Søk i lavkarbosidene:
Tilpasset søk
Gå tilbake   Lavkarbo.no :: Karbojunkie > Oppskrifter, bøker og andre tema > Oppskrifter > Spørsmål om matvarer og oppskrifter

Noen råd? Laget lasagne i dag

Spørsmål om matvarer og oppskrifter Her kan du stille og finne svar på spørsmål om matvarer, produkter og oppskrifter.

Del denne siden:

Svar
 
Trådverktøy
Gammel 28-03-10, 21:09   #1
lillemorell
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 65
lillemorell er på en erverdig vei
Question

Noen råd? Laget lasagne i dag

"Problemet" er at den ble så "vandig". I dag helte jeg av det som var overflødig, men det er ikke kult å gjøre det om man skal ha gjester feks... ;-)

Jeg tror greia er at det kommer mye vann av squashen. Hvordan fikse dette?

Det er sikkert noen smartinger her inne som har noen forslag :-)

Denne laget jeg:

Lavkarbo lasagne:
2 squash
800 gr karbonadedeig
2 boks opphakkede hermetiske tomater
hvitløk, tørket oregano, basilikum, salt + pepper
ca. 2,5 dl fløte
ost

__________________


lillemorell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt "spis deg slank" og resten egenkomponert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:13   #2
Max
Seniormedlem
 
Max sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: Nettopp!
Alder: 45
Innlegg: 3.909
Max er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastiskMax er bare helt fantastisk

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Tørket du squashen først? Jeg pleier skjære dem opp i god tid, lar dem ligge så væsken trekker seg ut. Vet noen tar på litt salt for å få ut vannet også.

Når jeg saus/kjøttblanding lar jeg det også koke lenge på lav varme, så den blir mer fyldig.

__________________
På tide å bytte signatur...?
Max er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse! Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:17   #3
lillemorell
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 65
lillemorell er på en erverdig vei

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Opprinnelig lagt inn av Max, her.

Tørket du squashen først? Jeg pleier skjære dem opp i god tid, lar dem ligge så væsken trekker seg ut. Vet noen tar på litt salt for å få ut vannet også.

Når jeg saus/kjøttblanding lar jeg det også koke lenge på lav varme, så den blir mer fyldig.

Hehehe! DER har vi det! Jeg hadde hørt noe om at man skulle salte squahen, men gadd ikke sjekke dette. Så jeg tok ostehøvlen og raspet i vei så de landet på en tallerken. Tok litt salt oppå og surra det litt rundt på tallerkenen, og la det rett oppå retten. Altså lagvis da.

Men tørrket den gjorde jeg ikke. Skal man legge squashen utover oppå ett kjøkkenhånkle eller noe og ha salt oppå da eller??

Jeg kokte det andre i 15-20 min, så den er bænkers. ;-)

Takk for råd!! og oppklaring.

__________________


lillemorell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt "spis deg slank" og resten egenkomponert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:17   #4
Jabba
Seniormedlem
 
Jabba sin avatar
 
Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Rogaland
Innlegg: 3.348
Jabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlysJabba er et fyrlys

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Denne Lasagnen er en av mine favoritter.
Jeg bruker å ha i 1/2 beger med kremost i sausen - da blir den tykkere.
Tørk squashen godt - legg på tørkepapir og strø salt over.
Jeg bruker lite smør når jeg steker kjøttdeigen og heller av kjøttkraften fra kjøttdeigen etter den er stekt hvis det er mye kraft. Da blir den mye mer "standhaftig"....
Synes ikke smaken forsvinner når jeg fjerner en del av "kraften"....
Denne Lasagnen er jo bare smellgod!!!

__________________
<A href="http://www.TickerFactory.com/weight-loss/wqoHp4L/" target=_blank>

Jabba er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Ketolyse Svar med sitat
Gammel 28-03-10, 21:25   #5
lillemorell
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 65
lillemorell er på en erverdig vei

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Jabba, takk for tips!

__________________


lillemorell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt "spis deg slank" og resten egenkomponert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 00:48   #6
camryn
Medlem
 
Medlem siden: Aug 2009
Hvor: Kringsatt av fiender
Innlegg: 312
camryn er ny på veien

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Har gjort akkurat det samme, fikk gryterett isteden for lasagne.

I rein latskap brukar eg auberginer i stedenfor squah, da blir den fast. :]

__________________

camryn er avlogget   Min kostholdsfilosofi: lchf Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 00:54   #7
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

I mossaka er det jo auberginer og de skal saltes, skylles og tørkes før de legges i formen!
Mye jobb, men så absolutt verdt det! Elsker auberginer!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 01:09   #8
LineJM
Seniormedlem
 
LineJM sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2009
Hvor: Bergen
Innlegg: 630
LineJM er på en erverdig vei

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Opprinnelig lagt inn av Kitt, her.

I mossaka er det jo auberginer og de skal saltes, skylles og tørkes før de legges i formen!
Mye jobb, men så absolutt verdt det! Elsker auberginer!

Jeg pleier bruke auberginer i lasagne noen ganger og da salter, skyller og steker jeg dem først.

__________________

"Don't believe anything you read on the net. Except this. Well, including this, I suppose" -Douglas Adams
"Hey, who wouldn't want to find a frog in their coffee? It's not like the stuff is good to drink anyway, and now you have a frog to play with." Hurog-Kyria
LineJM er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Neris and India's Idiot Proof Diet Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:10   #9
lillemorell
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 65
lillemorell er på en erverdig vei

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Hvor lenge lar dere dem ligge på papir med salt?

__________________


lillemorell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt "spis deg slank" og resten egenkomponert lavkarbo. Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:29   #10
Kitt
Seniormedlem
 
Kitt sin avatar
 
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Asker
Alder: 56
Innlegg: 18.153
Kitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastiskKitt er bare helt fantastisk

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Minst 20min sier min kokebok!

__________________
Kitt er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Syns "Less carbs" høres fornuftig ut! ;) Svar med sitat
Gammel 29-03-10, 11:35   #11
lillemorell
Medlem
 
Medlem siden: Mar 2010
Hvor: Nedre Eiker
Innlegg: 65
lillemorell er på en erverdig vei

Sv: Noen råd? Laget lasagne i dag

Takk, Kitt

__________________


lillemorell er avlogget   Min kostholdsfilosofi: Litt "spis deg slank" og resten egenkomponert lavkarbo. Svar med sitat
Svar


Aktive brukere som ser på denne tråden: 1 (0 medlemmer 1 gjester)
 
Trådverktøy

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Lignende tråder
Tråd Trådstarter Forum Svar Siste innlegg
Noen som har laget lavkarbo Pavlova? (Lavkarbomarengs?) Ludviginne Spørsmål om matvarer og oppskrifter 18 21-10-10 17:27
Da har jeg laget meg slankeblogg også, legger ved linken om noen vil se på den Bubbla Ketolysekuren 17 12-02-10 20:16
Noen som har laget pannekakene på vann? Titti Eurodiett 5 11-07-07 23:45
Har laget ukeplan, noen som kan kommentere??? Icerus Ketolysekuren 14 28-09-06 21:34
Er det noen som har laget Fedons bløtkake Summer Generell ernæringsdebatt 4 10-05-06 17:29


Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 20:59.


Powered by vBulletin
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Norsk: Foreldreportalen.no | Selvrealisering.no
© 2004-2015, Lavkarbo.no