg dytter i kroppen.

I løpet av dagen er det jo normalt å tenke på hva man skal ha til middag, men det er en tanke jeg blir helt svimmel av.

Kjenner når jeg blir sulten og når jeg er ferdig med maten jeg lager meg at når jeg skal til å spise, så stopper det lissom helt opp for meg...

Sliter skikkelig med det her og lurer på om jeg er alene om det og om noen har tips å komme med...

Men du.... Du skal ikke spise mat du ikke klarer å få i deg, du skal ikke presse deg når du kjenner du ikke klarer. Da må du være kreativ og få i deg fett bedre skjult i mat du faktisk klarer å spise.

Gi meg noen eksempler på hva du spiste FØR dette, så kanskje jeg kan se om du kan spise det samme i ny variant?

__________________


Min journal
Sjanten er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:47   #4
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Bli så kvalm....

Opprinnelig lagt inn av Skalblislank, her.

Sliter skikkelig med det her og lurer på om jeg er alene om det og om noen har tips å komme med...

Dersom du scroller heeelt nederst på siden ser du at du slett ikke er alene om dette!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 15:50   #5
Cherry
Seniormedlem
 
Cherry sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Tromsø
Innlegg: 1.828
Cherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt avCherry har veldig mye å være stolt av

Sv: Bli så kvalm....

Hvorfor i alle dager spiser du egg og bacon når du ikke liker det? Jeg kan heller ikke fordra kombinasjonen egg og bacon, så jeg spiser det ikke.

Å spise fett betyr ikke at man trenger å spise meierismør og rømme med suppeøse. Spis f.eks laks med bomkålgrateng med litt smør eller rømme på, ha en skvett fløte eller cocosa i kaffen, hjemmelaget blomkålsuppe kokt på fløte, nakkekoteletter, bacon, egg etc. Prøv å varier maten din, ellers kommer du til å gå lei.

En del av grunnen til at mange slanker seg mellom mandag morgen og tirsdag til middag er at de tror de må spise mat de ikke liker for å gå ned i vekt. Helt feil. Skal man lykkes så må man like det man spiser. Heldigvis er det uendelig mye bra lavkarbomat, feit mat som ikke svømmer i synlig fett, ellers hadde jeg fortsatt vært type 130 kg.

__________________

Cherry er avlogget   Min kostholdsfilosofi: A little bit of this, a little bit of that Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:03   #6
Skalblislank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Skalblislank er på en erverdig vei

Sv: Bli så kvalm....

Sliter nok litt med å kombinere GR og lav karb ja... Så har bestemt meg for å prøve kun følge lav karb en stund for å se hvordan det funker.

Prøver å lete meg fram til oppskrifter, men bare i min søken etter det kjenner jeg at jeg blir litt smårar...

Nå høres jeg sikkert skikkelig snål ut, men er nesten sånn at jeg begynner forstå hvordan anorektikere som tvinges til å spise har det...

GR er jo mer basert på magre produkter, så det er en omvending for meg.

Skal lete mer under oppskrifter og finne alternativer, har fått tak i lavkarbo brød, og det med røkelaks er jo snadder:-)


Takk for innspill:-)

Skalblislank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Roede Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:05   #7
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bli så kvalm....

Du vil veldig gjerne være i ketose? Hvis ikke så kan du jo sjekke ut Lindberg f.eks Der er det ikke nødvendig med så mye fett..

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:21   #8
Skalblislank
Juniormedlem
 
Medlem siden: Oct 2010
Innlegg: 13
Skalblislank er på en erverdig vei

Sv: Bli så kvalm....

Ja har jo forstått på det jeg har lest at det med å være i ketose er viktig, så ja, vil veldig gjerne det:-)

Skal prøve være tolmodig og søke mer etter ting jeg greier få i meg, må jo gjerne få inn noe som kjennes som et måltid, ikke bare småting som Brie og spekeskinke (toppet med en dæsj blåbærsyltetøy fra spisdegslank) så er det et godt snack:-)

Skalblislank er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketose/Roede Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 16:28   #9
nellie
Seniormedlem
 
nellie sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Sarpsborg
Alder: 38
Innlegg: 14.496
nellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisknellie er bare helt fantastisk

Sv: Bli så kvalm....

Det er vel relativt om det er så viktig å være i ketose Men det kan være enklere å forholde seg til, siden sulten kan bli endel borte osv da..

Men klarer du ikke vende deg til fettet er Lindberg et godt alternativ

__________________
nellie er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 17:29   #10
Nerthus
Seniormedlem
 
Nerthus sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Østlandet
Alder: 53
Innlegg: 6.244
Nerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastiskNerthus er bare helt fantastisk

Sv: Bli så kvalm....

spisdegslank er en lavkarbo-retning med redusert kcaloriinnhold. Siden du kjenner til syltetøyet - antar jeg du også kjenner til spisdegslank? Ferdigmaten der synes jeg ikke virker så "feit" - selv om mine utregninger av næringsinnhold viser at de er "lavkarbo-riktige" når det gjelder fordeling av karbo-fett-protein. Kjøp boka og få tips der til måltider?

jeg har ikke spist egg og bacon på så lenge at jeg ikke husker en gang... så ikke gi opp av DEN grunn ihvertfall!

Ellers får du glimrende råd - ta det litt etter litt! Kutt et par ting i uka - og legg til et par ting i uka - etter et par mnd så er du over det verste fett-fobien

Nerthus er avlogget   Min kostholdsfilosofi: På sukkerkjøret etter røykeslutt :/ Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 20:56   #11
Gracella
Seniormedlem
 
Gracella sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: Finnmark
Innlegg: 2.881
Gracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt avGracella har veldig mye å være stolt av

Sv: Bli så kvalm....

Egg og bacon er jo bare et eksempel på hva men kan spise på LCHF, det er da absolutt ingen som har påstått at man spise det??
Jeg spiser bare egg og bacon (med varme, hakkede tomater, champinjong og salat) til frokost eller lunch en gang i måneden eller mindre. Eller oftere, hvis jeg har lyst .

Omeletter, middagsrester, reker med majones på isbergsalatblader, tunfisksalat, makrell i tomat med majones, laks+ egg og majones, avokado....lavkarbo knekkebrød med ost... det er da utrolig mye mer enn egg og bacon du kan spise til frokost.

Sjekk oppskriftsdelen her inne på forumet
Og oppskrifter med bilder inne på Gerd sin profil

__________________
”Hvis det ikke er meningen at vi skal spise dyr, hvorfor er de da lagd av kjøtt?”-Homer Simpson

Gracella
http://forum.lavkarbo.no/showthread.php?t=29970
Gracella er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ferdig på Ketolyse, nå lavkarbokosthold Svar med sitat
Gammel 30-10-10, 21:31   #12
Kari Marita
Seniormedlem
 
Kari Marita sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Nord-Trøndelag.
Innlegg: 883
Kari Marita er en juvelKari Marita er en juvelKari Marita er en juvel

Sv: Bli så kvalm....

Opprinnelig lagt inn av Skalblislank, her.

Jeg har nå gått på dette i 5 dager og slitser skikkelig med inntaket. Er ikke veldig glad i hverken egg eller bacon... Spiser nå alikevel men er nesten så jeg sitter å brekker meg av alt fettet jeg dytter i kroppen.

I løpet av dagen er det jo normalt å tenke på hva man skal ha til middag, men det er en tanke jeg blir helt svimmel av.

Kjenner når jeg blir sulten og når jeg er ferdig med maten jeg lager meg at når jeg skal til å spise, så stopper det lissom helt opp for meg...

Sliter skikkelig med det her og lurer på om jeg er alene om det og om noen har tips å komme med...

Jeg har holdt på i 3 uker nå,jeg å ble kvalm i begynnelsen ,men det har gått over etter hvert.Nå syns jeg alt er ganske godt,og kvalmen kom helt bort.

Kari Marita er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Moderat lavkarbo. :) Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Kvalm Tiilda 24 Ketolysekuren 8 24-02-10 21:02
Kvalm ... Imali Ketolysekuren 8 19-10-09 17:18
Kvalm! matitt Lavkarbo generelt 5 22-01-09 15:26
jeg er så kvalm! millepille Atkins kosthold 5 26-03-04 09:05


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:32.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no