Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Kosthold og helse > Lavkarbo generelt

Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Lavkarbo generelt Generell diskusjon omkring lavkarbo, lavglykemisk og karbohydratkontrollert kosthold.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 18-08-12, 19:47   #1
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Ble det bedre etter dere begynte på lavkarbo?

Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 21:17   #2
Tarato
Seniormedlem
 
Tarato sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2011
Innlegg: 775
Tarato er en juvelTarato er en juvelTarato er en juvel

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

JA!

Fikk antydninger til migrene før helga, og kan faktisk ikke huske sist.... To måneder siden kanskje? Før hadde jeg hodepine 2/3 av tiden. Bruker atacand som forebygging, men det var da jeg la om kostholdet det virkelig skjedde endringer. Tar også magnesium hver kveld, egentlig for å forhindre leggkramper, men fortsetter med det da det også har positiv effekt på migrene.

__________________


Mindre bevisstløs og mer bevisstgjort!
Og litt mer aktiv!

Tarato er avlogget   Min kostholdsfilosofi: ca 20-25 g kh pr dag, helst fra grønnsaker Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 22:34   #3
Newstart
Seniormedlem
 
Newstart sin avatar
 
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: Midt på kartet:)
Innlegg: 1.032
Newstart er en juvelNewstart er en juvelNewstart er en juvel

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Jeg har ikke hatt migrene siden jeg la om kostholdet. Det er faktisk helt sant. Hadde det nesten daglig før. Migrene eller generelt vondt i hodet. Nå har jeg aldri vondt i hodet. Har hatt antydninger til litt hodepine men det er når jeg ikke har vært flink nok til å innta det jeg skal. Litt cocosa løser saken raskt og effektivt.

Newstart er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Lavkarbo(-25kg) Svar med sitat
Gammel 18-08-12, 23:40   #4
krokodillen
Medlem
 
krokodillen sin avatar
 
Medlem siden: Jun 2009
Innlegg: 441
krokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt liktkrokodillen er veldig godt likt

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Ja, helt klart. Mye bedre. Magnesium og lavkarbo hjelper.

krokodillen er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt fetere Fedon uten fruktose Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 01:32   #5
index
Seniormedlem
 
index sin avatar
 
Medlem siden: Jul 2011
Innlegg: 2.184
index er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressursindex er en virkelig god ressurs

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Når du sier det, så har jeg ikke hatt migrene en eneste gang det året jeg har gått på lavkarbo! Aner ikke om det er tilfeldig eller ei, men herlig er det...

index er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Fritt etter S.Hexeberg Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 02:34   #6
LinLeia
Medlem
 
LinLeia sin avatar
 
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Nordland
Innlegg: 108
LinLeia er på en erverdig vei

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Jeg ble litt mer plaget før jeg ble bedre. Nå har jeg aldri hodepine hvis jeg er flink

LinLeia er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt på leit Svar med sitat
Gammel 19-08-12, 09:48   #7
Blåbærpiken
Medlem
 
Blåbærpiken sin avatar
 
Medlem siden: Aug 2012
Hvor: Akershus
Innlegg: 90
Blåbærpiken er på en erverdig vei

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Tusen takk folkens..

Muligheten til å slippe migrenen i tillegg til å gå ned i vekt var grunnen til jeg valgte lavkarbo.
Ønsket bare høre om det var riktig at det hjalp, eller bare rykter.
Nå fikk jeg ekstra motivasjon nå i startfasen

__________________
Blåbærpiken er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Egenkomponert Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 17:48   #8
tora trollmor
Seniormedlem
 
Medlem siden: Jun 2010
Hvor: Trønderlag
Innlegg: 2.279
tora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likttora trollmor er veldig godt likt

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Jeg har ikke hatt migrene på 2 år
Har ikke klart å gå ned så mye i kveld, men formen og energien til å gjøre ting er blitt mye bedre. Lykke til

__________________
Min journal
tora trollmor er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lavkarbo Svar med sitat
Gammel 22-08-12, 19:29   #9
Pusien
Juniormedlem
 
Pusien sin avatar
 
Medlem siden: Apr 2011
Hvor: Hedmark
Innlegg: 24
Pusien er på en erverdig vei

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Ja, jeg har nesten ikke hatt migreneanfall siden jeg begynte med lavkarbo.
Før hadde jeg migreneanfall flere ganger i uken, nå går det flere uker mellom hver gang.
Jeg har fått et nytt liv med å legge om kosten.

__________________
Pusien er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 23-08-12, 10:47   #10
Kula
Seniormedlem
 
Medlem siden: Nov 2006
Innlegg: 1.389
Kula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastiskKula er bare helt fantastisk

Sv: Dere som hadde mye vondt i hodet eller migrene før dere begynte på lavkarbo ...

Migrene kan ha flere årsaker, men stressreaksjoner i kroppen (som i noen tilfeller kan skyldes hormonell ubalanse) er en betydelig faktor i prosessen som trigger et anfall.

Siden lavkarbomat ofte har en god effekt på hormonbalansen, er det helt naturlig og lett å forklare at dette kostholdet kan motvirke migreneanfall.


-

Kula er avlogget   Min kostholdsfilosofi: LCHF Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Vondt i magen ETTER jeg begynte på lavkarbo Glaubzup Spørsmål og svar 14 17-05-12 23:40
Dere som hadde 74-76 kg i vekt da dere begynte, hvordan gjør dere det? beate Ketolysekuren 10 28-11-11 23:51
Hvilke plager hadde du FØR du begynte på lavkarbo? Devana Fysisk og mental helse 18 16-01-09 14:42
Til dere med migrene xtra Fysisk og mental helse 10 31-03-08 20:04
Når merket dere at dere hadde pcos? Boxie PCOS og karbohydratkontroll 17 12-06-06 13:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:43.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no