Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Mer enn 30 kg overvekt

Alenekveld

Mer enn 30 kg overvekt Vi som trenger å ta av 30 kilo eller mer står gjerne overfor ekstra store utfordringer. Her deler vi erfaringer, gir gode råd og støtter hverandre.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 04-12-10, 15:53   #1
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Alenekveld

Idag skal kjæresten og mamma på julebord så jeg er heelt alene hjemme i huset til kjæresten. Jeg virkelig h a t e r å være alene, så jeg prøver å få det til og bli litt koselig alenetid. Skal kose meg med tv, bøker, data og god mat. MEN, jeg aaner ikke hva jeg skal spise. Har så innmari lyst på pasta da dette er det beste jeg vet og jeg er den eneste som liker det i familien så det har liksom alltid vært "alenematen" min Lurer derfor på om noen har noen tips til noe kjeempegodt jeg kan spise alene i kveld??

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:00   #2
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Alenekveld

Hva med pizza da?med masse godt fyll på ,har du oppskrift på det?ellers kan jeg skrive ned til deg den jeg pleier å lage..

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:02   #3
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Alenekveld

Oppskrifta er slik:

2 egg
1ss fløte
1/2ts bakepulver
1/2cup ( 1cup=2.25dl) revet ost
litt salt
1ss olje
2ss bakemiks( her brukte jeg 15g sojamjøl og en liten ss fiberhusk)

Rør sammen, spre ut på bakepapir og stek i ca 10min på 225g, eller til bunnen blir sprø og brun.

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:09   #4
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Alenekveld

Hei og takk for oppskrift! Pizza kan jeg jo vurdere! Savner det! hehe. Har prøvd å lage en pizzabunn før, men den ble porøs og veldig eggete, ikke sprø i det hele tatt.! Hvordan er denne?

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:11   #5
marjusen
Seniormedlem
 
marjusen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Gjøvik
Alder: 40
Innlegg: 1.461
marjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjentmarjusen begynner å bli godt kjent

Sv: Alenekveld

Jeg skal lage meg følgene i kveld:

Tacogryte som gratineres i ovnen. Serveres med salat og CF.

Den er ganske sterk, men du kan jo bare justere den litt selv, men slik lager jeg den jaffal:

400-500 gram kjøttdeig
Hjemmelaget tacokrydder
1 boks hakkede tomater med chili
1-2 ss tomatpurre
2-3 ss sterk salsa saus
4 sjalottløk
2 hvitløk
Hvitost

Stek kjøttdeigen godt og tilsett tacokrydderet. Hell over litt vann og kok inn krydderet godt i kjøtt deigen. Tilsett finhakket sjalottløk og hvitløk. Så tar du dette oppi en kasserolle eller gryte. Tilsett hakkede tomatene, tomatpurren og salsasausen. La dette koke i 10 min ca.

Så heller du denne "gryten" over i en ildfast form og drysser over masse masse ost. Gjerne blanding av norvegia, jarlsberg og mozzarella. Alt etter smak.

Så gratineres dette i ovnen i 13-15 minutt, til osten er helt gylden!!!!

Dette serveres med salat, CF eller Rømme!! Nam nam, denne er sååååå god!

__________________


marjusen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketogent Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:15   #6
Tropika
Medlem
 
Tropika sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2010
Innlegg: 316
Tropika er ny på veien

Sv: Alenekveld

Gerds Ostelasagne er knallgod!

__________________


Tropika er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:21   #7
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Alenekveld

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Hei og takk for oppskrift! Pizza kan jeg jo vurdere! Savner det! hehe. Har prøvd å lage en pizzabunn før, men den ble porøs og veldig eggete, ikke sprø i det hele tatt.! Hvordan er denne?

Den blir sprø og kjempegod til og men mannen i huset synes den er god
Jeg synes ikke den smaker egg i det hele tatt.
Men stek den ca.10 min først så avkjøler du den litt så legger du på ønsket fyll.Stek så viderei ca10 min.
Jeg hadde denne i går og hadde rester til frokost i dag

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:31   #8
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Alenekveld

takk for tips alle må nok tenke litt til, men kaam hende det blir pizza! Skulle virkelig ønske at pasta var lovlig

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:34   #9
Bøtt
Seniormedlem
 
Bøtt sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2009
Innlegg: 6.153
Bøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressursBøtt er en virkelig god ressurs

Sv: Alenekveld

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

takk for tips alle må nok tenke litt til, men kaam hende det blir pizza! Skulle virkelig ønske at pasta var lovlig

Håper du får en koselig kveldOg at du finner noe godt å spise

Bøtt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:35   #10
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Alenekveld

takk god helg videre!

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:36   #11
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Alenekveld

Den pizzabunnen er veldig god Kjæresten likte den også veldig godt, og han er vært veeeldig skeptisk til alt annet av "brødalternativer" jeg har laget.
Men pass på å steke den lenge nok først så den blir sprø (i noen ovner trenger den mer enn 10 min, man må prøve seg frem), men ikke så den blir brent

For å dekke en hel langpanne lønner det seg å lage dobbel porsjon, og er du redd for eggesmak kan du bruke 3 egg i steden for 4, funker fint det også

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:38   #12
Skautrollet
Medlem
 
Skautrollet sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Østfold
Alder: 59
Innlegg: 341
Skautrollet er en juvelSkautrollet er en juvelSkautrollet er en juvel

Sv: Alenekveld

Hei sigboh!

Jeg er også alene i kveld og her er det kokt laks med rømme og sitron på gang.
Og kanskje blir det en sup vin litt senere ;-)

Trist at du misliker å være alene, men det er jo bare en kveld. Bare noen timer.
Selv liker jeg å være alene, er mye alene og koser meg med det. Jeg kunne gjerne bodd et år i ødemarka uten å se et menneske. Så forskjellige vi mennesker er :-)

__________________
[i][color="YellowGreen"]15 kg minus i 2009
Skautrollet er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Atkins Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:47   #13
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Alenekveld

Du får kose deg med laka Skautrollet Fint du kan kose deg med å være alene! Det skulle jeg ønske at jeg kunne også, men jeg er skikkelig husredd om kvelden.

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 16:57   #14
sigboh
Medlem
 
sigboh sin avatar
 
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Moss
Alder: 31
Innlegg: 281
sigboh er ny på veien

Sv: Alenekveld

Fikk tilbud nå om å være med ut å spise i sammenheng med julebordet (vi har arrangert selv for de personlige assistene som jobber for broren min), siden jeg er vikar der.. Men, de skal på en italiensk restaurant som bare serverer pizza og pasta, så nå aner jeg ikke hva jeg skal gjøre..

__________________


sigboh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert, tar det litt "på sparket". Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:29   #15
knh
Seniormedlem
 
knh sin avatar
 
Medlem siden: Sep 2010
Hvor: Drammen
Alder: 37
Innlegg: 1.152
knh er en juvelknh er en juvelknh er en juvel

Sv: Alenekveld

Jeg synes absolutt du bør bli meg jeg Spesielt hvis du ikke liker å være alene hjemme!

knh er avlogget   Min kostholdsfilosofi: "Bedre uten brød" Svar med sitat
Gammel 04-12-10, 17:32   #16
aslaug
Seniormedlem
 
aslaug sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Oslo
Innlegg: 1.251
aslaug har en fantastisk aura rundt segaslaug har en fantastisk aura rundt seg

Sv: Alenekveld

Opprinnelig lagt inn av sigboh, her.

Idag skal kjæresten og mamma på julebord så jeg er heelt alene hjemme i huset til kjæresten. Jeg virkelig h a t e r å være alene, så jeg prøver å få det til og bli litt koselig alenetid. Skal kose meg med tv, bøker, data og god mat. MEN, jeg aaner ikke hva jeg skal spise. Har så innmari lyst på pasta da dette er det beste jeg vet og jeg er den eneste som liker det i familien så det har liksom alltid vært "alenematen" min Lurer derfor på om noen har noen tips til noe kjeempegodt jeg kan spise alene i kveld??

misunnelig!!!!!Kos deg!

__________________


aslaug er avlogget   Min kostholdsfilosofi: 5-25-70 Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 06:35.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no